Kan latency niet instellen

Pagina: 1
Acties:

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
Sys specs:
Gigabyte GA-8IPE1000
P4 3.2Ghz HT @ 3.5Ghz
2x 512 Kingston HyperX @ 2.5-3-3-3-5

nu wil ik graag de latency van me geheugen naar 2-2-2-5 instellen
alleen is dit niet mogelijk in de bios van mijn mobo (ja heb het boekje doorgenomen en de updated PDF file van de site gedownload, maar tevergeeft )... is er een andere manier om dit in te kunnen stellen?

ik heb gezocht naar een bios update maar kon ik niet vinden... :'(

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Misschien kan het bord die settings gewoonweg niet aan?

• wilmocs
ja dat zou idd kunnen, maar dit wil ik graag met zekerheid weten, voordat ik een nieuw bord aanschaf

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 09:13
Bij een aantal Gigabyte moederborden kun je met CTRL+F1 (in het hoofdmenu van de BIOS) extra opties naar boven halen... wellicht bij die van jou ook.

Verwijderd

wilmocs schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:08:
ja dat zou idd kunnen, maar dit wil ik graag met zekerheid weten, voordat ik een nieuw bord aanschaf
Daarvoor een nieuw bord aanschaffen? :?

• wilmocs
ik lees net toevallig ook dat je met Ctrl - F1 advanced options kan openen, of dit ook op mijn bord mogelijk is kan ik nu even niet zien, zit op me werk...

maar in de manual staat niks over advanced settings via F1, maar goed "niet geschoten is altijd mis"

@ Disco-stu, moederbord vervangen zal niet meer kosten dan 150/200 euro, en dat heb ik voor een stabiel overclocked systeem wel over!

edit: flink aan het zoeken @ gigabyte, vind nog wat intresants:
GIGABYTE M.I.B. (Memory Intelligent Booster) Technology
GIGABYTE M.I.B (Memory Intelligent Booster) technology is specially designed to maximize memory performance and boost memory bandwidth up to 10% by optimizing data transmission among CPU, north bridge chipset and memory. The innovative GIGABYTE M.I.B technology shortens memory latency time and enhances system performance without sacrificing stability.
dit is 1 van de advanced BIOS settings die dus tevoorschijn zou moeten komen met: CTRL-F1... ik ga lekker vroeg naar huis zometeen, want nu wil ik het weten :9

[ Voor 74% gewijzigd door wilmocs op 16-09-2005 10:16 ]

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-01 11:38
Je hebt al mazzel als je die 2-2-2-5 gaat halen met 2,5-3-3-5 geheugen, zelfs met een ander bord. En zelfs als je het met een nieuw moederbord zou lukken is de prestatiewinst dat geld absoluut niet waard. Maarja dat is mijn mening.

Casemod: Cubeleon

Pagina: 1