SVCD vs DivX

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06-2025

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Ik heb gezien dat er onlangs een aantal SVCDs zijn uitgebracht (oa. Traffic). Men claimt dat het beeld veel beter is dan DivX en dat ook dolby digital 5.1 geluid bij de films zit. :P

Het enige nadeel is dat deze films wat groter zijn....3x 700mb.

Nu heb ik een DVDspeler die dit formaat ondersteunt :) Heeft iemand al ervaringen met SVCD? Hoe is de beeldkwaliteit ivm DivX?

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 15:23

Steffie

Opaque

ik heb geen ervaring met svcd ... ik had laatst wel een paar flitsen gezien ... en kwaliteit leek me gelijk aan die van divx ... over de specs van het geluid heb ik niets gelezen / gehoord ...

maar wat mij betreft is het zowieso niets voor mij ... ik kijk een film altijd aan een stuk door ... lijkt me niks om dan 2x tijdens een film te moeten swappen ...

en ook een belangrijk nadeel van svcd is dat een film al gauw 2gb groot is ... weinig zin om zoveel te downloaden en te branden

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

Het formaat is zo groot...3ivx lijkt me beter

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-03 15:45

^^0nMe

Got Babana's?

Ik heb wel American Beauty SVCD gezien, kwaliteit is wel aardig, maar bij snelle bewegingen is het weer erg bagger. Over het geluid kan ik niet veel zeggen, ik heb geen dolby 5.1 =) , maar geluid met koptelefoon is wel aardig goed.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:18

Nicap

Tsssk....

Ik heb Monsters Inc gezien en wel meer SVCD's en vind de kwaliteit erg super. Beter dan Divx. Geluid is niet 5.1 maar wel goed. Bij snelle bewegingen heb ik echt geen slecht beeld gehad.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
SVCD is MPEG2 video op 480x480 resolutie, VBR of CBR, met de mogelijkheid tot 2x stereo tracks (in Mpeg1 layer 2 -- Mpeg1 layer 3 (=mp3) is meer compressie -- op 224 kbit), 4 subtitle tracks, en een maximale bitrate van 2.5 Mbit. Min of meer DVD-on-CD zegmaar.

Dolby Digital kan (in principe) niet op SVCD, Dolby Surround natuurlijk wel.

Een *goed* gecodeerde SVCD in VBR met rond de 50-60 minuten op een 80min CD (is een file van 800 MB op een 700 MB CD, BTW) kan met een enorme kwaliteit komen.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:23
De enige SVCD die ik gezien heb is die van Lord of the Rings, 4 CD's van 800mb.
De beeldkwaliteit en het geluid waren zeer goed. Vooral het 'donker' was veel beter dan de beste divx die ik gezien heb.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-03 14:37
De SVCD's die ik heb zijn allemaal muziekclips (stuk of 50), van 70-80MB (voor 3 á 4 minuten dus). Beeld is erg goed, geluid is ook zeker goed. Prima af te spelen in sasami2k of powerdvd bijv. (mediaplayer heeft problemen met het beeldformaat, nadeel van mpeg2)
Films in svcd kijk ik nooit en divx ook niet, dus daar heb ik geen ervaring mee.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-03 17:53
Ik vind de qualiteit van SVCD ten opzichte van DiVX beter, zowel beeld als geluid. Een ander voordeel is dat vaak films eerder releasen als SVCD dan als DiVX :P

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 03:45
[van-horen-zeggen modus] de kwaliteit van SVCD schijnt ietsje beter te zijn, daar staat wel tegenover dat ze meestal dubbel zo groot zijn als een gelijkwaardige divx en dat is dan ook meestal de reden dat ik divx prefereer [/van-horen-zeggen modus]

• Bigs
  • Niet online
SVCD geeft best mooi beeld (vooral als je ze vanaf DVD maakt, vanaf DivX is het resultaat niet echt zo mooi), maar het beste is gewoon dat je ze in je DVD speler af kunt spelen.
Verder hebben ze ook ondersteuning voor meerdere ondertiteling-tracks etc. Maarja, om snel films over het Internet te pompen is DivX toch beter geschikt lijkt me.

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
ligt eraan waar je hem in afspeeld. Als je een dek hebt is svcd handig. Als je een pc hebt is divx beter. Persoonlijk vindt ik divx beter, kleiner bestandformaat en op 2 cd's is het helemaal goed. En ik d8 dat er nog geen svcds zijn met ac3 en divx al wel....

