Ik liet mbm5 altijd de temeratuur meten, en die gaf na een reinstallatie en wat gerommel met mijn koeler 55 graden (idle, stressed is ie dan 57) aan. Ik dacht dat het wel door de koeler kwam. Asusprobe heb ik laatst ook nog geinstalleerd en die geeft dan 43 graden(idle stressed is ie dan 47) aan. Een stuk beter dus. Deze temperaturen geven ze tegelijk aan, ook als maar een van de twee bezig is. Ik snap hier echt nix van. De mobo temp klopt wel altijd. Bij het opstarten beginnen ze trouwens allebij een stuk lager, en MBM5 begint dan bij 45 en stijg door naar 55. Weten jullie hier raad mee:? Ohja, bij mbm5 kan ik uit 4 tempsensoren kiezen waarvan hij er eentje niet pakt, best wel vreemd. Maar het lijk erop of ik de goede te pakken heb:(
vergelijk het eens met je bios...
wat het opstarten betreft... je heatsink is dan op kamertemp...die moet nog warm worden
wat het opstarten betreft... je heatsink is dan op kamertemp...die moet nog warm worden
intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX
Dat snap ik, dus daarom lijkt het of mbm5 ook de goede temp te pakken heeft. Ik zal even in de bios kijken...:)
je kan in mbm verschillende sensors pakken..probeer eens een andere
De mobo temp klopt, eentje geeft -32 graden aan, die moet ik dus niet hebben. Sensor asus 2 pakt hij niet, en dan blijft er maar een over die lijkt te kloppen. Als ik iets ga doen (gamen, sability test) dan gaan de temp van mbm5 en die in asusbrobe allebij omhoog. Heeft er iemand die ook een asus a7v heeft hier ervaring mee? Welke sensor is dan van de cpu:?
ik heb het thuis wel maar ben nu op het werk dus kan niet voor je kijken
Dan kijk ik vanavond nog wel even, alvast bedankt. Ik ben eigenlijk blij dan mijn cpu, die overigens niet overgeclockt is, waarschijnlijk 10graden kouder is dan ik eerst dacht, dankzij mbm5. Mbm5 heeft het eerst trouwens wel goed gedaan, dus ik zou niet weten waar het aan ligt. Ik haal dit weekend een nieuwe hd, dus maar even kijken of het dan helpt om alles er opnieuw op te zetten.
See ya
See ya
Weet hier iemand nog een oplossing voor? En welke sensor moet je precies hebben in mbm5 voor de cpu op een a7v:?
ja dat zou ik ook wel willen weten...:?:?Op dinsdag 16 januari 2001 22:04 schreef newby het volgende:
Weet hier iemand nog een oplossing voor? En welke sensor moet je precies hebben in mbm5 voor de cpu op een a7v:?
die probes onderling verschillen ook van temperatuur en de biossen ook nog
echt heel wazig, maakt het allemaal lekker betrouwbaar
dit geldt trouwens ook voor core voltage, die geeft wel eens een ander voltage na een biosupdate en probe is het weer nooit eens met de bios
probeer die probe eens te updaten
er is al versie 2.12.07
bij mij zijn op het moment MBM5 en Probe2.12.07 het eens over de temp met bios 1005C
maare dat voltage is in bios 1.77 en probe weer 1,82
echt heel wazig, maakt het allemaal lekker betrouwbaar
dit geldt trouwens ook voor core voltage, die geeft wel eens een ander voltage na een biosupdate en probe is het weer nooit eens met de bios
probeer die probe eens te updaten
er is al versie 2.12.07
bij mij zijn op het moment MBM5 en Probe2.12.07 het eens over de temp met bios 1005C
maare dat voltage is in bios 1.77 en probe weer 1,82
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
nee kijk
de bios geeft je cpu enzo bij een bepaald eload aan
asus probe heeft software matig koeling erin zoals rain
en MBM heeft dit niet en is dus je cpu warmer
de bios geeft je cpu enzo bij een bepaald eload aan
asus probe heeft software matig koeling erin zoals rain
en MBM heeft dit niet en is dus je cpu warmer
bij als ik hem koud opstart is ie al 50 graden en als ie opgestart is dan is die 57
ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb
Ehm... Bij mij doet MBM5 ut prima hoor geeft ongeveer de zelfde temp aan als proob...
