HCC!Net overgenomen door XS4all/KPN

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.580 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 09:04

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Ik kreeg net het volgende bericht in mijn mailbox:
Amsterdam, 13 september 2005

Geachte meneer, mevrouw,

Zoals u wellicht hebt vernomen, wil hcc!net onderdeel gaan uit maken van
XS4ALL. Daar zijn verschillende redenen voor. Wij willen dit graag toelichten.

De huidige omvang van hcc!net maakt het moeilijk om investeringen te doen in
personeel, techniek en apparatuur. Om ook professionele nieuwe diensten te
kunnen blijven leveren, is hcc!net op zoek gegaan naar een geschikte partner.
In XS4ALL heeft hcc!net niet alleen een technisch goede provider gevonden,
maar ook een provider met een eigen gezicht en veel aandacht voor enthousiaste
en kritische internetters.
De hcc!net dienstverlening blijft voorlopig ongewijzigd. U kunt uw hcc
e-mailadressen blijven gebruiken en aan uw instellingen verandert voorlopig
niets. Met vragen kunt u bij de vertrouwde hcc!net telefoonnummers terecht. Na
verloop van tijd kunt u gebruik gaan maken van de extra diensten van XS4ALL.

Wij zijn ervan overtuigd dat XS4ALL u vernieuwende dienstverlening kan leveren,
van hoge kwaliteit. XS4ALL is een innovatieve provider, met een uitstekende
reputatie. Wij nodigen u uit om regelmatig onze website te bezoeken. De
informatie hierop wordt in de toekomst frequent uitgebreid en bijgewerkt.

hcc!net website: http://www.hccnet.nl/xs4all
XS4ALL website: http://www.xs4all.nl/hccnet

Hoogachtend,
hcc!net XS4ALL Internet B.V.

Lodewijk Severein, Marion Koopman
Directeur plv. Algemeen Directeur
Ik wist hier niks van (als HCCNet abbo) :o

Persoonlijk vind ik dit erg goed nieuws :D, maar kunnen er ook nadelen zijn?

Ik heb nml het gevreesde HCCNet Pro2 abbonement (en het werkt goed :P)...

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Voor HCC!net en XS4ALL is dit behoorlijk gunstig, HCC!net had door het vrij lage abonnee aantal wat moeite om investeringen te kunnen doen, en als je dat niet kan/doet lopen je abonnees weg omdat ze ergens anders meer waar voor hun geld kunnen krijgen. Voor XS4ALL betekent dit een leuke uitbreiding van het klantenbestand met behoorlijk wat potentiele klanten als ze HCC!net wat meer in de markt zetten. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of HCC!net zal blijven bestaan, of het ook echt XS4ALL gaat heten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
- Wordt mijn abonnement omgezet naar XS4ALL?
Na de definitieve verkoop werken medewerkers van hcc!net en XS4ALL samen een plan uit voor een geruisloze omzetting van alle diensten. U ontvangt voor aanvang van deze migratie alle benodigde informatie.

- Wat gebeurt er met mijn ADSL-verbinding als hcc!net wordt verkocht aan XS4ALL?
De ADSL-diensten van hcc!net op het KPN netwerk worden door XS4ALL voortgezet. Met de andere netwerkleveranciers (BBned en Tiscali) is XS4ALL in gesprek over de voortzetting van de dienstverlening.

- Verandert mijn IP-adres?
Heeft u op dit moment ADSL van KPN bij hcc!net, dan verandert uw IP-adres naar verwachting niet. Ook voor hcc!net ADSL-klanten op het netwerk van BBned en Tiscali blijft het IP-adres voorlopig ongewijzigd.
bron

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-03-2024

JvW

On my way home...

Het lijkt inderdaad zo te zijn als je het stukje op de XS4all website leest.

Nu ben ik al jaren tevreden XS4all gebruiker, en heb ik geen HCCnet. Er wordt geschreven dat HCCnet met z'n 75.000 klanten een te kleine speler is om de benodigde investeringen te doen om mee te gaan met de nieuwste ontwikkelingen. (ADSL2, VOIP, DSLTV wellicht?)

Hoe dan ook lijkt het me geen slechte deal. Ik denk dat HCCnet en xs4all elkaar wel liggen.
Ben wel benieuwd wat dit gaat betekenen voor de leden met een BBned aansluiting.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 10:56
XS4all had zelf ook al mensen met een BBned aansluiting via eigen product "PowerDSL". En na de aankoop van CistroN nog een groep met een BBned aansluiting en een groep met BaByXL/Tiscali aansluitingen.

Nu komt daar dus nog een groep met BBned & BaByXL/Tiscali aansluitingen bij.

XS4all heeft alle BBned aansluitingen netjes op splinternieuwe apparatuur aangesloten allemaal netjes. Vermoed dat 't ook netjes zal gebeuren met de nu bijgekomen aansluiten natuurlijk gewoon.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 09:54

Niek

f.k.a. The_Surfer

WebWereld bericht @ http://webwereld.nl/ref/rss/37238

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 17:50
Hmm, da's mooi. Ik wil altijd al een verbinding via XS4All, maar niet via KPN. Als ik dan nu snel nog een HCCNet-abo afsluit via Tiscali, heb ik de voordelen van XS4All in combinatie met het netwerk van Tiscali :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 13:56

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

PatMan schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:29:
Hmm, da's mooi. Ik wil altijd al een verbinding via XS4All, maar niet via KPN. Als ik dan nu snel nog een HCCNet-abo afsluit via Tiscali, heb ik de voordelen van XS4All in combinatie met het netwerk van Tiscali :)
Waarom niet? ik ben al jaaaaaren tevreden met mijn xs4all<->kpn combo

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik ben zelf al zo'n 6 jaar een tevreden HCC!Net klant. Het begon eerst via analoog inbellen, toen naar ISDN en nu alweer enkele jaren adsl lite. En ik moet zeggen dat ik er nog nooit problemen mee heb gehad.

Ik verwacht ook geen problemen bij deze overname gezien de overwegend positieve reacties over xs4all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 11:47

fjs

PSN: ftltc

"Ik heb bewust voor hcc!net gekozen en niet voor XS4ALL. Ik wil
meteen opzeggen.
U heeft een ADSL-contract gesloten met hcc!net voor tenminste 1 jaar. XS4ALL neemt de ADSL-contracten ongewijzigd over. Binnen de contractstermijn kunt u niet opzeggen.
Onmiddellijk na afloop van de contractstermijn, of daarna met inachtneming van de opzegtermijn, kunt u opzeggen."

