HDD Recovery

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Ik heb vanmiddag een externe HDD case gekocht om mee te werken op school. Heb er een oude WD 40gig schijf in gedaan en aangesloten. Echter, de schijf is zodanig beschadigd dat deze niet toegankelijk is, Windows herkent de schijf niet en ik krijg hem er dus ook niet bij onder explorer. Ik heb geprobeerd met GetDataBack de schijf nog te redden, maar ook deze ziet de schijf niet aangesloten op het systeem. Hebben jullie nog andere suggesties om zulke zwaar beschadigde schijven toch nog nieuw leven in te blazen ? De schijf heeft ooit eens in een probleem PC gezeten van een kennis van een maat van mij en is toen denk ik aan zijn einde gekomen, alles wat in dat systeem zat qua hardware begaf het onderhand, wat het geweest is ben ik niet achter gekomen, maar ik vermoed een probleem met de voeding oid. Het zou dus misschien kunnen dat mijn HDD een opdonder van de voeding heeft gekregen en daardoor niet meer herkend wordt. Zijn daar nog reddingsmogelijkheden voor of kan ik de schijf het raam uit gooien ?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat het inderdaad een beetje kapot is. Ook denk ik dat data recovery programma's (dus softwarematig) geen nut meer hebben.

Lees daarom dit eventueel door:
Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? en Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de harddisk? en ook nog deze Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 16-09-2005 18:47 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Datarecovery wordt inderdaad uitgebreid in de FAQ van dit subforum behandeld :) Doe er je voordeel mee. Research door o.a. de FAQ's te raadplegen wordt hier op GoT wel van je verwacht, dit topic gaat dan ook dicht. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) ;)

Dit topic is gesloten.