Alleen gaat probe bij mij flippen zodra ik MBM opstart...
Voltages beginnen wazig te flipperen etc
als ik dan MBM weer afsluit is ter nix aan de hand
Maar goed, volgens mij doen MBM5 en Probe het allebei even goed hoor...
Alleen gaat probe bij mij flippen zodra ik MBM opstart...
Voltages beginnen wazig te flipperen etc
als ik dan MBM weer afsluit is ter nix aan de hand
Maar goed, volgens mij doen MBM5 en Probe het allebei even goed hoor...
Dat heb ik dus ook.
Mijn CPU sensor geeft mij mijn andere PC (PIII 500 niet geklokt) aan dat ie maar 18 tot 20 graden is!!!
en dat met een coolermaster PIII cooler!
Klopt vlogens mij geen fuck van.
Ik heb nog een andere temp. sensor erin zitten en die geeft nu 26 graden aan, komt al meer in de richting.
Alleen springt die sensor steeds van 13 graden min. tot 43 graden.
en dan heb ik (geloof ik) in m'n Enermax voeding ook nog een sensor die alleen maar OF 53 graden OF 124 graden aangeeft.
Standaard staat die op 53 graden en als ik mijn systeem gebruik springt ie snel naar 124 graden.
Ook weet ik niet of het toerental van mijn fans wel klopt.
M'n CPU fan (Coolermaster) geeft aan dat ie gemiddeld zo'n 6200RPM haalt en dat terwijl de orb fans enzo allemaal "maar" 4500-5500 RPM doen.
M'n Enermax 330Watt voeding geeft aan dat ie op gemiddeld 1600 toeren loopt.
Hoe kan je controleren of je wel de goede settings hebt???
Met die temperaturen kan ik bijv. ook een sensor kiezen die -48 graden (nog winbond 3 ook) is en met MBM 5.04 kan je ook nog een hoop kloten met de fandivider.
Wie weet hoe het wél moet?
Mijn CPU sensor geeft mij mijn andere PC (PIII 500 niet geklokt) aan dat ie maar 18 tot 20 graden is!!!
en dat met een coolermaster PIII cooler!
Klopt vlogens mij geen fuck van.
Ik heb nog een andere temp. sensor erin zitten en die geeft nu 26 graden aan, komt al meer in de richting.
Alleen springt die sensor steeds van 13 graden min. tot 43 graden.
en dan heb ik (geloof ik) in m'n Enermax voeding ook nog een sensor die alleen maar OF 53 graden OF 124 graden aangeeft.
Standaard staat die op 53 graden en als ik mijn systeem gebruik springt ie snel naar 124 graden.
Ook weet ik niet of het toerental van mijn fans wel klopt.
M'n CPU fan (Coolermaster) geeft aan dat ie gemiddeld zo'n 6200RPM haalt en dat terwijl de orb fans enzo allemaal "maar" 4500-5500 RPM doen.
M'n Enermax 330Watt voeding geeft aan dat ie op gemiddeld 1600 toeren loopt.
Hoe kan je controleren of je wel de goede settings hebt???
Met die temperaturen kan ik bijv. ook een sensor kiezen die -48 graden (nog winbond 3 ook) is en met MBM 5.04 kan je ook nog een hoop kloten met de fandivider.
Wie weet hoe het wél moet?
Niet?
[Specs]
Ja, ik ben er nog steeds niet uit. MBM% deed het eerst wel goed. Als probe en mbm5 tegelijk draaien flippen ze allebij bij mij (alleen bij probe valt het meer op met die grafieken). En als ik na het opstarten 43 graden lees bij probe en de bios bij even later rebooten ook 43 aangeeft, dan begin ik aan de 55 graden van mbm5 te twijfelen:o
Pagina: 1