Niet om vervelend te doen. En er zal ook geen aanleiding zijn, maar in een slechte scenario dat je niet bij XS4ALL wil vind ik dit toch niet kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door fjs op 13-09-2005 13:51 ]

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jottum.. nu gaan we de Xs4all computer n00b club krijgen. \o/

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Prima toch?

Ik heb ook HCCNet en ik vond het vanmorgen al zo raar dat er als provider XS4ALL stond in één of andere sig...

Zo'n sig dus, die ook je IP geeft en OS laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:37:
[...]

Waarom niet? ik ben al jaaaaaren tevreden met mijn xs4all<->kpn combo
Ach, de lijst met redenen waarom ik geen KPN wil is lang. Een kleine greep:
- dubbele factuur voor 1 produkt: je krijgt een deel van de rekening via de ISP en een deel via KPN.
- onhandige constructie met routed PPPoA/inloggen, bij bbned of tiscali heb je gewoon een bridged verbinding waar je via DHCP je IP krijgt.
- slechte ervaringen met de service van KPN.

Ook spelen er nog wat 'gevoelskwesties'. KPN wilde in onze plaats eerst geen ADSL leveren, maar toen bbned de centrale geschikt gemaakt had, kon je binnen 2 maanden ook via KPN ADSL krijgen. Idem voor een wijk waar glasvezel tussen de wijkverdeler en de centrale lag: toen een bedrijf draadloos Internet in die wijk aan ging bieden, werd ADSL 'opeens' wel mogelijk. Dit soort gedrag geeft mij niet echt een positief beeld van KPN.

Maar goed, hoewel XS4All tegenwoordig ook van KPN is, is dat naar mijn idee al jaren de beste provider van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Volgens mij is dat al een tijdje zo. HCCNet is dacht ik al twee jaar van KPN.. Dat ze het nu ook onder dezelfde noemer gaan stoppen is alleen het laatste stapje. Je hebt al een paar jaar HCCNet van KPN... HCCNet zal gewoon blijven voor de leden wat het nu is... Of heb je de afgelopen twee jaar al een varandering bemerkt?

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Even voor de duidelijkheid: ik zit nu niet bij HCCNet maar bij Demon. Overigens wist ik niet dat HCCNet ook van KPN was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-06 21:06
Zou de prijs van de ADSL abbo's hetzelfde blijven? (bij xs4all zijn ze namelijk allemaal 5 euro duurder)
PatMan schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:05:
Overigens wist ik niet dat HCCNet ook van KPN was.
Zijn/waren ze ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Ik heb het idee dat alle KPN abbo's bij niet KPN providers worden overgenomen of weggekocht.
Alleen Wanadoo en Versatel zijn nog de enigste niet KPN providers volgens mij die nog wel via het KPN netwerk verbindingen leveren.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Excuus het is andersom.. HCCNet was voor 70% van KPN maar is in 2002 volledig in handen van HCCNet gekomen...

http://www.webwereld.nl/articles/4737

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Ik ben hier wel blij mee. Het zou helemaal tof zijn als we (HCCnet abonnees) dan ook direct bij newszilla kunnen ;) Dan wil ik ook best die 5 euro meer betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

PatMan schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:29:
Ik heb me ingeschreven voor de overstap Lite -> L. Dit gaat op 19 september gebeuren. Ik ben het met je eens m.b.t. de voordelen Xs4all (de prijs ligt i.d.d. vast). Maar telefonie is wel jammer. Dit zou HCC!Net zelf gaan opzetten. Ik had me ook al ingeschreven. Nu zal het wel afgeblazen worden.

Verder is er m.i. een goede kans dat Xs4all BBNed en Tiscali klanten zal afstoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

De hcc!net dienstverlening blijft voorlopig ongewijzigd. U kunt uw hcc e-mailadressen blijven gebruiken en aan uw instellingen verandert voorlopig niets. Met vragen kunt u bij de vertrouwde hcc!net telefoonnummers terecht.
Dat is dan wel weer jammer. Want ik vind de helpdesk van Hccnet duur én niet zo goed (slecht dus :P), gebaseerd op mijn eerdere ervaringen begin dit zomer.
Ik heb dus ook een Hccnet Pro2 abonnement. Wil eigenlijk wel overstappen op Versatel....had wel een mooie deal..39,95 voor 4mbit internet, live eredivisie en telefonie (en daarmee gelijk 18 euro besparing op KPN telefonie)
Of anders Wanadoo nog... 4mbit + tel met de livebox voor 24,95 per maand d8 ik
Vooral nadat ik dit allemaal lees. Denk dat hier en daar wel "slachtoffers" zulln vallen

dat dit de Frontpage nog niet heeft bereikt. Vind dit toch wel aardig "big"

[ Voor 14% gewijzigd door Yellowneck op 13-09-2005 16:43 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:22:
Ik ben hier wel blij mee. Het zou helemaal tof zijn als we (HCCnet abonnees) dan ook direct bij newszilla kunnen ;) Dan wil ik ook best die 5 euro meer betalen :)
Goed punt.

Verder kunnen we ook meteen lid-af worden van HCC neem ik aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:43:
[...]

Goed punt.

Verder kunnen we ook meteen lid-af worden van HCC neem ik aan??
Als je doelt op je ADSL contract bij HCCnet dan kan dat alleen wanneer je al een jaar of langer bij hccnet zit. (jaarcontract).

Eindelijk O-) http://www.tweakers.net/nieuws/38946

[ Voor 12% gewijzigd door Yellowneck op 13-09-2005 16:49 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
dit vind ik niet vervelend ofzo :) XS4ALL komt bij mij altijd over als een van de betere providers. Misschien heeft het er ook mee te maken dat als je informatie opvraagt via het ip van een hccnet abonee, er nu fastxdsl.nl als providers komt te staan. Vroeger was dit gewoon hccnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Nog niet op HCCNet via BBNet iig

bbnedxx-214-100.dsl.hccnet.nl is de reverse DNS van mijn IP (xx bevat uiteraard mijn laatste gedeelte van het IP adres :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2021
YellowNeck schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:47:
[...]

Als je doelt op je ADSL contract bij HCCnet dan kan dat alleen wanneer je al een jaar of langer bij hccnet zit. (jaarcontract).

