fout melding chkdsk

Pagina: 1
Acties:

• CHARTMEN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2018
Beste mensen,

ik heb nu al een aantal keren een computer van een bekende hier gehad met het probleem dat windows niet meer doorstrart (blijft steken bij het windows logo).
Hij komt na een 40sec aanze4tten met scandisk en deze geeft steeds bij de zelfde sectoren
de volgende foutmelding

"Bestandsrecordsegment "nr" is onleesbaar"

na met /f gescand te hebben werk het wel weer even, maar de fout komt altijd terug.
Ook heb ik met de bijhorende hd tool de schijf al gescand, maar deze doet geen ontdekkingen.

Is deze schijf aan vervanging toe, of heeft iemand een oplossing.
En word dit probleem ook echt door de hd veroozaakt of steeds door een gevolg van.......

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Geef eens wat meer info. Bv. welke versie van Windows je gebruikt, wat voor schijf het is, aan wat voor controller de disk hangt, enz. enz.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je S.M.A.R.T hebt, schakel dat eens in.

lees dit ook even voor de zekerheid door: Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-03 07:20
Je schijf gaat waarschijnlijk dood. Probeer zo snel mogelijk belangrijke data over te zetten naar een ander medium. En lees eens met een programma (bijv. Speedfan) de SMART-waarden van je HD uit.

• CHARTMEN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2018
Na het inschakelen van s.m.a.r.t en het nogmaals uitvoeren van de maxtor diagnose tool, kwamen er opeens wel foutmeldingen.
De error code kon ik nergens opzoeken, maar omdat de garantie verlopen is ga ik de schijf gewoon vervangen, want
1. het werd steeds erger.
2. duurt wel even eer je hem terug hebt van maxtor.

dankje voor jullie medewerking.