Geluidskaart met kuren?

Pagina: 1
Acties:

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik heb m'n geluidskaart al een paar jaar, maar volgens mij begint het nou kuren te krijgen. Het gaat om een Creative Sound Blaster Audigy Player 24 bits.
pic:
Afbeeldingslocatie: http://sklep.busko.com.pl/images/dzw_sbaudigy.jpg
Wat het probleem is; Als ik ik een game zit komt er opeens een enorm hoge toon met gekraak e.d. uit m'n koptelefoon/boxen. Na een onbepaalde tijd gaat het weer over, maar het is nog steeds raar en ik heb er vaak last van. Ik heb de drivers ook al eens opnieuw geïnstalleerd. Iemand ervaring met een dergelijk probleem of weet er iets vanaf?
Danku.

[CiP] Le Régional Built To Last.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer eens een driverupdate, een ander PCI slot, te zien of er geen (niet afgeschermde) kabels langs de kaart lopen, etc

Met andere woorden: wat heb je al gedaan? Enig initiatief wordt altijd gewaardeerd op GoT :)

• Goesiman
Ik kon geen drivers vinden voor mijn oude (maar trouwe) kaart. Dat met die (on)afgeschermde kabels zit wel goed. er loopt helemaal niks verkeerds langs/op/onder. Ik zou de kaart wel even kunnen proberen in een ander pci slot.

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09-2025

JediUberknaft

May Da Force B With You !

ik had hetzelfde probleem, maar opgelost ....

Kan je toestenbord ook USB aangesloten worden ? Zoja, probeer dat eens, ik was er in 1x helemaal vanaf. Heb getest met toetsenbord er daarna weer op ... Toen was het weer terug ...

klinkt vreemd ,maar aangezien ik vrijwel zelfde geluidskaart heb, en echt alle mogelijke drivers had geprobeerd ... kwam ik dit ergens tegen als tip van iemand ..

edit:
Er was nog een optie in windows die bij mijn vorige windows install het probleem had verholpen, maar ik was zo stom geweest die link niet te bewaren, en kon het echt niet meer terug vinden.
Enige wat ik onthouden heb was : icoontje my computer >> rechtermuis > en dan naar manage, maar waar ik toen iets moest aan/uitvinken weet ik echt niet meer ... echt balen .. Maar bovenstaande hielp dus deze keer perfect bij mij !!

try it out & let us know ....

[ Voor 35% gewijzigd door JediUberknaft op 14-09-2005 19:04 ]

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

JediUberknaft schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:59:
ik had hetzelfde probleem, maar opgelost ....
Ik had het ook ooit met m'n AWE32 tijdens het afspelen van general midi. Bleek dat hij omlaaggezakt was en op de bodem van m'n kast lag. Flippo ertussen en opgelost. Dit zal het wel niet zijn, maar het kan wellicht geen kwaad om even in de kast te kijken of er misschien een kabeltje o.i.d. op hangt.

[jvo kijkt naar de systeemspecs]
Je zegt dat je die kaart al een tijd hebt, maar misschien niet in combinatie met de andere hardware in je signature. Latency problemen tussen (vooral creative) geluidskaarten en chipsets komen wel vaker op voor. Daar kan je ook misschien even naar kijken.

[ Voor 25% gewijzigd door jvo op 14-09-2005 19:07 ]

• Goesiman
Ik had de kaart al bekeken in mn vorige post qua kabels e.d. dat zat dus goed. Nou, goed.. Ik heb de kaart er even uitgehaald en afgestoft. Ik heb net even ge-cséd en ik had geen geluidsproblemen. Als het blijft zal ik ook even dat tobo-thing uitproberen.

• JediUberknaft

JediUberknaft

moet je cker proberen, ik had exact hetzelfde als dat jij beschrijft namelijk. Zeer irritant ... had je het ook als je muziek afspeelde en zat te msn-en btw ? ( tijdens typen ?? )

• Goesiman
Ja, soms tijdens muziek (zonder de combinatie met gamen). Eigenlijk alleen als ik geluid afspeel, wat erg logisch is.

• JediUberknaft

JediUberknaft

Probeer dat tobo verhaal nu eens dan ?

Ik durf bijna te wedden dat je ervan af bent dan namelijk ..

• JediUberknaft

JediUberknaft

hey ... nog nieuws ? Ben wel benieuwd hoe het nu gaat met het geluid, en wat je gedaan hebt ...

;)

• Goesiman
Ik heb het toetsenbord op usb aangesloten, ik krijg nu inderdaad niet meer van die hoge tonen etc. (bedankt voor de tip, JediUberknaft ).

Mijn pc heeft nu wel rare kuren: als ik in BF2 zit krijg ik opeens ernstige artifacts en na een tijdje hoor ik weer rare geluiden (niet zulke hele hoge tonen), waarnaar ik een blauw scherm krijg en mijn computer reboot 8)7 .

Ik dacht eerst dat het aan mijn processor lag (omdat ik die 200mhz heb overgeclocked), maar toen realiseerde ik dat ik dit probleem al eerder heb gehad zonder oc. Nu denk ik dat het aan de videokaart ligt, omdat ik denk dat er een verband ligt tussen de artifacts en de spontane reboot.
:/ Iemand die hier iets van snapt, of hier ervaringen mee heeft?

• JediUberknaft

JediUberknaft

- Welke catalyst gebruik je ?
- Heb je VPU recover uitstaan ?
- System restart on failure , uitstaan ?

System restart on failure staat bij mij wel aan btw, maar wie weet ... Ennuh ik had ook rare probs met de 5.8 driver in BF 2. Ben toen teruggegaan naar 5.6 en had geen probs meer. VPU recover heb ik altijd uitstaan bij mijn vidkaart settings ...

Anders nog misschien effe zoeken op dit forum voor problemen met BF2.

Succes

[ Voor 11% gewijzigd door JediUberknaft op 20-09-2005 17:07 ]

• Goesiman
Ik heb de Omega drivers (2.6.53). Ik heb de VPU recocer nu uitgezet, System restart on failure zie ik nergens staan. In ieder geval bedankt, ik zal als ik straks tijd heb wel even testen of 'ie het nu wel doet.

• JediUberknaft

JediUberknaft

sorry, dat system restart on failure staat bij Mijn computer > eigenschappen > start up and recovery > klik op settings > dan " automatically restart" uitvinken.

Mocht dit nix verbeteren, zet hem dan weer terug voor de zekerheid.

• Goesiman
Oke, heb gedaan wat je zei en ga nu weer even bf2'en. Kijken wat 'ie doet.

Pagina: 1