Toon posts:

Wat kan een 'gewone' user

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
doen aan gelame, gezeur om slotjes bannen etc.

Ik heb net dit topic opnieuw doorgelezen, en vroeg me af of een gewone user eigenlijk wel van invloed kan zijn op andere users m.b.t. het 'op het rechte pad houden'.

Vanmiddag werd ik voor Mod-wannabe uitgemaakt, dan ga je nadenken: Waarom zegt iemand dit? Wat doe ik verkeerd?
En vooral: Hoe kan ik dit voorkomen? Kan ik mezelf verbeteren d.m.v. het aanpassen van mijn reply's?

Moet een gewone user zich uberhaubt wel bemoeien met personen die flamen, zeuren om slotjes, bannen etc?

/me denkt nl. dat het zeuren om slotjes, bannen etc. een grote reden zijn van irritatie, flamewars etc.

Dit komt misschien allemaal erg 'Mod-wannabe' over, maar ik probeer gewoon te begrijpen, waarom users vaak zo negatief reageren op mensen die de sfeer op GoT proberen te verbeteren.

Verwijderd

Kei-hard SLOTJEEEEEEEE!!!! roepen is gewoon triest.

Als je vindt dat een andere user zich misdraagt mag je hem daar zeker op aanspreken.

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-02 20:13

ronaz

Wishmaster

Je moet gewoon doen wat jouw het juiste lijkt. Als jij voor je eigen gevoel de overtreders moet aanspreken dan doe je dat. Als mensen daar niet tegen kunnen, jammer dan. Je hoeft jezelf toch niet te gaan veranderen omdat sommige mensen daar aanstoot aan nemen. Dat is nou het leuke van een individu zijn.

offtopic:
HlpDsk, Wat heb je in godsnaam met je icon gedaan????

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:35

Murphy

(2B||!2B)?

Ik denk niet dat er alleen modjes en adjes zijn om de boel in de gaten te houden. Toen ik de eerste post deed was dit ook een typische newbe-post |:(. Ik werd ook flink afgetikt door users én modjes. Het maakt echt wel indruk als je ook 'op je kop' krijgt van users, ik had tenminste zoiets van "Wow okee ik zal het nooit meer doen :P"

In de "normale" wereld loop je ook niet door als je iemand een oud vrouwtje lastig ziet vallen, zo van "laat de politie dat maar opknappen", okee misschien een slecht voorbeeld :) maar begrijp wat ik bedoel.

En so what dat ze je dan voor mod-wannabe uitmaken, doen ze ook wel es bij mij. Ik heb al aan Floris gevraagd of er misschien wat titels bijkunnen:
behalve Mod en Lite-mod ook zoiets als Mod-wannabe en ik wou mezelf dan KloontjesKiller noemen, wegens de succesvolle opsporing van Sjaak en Mojo's klonen :P (ok MV jij hielp een beetje ;))

offtopic:
ronaz, nu snap je de sign "de slapeloze" wat meer >:)

Verwijderd

Ik denk dat de gewone user andere users die de fout ingaan hen op een leuke manier op het rechte pad kan proberen te houden, doe dit dmv een grapje, of leuk doen (beetje slijmen mag ook :P) ipv door een verklikker of beterweter te lijken, want dit zet alleen maar kwaad bloed...

Ik probeer vaak ook om met een leuke manier een slotje te zetten, zodat ik niet als een soort boosaardige slotjeszetster wordt gezien...

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op dinsdag 16 januari 2001 10:04 schreef Llewella het volgende:
zodat ik niet als een soort boosaardige slotjeszetster wordt gezien...
Word je toch wel >:)

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 10:35 schreef Tom het volgende:

[..]
Word je toch wel >:)
Jamaar jamaar... ik ben een lief meisje!
(Ik wou nog wat zeggen maar laat maar voor ik weer modje af ben >:))

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:21

Floor-is

5.2

Laat ik vooropstellen dat het door de mods en adjes wel word gewaardeerd als je een topic aanmaakt in Stoute Usertjes.

Het heeft gewoon niet zo veel zin als er een aantal mensen in een topic beginnen te roepen dat er een slotje moet komen, de mods zijn niet helderziend en bekijken ook niet altijd alle topics. Juist daarom is Stoute Usertjes in het leven geroepen.

Verder vind ik het _wel_ positief als ook "normale gebruikers" de mensen aanspreken op het gedrag, met name als hierbij ook een posting in SU komt. De mod is dan namelijk niet de enige die de persoon terechtwijst en op deze manier krijgt men toch sneller het idee dat ze niet helemaal volgens de gestelde regels handelen.