Verwijderd

svcd heeft een veel hogere bitrate dan divx. Maar divx is beter gecomprimeerd. Beide formaten hebben hun voor- en nadelen. Als je een svcd hebt, dan hoort het ook in een dvd player thuis, anders kun je beter gewoon divx gebruiken...

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
zijn er veel svcd's met 5.1 of 4.1 ondersteuning? als dat zo is lijkt svcd mij wel mooi.........

nu gebruik ik voornamelijk DivX.....prima kwaliteit, zeker de laatste rips in DivX 5.0, vaak op één schijfje, alleen geluid is stereo MP3 en geen surround........

• JvS
  • Laatst online: 22:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

). Men claimt dat het beeld veel beter is dan DivX en dat ook dolby digital 5.1 geluid bij de films zit.
AC3 geluid kan juist in DivX films, in Mpeg-2 films zou je hooguit mpeg-2 audio kunnen doen (kan ook in discreet 5.1) maar dat bestaat tegenwoordig allang niet meer (ooit was er sprake dat dat het europese 5.1 formaat zou kunnen worden :).

Voordeel van svcd is de kwaliteit, beeld en geluid lopen _altijd_ gelijk (DE DivX kwaal :() en de compressiemethote is gemaakt op kwaliteit, niet op formaat (hoewel dat bij de laatste divx ook wel beter is weer :))
Op zaterdag 09 februari 2002 21:08 schreef Bigs het volgende:
SVCD geeft best mooi beeld (vooral als je ze vanaf DVD maakt, vanaf DivX is het resultaat niet echt zo mooi), maar het beste is gewoon dat je ze in je DVD speler af kunt spelen.
ik heb LOTR in mijn DVD speler afgespeeld, goede kwaliteit, maar elke 45min DJ'en en 4 cd's moeten downloaden en fikken ben ik niet zo heel gelukkig mee. De 3 cd DivX versie is precies zo mooi en heeft ook nog eens 5.1 AC3 geluid.. dat is toch wel wat fijner kijken :).
Verder hebben ze ook ondersteuning voor meerdere ondertiteling-tracks etc. Maarja, om snel films over het Internet te pompen is DivX toch beter geschikt lijkt me.
DivX kan ook subtitles hebben hoor :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• morbid
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:39

morbid

<--

Check Pc Active van deze maand, daarin staan alle voor en nadelen opgesomd!

van svcd, en divx :P

-->

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb net een artikel in de PCactive gelezen. Over VCD/SVCD/DivX. Daar stond in, duidelijk met plaatjes en onderbouwingen(zal ze later wel eens intypen of scannen) dat SVCD kleiner aantal MB heeft, grote kbitsnelheid maar DivX toch mooier beeld heeft(maar dus wel meer schijfruimte nodig heeft) en dit verschil dat ik in plaatjes zag, geeft DivX mij duidelijk de voorkeur.

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 17:46 schreef JvS het volgende:

[..]
[..]

ik heb LOTR in mijn DVD speler afgespeeld, goede kwaliteit, maar elke 45min DJ'en en 4 cd's moeten downloaden en fikken ben ik niet zo heel gelukkig mee. De 3 cd DivX versie is precies zo mooi en heeft ook nog eens 5.1 AC3 geluid.. dat is toch wel wat fijner kijken :).
[..]

DivX kan ook subtitles hebben hoor :).
Jij hebt LOTR DivX met AC3?? Hoe? Waar?

Algemeen: hoe herken je dan zo'n 5.1 DivX? Ben er nog niet 1 tegengekomen.

• lpb
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

lpb

LOTR (4cd SVCD) kan ik niet onderscheiden van het orgineel... (naast elkaar getest)

wel op pc overigens, met standalone dvdspeler is het welicht wel zichtbaar ;)

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Tja, mensen met een standalone die het afspeelt willen vaak svcd's hebben..

Maar divx is dus in verhouding veel beter van kwaliteit, goede kwaliteit svcd's zijn altijd 2 en vaak 3 cd's, dat is gewoon veel fikwerk.

Ik houdt het bij DivX, zeker gezien het feit dat ik geen standalone heb, en wel een mooie tv-out :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 19 juni 2002 17:57 schreef HeerVanHasselt het volgende:

[..]