Is dat Juridisch punctie wel correct?? Heb zelf voor HCC gekozen en niet voor XS4All. Als ik andere provider zou kiezen zou het iig geen xs4all worden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Dit is een goede ontwikkeling.

Ik heb zelf bbned 8Mb/1Mb en ik will per 30-11 overstappen op hccnet.
Dan zit ik dus voor half geld t.o.v. de normale xs4all prijs toch bij xs4all.

:)

[ Voor 3% gewijzigd door fast-server op 13-09-2005 19:07 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ik heb zelf pro2 bij hccnet hopelijk dat ze een deal kunnen sluiten met bbnet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58149

Zouden de abonnementskosten nu ook omhoog gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 58149 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 19:15:
Zouden de abonnementskosten nu ook omhoog gaan?
Niet voor het einde van het huidige contract lijkt mij. Dus op het moment dat er stilzwijgend voor een jaar zal worden verlengd, moeten ze contact opnemen met de klanten om hen over de nieuwe voorwaarden te informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:31
Ik ben tegen t beleid van deze overname, heb tot 2 maal toe bonje gehad met de hd van xs4all en ze bellen niet terug terwijl ze het wel beloofd hadden. Faxen krijg je geen antwoord op en per e-mail krijg je dingen te horen die je al weet... dit was dan wel op mijn werk maar thuis wil ik hier niets mee te maken hebben!

Ook die geweldige informatie die ze geven, ik moet dit via Nu.nl horen! Vanavond krijg ik een mail van hcc met hetzelfde nieuws. Erg professioneel. Dalijk zal je zien dat ze de prijs van de abonnementen gelijk maken aan die van xs4all, de duurste! T zal best betrouwbaar enzo zijn en geweldig al die gratis services waar ik toch geen gebruik van maak.

geen xs4all voor mij, iemand een fatsoenlijk alternatief? Wanadoo? Zonnet? Helaas nog geen bbned oid hier beschikbaar :/

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 15:55
Hier staat nog dat KPN het wil overnemen: http://www.nu.nl/news/591...der_HCCnet_overnemen.html

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XS4ALL is een dochter van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Laatst online: 14-01-2023
Vraag me alleen af of dit juridisch wel kan. Om het klantenbestand zomaar over te dragen. Men heeft slechts een machtiging aan HCC!net afgegeven om geld van je rekening af te boeken en aan niet XS4ALL. Ook de NAW gegevens zijn slechts aan HCC!net ter beschikking gesteld en zijn derhalve geen eigendom van HCC!net. Hier komt echt wel de privacy om de hoek kijken ook.
Lijkt mij meer op kontraktbreuk.

Donnervogel

[ Voor 27% gewijzigd door donnervogel op 13-09-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:37
donnervogel schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:00:
Vraag me alleen af of dit juridisch wel kan. Om het klantenbestand zomaar over te dragen. Men heeft slechts een machtiging aan HCC!net afgegeven om geld van je rekening af te boeken en aan niet XS4ALL. Ook de NAW gegevens zijn slechts aan HCC!net ter beschikking gesteld en zijn derhalve geen eigendom van HCC!net. Hier komt echt wel de privacy om de hoek kijken ook.
Lijkt mij meer op kontraktbreuk.

Donnervogel
Je hebt een overeenkomst met de rechtspersoon CAS Internet b.v. (lees: HCCnet) en niet een overeenkomst met de aandeelhouders van CAS Internet b.v. Ofwel: ook al worden de aandelen verkocht aan iemand anders, je blijft nog steeds 'handelen' met dezelfde onderneming. Zolang HCCnet de dienst blijft leveren waar jij voor getekend hebt, lijkt mij het geen contractbreuk.

[ Voor 16% gewijzigd door rclahsen op 13-09-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Laatst online: 14-01-2023
rclahsen schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:57:
[...]

Je hebt een overeenkomst met de rechtspersoon CAS Internet b.v. (lees: HCCnet) en niet een overeenkomst met de aandeelhouders van CAS Internet b.v. Ofwel: ook al worden de aandelen verkocht aan iemand anders, je blijft nog steeds 'handelen' met dezelfde onderneming. Zolang HCCnet de dienst blijft leveren waar jij voor getekend hebt, lijkt mij het geen contractbreuk.
Ik zou het volgende maar eens doorlezen als ik jou was,

hcc!net website: http://www.hccnet.nl/xs4all, staat o.a het volgende:

- Gaat hcc!net alle informatie over klanten verkopen aan KPN? Dat mag
toch helemaal niet volgens privacy-wetgeving?
Nee. hcc!net wordt niet aan KPN verkocht maar aan XS4ALL. Bij die verkoop hoort ook de overdracht van de technische informatie over klanten, zoals Naam-Adres-Woonplaats gegevens, IP-adres en loginnaam bij hcc, zodat XS4ALL de dienstverlening goed kan voortzetten.
Dit is in overeenstemming met de Wet Bescherming en is afgestemd met de
Privacy Officer van XS4ALL.
Meer informatie over het privacybeleid van XS4ALL is te vinden op:
http://www.xs4all.nl/overxs4all/privacy/index.php?taal=nl

Dat zegt genoeg toch.

Donnervogel

[ Voor 6% gewijzigd door donnervogel op 13-09-2005 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
gaat dit voor mij als HHC klant zijnde betekenen dat ik eerder kans op heb op een ADSL 2(+) aansluiting?

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
volgens mij is dit weldegelijk een reden om op te zeggen, je bent het contract aan gegaan met hccnet (cas internet, you name it). Zodra hun daar niet meer aan voeldoen --> opzeggen

xs4all zegt zelf dat hun de dienstverlening overnemen :)

daarnaast kun je op principiele grond ook opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 17-06 23:06
YellowNeck schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:47:
[...]

