Toon posts:

Sapphire ATi Radeon 9800pro 128mb kapot, tips vervanging?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Sapphire ATi Radeon 9800pro 128mb is kapot, zomaar. Kwam rook uit. Ik ga nog kijken of ik hem via de winkel kan ruilen of zo. Maar hij is zo'n anderhalf jaar oud, en weet niet of er nog garantie op zit.

Nu dus mijn vraag: Als ik een nieuwe moet kopen, welke kaart kan ik dan het beste nemen? Ik wil eigenlijk een vergelijkbaar product, geschikt voor AGP. Liefst zou ik een kaart van Nvidia nemen, omdat ik toch niet helemaal te spreken van over de ATi. Tevens wil ik er niet te veel geld aan uit geven, omdat het om relatief oudere kaarten gaat.

Iemand tips?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:52
Als je sneller dan je 9800 Pro wilt hebben zit je toch al vast aan een 6600GT of een 6800 kaart van Nvidia. Op dit moment zijn op erg veel plaatsen 6800LE kaartjes te koop voor rond de 130 euro, sneller dan je 9800pro, nieuwer dan je 9800pro en over het algemeen erg goed te unlocken en overklokken.

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:14
Ik zou eens gaan kijken voor een 6800le.
Ik heb deze kaart voor vervanging van mijn 9800pro@xt.
Stuk sneller als je hem unlockt en overclockt.
Kost maar 125 euro bij paradigit.
Dus voor weinig geld een uitstekende kaart, mits je natuurlijk wat kunt unlocken, zonder is het ook een prima kaartje voor zijn geld :)

Edit: GH45T was me net voor :o

[ Voor 6% gewijzigd door sjaak88 op 16-09-2005 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus die 6800LE is wel een goede optie? Paradigit zit niet bij mij in de buurt, maar ik kan er wel eens langs als ik naar mijn ouders ga. Ze hebben deze:

Leadtek GF 6800LE TDH 128MB AGP RETAIL € 129,00

Klinkt wel goed.

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:14
Jup, een goede kaart
Ik heb hem zelf ook.
Er zit een goede cooler op die goed koelt en ook nog best stil is.
Ik kon um ook goed overclocken, draait nou 385/900 ipv 300/700, en ik heb 12 pipelines 6 vertex.
Helaas geen 16 pipes misschien dat jij ze welt krijgt, tis gewoon een kwestie van geluk hebben.
Je krijgt er ook 2 spellen bij namelijk: splinter cell en prince of persia.

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik had ook een 9800 Pro, die na een jaar artifacts begon te vertonen. Core en memory stond toen nog steeds op default. De meeste koelers op de 9800 steld niks voor...

Suc6 ermee, je bent zeker weten niet de enige met een kapotte 9800

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 04:13

PommeFritz

...geen friet

Me_Again schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:42:
Ik had ook een 9800 Pro, die na een jaar artifacts begon te vertonen. Core en memory stond toen nog steeds op default. De meeste koelers op de 9800 steld niks voor...

Suc6 ermee, je bent zeker weten niet de enige met een kapotte 9800
Wat is dat nou voor gek antwoord?
Ik weet ook zeker dat er talloze mensen rondlopen met een kapotte Nvidia kaart ...

Ik heb een Sapphire Ati9800 pro @xt in een PC zitten en die doet het al meer dan een jaar uitstekend, geen centje pijn. En de koeler die erop zit is prima, maakt minder herrie dan de koeler op mijn Nvidia 6800 kaart...

FireFox - neem het web in eigen hand

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dit is echt mega-vaag: Ik heb bij wijze van test mijn Radeon 9800 in een Pentium 4 gestopt, en daar doet hij het wel in!

Mijn eigen systeem is een AMD 64. Nu heb ik recentelijk mijn mobo vervangen. Daarna deed de kaart niets meer in mijn systeem. Nu heb ik er niet al te veel verstand van... Iemand een idee waar dit door kan komen?

Kijk, als de kaart dus nog goed is ga ik namelijk geen nieuwe kopen. :?

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-08 19:15
Mischien een verkeerd type AGP poort in je nieuwe mobo?
Zie hier voor de verschillende typen AGP-poorten (onder het kopje "Mijn PC boot niet met mijn nieuwe videokaart...".
Weet je zeker dat de rook uit de Radeon kwam en niet uit het mobo?
Probeer eens een andere AGP kaart (als je die hebt/kan lenen) in je nieuwe mobo en kijk of je AGP-poort überhaubt nog werkt.
Succes...

Verwijderd

Topicstarter
Het is een AGP 3.0 (8x) slot. Maar ik heb er nu een andere AGP kaart (Nvidia Geforce TI 4400) in zitten die uit de P4 komt, en die doet het wel. Da's een ouder type kaart, en het is een nieuw mobo. Dus het AGP slot zou ook de Radeon moeten ondersteunen lijkt me.

De rook scheen volgens een ingewijde persoon (...) uit een "condensator" op de videokaart te komen. Maar de kaart doet het dus nog. Het zij in de P4 in ieder geval.

Verder geeft mijn systeem geloof ik een een dubbele beep die snel achter elkaar komt. Alleen staat in mijn handleiding van het mobo niet wat dat betekent.

Misschien interessant om te weten:
Mijn nieuwe mobo is een Asus K8V SE Deluxe. Mijn oude, waar de Radeon het wel mee deed was een MSI K8T Neo-FSR. Vergelijkbare mobo's dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 00:59 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:35

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 00:57:
Het is een AGP 3.0 (8x) slot. Maar ik heb er nu een andere AGP kaart (Nvidia Geforce TI 4400) in zitten die uit de P4 komt, en die doet het wel. Da's een ouder type kaart, en het is een nieuw mobo. Dus het AGP slot zou ook de Radeon moeten ondersteunen lijkt me.

De rook scheen volgens een ingewijde persoon (...) uit een "condensator" op de videokaart te komen. Maar de kaart doet het dus nog. Het zij in de P4 in ieder geval.

Verder geeft mijn systeem geloof ik een een dubbele beep die snel achter elkaar komt. Alleen staat in mijn handleiding van het mobo niet wat dat betekent.

Misschien interessant om te weten:
Mijn nieuwe mobo is een Asus K8V SE Deluxe. Mijn oude, waar de Radeon het wel mee deed was een MSI K8T Neo-FSR. Vergelijkbare mobo's dus.
Als die "ingewijde persoon" gelijk heeft en hij je ook nog kunt aanwijzen welke er precies stuk is dan zou je 'm kunnen vervangen door eenzelfde exemplaar condensator als je een vaste hand hebt.

Wel vaag dat 'ie het in die P4 wel gewoon doet.

Verwijderd

Topicstarter
Zou die condensator er dan voor kunnen zorgen dat hij het niet meer in de AMD doet en nog wel in de P4?

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 08:40
Tip --> Bij azerty.nl hebben ze nu de AGP MSI 6800 GT met 256 MB GDDR3
in de aanbieding voor maar € 201,00 :P

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Als ik een nieuwe moet kopen, welke kaart kan ik dan het beste nemen?
Eerst de faq lezen graag: http://gathering.tweakers..._message/22262237#welkevk :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.