Toon posts:

Sapphire Radeon 9800pro werkt niet met nieuw mobo.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn vorige topic gesloten was, ookal ging de conversatie niet meer over de reden van sluiten, bij deze een nieuw topic.

Ik heb onlangs een nieuw mobo voor mijn AMD systeem geinstalleerd: Een Asus K8V SE Deluxe. Mijn oude mobo was een MSI K8T Neo-FSR.
Nu heb ik het probleem dat mijn videokaart, Radeon 9800pro van Sapphire het niet doet met mijn nieuwe mobo. Beeld blijft bij opstarten totaal zwart. Hij deed het wel met de oude, en tevens ineen P4 die ik hier heb staan.

Het AGP-slot van mijn nieuwe mobo is gecontroleerd met 2 verschillende Nvidia kaarten, een oude Geforce2 kaart, en een Ti 4400. Beide kaarten werken gewoon met het nieuwe mobo.

Verder kwam er de eerste keer dat ik de Radeon 9800 op mijn nieuwe mobo aansloot rook uit een condensator. Maar hij is hier dus niet kapot aan gegaan.

Iemand een idee waar dit merkwaardige probleem door veroorzaakt kan worden?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, tijdjes geleden, maar ik ben nu weer even aan het klooien geweest.

Ben er nu achter dat mijn kaart het wel doet met mijn nieuwe mobo, maar dat hij ergens niet goed contact maakt. Als hij goed contact maakt dan gaat de fan ook opeens draaien en krijg ik beeld. Op dit moment werkt hij dus, maar als ik het bureau iets te hard schud dan kan hij zo weer uitvallen.

Het valt me op dat de fan (en waarschijnlijk ook iets anders dat contact maakt) vooral gaat draaien als ik de kaart ietsjes met mijn hand naar beneden druk.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen, en wat ik er aan kan doen om mijn systeem letterlijk wat stabieler te maken?

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Gewoon je mobo even omruilen, anders blijf je met het probleem zitten.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Topicstarter
Alweer een nieuw mobo. ;(

Denk dat ik ditmaal dan maar ga proberen zelf de proc over te zetten ookal vind ik dat nogal eng...

Maar is er geen andere manier? Mij lijkt het dat misschien 1 van de pootjes in het AGP-slot niet helemaal goed contact maakt. Maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn...

Verwijderd

zit je mobo wel goed vastgeschroefd?

Ik heb dit zelfde ook een keer gehad en toe bleek dat mijn mobo een beetje getordeerd (verwrongen) in de kast was komen te zitten. Vraag me niet hoe. Soms kun je beter een schroef weglaten als ze niet helemaal goed oplijnen.

Misschien is het onzin, maar je probleem klink mij errug bekend in de oren.

suc6

ps je cpu overzetten valt wel mee, wel zorgen dat je je ergens mee aard.