Ik denk niet dat grizzlybeer dat bedoelt. De hcc!net diensten zijn op dit moment gekoppeld aan het HCC lidmaatschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Dit lijkt mij wel een leuk alternatief, http://www.wanadoo.nl/adsl/info_adsl_family_telefonie.html

Ben nu druk op zoek naar een nieuwe provider, ook al staat er dat het nog niet zeker is dat het overgenomen wordt, t gebeurd toch wel uiteindelijk... :/

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DutchTSE schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:45:
volgens mij is dit weldegelijk een reden om op te zeggen
Op zich zou dit wel mooi zijn, als je nu over zou kunnen gaan naar de nieuwe aanbieding van Wanadoo:

nieuws: Wanadoo gaat 20Mbit ADSL2+ voor 24 euro bieden

Edit: sorry, nog niet helemaal wakker... Maar mijn post is m.i. niet helemaal irrelevant, want bij de bovenstaande link staat nog gewoon 4 MBit.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 13-09-2005 23:38 ]

Anoniem: 139261

DutchTSE schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:45:
volgens mij is dit weldegelijk een reden om op te zeggen, je bent het contract aan gegaan met hccnet (cas internet, you name it). Zodra hun daar niet meer aan voeldoen --> opzeggen

xs4all zegt zelf dat hun de dienstverlening overnemen :)

daarnaast kun je op principiele grond ook opzeggen
ZOlang XS4All zich aan de voorwaarden houd die HCCNet hanteerde kun je niet het contract opzeggen (zonder kosten althans - opzeggen kan altijd natuurlijk). Pas als XS4All die niet doet is die mogelijkheid daar. Overigens, XS4All betekend wel dat je in ieder geval de beste Helpdesk van NL krijgt itt HCCNet... dus ik zou zeggen een vooruitgang!

Anoniem: 149800

Ach ik denk maar zo, misschien eindelijk een goeie newsserver :*)

Die van hccnet zelf is zwaar bagger. Voor de rest ben ik alleen niet zo blij met deze zin die meerdere keren in de mail staat, "verandert voorlopig niets" :X

• DutchTSE
  • Niet online
Anoniem: 139261 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 07:03:
[...]

ZOlang XS4All zich aan de voorwaarden houd die HCCNet hanteerde kun je niet het contract opzeggen (zonder kosten althans - opzeggen kan altijd natuurlijk). Pas als XS4All die niet doet is die mogelijkheid daar. Overigens, XS4All betekend wel dat je in ieder geval de beste Helpdesk van NL krijgt itt HCCNet... dus ik zou zeggen een vooruitgang!
het gaat me gewoon erom dat ik niet bij xs4all wil, principiele redenen dus :)
helpdesk heb ik verder niks aan, of ik nou bij hccnet 20 min in de wacht sta of bij xs4all in die ene keer dat ik met ze heb moeten bellen in die 6 jaar :)

nieuwsgroepen is ook geen punt, heb al abo bij eweka
daarnaast is adsl2+ leuker, wat ik bij xs4all ook niet kan krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door DutchTSE op 14-09-2005 11:18 ]

Anoniem: 42112

DutchSE, je praat een hoop onzin. Je wilt niet bij XS4ALL, okay, dat is jouw keuze. Maar die argumenten die je geeft slaan nergens op. Zeg dan gewoon dat je het niet wilt en hou het daarbij.

Adsl2+ is zeer binnenkort mogelijk via XS4ALL zoals al hier op tweakers heeft gestaan.
Je contract kun je niet opzeggen. XS4ALL neemt CAS Internet BV over inclusief de contracten. Je hebt een contract getekend met CAS en je blijft ook dus bij CAS voorlopig. Dat XS4ALL straks na de overname (de overname gaat minstens 6 maanden duren) de contracten gaat openbreken is een feit, pas dan kun je eventueel je contract opzeggen als er iets ten nadele verandert. Wat XS4ALL kennende niet gaat gebeuren.
Verder vind ik je een grote zeur.
:>

Anoniem: 149800

Hmmmm, ik vraag me af of ik dan ook Tips & Tricks kan afzeggen. Denk het wel, dit was bij hcc niet mogelijk. :9~

• marccom
Anoniem: 149800 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:24:
Hmmmm, ik vraag me af of ik dan ook Tips & Tricks kan afzeggen. Denk het wel, dit was bij hcc niet mogelijk. :9~
Hcc Internet wordt overgenomen. Hccnet (de computerclub) blijft gewoon bestaan voor zover ik het verhaal begreep. Die bladen worden uitgegeven door een uitgever (ik dacht VNU) dus ws wordt het abonnement straks gescheiden en zal je het vast wel op kunnen zeggen (en dus hccnet lidmaatschap weg).

Whoop!

Hee, internettelefonie staat er gewoon weer op.

Zou het dan, ondanks de opmerking gisteren, toch doorgaan?

Anoniem: 50683

na goed, denk dat ik maar ga opzeggen en dan overga op kpn-ipb .

Heb weinig toegevoegde waarde aan HCC en/of HCCNet gehad,
morgen even informeren hoe en wat met opzeg termijnen etc.
Neem aan dat de lijnovername opzich geen probleem met zich meebrengt.

Anoniem: 50683 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:13:
na goed, denk dat ik maar ga opzeggen en dan overga op kpn-ipb .

Heb weinig toegevoegde waarde aan HCC en/of HCCNet gehad,
morgen even informeren hoe en wat met opzeg termijnen etc.
Neem aan dat de lijnovername opzich geen probleem met zich meebrengt.
Je zult helaas wel gewoon je contracttermijn uit moeten zitten...

Anoniem: 139261

Anoniem: 9449 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:05:
[...]

Je zult helaas wel gewoon je contracttermijn uit moeten zitten...
Je mag gewoon opzeggen hoor, je betaald dan de resterende tijd maar goed, HCC Abbo moet je toch opzeggen per kalenderjaar (dus eind october) anders zit je daar ook weer een jaar aan vast en als je HCC opzegt moet je ook HCC!Net opzeggen... (hoezo koppelverkoop? - misschien kun je je daar op beroepen .. en per eind van het kalender jaar opzeggen zonder kosten?)

Anoniem: 139261 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:33:
Je mag gewoon opzeggen hoor, je betaald dan de resterende tijd maar goed, HCC Abbo moet je toch opzeggen per kalenderjaar (dus eind october) anders zit je daar ook weer een jaar aan vast en als je HCC opzegt moet je ook HCC!Net opzeggen... (hoezo koppelverkoop? - misschien kun je je daar op beroepen .. en per eind van het kalender jaar opzeggen zonder kosten?)
Het is niet waar dat HCC per kalenderjaar is. Ik neem even aan dat je nu via KPN Adsl hebt. Je moet opzeggen:

- HCC jaarabbo (meer dan 1 maand vantevoren)
- HCCNet jaarabbo (meer dan 1 maand vantevoren; de datum van opzeggen is normaalgesproken niet gelijk aan die van HCC)
- KPN maandabbo hoeft niet opgezegd te worden, dit gebeurt automatisch door opzegging HCCNet (bij KPN heb je na 1 jaar een opzegtermijn van 1 maand per maand)

Anoniem: 135673

Betekend dat, dat ik met mijn hccnet pro8 (8/1 mbit via bbned) abbo overga naar de xs4all ADSL power (8/1 mbit via bbned) abbo?