Llewella: Als mensen stennis willen trappen over jouw slotjes, kan je maar 1 ding doen IMHO: Rustig blijven, uitleggen hoe en waarom en niet van je standpunt wijken. Jij hebt hier de beslissing genomen, je onderbouwing legt dit uit en men heeft het hier mee te doen. (Natuurlijk kan het zijn dat je wel eens een foutje maakt, maar dat gebeurt niet zo vaak en daarom heb je dus in principe altijd gelijk ;))

Bericht hierboven

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
SLOTJEEEEEEEEEEEEEEE !!!!!!!!

;)(geintje);)

[Edit] Ja lachen hoor. :? (Floris)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe ga je met mensen om, die niks anders doen dan om slotjes, bannen etc. vragen.
Hoe spreek je zoiemand aan, er komt nl. veel irritatie achtervandaan wanneer dit gebeurd.

Het zijn er meestal maar een handjevol die lopen te zieken, maar het aantal users dat daar op reageert, en naar mijn mening de topic de grond in boort, is enorm.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op dinsdag 16 januari 2001 10:49 schreef Llewella het volgende:
Jamaar jamaar... ik ben een lief meisje!
Jamaar jamaar... dat zeggen ze allemaal, maar als het eenmaal zover is dan...
(Ik wou nog wat zeggen maar laat maar voordat ik bezoek krijg van Llewella's vriend >:))

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 11:12 schreef MV het volgende:
Hoe ga je met mensen om, die niks anders doen dan om slotjes, bannen etc. vragen.
Hoe spreek je zoiemand aan, er komt nl. veel irritatie achtervandaan wanneer dit gebeurd.

Het zijn er meestal maar een handjevol die lopen te zieken, maar het aantal users dat daar op reageert, en naar mijn mening de topic de grond in boort, is enorm.
door via icq en email begrip te kweken, dit werkt over het algemeen beter dan open en bloot op GoT...

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 11:49 schreef Tom het volgende:

[..]
Jamaar jamaar... dat zeggen ze allemaal, maar als het eenmaal zover is dan...
(Ik wou nog wat zeggen maar laat maar voordat ik bezoek krijg van Llewella's vriend >:))
>:)

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 08:34 schreef ronaz het volgende:
offtopic:
HlpDsk, Wat heb je in godsnaam met je icon gedaan????
PHP :7

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 16 januari 2001 11:12 schreef MV het volgende:

Jah hoe doe je dat, dat is natuurlijk heel lastig. Je hebt zelf de communicatie thread gelezen, dat is misschien wel de belangrijkste thread om eens goed door te lezen (tot zeg 20 reply's onder het einde dan :P).

Wat er heel duidelijk staat is het volgende:
Deze richtlijnen gaan wel uit van mensen met een normale intelligentie en redelijkheid. Een enkeling is echt niet voor rede vatbaar helaas.
De mensen die niet voor rede vatbaar zijn, horen hier IMO niet thuis. Ik stel daarom voor door te gaan met wat je doet, als je mensen tegenkomt die niet normaal doen en maar blijven doorgaan ondanks een vriendelijk verzoek van jou en eventueel een modje, plaats dit dan in Stoute Usertjes. We zullen dan zo snel mogelijk passende maatregelen nemen.

BTW: Die thread (gathering.tweakers.net/showtopic/102948) is echt een aanrader, lees het eens door als je dat nog niet hebt gedaan.

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 januari 2001 11:55 schreef Floris_Diemel het volgende:

[..]
knip
BTW: Die thread (gathering.tweakers.net/showtopic/102948) is echt een aanrader, lees het eens door als je dat nog niet hebt gedaan.
eh, kijk eens in mijn eerste reply, het woordje 'dit' :o

edit: ik moet beter lezen :o

• Floor-is

Floor-is

5.2

Was zegmaar niet richting jou MV ik had wel gezien dat je het gelezen had en ik zeg het ook in mijn reply :)

Bericht hierboven

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Op dinsdag 16 januari 2001 11:55 schreef Floris_Diemel het volgende:

*knip*

Hmz.... Ik heb het even doorgelezen, maar ik wist het allemaal al... (toch wel handig die studie Communicatiewetenschappen -> heb daar meer geleerd dan ik dacht :))

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 januari 2001 12:28 schreef Obi het volgende:

[..]
Hmz.... Ik heb het even doorgelezen, maar ik wist het allemaal al... (toch wel handig die studie Communicatiewetenschappen -> heb daar meer geleerd dan ik dacht :))
/me vindt, dat het als vak ingevoerd moet worden op het voortgezet onderwijs!
Pagina: 1