[boze mannenstem :P]
K 'heb geen zin om met officiele waarschuwingen te gaan lopen strooien enzo :) maar wil je er toch subtiel doch dringend op wijzen dat *kuch* wij hier op het forum vrij streng zijn met warezrequests enzo :o.
[/boze mannenstem :P]

het is in ieder geval een illegale rip van de DVD die nog niet eens in de winkel ligt (zou niet weten hoe ze anders aan 5.1 geluid zijn gekomen want die zat op de (officiele) svcd screener niet (screener is een rip/diefstal van een "demo" disc die gegeven wordt aan bijvoorbeeld mensen die films moeten beoordelen voor de oscars of distributeurs, kan zijn nog _voordat_ de film uit is)
owkay, dat lijkt er meer op ;).

Aan het feit dat je er dit soort topics voor gaat openen met als titel "geen geluid bij divx" omdat je dan een (nimo)codec moet installeren :).
Dit is een mooi topic daarover :)
[topic=421535/1/999]
Op woensdag 19 juni 2002 18:00 schreef (¯`;.žž.LPB.žž.;ޝ) het volgende:
LOTR (4cd SVCD) kan ik niet onderscheiden van het orgineel... (naast elkaar getest)

wel op pc overigens, met standalone dvdspeler is het welicht wel zichtbaar ;)
LOTR is nog helemaal niet op DVD uit, maar het grote verschil met de SVCD is toch het geluid (dynamiek en surround van AC3 is toch wel erg veel mooier dan stereo/prologic en de center is met AC3 helemaal veel beter dan prologic). Verder heb je bij de scene dat ze een vuurtje stoken (als ze op de vlucht zijn voor die dark riders (oid) vrij donkere vlakken en die zijn bij de SVCD toch wel rood enzo.. Dat was het enige wat ik in de film kon vinden.. donkere vlakken met rood, dat ging mis.

Verwijderd

Ik heb een losse dvd speler en deze kan ook SVCD's afspelen. Wat betreft geluid ten opzichte van divx is dat tig keer beter (vind ik). Het beeld is van SVCD ook stukken beter, als ik kan kiezen tussen een SVCD en een divx film zou ik voor de SVCD kiezen.

Het enige nadeel wat ik merkte bij de SVCD film was dat als ik de film op pauze had gezet, het geluid te laat kwam ten opzichte van het beeld. Het was niet veel maar goed te zien.
Dus niet op pauze drukken (kweet trouwens niet of het bij elke svcd film zo is)

• Drazzic
  • Laatst online: 11-03-2025
Het is toch logisch dat het beeld mooier is als het bestand 3x zo groot is, nou dan maar iets lelijker en 3x zo klein.

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
heb een paar svcd'tjes (starwars2,spiderman,queen of the damned, sum of all fears) zien er wel ok uit hoor groter beeld dan normale vcd en divx maar toch vind ik divx fijner. Vooral bij de echte dvd-rips zie je imho verschil en komt divx beter eruit bij mij.

En natuurlijk de groote van de films he, je kan dan wel zeggen dat svcd voor kwaliteit is, maar je gaat toch zeker geen 3 cd's wisselen tijdens een film?

Voor de mensen met een stand alone dvd speler is svcd gewoon handig, maar voor de mensen die gewoon hun film kijken op hun pc, zou ik lekker divxjes downen.

of gewoon de 1e versie die je ziet van een film zoals ik dat doe;)

btw er is ook wel een dvd-rip v lotr met super geluid van maar 2 cd's

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:20
Mijn ervaring met SVCDs is dat deze meestal ietsjes minder van kwaliteit zijn als de Divxen als ik ze op de pc afspeel (beide 2 cds. SVCD soms 3) .. Maar aangezien m'n DVD speler een stuk mooier beeld geeft dan mijn TVout heb ik toch liever de SVCDs. En die zijn gelukkig tegenwoordig van bijna elke film "verkrijgbaar"
ik heb LOTR in mijn DVD speler afgespeeld, goede kwaliteit, maar elke 45min DJ'en en 4 cd's moeten downloaden en fikken ben ik niet zo heel gelukkig mee. De 3 cd DivX versie is precies zo mooi en heeft ook nog eens 5.1 AC3 geluid.. dat is toch wel wat fijner kijken
Je kunt natuurlijk ook gewoon de DVDr release ff ergens wegtrekken >:)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 19 juni 2002 18:33 schreef PoisonouZ het volgende:
heb een paar svcd'tjes (starwars2,spiderman,queen of the damned, sum of all fears) zien er wel ok uit hoor groter beeld dan normale vcd en divx maar toch vind ik divx fijner. Vooral bij de echte dvd-rips zie je imho verschil en komt divx beter eruit bij mij.
Dat zijn ranzige kwaliteit films man... Echt ontzettend flets en totaal onzinnig om er een svcd van te maken... IMO is het gewoon een hype
btw er is ook wel een dvd-rip v lotr met super geluid van maar 2 cd's
Maar artifacten in het beeld een geen AC3 geluid.

