Toon posts:

Artic Silver Troep of niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk vandaag men artic silver binnen vanuit de vs alles er netjes opgesmeerd volgens de site van de producent (vieze nagels) ha ha.

Na verschillende testen blijkt dat tandpasta en de goegkoopste troep die je bij een koeler krijgt beter te koelen dan artic silver ($19,60 incl verzendkosten).

Ik heb het spul 6 keer opnieuw opgebracht alles heel goed schoongemaakt en dun laagje met credit kaartje aangebracht op de core.

Temp met goedkoope troep of tandpasta.

idle=36
stress=46

Artic Silver.

idle=40
stress=52

Wie heeft hier een antwoord op???

P3 600@800 Mhz
Golden Orb

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 19:27

star-saber

Ryzen

zelfde hier
met standaar pasta was ie koeler dan met arctic silver
draai nu met standaard pasta
ook meerdere malen gechecked.

hielp niks

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

waar meet je de temperatuur?
Temperatuur van koelblok wordt warmer als de geleiding beter is....soms lijkt het dus van SHIT, temp gaat omhoog, maar dan is de werkelijke temp van de processor een stuk lager geworden.

Verwijderd

Ik had het ook. Ik heb daarna een echt heel dun laagje van Arctic Silver op gedaan. Dat scheelde wel.
Het beste kan je met je vinger het een beetje uitwrijven gewoon lekker dun en probeer het nog eens. suc6

Verwijderd

Ik gebruik sinds een week ook Artic Silver(gewoon in Nederland besteld)en zie ook geen verbetering t.o.v gewone koelpasta van de electronicaboer,het is allen 4 keer zo duur.

Verwijderd

Heel lictjes invrijven dat je je core nog kan zien. (doorschijnend) En niet maar een klodder erop kwakken en de zooi aanstampen.

Verwijderd

Topicstarter
De temp word gewoon door de P3 zelf gelezen met behulp van MBM.

Ik heb heel dunne laagjes aangebracht en iets dikkere maar geen verschil.

Verwijderd

Op zaterdag 13 januari 2001 18:06 schreef RdB het volgende:
waar meet je de temperatuur?
Temperatuur van koelblok wordt warmer als de geleiding beter is....soms lijkt het dus van SHIT, temp gaat omhoog, maar dan is de werkelijke temp van de processor een stuk lager geworden.
Temperatuur wordt gewoon zoals op alle mobo's gemeten onder de core van de processor, en dus niet koelblok.

Bij mij heeft het WEL uitgemaakt en ik heb niet dunne laagjes aangebracht maar gewoon er wat opdeblurbt, daarna koeler erop en klaar, p3-800E is nu idle 26C, vroeger 36C.

Het koelblok wat je er opzet drukt toch automatisch de onnodige pasta weg, dus al dat gezeik met een creditcard.. onzin.

edit| typo

Verwijderd

Op zaterdag 13 januari 2001 18:14 schreef markzw het volgende:
De temp word gewoon door de P3 zelf gelezen met behulp van MBM.

Ik heb heel dunne laagjes aangebracht en iets dikkere maar geen verschil.
Bullshit, wordt door een sensortje van je mobo onder de CPU Core gelezen, niks CPU |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 januari 2001 18:17 schreef minus0ne het volgende:

[..]
Temperatuur wordt gewoon zoals op alle mobo's gemeten onder de core van de processor, en dus niet koelblok.

Bij mij heeft het WEL uitgemaakt en ik heb niet dunne laagjes aangebracht maar gewoon er wat opdeblurbt, daarna koeler erop en klaar, p3-800E is nu idle 26C, vroeger 36C.

Het koelblok wat je er opzet drukt toch automatisch de onnodige pasta weg, dus al dat gezeik met een creditcard.. onzin.

edit| typo
Nou dan zal ik het morgen ook nog eens gaan proberen er gewoon een dot op kwaken.

Maar is jouw p3 wel oc of loopt i nog stan op 800???

Verwijderd

Op zaterdag 13 januari 2001 18:25 schreef markzw het volgende:

[..]
Nou dan zal ik het morgen ook nog eens gaan proberen er gewoon een dot op kwaken.

Maar is jouw p3 wel oc of loopt i nog stan op 800???
Ok succes :)

Nee is niet meer ge-oc'ed omdat me sblive dan helemaal gaat kraken en sjit, maar kga binnenkort een Turtle Beach Santa Cruz of een Terratec XFire 1024 kopen, die zijn toch veel beter :9

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar ben ik weer nog naar verschillende testjes met het dik opbrengen en een dun filmlaagje is gebleken dat het dunne filmlaagje met de vingers opbrengen wel het benodigde resultaat opleverd.

Wat de producent van artic silver dus niet aanraad het met de vingers aanbrengen maar met een credit card dit is dus bull shit.

Nieuwe cijfertjes hieronder.

Hoop andere tweakers die kampen met het zelfde probleem een duwtje in de rug te geven het nog een keer te proberen.