Die heeft namelijk een datalimiet van 150GB, en dat wil ik dus niet :/

Anoniem: 135673 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:32:
Betekend dat, dat ik met mijn hccnet pro8 (8/1 mbit via bbned) abbo overga naar de xs4all ADSL power (8/1 mbit via bbned) abbo?

Bizar he terwijl je met het Lite abbo gewoon 400 GB per maand binnen kan halen (dit haal je makkelijk als je een beetje doorblaast)

• _reboot_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-06 14:44

Dat lijkt me dus niet. De voorwaarden van HCCNET blijven van toepassing...

[ Voor 34% gewijzigd door _reboot_ op 15-09-2005 19:33 ]

_reboot_ schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:31:
[...]

Dat lijkt me dus niet. De voorwaarden van HCCNET blijven van toepassing...
en daarin staat gewoon FUP
Maar als ik dan over die 150GB kom, kan xs4all zeggen dat ik meer dan fair use gebruik..

• simon
  • Laatst online: 17-06 20:59
Anoniem: 135673 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:41:
[...]

en daarin staat gewoon FUP
Maar als ik dan over die 150GB kom, kan xs4all zeggen dat ik meer dan fair use gebruik..
doen ze niet, xs4all heeft nog nooit iemand ervoor gewaarschuwd..

|>

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Simon schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:42:
[...]

doen ze niet, xs4all heeft nog nooit iemand ervoor gewaarschuwd..
Sterker nog, XS4All hanteert geen datalimieten óf FUP meer. Je kunt nu gewoon voor het leven downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149193

Na zeer zeer zeer slechter ervaringen met @home :( overgestapt naar HCCnet Adsl. Hier erg tevreden over. :) Maar ja na @home ben je al gauw tevreden. Nu overgang naar Xs4all. Lijkt mij alleen een probleem worden indien abbo geld omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 10:56

XS4all heeft laatst alle uplinks met BBned vergroot voor zowel de ADSLpower lijnen als de BBned lijnen die ze hebben van de koop van CistroN. Wordt niet meer gekeken naar dataverkeer op de BBned lijnen @ XS4all.

Ook niet voor de BaByXL(Tiscali) lijnen die ze hebben al.

Maak je daarom maar niet druk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122079

Weet iemand hoe het eigenlijk zit met het ADSL Pro 2 abbo van Hccnet.
Want bij de abbonementen staan alleen nog maar de Pro 1 en Pro 8.
Ik kan ook niet de snelheid verhogen of verlagen.
Neemt XS4All dit abbonement gewoon over, of verdwijnt dit en krijgen we iets anders?
En bij mij is ADSL2 nog niet beschikbaar, weet iemand of je misschien kan checken wanneer dit beschikbaar word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42112

XS4ALL heeft datalimieten voor verbindingen al heel lang afgeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
schopje omhoog
Beste hcc!net-gebruiker,

Enige tijd geleden bent u op de hoogte gesteld van de voorgenomen overname van hcc!net door XS4ALL. Deze overname is sinds 1 november 2005 definitief.

In deze e-mail informeren wij u zo goed mogelijk over eventuele wijzigingen die, als gevolg van de overname, zullen optreden.

Behalve deze e-mail ontvangt u van XS4ALL een brief en zult u ook door hcc gee�nformeerd worden.

Wij kunnen ons voorstellen dat er bij u vragen rijzen. Wij raden u aan de FAQ op http://www.hccnet.nl/xs4all door te lezen. Ook kunt u vragen stellen door een e-mail te sturen aan overname@hccnet.nl of te bellen met 0900-4222255 (0,20 eurocent per minuut).

Met vriendelijke groeten,
hcc!net

http://www.hccnet.nl/xs4all
Het is dus rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Financieel

1. Blijven de abonnementskosten die ik nu betaal voor hcc!net ADSL gelijk?
Tot drie maanden na de migratiedatum handhaaft XS4ALL de abonnementskosten zoals u die nu gewend bent. U wordt tijdig geïnformeerd over het moment van migratie en de specifieke gevolgen voor u.
De abonnementen worden dus blijkelijk gelijk gemaakt aan die van XS4all, oftewel iedereen gaat over 3 maanden meer betalen....

Erg jammer :/

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, maar je mag dan wel kiezen of je ermee akkoord gaat, of dat je het te duur vindt en dan kan je overstappen naar een andere ISP.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Wanneer is/was de migratie datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:46:
mjah, maar je mag dan wel kiezen of je ermee akkoord gaat, of dat je het te duur vindt en dan kan je overstappen naar een andere ISP.
Als ze dat doen kan iedereen dus massaal overstappen naar Wanadoo of Tiscali. Dan krijg je er bovendien ook nog eens gratis een nieuw modem bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148667

Is het niet zo dat ook de contracten door XS4all worden overgenomen, dus waarschijnlijk moet je wachten tot je contract is afgelopen en dan kan je pas overstappen naar een andere ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Ik kan jullie verzekeren dat XS4ALL de BBned aansluitingen NIET meer voort zal zetten.

Heb ik uit ZEER betrouwbare bron ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Anoniem: 148667 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:02:
[...]

Is het niet zo dat ook de contracten door XS4all worden overgenomen, dus waarschijnlijk moet je wachten tot je contract is afgelopen en dan kan je pas overstappen naar een andere ISP.
Ja, maar XS4All heeft aangekondigd dat ze na 3 mnd omklappen naar XS4All prijzen. Ergo dan veranderen zij de voorwaarden van het contract en kun jij opzeggen als je dat wilt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Van wie hebben jullie die mail gekregen? Of op welk adres?

Ik heb HCCnet maar heb nog geen mail (zowel deze week als een paar maanden geleden) mogen ontvangen.
Facturen krijg ik wel per mail (geen hcc mail).

Vind het vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:06:
Ik kan jullie verzekeren dat XS4ALL de BBned aansluitingen NIET meer voort zal zetten.

Heb ik uit ZEER betrouwbare bron ;)
Dan vraag ik me af wat er dan met mn hccnet via bbned gaat gebeuren.
Ik wil iig niet na 3 maand 2x zoveel gaan betalen voor mijn verbinding, en er dan ook nog eens aan vast zitten omdat ik een jaarcontract heb.
Ik ben toch niet akkoord gegaan met een bedrag van 65 euro (oid) p/m??

