Ik zal mijn frustraties ook eens uiten.
Ik ben zoals de meeste hier ook over moeten stappen van HCCnet naar XS4all. Zonder ook maar iets officieels gehoord te hebben. Had via tweakers.net vernomen dat mijn provider(hccnet) overgenomen werd, Is niet netjes maar geen groot probleem. Vanaf toen begonnen de problemen .Kon vaak niet inloggen, Mijn lijn werd gedropt. De snelheid waar de modem mee intrainde ging omlaag. Connectie werd vaak verbroken en dns servers lagen er elke dag wel uit. Daarop heb ik hccnet gebeld, die stuurde me naar xs4all, Xs4all stuurde me naar hccnet. Je kent dat spelletje wel. Een kleine week daarop zat ik in een abuse filter van xs4all. Ik heb toen naar de helpdesk van xs4all gebeld. Omdat de abuse filter van xs4all elke pagina waar je naartoe gaat groot het xs4all logo laat zien. Kreeg ik te horen dat mijn wachtwoord veranderd was. En dat mijn nieuwe wachtwoord in mijn mailbox stond. Maar ik kon het nieuwe wachtwoord niet krijgen omdat ik met mijn telefoon nummer moest bellen waar de adsl lijn op geregistreert stond. Ok geen probleem, Werd bij de "passwoord telefoon bot" een relatie nummer gegeven. Ik had toen nog steeds geen papieren of facturen van xs4all gekregen. Moest ik weer naar de gewone helpdesk bellen. Geen probleem, Hebben ze daar netjes mijn wachtwoord veranderd, werkte ook niet. Bleek dat ze mijn inlog naam ook veranderd hadden...
daarna ging alles goed. Totdat ik weer in de abuse filter kwam. Virus scans gedraait. Helemaal niets aan de hand. Geen virussen malware etc. Kreeg ik tussen neus en lippen door te horen dat er teveel ping requests waren verstuurt. Toen zakte me de broek af. Ik beheer een aantal servers en daar staat meestal een ping -t op om packetloss te zien etc. Daardoor kwam ik dus in de abuse filter. Heb daar een week ingezeten. Kon niet veel omdat je met de proxy niets kunt. Wat best vervelend is als je je verbinding voor je werk nodig hebt. Ben er daarna eraf gehaald door een vriendelijke helpdesk medewerker die de medewerker die me op de filter had gezet een uitbrander had gegeven. Wat zag ik 2 dagen later? Werd ik door de zelfde vrouw weer in de abuse filter gezet. De grote ping flood van mij was nog steeds bezig.... Heb ze maar gemaild dat ik een virus had en dat die eraf was, Na een dag werd ik eraf gehaald. Of dat werd beloofd. Had diezelfde kundige vrouw die me op de filter had gezet. Me er vergeten af te halen. Zijn we weer een week verder.
Nu ben ik vandaag (donderdag 22 juni) Weer op een abuse filter gezet. Er werd niet op mijn mails gereageerd. ik heb om 10 uur een mail gestuurt die om 1 uur met een standaard reply werd afgedaan. Een reply waarvan ik opmaakte dat mijn mail niet gelezen was. Heb weer 3 verschillende virus scans gedaan. En nope. Geen virussen malware of wat dan ook. Toch maar weer een mail gestuurt dat er een laptop op ons netwerk zat die waarschijnlijk virussen had (gewoon gelogen) en ik werd er weer afgehaald. zou ongeveer een uur duren. Nu ongeveer 11 uur later zit ik nog steeds in de abuse filter. Zijn ze mij er weer vergeten af te halen...
zoals je waarschijnlijk al vermoed heb ik via de proxy van xs4all een andere provider gezocht. Dit is speedxs geworden. Belde ze vanmorgen op kreeg een fris horende man aan de telefoon in tegenstelling tot de half in zombie/slaap toestand verkerende xs4all helpdesk medewerkers.
Speedxs vertelde me dat als ik een migratie/service nummer had dat ik dan sneller zou worden geholpen met de lijn overzet. Dat ik hiervoor bij xs4all moest zijn en dat ze mij die niet zouden willen geven maar dat ze toch verplicht zijn dit te doen. Dus ik bel xs4all op en ja hoor. Ze mochten geen service nummers geven, Heb gezegd dat speedxs had gezegd dat hun die wel horen te geven. Ik werd gewoon in de wacht gezet en door verbonden zonder ook maar eenige waarschuwing. Ik kwam bij kpn uit bij een man met een zwaar amerikaans accent. Met zeer slechts nederlands kon hij mij vertellen dat hij niet wist wat een service nummer was en dat hij het even voor me op zou zoeken. Na een paar minuten had hij een nummer gevonden wat mijn service id nummer kon zijn want hij zag er verder niet zo veel bij staan. Dat moest het wel zijn. Gefrustreert en toch redelijk gelukkig na 38 minuten aan de lijn te hangen noteerde ik het nummer en hing ik op. Kwam ik bij de aanvraag van speedXS erachter dat dat nummer het rekening nummer van mijn moeder was... Zucht...
Van 9 uur smorgens tot 2 uur smiddags geprobeert het probleem op te lossen. Liep constant op tegen slaapkoppen op die xs4all helpdesk. Ik zou me doodschamen als ik daar zou werken. 1tje gaapte gewoon lekker in de foon voordat i goedenmorgen zei. Ik vroeg em als i lekker geslapen had. Waarop hij nogal allert werd. Xs4all beste provider? vraag het de oude hcc klanten eens

op me vorige stage plek ook alleen xs4all problemen. Thuis nu ook. En het gekke is oude xs4all klanten hebben nergens problemen mee..
Whoaa lange post geworden. Voor de snelle ik kijk het berichtje zo ff na op spelfouten het is nogal laat;)