Artic Silver.

idle=33
stress=42

P3 600@800 Mhz
Golden Orb

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op zaterdag 13 januari 2001 18:19 schreef minus0ne het volgende:

Bullshit, wordt door een sensortje van je mobo onder de CPU Core gelezen, niks CPU |:(
Is geen bullshit, de P3 heeft een sensortje (thermal diode) in de core zitten die met o.a. MBM uitgelezen kan worden. Ik had hiervoor een Slot1 P3 waarvan ik de core temperatuur uit kon lezen door middel van die diode (en geen sensor onboard nee want dat werkt zo niet bij Slot CPU's). Niet meteen lopen schreeuwen dat het bullshit is de volgende keer misschien ...

PC Specs

Verwijderd

Ja,
lijkt me interessant, een sensor onder een Slot 1 :)

Maar hier hetzelfde effect met een hele boel verschillende koeler. (standaard, Spire 21B3 Orb en een Ma324, Alpha6035). Met standaard koelprut.

Als je gewoon een 'blurbje' (lekker woord :P )
...op de CPUcore en het midden van de heatsink doet en het met je vinger uitsmeert, koelt het beter dan dat 'doorzichtige laagje op de core'.

Gewoon praktijervaring......

Verwijderd

Een beetje link om zomaar een klodder Artic Silver op je core the plaatsen,als het even tegen zit loopt dat spul naar plaatsen op je processor waar kortsluitng kan ontstaan.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-05 06:59
eh.. Arctic Silver geleid niet/nauwelijks electriciteit.

Bij mij was het verschil tussen AS een gewone kwak 6 graden C., in het voordeel van AS.
Ik ben er dus erg tevreden mee:)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

En als je bij het uitsmeren een boterhamzakkie om je poot heen doet, heb je ook geen vuile klauwen na het smeren.

Verwijderd

Aardig 'plastiek' uitgedrukt Herman. :P

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

[opschepmode]
M'n 733 rent op 1007 door artic! en bios update
[/opschepmode]

Zoals boven beschreven heeft artic mij geholpen.. Ik denk dat het temaken heeft OP de manier hoe je ut aanbrengt, wat je pc config en koeling is.!. het scheelde hierzo bijna 7 GRADEN !!!..32IDLE 40FullLoad...

Macconner! | speed 733@1007 :)

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 17:27

DaOverclocker

Overclocker for life...

Op zaterdag 13 januari 2001 18:19 schreef minus0ne het volgende:

[..]
Dit is pas BULLSHIT!
jij hebt zeker een amd?
bij een duron wordt het onder de proc gemeten, maar mijn een p2/p3 zit de censor eringebakken!

die censor werkt ook véél beter dan die bij de Durons,
Als jij je duron laat idlen maak je mij niet wijs dat dat ding na 3 sec, al 15 graden koeler aangeeft!!! bij een p3 of Celly dus WEL!

edit: na de hele topic gelezen te hebben:
gedsie iemand was mij voor..........

maar nog wat, jullie lopen zo te pieren met dat Artic, je zou ook kunnen gaan pieren met die goedkope troep! dat kan ook zo 7 graden uitmaken!

systeem specs

Verwijderd

Iedereen zegt wel een heel klein beetje aanbrengen, maar is er niemand bij wie het veel uitmaakte in temperatuur die ff een plaatje kan posten hoe dat eruit ziet?

/me weet het dan zelf ook meteen [img=15,15]i/s/devil.gif[/img]

Verwijderd

Topic: Artic Silver Troep of niet
bullshit, gij kent er gewoon nix van....
leer 's met dat spul omgaan... geen klodders erop jagen, maaar HEEEL dun!

Verwijderd

Op maandag 15 januari 2001 00:03 schreef henri het volgende:

[..].....
jij hebt zeker een amd?
bij een duron wordt het onder de proc gemeten, maar mijn een p2/p3 zit de censor eringebakken!
Niet om het een of ander, maar ik was van het weekend efkens bezig met de Tbird800 van mijn broer, daar zit een Spire21B3 orbje op.

Vreselijk !! , dat ding gaat op 900 Mhz zomaar naar de 63 graden onder full load... maar als ie dan stopt met hard werken zit'ie na 30 seconden al bij de 32 graden, na 1 minuut op 29.. belachelijk.

Of dat te maken heeft met WinME waar'ie op draait weet ik (nog) niet.. maar mijn Duronneke gaat echt niet zo hard omlaag met Win98SE en een Alpha koelr.. Dat duusrt langer.

M.a.w. wat ik wil zeggen is dat verschillende types processoren en OS'en andere resultaten opleveren. ...schelden helpt dus niet..
:P

Verwijderd

Als jullie het dan toch hierover hebben, ik zit met een verschil. Asusprobe geeft dan bijv 43 graden aan en mbm5 55 graden. Met een duron dus. Hier staat meer:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/107311
En met asusprobe varandert de temp sneller...:?

Verwijderd

Heb je het al met dat VIA monitor progje geprobeerd ? Die kijkt direct naar de chipset. Klopt volgens mij (effe op ongelakt hout afkloppen) altijd ;)

Verwijderd

Maar ik heb geen idee welke sensor je moet hebben. Ik heb een Abit bord, geen Asus.........

Ik gebruik MbProbe http://web.bham.ac.uk/jst829/mbprobe/

k'word nie goed van dat mbm50 ding :P
Pagina: 1