Ik hoop wel dat je kan overstappen zodra die prijzen gelijk met xs4all worden getrokken, dan ga ik mooi voor adsl2+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Anoniem: 135673 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:22:
[...]

Dan vraag ik me af wat er dan met mn hccnet via bbned gaat gebeuren.
Ik wil iig niet na 3 maand 2x zoveel gaan betalen voor mijn verbinding, en er dan ook nog eens aan vast zitten omdat ik een jaarcontract heb.
Ik ben toch niet akkoord gegaan met een bedrag van 65 euro (oid) p/m??

Ik hoop wel dat je kan overstappen zodra die prijzen gelijk met xs4all worden getrokken, dan ga ik mooi voor adsl2+
Volgens mij kan je dan je contract per direct ontbinden, aangezien jij, en ik ook, toch echt heb getekend voor een jaarcontract voor BBned Pro2 ADSL
Yeah.. waarschijnelijk dus toch nog Wanadoo 20mbit (nu nog 4mbit) voor 22,50 per maand :D
Was eerst al aan het balen omdat mijn contract liep tot 04-2006

[ Voor 23% gewijzigd door Yellowneck op 02-11-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 12:36
Ik heb sinds een paar weken HCCNET via tiscali. 4096/1024 voor 29,95 per maand. Daarbij stond in de voorwaarden dat deze prijs bleef gelden tot wederopzegging.

Wat me helemaal niet duidelijk is, wat gebeurt er met de abonnees die zijn aangesloten zijn via Tiscali en BBNed??

Ik heb natuurlijk geen zin om meer dan 29,95 te betalen.

Wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103236

Beter gek!!! Kan ik gebruik maken van newszilla. De nieuwsgroepen ondersteuning bij hccnet was mager. Ze ondersteunden wel groepen, maar met een baggerretentie en met veel incomplete files :)

Zie faq:
7. Wanneer kan ik gebruik maken van Newszilla, de newsserver van XS4ALL?
XS4ALL streeft ernaar dit op 1 december 2005 mogelijk te maken. Zodra de taken van de huidige hcc!net server overgenomen zijn door Newszilla, kunt u Newszilla gebruiken. Zodra hier meer over bekend is, wordt dit in deze FAQ gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Anoniem: 103236 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:35:
Beter gek!!! Kan ik gebruik maken van newszilla. De nieuwsgroepen ondersteuning bij hccnet was mager. Ze ondersteunden wel groepen, maar met een baggerretentie en met veel incomplete files :)
Kost je dus wel meer euro's.. Terwijl je voor 7,95 (??) gebruik kunt maken van b.v. tweaknews. Die een veel betere retentie heeft en mooi volledig is. De vraag is dus wat gunstiger is..

Maar ja, als je er aan vast zit is het een leuke meevaller.. maar newszilla is niet meer wat hij geweest is.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is wel een redelijke naaistreek:
Muteren

1. Ik ga binnenkort verhuizen. Hoe moet ik dat nu regelen?

1a Heeft u hcc!net ADSL via KPN?
Verhuizingen van de telefoonlijn en/of ADSL worden door KPN afgehandeld. U hoeft hiervoor hcc!net niet in te lichten. Wij ontvangen van KPN een bericht van uw verhuizing. Tevens ontvangen wij uw nieuwe adresgegevens van KPN.

1b Heeft u hcc!net ADSL via BBned?
Het is niet langer mogelijk om uw hcc!net ADSL-abonnement via BBned te verhuizen. U start hiermee namelijk een nieuw contract en dit is niet langer mogelijk. U kunt de aansluiting op uw oude adres opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn en de contractsduur. Wel dient u uw nieuwe adresgegevens door te geven aan hcc!net.

1c Heeft u hcc!net ADSL via Tiscali?
Het is niet langer mogelijk om uw hcc!net ADSL-abonnement via Tiscali te verhuizen. U start hiermee namelijk een nieuw contract en dit is niet langer mogelijk. U kunt de aansluiting op uw oude adres opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn en de contractsduur. Wel dient u uw nieuwe adresgegevens door te geven aan hcc!net.

2. Als ik wil annuleren, hoe moet ik dit dan regelen?
Indien u reeds een ADSL-abonnement bij ons heeft, kunt u dit niet meer annuleren. U kunt dan alleen nog opzeggen aan het einde van het jaarcontract.

3. Als ik wil opzeggen, hoe moet ik dan regelen?
U kunt uw ADSL-abonnement opzeggen door op www.hccnet.nl/mijngegevens in te loggen met uw hcc!lidnummer en hcc!code. Als u klikt op ADSL, ziet u de mogelijkheden.

4. Ik wil mijn abonnement wijzigen. Hoe moet ik dat nu regelen?

4a Heeft u hcc!net ADSL via KPN?
U kunt uw ADSL-abonnement wijzigen door op www.hccnet.nl/mijngegevens in te loggen met uw hcc!lidnummer en hcc!code. Als u klikt op ADSL, ziet u de mogelijkheden. Wij wijzen u erop dat voor een downgrade kosten in rekening gebracht worden door KPN.

4b Heeft u hcc!net ADSL via BBned?
Het is niet langer mogelijk om uw hcc!net ADSL-abonnement via BBned te wijzigen.

4c Heeft u hcc!net ADSL via Tiscali?
Het is niet langer mogelijk om uw hcc!net ADSL-abonnement via Tiscali te wijzigen.

5. Ik wil overstappen naar een andere provider. Kan dat nog?
U kunt overstappen naar een andere provider. U dient dan uw hcc!net ADSL-abonnement op te zeggen en een overstapaanvraag bij de nieuwe provider in te dienen. U wordt echter wel gehouden aan uw jaarcontract bij hcc!net en eventueel bij KPN.