[me=2919] HAAT zichtbare artifacten..

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik heb liever een DivX van 2 CD's dan een SVCD van 2 CD's

SVCD kan wel mooi zijn, maar het is weer zo groot. En DivX kan net zo goed mooi zijn op dezelfde manier ... dus ...

heb Swordfish op 2 SVCD's en Hannibal op 3 SVCD's

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• DIJK
Dat zijn ranzige kwaliteit films man... Echt ontzettend flets en totaal onzinnig om er een svcd van te maken... IMO is het gewoon een hype
Dat zijn idd die telesyncjes waar vroeger alleen VCDs van gemaakt werden.. Je moet wel een film hebben die van DVD komt voor een goede SVCD (en natuurlijk ook divx).

• Jivecar
  • Laatst online: 12-11-2025
Op zaterdag 09 februari 2002 20:17 schreef Jasper Janssen het volgende:

Dolby Digital kan (in principe) niet op SVCD, Dolby Surround natuurlijk wel.
De downmix van dolby surround op dvd's is kwalitatief vaak goed, icm met dpl2 benaderd het een leuke kwaliteit! (geen fysieke 5.1 maar de dpl2 decoders doen hun werk goed!)

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Jivecar
Op woensdag 19 juni 2002 19:04 schreef dreeke het volgende:
Ik heb liever een DivX van 2 CD's dan een SVCD van 2 CD's

SVCD kan wel mooi zijn, maar het is weer zo groot. En DivX kan net zo goed mooi zijn op dezelfde manier ... dus ...

heb Swordfish op 2 SVCD's en Hannibal op 3 SVCD's
Divx wordt nooit door een standalone dvd speler ondersteund, SVCD vaak wel. Vaak is dit juist een extra reden om voor SVCD te gaan, zowel op de pc als standalone ;)

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 00:57

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

svcd beter dan divx ha ha ha zet maar een een dvd om naar een 3 cd divx ook met 5.1 :D divx dus echt beter :D

update : er komen heus wel dvd spelers die DivX gaan afspelen

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Er zijn al kaarten die MPEG en DivX (vanaf versie 4) hardwarematig kunnen decoden, theoretisch is een stand-alone DivX speler dus al mogelijk.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 18:33 schreef PoisonouZ het volgende:
Volgens mij vergelijk jij appels met peren.
De svcd's die jij hebt, zijn allemaal Telesync versies. Wanneer je als bron een DVD hebt, dan is SVCD bijna niet te onderscheiden van het origineel. Tegenwoordig hebben ze ook al SVCD met 5.1 audio, dus DVD kwaliteit komt op deze manier wel heeeel dichtbij...

Hoe maak je een perfecte SVCD: www.svcdfreak.tk

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 18:31 schreef _dnomyar_ het volgende:

Het enige nadeel wat ik merkte bij de SVCD film was dat als ik de film op pauze had gezet, het geluid te laat kwam ten opzichte van het beeld. Het was niet veel maar goed te zien.
Dus niet op pauze drukken (kweet trouwens niet of het bij elke svcd film zo is)
Dit is makkelijk te voorkomen door Chapters te gebruiken tijdens het rippen

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:06
SVCD is echt wel lekkere kwaliteit. Jammer dat het geen AC3 ondersteunt.
Maar ik heb Shrek (2 svcd), Oceans 11 (3 svcd), Harry Potter (3 svcd) en nog andere SVCD films allemaal op mijn Philips DVD speler afgespeeld en het ziet er erg goed uit.
Niet direct beter dan LotR op 3DivX cd's met AC3 maar het is zeker te vergelijken.
Eigenlijk wel jammer dat niet meer films op SVCD uitkomen want het is handiger om die te fikken en te gebruiken in je DVD speler dan alles via je PC.
Overigens zijn het allemaal DVD rips dus de kwaliteit is goed te vergelijken.

