[speedtouch] Verbinding maken met VPN server lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik wil via VPN een verbinding maken met het netwerk van de universiteit twente, aangezien ik voor een opdracht enkele dingen moet opvragen die op dat netwerk beschikbaar zijn.
Ik ben al vanaf 9.00 bezig om VPN aan de praat te krijgen, maar steeds als ik mijn VPN verbinding ( klik hier voor instellingen) wil gaan gebruiken, krijg ik van windows error 678: "there was no answer".
Ik ben er via de search en google achter gekomen dat het probleem ligt bij de speedtouch instellingen, waarbij een protocol aangezet moet worden, zoals beschreven in dit topic. Dit heb ik gedaan, maar het werkt nog steeds niet.

Iemand enig idee wat ik fout doe of wat er nog meer moet gebeuren wil ik verbinding moeten kunnen maken met de VPN server?

Relevante (?) Specs:
XS4ALL ADSL Lite (via KPN)
speedtouch 510i met firmware: 4.2.3.0.0 , PPPoA_1 , NAT
win2k prof (SP4)
3Com switch

[ Voor 5% gewijzigd door Glacier op 15-09-2005 13:32 ]

• Glacier
  • Niet online
Normaal gesproken kick ik nooit eerder dan 24 uur na de TS (zoals het hoort), maar deze keer doe ik het wel, aangezien het anders te laat is...

(sorry allemaal)

Verwijderd

In principe hoef je (volgens mij) op je router niets aan te passen voor een VPN verbinding naar buiten...

Probeer eens:
start - uitvoeren - cmd
telnet utwente-vpn.utwente.nl 1723

Als het "goed" is krijg je een zwart scherm en verder niets. Als je een foutmelding krijgt, kan je inderdaad geen verbinding maken en moet je het in je netwerkconfig zoeken.

Krijg je inderdaad een zwart scherm met "niets", dan lijkt de verbinding mogelijk te zijn en ligt het in de verbinding gegevens. Met name dat gedeelte over het aanzetten van unencrypted passwords en optional encryption is van belang...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 22:48 . Reden: typo ]

• Glacier
  • Niet online
scherm blijft eventjes zwart en daarna de mededeling:
Connection to host lost.
Is dat de foutmelding die je bedoelde?

[ Voor 17% gewijzigd door Glacier op 15-09-2005 23:39 ]