6. Ik heb nu hcc!net ADSL via KPN/Tiscali/BBned en ik wil overstappen naar hcc!net ADSL via KPN/Tiscali/BBned. Kan dat?
Het is niet meer mogelijk om ADSL bij hcc!net te bestellen. Het is ook niet meer mogelijk om binnen hcc!net ADSL over te stappen van een abonnement op het ene netwerk naar een abonnement op een ander netwerk.
Ik ben van plan om binnenkort te verhuizen (ik heb Tiscali). Dit is m.i. een pure eenzijdige wijziging op het contract!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, net ook mijn HCC abbo opgezegd. Gisteren ook al de ANWB (net op tijd nog). Grote schoonmaak dus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben van plan om binnenkort te verhuizen (ik heb Tiscali). Dit is m.i. een pure eenzijdige wijziging op het contract!!!
Is het ook, je adsl gaat na de verhuizing dus niet werken en een eindafrekening moet je dan gewoon niet betalen, heel simpel. Communiceer dit wel duidelijk naar de ISP, stuur desnoods aangetekende brieven, dan sta je sterk, al vraag ik me af of dit bij XS4all nodig is, die ISP gaat god om met dit soort klachten.
Cyberpope schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:11:
[...]

Ja, maar XS4All heeft aangekondigd dat ze na 3 mnd omklappen naar XS4All prijzen. Ergo dan veranderen zij de voorwaarden van het contract en kun jij opzeggen als je dat wilt.
XS4all heeft gezegd dat 3 maanden de huidige prijs blijft gelden en er dan meer info komt. Het is wel waarschijnlijk dat dan de normale prijzen komen, maar dat is zeker niet aangekondigd.
Anoniem: 148667 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:02:
[...]

Neehoor, een contract is namelijk niet geldig als de voorwaarden in het nadeel van een klant wijzigen, je kan die wijziging in jouw nadeel dan gebruiken als reden om het contract niet meer uit te dienen, wat ook gewoon rechtsgeldig is.

[ Voor 55% gewijzigd door JvS op 02-11-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marccom schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:28:
[...]

De abonnementen worden dus blijkelijk gelijk gemaakt aan die van XS4all, oftewel iedereen gaat over 3 maanden meer betalen....

Erg jammer :/
Ook ik constateer dat wij over 3 maanden meer betalen. Dat lijkt mij juridisch gezien niet in de haak. Ik overweeg dan ook om bij de eventuele prijsverhoging het abonnement op te zeggen. € 34,95 per maand is voor mij wel het maximum voor een adsl verbinding. Ik vind dit wel erg jammer, omdat ik wel gehecht ben aan mijn e-mailadres ...@hccnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:00:
Je adsl gaat na de verhuizing dus niet werken en een eindafrekening moet je dan gewoon niet betalen, heel simpel. Communiceer dit wel duidelijk naar de ISP, stuur desnoods aangetekende brieven, dan sta je sterk, al vraag ik me af of dit bij XS4all nodig is, die ISP gaat god om met dit soort klachten.
Je hebt wel gelijk denk ik, met Xs4all is er een goede kans dat je er wel uitkomt. Wel fijn, zo'n (bijna) gratis helpdesk. En Newszilla. Ik (heb Newszilla op 3 x 15 kB via een vriend die geen nieuwsgroepen gebruikt) begrijp mensen niet die zeggen dat Newszilla matig is. Ik heb nog nooit een film niet binnen kunnen krijgen (de retentie is 10 dagen, hetgeen m.i. prima is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146704

Anoniem: 149193 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:01:
[...]

Ook ik constateer dat wij over 3 maanden meer betalen. Dat lijkt mij juridisch gezien niet in de haak. Ik overweeg dan ook om bij de eventuele prijsverhoging het abonnement op te zeggen. € 34,95 per maand is voor mij wel het maximum voor een adsl verbinding. Ik vind dit wel erg jammer, omdat ik wel gehecht ben aan mijn e-mailadres ...@hccnet.
Blijf je gewoon houden zolang je lid bent van HCC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86020

Ik heb gemengde gevoelens bij de overname. Aan de ene kant is het een goede ontwikkeling, omdat XS4ALL bekend staat als een vooruitstrevende provider en ik al overwoog om daarheen te gaan. Aan de andere kant wordt het financieel gezien een stuk minder interessant. Na de genoemde drie maanden voorzie ik dat XS4ALL hun tarief zal gaan berekenen. Om je HCCNet e-mailadres te behouden moet je lid blijven van HCC. Extra kosten dus. Het moet toch vrij simpel zijn om die @HCCNet mail gewoon te forwarden naar een nieuwe XS4ALL mailbox? Ik zie niet in waarom je daarom lid zou moeten blijven van HCC.

Verder wordt in dit topic de uitstekende helpdesk genoemd. Ik heb de helpdesk van HCCNet welgeteld 1 keer nodig gehad in de twee jaar dat ik er nu bijzit. Kan handig zijn, zo'n helpdesk, maar een sterk argument voor de overname vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 17-06 23:06
Anoniem: 9449 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:40:
Dit is wel een redelijke naaistreek:

[...]

op de website van Xs4all staat het volgende:
26. Ik heb nu een Tiscali/Bbned ADSL-verbinding bij hcc!net en ga verhuizen. Kan ik het contract ontbinden en geld terug krijgen van de resterende periode?

neem hiervoor contact op met XS4ALL. Deze situaties worden afzonderlijk bekeken en behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86020 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:48:
Om je HCCNet e-mailadres te behouden moet je lid blijven van HCC.
Dit lijkt me sterk. je hebt toch een contract met HCC!Net? Het @hccnet.nl heeft niets te maken met HCC.

Edit: je hebt wel gelijk; het staat er wel:

21. Verlies ik mijn hcc!net e-mailadres?

Nee, zolang u lid blijft van hcc, behoudt u uw hcc!net e-mailadres.
Verder wordt in dit topic de uitstekende helpdesk genoemd. Ik heb de helpdesk van HCCNet welgeteld 1 keer nodig gehad in de twee jaar dat ik er nu bijzit. Kan handig zijn, zo'n helpdesk, maar een sterk argument voor de overname vind ik het niet.
Vooral met opzeggen of wisselen van abbo heb je de helpdesk m.i. wel eens nodig. Ook heb ik wel eens niet gebeld vanwege de 0,2 eur/min. Verder vind ik de helpdesk van HCCNet slecht (hoewel ze goed uit tests komen) omdat er 's avonds alleen maar een stel hobbyisten zit die het leuk vinden om gebeld te worden maar niets weten en als je dan een keer overdag belt is het vaak niet duidelijk of je de administratie moet hebben of de technische ondersteuning (HCCNet heeft dat opgesplitst en dat betekent dat je soms weer opnieuw inde wacht wordt gezet).

