Advies over een cooler

Pagina: 1
Acties:

• Tostie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02-2025
Ik heb een PC met een AMD Athlon 800, De persoon waar ik die processor gekocht heb zij dat de bijgeleverde cooler aan 1GH cooler was !!

Nou is het geval dat als mijn Kast dicht zit, De Processor wel 74 graden kan worden (dat lijkt mij erg warm). Met de kast open aan beide kanten word de processor +/- 63 graden ( Nog te warm . Mijn Pc gaat ook om de zoveel tijd hangen(Of het daardoor komt weet ik niet zeker, maar volgens mij is een geheugen sim kapot!.

Wie kan mij adviseren over een goede cooler.*D

Verwijderd

Hier vind je een handleiding over het correct plaatsen van een cooler. Want bij jou zijn de temperaturen veel te hoog.

• Tostie
Dank je...

I dacht dar onder het plakkertje van de cooler al koelPasta zat.... Verder zit er dus niets op !!!! Maar kan dat zomaar 15/20 graden schelen dan ?????

Of kan het ook zijn dat de Processor scheef gemonteerd is ?

• Tostie
Kan iemand mij a.u.b nog effe helpen ??

Dank je !!

*D *D *D *D

• vAr
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-12-2021

vAr

Een mede-tweaker die ik ken had dat ook eens, die had niet helemaal 't plakkertje van de onderkant van de koeler gehaald. Daardoor geleidde die helemaal geen warmte en werd íe zó 80 graden C :(. Dat is VEEL te warm...

Ik zou even de koeler er af halen, en kijken of dat plakkertje er helemaal GOED af is... en misschien een 'idiot-proof' vraag, maareuh... je hebt 'm wel aan de voeding, toch? :o

Duron 650 @ 1,01 Ghz, Abit KT7, 320 mb SDRAM pc133. Spire Orb + 1x 80 mm Fan.

• Tostie
Inderdaad wel een "idiot vraag". Maar er is voeding en hij koelt ook wel "Niet genoeg dus".

Ik heb plakkertje er helemaal af, maar ik kijk nog wel effe !!!.

Kan het met koelpasta 15/20 graden schelen dan ???

Of moet ik er een zwaardere of meerdere koelingen inzetten ?

Mijn Systeem is : AMD 800 - 256 MB RAM - 45GB IBM hardisk(die nog niet apart gekoeld word) - Hercules GeoForce 32MB ( Extra gekoeld ).

• Tostie
:Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z

• vAr
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-12-2021

vAr

64 met kast open is nog steeds veel te warm... maar ik zou 'm eerst wel open houden als je 't niet koeler kunt krijgen...

Koelpasta maakt niet 20 graden verschil, maar als er helemaal geen warmtegeleiding is tussen CPU en koelblok, dan is de koeler alleen maar een verstorend/verwarmend element...

Op zich zijn alle standaard koelers wel geschikt tot 1 Ghz... Kijk eens na wat voor type je hebt, en post dat hier even...

Heb je die koeler al los gehad?

Duron 650 @ 1,01 Ghz, Abit KT7, 320 mb SDRAM pc133. Spire Orb + 1x 80 mm Fan.

• Tostie
Ja, maar ik zie er niks verkeerd aan !!!

ik zit nu op mijn werk dus kan het type nummer niet nakijken...

I heb er gisteren ook een ventilator voor gezet (je weet wel, voor in de zomer B-) ).

Dan word de processor 45 graden (lijkt me goed !!! )

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12
45c is heel wat beter.
Als je thuis komt haal dan ff de koeler deraf en haal wat er dan ook onder zit weg. Gooi er wat thermal paste tussen (als je dat hebt) wat je trouwens gewoon bij de lokale electroshop kan halen voor 2,95.
Probeer dat eens en dan moet de temp wel omlaag gaan :).

• Tostie
OK, Iedereen bedankt.....

Ik zal het eens proberen *D

• Tostie
Als ik het plakkertje van de cooler afhaal, blijft er nog wat wit/gelig spul onder de cooler zitten.

Moet dat blijven zitten ????

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 15:35
Nee, met ether of alcohol eraf halen

• Tostie
OK Dank je........

Wat is dat voor spul dan ???

Verwijderd

Thermal Paste
alleen eraf halen als je arctic silver hebt.

• Tostie
arctic silver ???????

En dat is .........:+

Verwijderd

De beste, althans naar het schijnt; er zijn er die er anders over denken ( http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/105386 ) ,thermal paste. Een pasta die warmte zeer goed geleid. Dit is nodig om de CPU en de koelvin 100% te laten aansluiten en om isolerende (micro)krasjes om te vullen.
Pagina: 1