• pelican
  • Niet online

pelican

Op woensdag 19 juni 2002 19:29 schreef BruceLee het volgende:
update : er komen heus wel dvd spelers die DivX gaan afspelen
X-box >:)

Sinds ik een dvd-speler heb gaat mijn voorkeur ook uit naar SVCD. Zowel Divx als SVCD rip van een DVD vind ik allebei heel mooi, dan boeit het me niet of de een nou net iets mooier is dan de ander. Draag ook geen lensen terwijl dat wel zou moeten dus...
Als een svcd-tje op 2 cd's staat hep ik er ook geen problemen mee om 1x op te staan, te gaan zeiken, biertje te pakken en een cd'tje te wisselen.

Verwijderd

Svcd = Mpeg2
De kwaliteit mits bron bestand ook oke en de data rate (VBR) rond de 6 a 7 ligt is het nagenoeg gelijk aan dvd kwaliteit!
Probleem is dus dan dat er maar +/- 40 minuten op een cd past!

Wat de audio betreft heb ik nog niks gehoord over dolby e.d.

• Havocnl
  • Laatst online: 09-02 16:57
Ik heb zelf een heel aantal svcd gezien en over de kwaliteit kun je net zo veel zeggen als over divx. Die is zo goed als de rip goed is. Want dat blijven het altijd nog. Rips van dvd of soms van een camera in een bios >:) Dan heb je ook een svcd maar dan wel met cam kwaliteit, dus redelijk bagger (alhoewel dit steeds beter wordt door de digitale camera's van tegenwoordig)

Als je een goede svcd hebt dan is de kwaliteit ongeveer net zo goed als een divx. Soms beter maar soms ook slechter. Licht er echt aan welke film je hebt.

Wèh zedde gij??

• Bigs
  • Niet online
SVCD is niet slecht, tis leuk dat je het meteen in je DVD af kan spelen, alleen die meerdere CD's is een nadeel.
Ik vind DivX totaal niet slecht, maar dat AVI formaat zuigt zo ontiegelijk hard, daar word je niet goed van.
Bij kleine corrupties gaat het geluid meteen uit sync en halve bestanden kun je niet afspelen omdat er belangrijke informatie achter aan het bestand staat.
Tis leuk dat je verschillende video en audio codecs zo in een bestand kunt combineren, maar MPEG is wel een stuk stabieler.

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 17:57 schreef HeerVanHasselt het volgende:

[..]

Ik heb deze anders ook hoor. AC3 en wel!

Verwijderd

Divx is gewoon naar mijn idee meer optimaal, je krijgt een normale bastandsgrootte en goede kwaliteit. Als je SVCD op optimale kwaliteit krijgt heb je meestal een te grote bestandsgrootte(3x700) terwijl je voor 1x700 ook gewoon goeiuh kwaliteit hebt.

Conclusie:

Neem Divx :P

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

kijken wanneer de dvd's spelers komen die divx ondersteunen.. .warshcijnlijk niet ! >:)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 18:31 schreef Drazzic het volgende:
Het is toch logisch dat het beeld mooier is als het bestand 3x zo groot is, nou dan maar iets lelijker en 3x zo klein.
Maar het grote voordeel van SVCD is gewoon dat je die in (bijna) elke stand-alone DVD-speler kan afspelen. :)
En dus met goeie kwaliteit op je TV. Niet zoals die bagger TV-out kwaliteit van die Nvidia kaartjes!

En die paar CD's extra kan me ook niet schelen. Wat kost een CDR nu tegenwoordig. :Z

Verwijderd

VCD is veel slechter als DivX.
SVCD is ietwat slechter als DivX.
DivX is het beste.
Hele discussie is gevoerd hier. :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 20 juni 2002 11:38 schreef ViVa het volgende:
DivX is het beste.
het is wel heel erg appelen met peren vergelijken. SVCD is kwalitatief gezien beter dan de gemiddelde DIVX, maar DIVX is op lagere bitrates weer VEEEEL beter dan SCVD. Bij DIvX ligt de nadruk op 'compact' en gaat de kwaliteit niet echt heel erg extreem omhoog bij een erg hoge bitrate (2,5mbps zoals bij svcd heeft dan niet zo heel veel zin) en je blijft last houden van de typische divx kwaaltjes (zoals out of sync geluid bij 't minste of geringste etc) echt heel vervelend soms...

Dat is voor mij het grootste nadeel.. Dat syncen van het geluid.