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 02-11-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 20:24
Anoniem: 149193 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:01:
Pas 3 maanden na de technische afronding van de overgang, en dat zal dus niet per direct zijn, zullen de prijzen aangepast gaan worden. Zelf weet ik nog niet wat ik ga doen, maar dat zien we na m'n vakantie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

vraag me af of je puur om mailadres lid blijft van HCCnet. Overstap naar Xs4all vind ik prima omdat die geen FUP meer heeft :P . Die helpdesk geloof ik wel. Ik snap echt niet wat je als tweaker daar nou belangrijk aan vindt. Meer iets voor Seniorenweb ofzo. Wijzigen abbo kan gewoon via de site. Zou ik ook niet zo snel telefonisch doen i.v.m. misverstanden, niet meer weten wie je sprak, dingen zwart op wit hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Il Ljama op 03-11-2005 11:26 ]

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 11:54
@iedereen: Je hoeft echt niet bang te zijn dat je abonnementsprijs na de 3 maanden omhoog gaat. Dit mag juridisch namelijk niet. Dat zou betekenen dat iedereen zijn abonnement mag opzeggen ivm contractsbreuk / voorwaarde wijziging. XS4all bedoelt hier gewoon mee dat ze na het migratietraject mededelingen zal doen over het verdere verloop. Waarschijnlijk zullen ze een aanbieding doen om naar hun abo´s over te stappen tegen hetzelfde tarief, of gunstiger. Zoiets als eenmalige aanbieding voor ex HCCnet mensen. Als je daar geen gebruik van maakt zijn ze wettelijk verplicht het contract uit te dienen zoals je nu hebt.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je daar geen gebruik van maakt zijn ze wettelijk verplicht het contract uit te dienen zoals je nu hebt.
Neehoor, ze mogen vragen wat ze willen. Nergens in het contract staat dat een ISP verplicht is de periode uit te voeren. Alleen als ze je meer laten betalen, kan jij je abonnement stopzetten, dat klopt weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Niet online
Tegen die tijd is de snelheidsverhoging van KPN wel redelijk rond, ik hoop dat je er dan ook voor kan kiezen om een abbonnement lager te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103236

Cyberpope schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:39:
[...]

Kost je dus wel meer euro's.. Terwijl je voor 7,95 (??) gebruik kunt maken van b.v. tweaknews. Die een veel betere retentie heeft en mooi volledig is. De vraag is dus wat gunstiger is..

Maar ja, als je er aan vast zit is het een leuke meevaller.. maar newszilla is niet meer wat hij geweest is.
Ik heb ook een extra payservertje; eweka. Werkt heel erg goed. Alles wat extra is, is dus mooi meegenomen. Als we inderdaad meer moeten betalen voor het abbotje, dan denk ik ook wel twee keer na wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie brief vandaag van XS4ALL. Goede recensies over de helpdesk en service. Alles koek en ei dus. Maar ik ben van mening dat dit niet tot een prijsverhoging mag leiden. :? Ik zal op de komende Hcc dagen de heren en dames hier eens goed over onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135182

Reactie nav een vraag over de prijzen en kosten bij opzeggen: :r

Geachte heer xxx,

De prijzen van de ADSL-abonnementen zullen 3 maanden na de migratie van uw
abonnement wijzigen in de prijzen die XS4ALL hanteert.
Omdat er gefaseerd gemigreerd wordt, is nu nog niet bekend wanneer de
prijsverhoging voor welke klanten in zal gaan.
U wordt hier tijdig over geïnformeerd.
Het klopt inderdaad dat u het recht heeft om op te zeggen per de datum dat
de prijsverhoging voor u ingaat.

Nee, hier zijn dan geen kosten aan verbonden omdat uw contract in dat geval
wordt gewijzigd.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

hartelijke groeten,
hcc!net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zo anders reageer je even mega-dom. Je kan gewoon naar een andere ISP als je wil zonder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 15:01:
Zo anders reageer je even mega-dom.
Dank je voor de samenvatting van de email conversatie.

Het ging mij trouwens om de exacte inhoud om iedereen erop te wijzen
dat het de reactie van HCCnet was en niet mijn idee/wens o.i.d.
Dus mega-dom is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:48
JvS schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:22:
[...]
Neehoor, ze mogen vragen wat ze willen. Nergens in het contract staat dat een ISP verplicht is de periode uit te voeren. Alleen als ze je meer laten betalen, kan jij je abonnement stopzetten, dat klopt weer wel.
Hoe kan ik het best mijn abbo opzeggen tijdens die verhoging zodat het me niets kost?

http://www.xs4all.nl/hccnet/faq.html doet het op dit punt niet (vragen 38 t/m 40 bovenaan zijn anders dan onderaan).

[ Voor 13% gewijzigd door Brent op 05-11-2005 16:27 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135182 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 15:10:

Dank je voor de samenvatting van de email conversatie.

Het ging mij trouwens om de exacte inhoud om iedereen erop te wijzen
dat het de reactie van HCCnet was en niet mijn idee/wens o.i.d.
Dus mega-dom is het niet.
Die :r kwam wel van jouw hand, en die stond niet in de e-mail. Je reageert dus wel degelijk belachelijk, aangezien het totaal niet onredelijk is zoals XS4ALL het aanpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, ik geef toe de Smiley was wat overdreven maar niet bedoelt voor xs4all.

Kijk maar naar wat HCCnet deed tot voor de datum van 1-11:
- zoveel mogelijk leden werven (logisch)
- ze weten dus nu al dat de prijzen gelijk getrokken worden

Voor ADSL Pro8 BBNED dus een verdubbeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Anoniem: 135182 schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:14:
Ok, ik geef toe de Smiley was wat overdreven maar niet bedoelt voor xs4all.

Kijk maar naar wat HCCnet deed tot voor de datum van 1-11:
- zoveel mogelijk leden werven (logisch)
- ze weten dus nu al dat de prijzen gelijk getrokken worden

Voor ADSL Pro8 BBNED dus een verdubbeling
Dat kun je dan toch gewoon weigeren en een andere provider pakken. Mag je alles dat je eventueel gratis hebt gekregen (zoals b.v. je modem) gewoon houden. Ze snijden dus zichzelf in de vingers (zij mogen die lijn wel voor een heel jaar betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
De samenvoeging gaat iig lekker... Internet is sinds gisteren ineens een stuk trager en sinds vanmiddag werkt mn hccnet mail niet meer. Een vriend van me een km of 15 verderop heeft ook storingen sinds gisteren...(ook met hccnet)

Whoop!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste