Wat zijn goeie CDR's

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik zou graag willen weten wat goede CDR's zijn. Ze moeten lang mee gaan, o.a. omdat ik er foto's op wil branden. Ik wil ze vooral gebruiken voor data, maar ook muziekcd's moet goed werken. Als je zou willen vertellen waar ik ze kan kopen hou ik me aanbevolen.

Ik heb gezocht naar topics over wat goeie CDR's zijn, maar kon niets vinden, vandaar dit nieuwe topic.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
natuurlijk zijn er genoeg sites te vinden met "benchmarks" van cd-rs. Zoek maar eens goed.

Verder heb ik nog tips voor je:

Als je data gaat schrijven op een optisch medium (cd dus) gebruik dit dan in samenwerking met quickpar met genoeg restore percentage zodat als je cdrom niet goed meer te lezen is je data toch terug kan halen.

Voor mij (persoonlijk) wil ik niets anders meer dan platinum cds of dvdr maakt nie uit :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hiervoor hebben ze zelf een faqje over gemaakt:
Wat is de beste CD/DVD media? ;)

Zoals bovenbuurman zegt: Platinum is goed :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

1 Merk eruit lichten is weinig objectief en daarnaast moet je dan ook wel weten dat Taiyo Yuden een producent is van opslag-media.

Google:
http://www.google.nl/sear...GGLG:nl&q=review+CD+media

o.a. http://www.cdmediaworld.c...cdrom/cd_cd_reviews.shtml

FAQ en zoekwerk.

[ Voor 52% gewijzigd door Guardian Angel op 19-09-2005 13:34 ]

ARME AOW’er

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:42

The Third Man

The Third Jellyfish

andreict schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:17:
Als je data gaat schrijven op een optisch medium (cd dus) gebruik dit dan in samenwerking met quickpar met genoeg restore percentage zodat als je cdrom niet goed meer te lezen is je data toch terug kan halen.
Dit werkt ook maar beperkt want als je bestandstabel is beschadigd lijkt de CD leeg en kan er helemaal niks meer van gelezen worden (ook geen PAR2 bestanden).

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik bedoelde dat ik hier op Tweakers geen topic kon vinden, maar inderdaad waren die er dus wel. Vreemd dat ik het niet heb kunnen vinden, maar goed.

Ik heb nu zelf op de door Guardian Angel genoemde site van cdmediaworld.com een review gevonden over cdr's:

http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_quality.shtml

Maar hoe zit het met CDR's die ze bij Opus bijvoorbeeld verkopen, vooral voor wat betreft levensduur, zoals:
  • Arita
  • Professional (no logo)
  • Platinum
  • Samsung
  • Commodore
... om er maar eens een paar te noemen? Of moet ik als het gaat om levensduur gewoon gaan voor de merken die in de genoemde test als beste eruit komen? (Imation, Kodak, Philips Gold, TraxData Gold, Philips Silver, Ricoh Premium, Sony en TDK)?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De topics staan gewoon in de FAQ van dit subforum genoemd: OM FAQ / Beleid
Zie ook Outerspace.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.