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 11:38 schreef ViVa het volgende:
DivX is het beste.
Het hangt er dus maar net af wat je bron is en wat je er mee wil... Als ik een DivX je maak van VCD is dat inderdaad brak... en dan kan je hoog bij laag springen maar details die er niet bestaan kan je niet bij maken :'( Als het van een DVD komt kan het beter zijn. Ligt er maar net aan hoe je het doet. Standaard heeft DVD een hogere resolutie dan SVCD. Dus als je het omzet naar SVCD heb je inderdaad verlies ja. En bij DivX kan je dat behouden. VCD daar hoef je niet eens over te praten want die zit nog niet eens op de helft van de resolutie... Verschillende types verschillende eigenschappen.

- VCD is snel te encoderen en werkt onder de meeste DVD spelers. Voor een oude TV is dat prima maar voor een goede monitor is het brak
- SVCD sloom om te encoderen, geil op de TV en monitor.
- DivX tja kan geil op de monitor zijn, maar momenteel nog niet op de TV

neem dan gewoon DVD als je het fantastisch wilt hebben....

edit en het hangt tussen VCD en SVCD ook maar af hoe je encodeert. SVCD kan de videobitrate zelf instellen, dus je kan het ook nog brak maken... Als je 35 min per cd doet, dan is het inderdaad goede kwaliteit, maar dan zit je constant te wisselen onder het kijken :r

• DIJK
Eigenlijk wel jammer dat niet meer films op SVCD uitkomen want het is handiger om die te fikken en te gebruiken in je DVD speler dan alles via je PC.
Bijna alle nieuwe DVDrips komen zelfs eerder uit in SVCD dan Divx... Wel blijven opletten joh >:)

• Jivecar
Op donderdag 20 juni 2002 11:23 schreef gitaarwerk het volgende:
kijken wanneer de dvd's spelers komen die divx ondersteunen.. .warshcijnlijk niet ! >:)
De eerste is er al, ben de naam kwijt maar het is zo'n el-cheapo dvd spelertje. Ondersteund ook miniDVD maar ook divx, zoals eerder is aangegeven is het maar de toevoeging van een mpeg4 decoder.

Wanneer de grote merken volgen? Wanneer er vraag naar is! En ik denk dat die er nog niet is, want waarom zou je je beperken tot divx als je een DVD speler hebt ?!?

Verwijderd

Ik vind svcd ook een betere keuze omdat je die ook op een standalone dvd speler kunt afspelen

/edit
Is al gezegd sorry
/edit

Verwijderd

Ik vind de kleuren van SVCD beter overkomen, maar ja dat is mijn mening. Ook het feit dat ik geen tv-out heb, maar mijn huisgenoot wel een stand-alone dvdspeler is de keus al snel gemaakt :) Ik opteer dus voor svcd.

Verwijderd

je heb ook
dvd wisselaar
kan je alles svcd er in doen van de film
en dan van je stoel bediennen
(hoef je niet meer op te staan )

Verwijderd

VCD is beter :) kan je ook nog is op cdtjes bakken en verkopen aan mensen die een DVD speler hebben die VCD ondersteund :)

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 22:42 schreef Dannyke het volgende:
VCD is beter :) kan je ook nog is op cdtjes bakken en verkopen aan mensen die een DVD speler hebben die VCD ondersteund :)
verkoop jij ze? mail me dan even een lijstje...

Verwijderd

Ik ben het met Viva eens, DivX blijft gewoon de beste.

SVCD is de kwaliteit duidelijk minder dan DivX. Ik weet niet of de mensen hier die SVCD het beste vinden, wel eens een DivX film die nog geen maand geleden is geripped gedownload hebben. Maar deze DivX films zijn echt supergoed, lijkt verdomt veel op DVD kwaliteit. Terwel SVCD minder scherp is (vooral in de dieptes), soms wat grijs/donkerder, en geluidskwaliteit is minder.

Verder download je het 3 dubbele wat eigenlijk nodig is en je bent nog eens 3 cd's of meer kwijt voor te branden. Ondertiteling er onder zetten gaat niet met (mijn favo player) bsplayer. Enzovoorts ik kan veel nadelen noemen van SVCD. Dus ik hou ut gewoon op DivX.

En trouwens, DivX is ook mogelijk op een TV aftespelen. De kwaliteit blijft precies het zelfde (tenminste als je goede apparatuur hebt). Enige nadeel is dat ie niet het hele scherm vult.

Verwijderd

Pfff al die discussies over SVCD vs Divx. Lees deze topic: http://www.downfire.com/sdmoviez/viewtopic.php?p=95
Pagina: 1