Microsoft Operations Manager 2005 (MOM2005)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.947 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:52
Wat betreft het netwerkverkeer vanuit de agents:
http://blogs.technet.com/...us-opsmgr-2007-roles.aspx

Ook hier komt het gateway verhaaltje weer terug
Gateway server are basically proxy agents that tunnel data from multiple agents to a Management Server. We have seen bandwidth utilization of about 22Kbytes per sec received by Gateway Servers for 400 agents with all the out of the box Management Packs and some stress Management Packs.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 31-05 01:30
Aars schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:28:
[...]

Hmm, ik ging er eigenlijk van uit dat we een gateway machine nodig hadden bij de klant naar aanleiding van de technical workthrough van MOM2007. Die vermeld namelijk het volgende:

[afbeelding]

Technet:
About Gateway Server in Operations Manager 2007

Gateway servers are used to enable agent-management of computers that are outside the Kerberos Trust boundary of Management Groups, such as in a domain that is not trusted.

En wanneer ik zoek naar Operations Manager 2007 gateway op Google images kom ik deze tegen wat in principe de klant situatie ook weer geeft, met de benodigde licenties.
even een kleine toevoeging.

die gateway server is optioneel, hij is niet noodzakelijk om bv een domain te monitoren die geen trust heeft met je momdomain. je kan gerust bij een klant 4 servers hebben staan die zonder gateway rechtstreeks met je mom server kletsen.

je dient dan op die 4 machines een certificaat te installeren, (even je eigen CA optuigen en klaar ben je)

zo doe ik het altijd, werkt prima :) toevallig vandaag nog even gedaan namelijk.

daar komt bij dat zon gateway bak ook nog eens een full momserver license slupt :X

[ Voor 3% gewijzigd door Zwelgje op 07-11-2007 22:19 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aars
Powershell schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:18:
[...]

even een kleine toevoeging.

die gateway server is optioneel, hij is niet noodzakelijk om bv een domain te monitoren die geen trust heeft met je momdomain. je kan gerust bij een klant 4 servers hebben staan die zonder gateway rechtstreeks met je mom server kletsen.

je dient dan op die 4 machines een certificaat te installeren, (even je eigen CA optuigen en klaar ben je)

zo doe ik het altijd, werkt prima :) toevallig vandaag nog even gedaan namelijk.

daar komt bij dat zon gateway bak ook nog eens een full momserver license slupt :X
Aaah oké :) Die was ik nog nergens tegen gekomen. Ga ik daar even op verder zoeken.. scheelt inderdaad weer zo'n momserver license en extra hardware

Weet je nog een guide te vinden hoe je dat aan moet pakken zonder gateway?

[ Voor 4% gewijzigd door Aars op 08-11-2007 13:46 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
http://systemcenterforum....7_Gateway_Config_v1.2.zip

die even gebruiken, alle handeling van de gateway doe je dus op de te beheren client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aars
Powershell schreef op donderdag 08 november 2007 @ 18:18:
http://systemcenterforum....7_Gateway_Config_v1.2.zip

die even gebruiken, alle handeling van de gateway doe je dus op de te beheren client
Ok bedankt, had al v1.31 dus dat moet goedkomen. Zal er eens mee gaan testen!

Edit 1: Heb je toevallig ook ervaring met de licentie die nodig is om de servers te monitoren?
Edit 2: Hoe zit het met de firewall van de klant als je meerdere servers wilt monitoren? Moeten er dan per server 2 aparte poorten worden geopend?

[ Voor 24% gewijzigd door Aars op 09-11-2007 08:38 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
standard license= alleen server zaakjes
enterprise license=exchange,sql,etc,etc

en je hoeft geen portmappings te doen op de client kant, de client verstuurd de data naar de server immers. achter 1 router/firewall kan je meerdere servers hangen

Pagina: 1 2 Laatste