Sony introduceert nieuwe "Bravia"serie LCD TV's

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.880 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Ja. Waarschijnlijk zal je niet merkbaar het verschil zien tussen HDMI 1.2 en HDMI 1.3. 24 bits t.o.v. 30 bits. Waar wel een hele verbetering in zit is de audio eigenschappen ervan. HDMI 1.3 ondersteund synchronisatie. Doe dit precies werkt weet ik niet, maar het heeft meer te maken met je speler (bijvoorbeeld een PS3) en je receiver.
• Higher speed: Although all previous versions of HDMI have had more than enough bandwidth to support all current HDTV formats, HDMI 1.3 increases its single-link bandwidth to 340 MHz (10.2 Gbps) to support the demands of future HD display devices, such as higher resolutions, Deep Color and high frame rates. In addition, built into the HDMI 1.3 specification is the technical foundation that will let future versions of HDMI reach significantly higher speeds.
• Deep Color: HDMI 1.3 supports 30-bit, 36-bit and 48-bit (RGB or YCbCr) color depths, up from the 24-bit depths in previous versions of the HDMI specification, for stunning rendering of over one billion colors in unprecedented detail.
• Broader color space: HDMI 1.3 adds support for “xvYCC” color standard, which removes current color space limitations and enables the display of any color viewable by the human eye.
• New mini connector: With small portable devices such as HD camcorders and still cameras demanding seamless connectivity to HDTVs, HDMI 1.3 offers a new, smaller form factor connector option.
• Lip Sync: Because consumer electronics devices are using increasingly complex digital signal processing to enhance the clarity and detail of the content, synchronization of video and audio in user devices has become a greater challenge and could potentially require complex end-user adjustments. HDMI 1.3 incorporates automatic audio synching capabilities that allows devices to perform this synchronization automatically with total accuracy.
• New HD lossless audio formats: In addition to HDMI’s current ability to support high-bandwidth uncompressed digital audio and all currently-available compressed formats (such as Dolby® Digital and DTS®), HDMI 1.3 adds additional support for new lossless compressed digital audio formats Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio™.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Las net iets over de 2500 serie, dus zou dit kunnen betekenen dat de 32V2000 nog veel in prijs gaat zakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Maakt de Sony KDL-40W2000 eigenlijk al gebruik van HDMI 1.3?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht het wel. De Samsung LE40F71B wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Ask Engadget HD: Is it worth the wait for HDMI 1.3?
Posted Oct 13th 2006 1:16PM by Matt Burns
Filed under: Ask EngadgetHD

The problem with blogs like ours is that you learn about technology at such a rapid pace that sometimes you put off purchasing something because you know that a better item is right around the corner. Such is the case with HDMI 1.3. Don wants a new LCD TV and receiver but wants to know if it is worth it to wait for HDMI 1.3? (Quick refresher course on HDMI 1.3: higher speed capacity, 46-bit color, support for lossless formats such as Dolby HD DTS-HD, smaller HDMI connector for portable devices.)

So is it worth waiting for the new spec to hit TVs and receivers? No and maybe. HDMI 1.3 does allow for a higher color profile but this extra space is going to be used for creature comforts such as PIP and overlay menus; you will not likely see an increase in picture quality. We feel strongly that it isn't worth waiting for HDMI 1.3 to be included in a TV but it might be worth getting an HDMI 1.3 equipped AV receiver though. HDMI is a single cable solution and currently if you want the lossless audio such as Dolby TrueHD soundtrack from your HD DVD disc, a person needs to use six analog RCA cables instead of one HDMI cable. Many people keep audio receivers for years more than the TV stays as the main set in the household and you don't want to limit yourself in that regard but these receivers can cost lots more then your Best Buy/Circuit City ad piece. If a person is looking to drop more on the receiver then the TV, then yes, wait for HDMI 1.3 otherwise you are going to be waiting a long time for 'em to hit the $500 mark and still be quality. In the end Don, it's all about personal preference and how much of an investment it is for the person.

[ Voor 92% gewijzigd door fulgore op 26-10-2006 19:25 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Thanks Fulgore. Dat was nou precies wat ik wilde weten (Arx, jij ook bedankt). Hmm. beetje extra leuke dingetjes en audio gaat toch via de Doby, dus dat hoeft niet op je tv.

Nu ben ik alweer aan het twijfelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jongens,

Ik wil bij mijn scherm de Denon 1930 aanschaffen. Nou staat er in een beschrijving dit:

De nieuwe DVD-1930 DVD speler blinkt uit in een uitmuntende beeldkwaliteit. Verantwoordelijk hiervoor is de HDMI digitale beelduitgang met scaler.

Dan moet ik dus blijkbaar een HDMI kabel aanschaffen? Ik had nl. al een Component kabel aangeschaft omdat ik d8 dat je daarmee ook kon upscalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:58
Upscaling in de speler werkt alleen via HDMI ivm. beveiliging.
Je kunt misschien je speler wel via component alleen laten de-interlace-en zonder upscalen en dan je scherm verder laten upscalen.
Als de afstand tussen je DVD speler en scherm relatief kort is (< 3m) hoef je echt geen €150 uit te geven aan een HDMI kabel. Een paar tientjes is meestal meer dan genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door PeterPan op 27-10-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 19:47

Yuco

Womanizer!

Roberto schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:44:
Las net iets over de 2500 serie, dus zou dit kunnen betekenen dat de 32V2000 nog veel in prijs gaat zakken?
Ik heb eens gezocht van de V2500. Kan wel wat info vinden op Aziatische sites maar daar wordt ik niet veel wijzer dan alleen een plaatje. Heb je een linkje waar meer leesbare info is te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeterPan schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:34:
Upscaling in de speler werkt alleen via HDMI ivm. beveiliging.
Je kunt misschien je speler wel via component alleen laten de-interlace-en zonder upscalen en dan je scherm verder laten upscalen.
Als de afstand tussen je DVD speler en scherm relatief kort is (< 3m) hoef je echt geen €150 uit te geven aan een HDMI kabel. Een paar tientjes is meestal meer dan genoeg.
Peter, bedankt voor je reactie. Maar ik probeer het onderste uit de kan te halen. Ik citeer van deze website (link) met de volgende titel:

Kortom, Wat is nu beter...........DVI, HDMI, of Component Video?

Dan zeggen ze dat het met hetzelfde scherm van veel dingen afhangt en dat het ook smaak is en dan eindigen ze met deze noot:

Noot: Opmerkelijk dat tijdens de beurs IFA 2006 een zeer groot deel van de schermen aangesloten waren via component video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Sony heeft nu de test online gezet! Check 'm out:

http://www.products.sony...._WHF_supertest_winner.pdf

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Nu te bezichtigen bij de MM in Groningen. Jammer is alleen dat ze een of andere brakke Miami Vice (TV) dvd erin hebben: 4:3 en erg slechte kwaliteit. Ik heb net even 10 minuten staan kijken: zwart is inderdaad erg zwart voor een lcd. Misschien ga ik maandag nog weer even, als het rustig is, en vraag ik of ze dat ding eens naast de Pioneer willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Ik snap niet waarom jullie schrikken van avforums, wat er allemaal nog aan komt. Kan iemand me een voorbeeld geven?

Ik heb op de Sony site nog een leuk plaatje gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/res/images/thumbnail/24/1147790075424.jpg

Hehe ipv het FULL HD logo hebben ze een HD 1080 logotje ^^ Beetje onzin natuurlijk, de resolutie zal verder gaan dan 1080p in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Vraagje over de 32V2000
Is het verstandig om de hdmi ingang op te offeren wanneer je een pc wil aansluiten via een dvi-hdmi kabel?

Vraagje over de 32V2500
Heeft iemand ergens gelezen/kan een goede indicatie geven wanneer de 32V2500 hier in Nederland te koop zal zijn?

[ Voor 79% gewijzigd door Yuco op 04-11-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
Yuco schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:48:
Vraagje over de 32V2000
Is het verstandig om de hdmi ingang op te offeren wanneer je een pc wil aansluiten via een dvi-hdmi kabel?

Tevens zoek ik een wandsteun waarmee je de tv heel dichttegen de muur hangt (afstand tussen voorzijde tv en muur niet groter dan +/- 10cm) maar de tv toch makkelijk kan kantelen/van de steun kan afhalen. Vogel's biedt hele mooie systemen aan maar de afstand tussen de voorzijde tv en muur is dan al snel 20cm wat ik echt te veel vindt.

Vraagje over de 32V2500
Heeft iemand ergens gelezen/kan een goede indicatie geven wanneer de 32V2500 hier in Nederland te koop zal zijn?
Uitgaande van deze (engelse) press release http://www.sony-europe.co...file/82/1158155172082.pdf en de € 100,- retour actie die loopt tot eind december. Gok ik op december '06/januari '07. De V2500 zou wel meteen je hdmi-input probleem oplossen, de V2500 heeft er 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
Ik heb nog het 2005 Bravia "V" model. Is het ondertussen al iemand gelukt de TV succesvol aan een PC te koppelen, dus (1366 x 768) over HDMI?

let. de 2005-Vserie heeft geen VGA slot, we moeten het helaas met hdmi > DVI doen. Ik zou erg blij zijn als iemand het al voor elkaar heeft want gamen over 1280x720 ziet er niet uit veel te onscherp :(

misschien al een update oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAF1 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:52:
[...]

Uitgaande van deze (engelse) press release http://www.sony-europe.co...file/82/1158155172082.pdf en de € 100,- retour actie die loopt tot eind december. Gok ik op december '06/januari '07. De V2500 zou wel meteen je hdmi-input probleem oplossen, de V2500 heeft er 2.
Je kan ook altijd nog een HDMI switchbox kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Ik heb eindelijk de 40W2000 in MediaMarkt in Rijswijk mogen aanschouwen. Ik had al verwachtingen van de TV, maar wat ik daar zag is de eerste LCD die op elk punt scoort bij mij. Zo vond ik altijd dat b.v. 32V2000 betere kleuren had dan de 40V2000. Misschien heeft het met de grote van de paneel te maken waardoor de kleuren er wat 'fletser' uitzagen. Echter, die 40W2000 door zijn hoge contrast, blaast die complete 32V2000 weg qua kleur weergave. Ook qua kleur en contrast is de W2000 de baas over de X2000. Nu is eindelijk rood nu ook echt natuurlijk rood. Ze draaide daar een 720p filmpje met Venetie erin, en ik had echt het gevoel: inderdaad zo zien die kleuren daar echt uit. Het zelfde filmpje ook op de X2000 en de W2000 is duidelijk zichtbaar de betere van de 2.
Deze LCD staat bij mij nu op nummer 1. De 37PF9731D had ik ook al een hoge pet van, maar deze is duidelijk beter. Ik denk dat iedereen verplicht is naar deze LCD te kijken. :) Nu is het wachten op de eindejaars uitkering :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel ik had de vraag al gesteld bij sony via de website ter bevestiging, maar voor mij valt deze lcd tv af als hij echt alleen 1080p kan via hdmi, 1080i via component en maar 1366x768 via vga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-09 11:10

Daniel

Kapitein NCC-1701
Net gehoord dat ik mijn 46x2000 kan gaan ophalen. Helaas heb ik de bekabeling nog niet binnen, maar de Xbox360 kan wel aangesloten worden. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
^ foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:33:
Net gehoord dat ik mijn 46x2000 kan gaan ophalen. Helaas heb ik de bekabeling nog niet binnen, maar de Xbox360 kan wel aangesloten worden. Ik ben benieuwd.
En hoe sluit je deze aan, kan de 46x2000 dus wel 1080p over vga/component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Nee, alleen over HDMI. Component is 1080i max. De VGA aansluiting is 1360x768 max. volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde als de de 40w2000 dus. Vraag me af wat Daniel dan besluit, 720p of 1080i?

Is wel jammer, ik wou ook die hd-dvd speler bij de 360 maar deze kan dus nooit 1080p doen aan gezien de hdmi kabel er niet is. Dan misschien toch maar de f71....

ot: hoe bevalt lumines live en speel je nog wel eens top spin 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
1080i voor HD-DVD hoeft geen probleem te zijn als het scherm het signaal netjes de-interlaced. Een 1080i@60Hz signaal bevat gewoon beeldinformatie van de orginele 24 frames/sec. film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg nou de ter*ng
Betreft : Conso ref : ********

Geachte heer *****,

Zowel via "component" als via "HDMI" kan 1080P worden weergegeven. Videokaarten in de PC bereiken vaak geen HD resolutie¦s en zal dus niet via VGA worden weergegeven.

Met vriendelijke groet,

Consumenten Informatie Centrum
Sony Nederland
Dus wat is het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:00:
Krijg nou de ter*ng

[...]

Dus wat is het nu?
Raar. Ik heb ook overal gelezen dat hij alleen 1080p via HDMI doet (net als de X), dus misschien moet je ze even mailen en vertellen dat iedereen behalve zij iets anders zegt en of ze het echt zeker weten, of dat ze misschien er helemaal niets vanaf weten ook al zijn ze een Sony centre (wellicht iets genuanceerder) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dat zou dan enkel voor de W moeten gelden want de X doet in ieder geval geen 1080p over component (net getest, levert vooral veel strepen op). 720p of 1080i maakt met de Xbox niet heel veel uit omdat in beide gevallen er sowieso gescaled moet worden. De Xbox werkt intern met een 720p-signaal wat wordt gescaled naar 1080i/1080p. Als je de Xbox 720p als output laat geven gaat de TV het upscalen naar 1080p, als je 1080i als output hebt gaat de TV het de-interlacen naar 1080p en als je 1080p als output hebt doet de TV er niks mee, maar heeft de Xbox wel de meeste upscaling moeten toepassen. Ik weet echter zeker dat de Xbox daar beter in is dan de TV, dus 1080p als output heeft als het mogelijk is wel de voorkeur. Op de X-series kun je dat dus vergeten, maar 1080i of 720p is imho dan lood om oud ijzer. Mijn gok zou zijn dat de TV beter is in de-interlacen dan in upscalen dus dan 1080i de betere keuze is.
Sowieso, voor games is het allemaal niet zo boeiend, ik let dan meer op de actie dan op de resolutie.

Pics van mijn setup volgen als het ding aan de muur hangt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K koel Daniel, wel groot zo'n 46" maar wel weer echt tof.

Ik zal maandag proberen iemand aan de telefoon te krijgen want ik vroeg het puur voor de zekerheid en krijg ahw het verkeerde antwoord dat het dus wel kan. Op de website staat duidelijk bij de x "1080p-optie via HDMI™" (dus alleen via HDMI zoals je zelf al zei) maar om het duidelijk te houden staat bij de w alleen "LCD-scherm met een resolutie van 1920 x 1080 pixels" en bij videosignalen dus het hele rijtje inclusief 1080p.

Lekker duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Laatst online: 27-04-2022
Iemand die ervaring heeft met deze tv? De sony KDF-E42A11E GRAND WEGA serie.
PLASMA of LCD is dat beter dan een rear projection TV? ik heb begrepen dat je zelfs dlp rear projection TV heb en daar is 3lcd de betere van volgens sony. Er zit hdmi op en het heeft een native res van 1280x720 dus HD.

Slank model 42-inch 3LCD-rear projection-televisie met geïntegreerde digitale tuner, HD Ready, 2,7 megapixels en grote beeldhoek.

link http://www.sony.nl/view/S...on+TV&product=KDF-E42A11E

Een korte video review http://reviews.cnet.com/S...4_7-31304863.html?tag=sub

Video uitleg over de 3lcd techniek van sony zelf:

http://www.sony.nl/view/S...KDFE42A11E&site=odw_nl_NL

GeneralProduct type Rear projection TV
Technology Projection LCD
Diagonal size 42 in
Image aspect ratio 16:9
HDTV compatible Yes
Series GRAND WEGA
Digital TV Type High Definition TV
Width 39.3 in
Depth 14.1 in
Height 28.4 in
Weight 61.7 lbs
Service & support Limited warranty - Parts and labor - 1 year

HDTVReceiving HDTV The three common methods to receive HDTV broadcasts are via satellite-TV set-top box, cable system set-top box, and over-the-air reception from a digital HDTV broadcast station.
True HDTV True HDTV programming is broadcasted in one of two resolutions: 1080i or 720p.
Tuner options An HDTV-ready satellite or cable box will act as an outboard HDTV tuner for your digital HDTV or EDTV set that lacks a built-in HD tuner.

Video SystemResolution 1280 x 720
Analog video format NTSC
Analog video signal Composite video
Supported DTV Resolutions 480i, 480p, 720p, 1080i

Audio SystemSound output mode Stereo
Surround sound effects SRS TruSurround
Audio controls Bass, Treble, Balance, Sound mode
Total output power 24 Watt
Speakers included 2 speakers
Speaker system details 2 x Right/left channel speaker - Built-in - 12 Watt
Additional features SteadySound auto volume
Television FeaturesWidescreen modes Full, Zoom, Normal, Wide Zoom
Closed captioning Yes
Freeze memo Yes
Display menu language English, Spanish, French
Picture adjustment Vivid/Standard/Custom
Color temperature control Yes
Additional features Channel labeling, Gamma correction, Video noise reduction, Digital reality creation multifunction, WEGA Engine Picture enhancement technology
Tuner / Channel DetailsTV tuner reception system ATSC, NTSC
Stereo reception system MTS
TV tuner channel coverage DTV:2-69, Cable:1-125, Cable:1-135
MTS stereo Yes
Secondary audio program (SAP) Yes
dbx noise reduction Yes
Channel labeling Yes
Parental channel lock Yes
V-chip control Yes
Remote ControlRemote control type Universal remote control (Infrared)
Supported devices DVR, VCR, Cable box, DVD player, Satellite TV system
Remote control features Multi-brand compatibility
Remote control (2nd) type None
Connections / Cables / SlotsInput/Output connections 1 x VGA input (15 pin HD D-Sub (HD-15)) - Front, 1 x Audio line-in (Mini-phone stereo 3.5 mm) - Front, 1 x Composite video input (RCA phono) - Side, 1 x Component video input (RCA phono x 3) - Side, 1 x Audio line-in (RCA phono x 2) - Side, 1 x HDMI (19 pin HDMI Type A) - Rear, 1 x Audio line-in (RCA phono x 2) - Rear, 2 x Composite video input (RCA phono) - Rear, 5 x Audio line-in (RCA phono x 2) - Rear, 1 x Fixed/variable audio output (RCA phono x 2) - Rear, 2 x Component video input (RCA phono x 3) - Rear, 1 x S-Video input (4 pin mini-DIN) - Rear, 1 x Digital audio output (optical) (TOS Link) - Rear
Slot(s) provided 1 CableCARD

Ik twijfel tussen deze hierboven of de,

Sony KDL-40V2000

De nieuwe 40-inch televisie uit de V-serie, geschikt voor HD, met exclusieve en geavanceerde technologieën van Sony als “Live Colour Creation”, “BRAVIA ENGINE” en een hoogwaardig LCD-scherm voor een hoge beeldkwaliteit. Bovendien heeft deze serie verbeterde aansluitmogelijkheden en handige functies.

BRAVIA ENGINE
JA

Achtergrondverlichting
WCG-CCFL

Digital Comb Filter
JA

Schermresolutie (pixels)
1366 x 768

Beeldtechniek
BRAVIA ENGINE

Live Colour Creation
JA

Beeldverhouding
16 : 9

Beeldformaat (cm)
102,0

Beeldformaat (inch)
40,0

Zichtbaar beeldformaat (cm)
40,0

576i JA 480p JA 576p JA 1080i JA 720p JA

[ Voor 109% gewijzigd door ikweetniks op 04-11-2006 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zneek schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 23:22:
[...]

Heeft iemand nog wat links naar reviews/tests van de 40w2000? In de nieuwste WHAT HI*FI staat ie als beste getest tov o.a. Panasonic Th-42PX600 plasma, Philips 42PF9831D LCd en Pioneer 427XD plasma. Ik heb al flink rondgekeken, maar kom niet verder dan kieskeurig eigenlijk....
Weet er iemand wat er juist gezegt werd over het verschil van de Sony en de Pioneer 427xd? aangezien ik sterk twijfel tussen beide toestellen zou dit heel intressant zijn om weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Ik ben op zoek naar een een wandsteun waarmee je de tv heel dicht tegen de muur hangt (afstand tussen voorzijde tv en muur niet groter dan +/- 10cm) maar de tv toch makkelijk kan kantelen/van de steun kan afhalen. Vogel's biedt hele mooie systemen aan maar de afstand tussen de voorzijde tv en muur is dan al snel 20cm wat ik echt te veel vindt.

Op deze website worden flink wat modellen aangeboden (zie hier en hier) maar dan weet ik bijvoorbeeld weer niet of de steun precies kan worden aangesloten op de bevestigingspunten van de Sony zelf. Kan iemand misschien maten doorgeven (bijvoorbeeld door op deze foto de maten/afstanden tot de rand er bij te zetten en naar mij te mailen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:36
Daniel schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 22:20:Op de X-series kun je dat dus vergeten, maar 1080i of 720p is imho dan lood om oud ijzer. Mijn gok zou zijn dat de TV beter is in de-interlacen dan in upscalen dus dan 1080i de betere keuze is. Sowieso, voor games is het allemaal niet zo boeiend, ik let dan meer op de actie dan op de resolutie.
Ik heb de 46x2000 , maar de 360 draait op 720p. Ik wil niet op interlaced draaien omdat je dan in principe niet echt hoger kan komen dan 30fps. Je tv maakt van het interlaced signaal wel progressive, maar dat zorgt er niet voor dat het aantal fps verhoogd worden. Immers, je 360 stuurt interlaced 1080i uit (dus 30fps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yuco schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 18:44:
Ik ben op zoek naar een een wandsteun waarmee je de tv heel dicht tegen de muur hangt (afstand tussen voorzijde tv en muur niet groter dan +/- 10cm) maar de tv toch makkelijk kan kantelen/van de steun kan afhalen. Vogel's biedt hele mooie systemen aan maar de afstand tussen de voorzijde tv en muur is dan al snel 20cm wat ik echt te veel vindt.
Ik heb net de 40W2000. Dat apparaat is zelf 10 cm diep. Dat is op zich lekker dun, maar helaas steken de kabels recht naar achteren. Als je die maximaal opzij buigt, komt er zo toch nog 2,5 cm bij. Ik heb zelf van wat aluminium U-profiel beugeltjes gemaakt, daarmee hangt ie nu precies 12,5 cm van de muur af. Beter lukt niet, of je moet de muur wat uithakken.

De foto van achterkant van de Sony is volgens mij niet van de W2000, dus ik kan je geen maten doorgeven.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iemand die weet waar je de 46x2000 kan bekijken in de buurt van den haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 09:21:
is er iemand die weet waar je de 46x2000 kan bekijken in de buurt van den haag
ik bedoel de 46w2000 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 09:04:
[...]

Ik heb net de 40W2000. Dat apparaat is zelf 10 cm diep. Dat is op zich lekker dun, maar helaas steken de kabels recht naar achteren. Als je die maximaal opzij buigt, komt er zo toch nog 2,5 cm bij. Ik heb zelf van wat aluminium U-profiel beugeltjes gemaakt, daarmee hangt ie nu precies 12,5 cm van de muur af. Beter lukt niet, of je moet de muur wat uithakken.

De foto van achterkant van de Sony is volgens mij niet van de W2000, dus ik kan je geen maten doorgeven.
Ik neem aan dat je het dan over de SCART kabel hebt? Of steken de component en HDMI ook zo ver naar achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

40w2000 hangt in de Boogaard. Iets kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 09:04:
[...]

Dicht bij de muur is wel leuk maar er moet ook wel voldoende ventilatie-ruimte voor het scherm blijven. Bij mij hangt hij nu 6 cm van de muur af (plus de diepte van de TV) en dat is niet ideaal qua looks, maar er is tenminste nog voldoende ruimte om bij de kabels te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_aniel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-04 11:05
Ik neem aan dat je het dan over de SCART kabel hebt? Of steken de component en HDMI ook zo ver naar achter?
Hierbij een foto, van de achterkant, van mijn 40W2000, de stekkers steken toch echt wel een paar cm uit......
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/d.w.jacobs/jpg/HPIM2378_Resized.jpg
Verder heb ik al altijd licht achter m'n TV's gehad, dat was nu supereenvoudig op te lossen door twee IKEA planklampjes (TJUGOFEM, Boekenkastverlichting lengte 39 cm à € 5.95 per stuk) aan de bovenste beugelophangpunten vast te schroeven:
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/51533_PE151323_S3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/d.w.jacobs/jpg/HPIM2376_Resized.jpg

Suc ermee, groeten, Daniël

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
Was gisteren bij de MM in Middelburg en zag de 46X2000 en ja dat ziet er prachtig uit. Verder nog de JVC LT-46Z70 B gezien, ook mooi, en binnenkort zou de Sharp LC 46XD1E binnen komen.
Volgens de verkoper zou de Sharp de beste zijn.
Wat mij opvalt momenteel is de omlijsting van de nieuwste schermen, bijna allemaal glimmen ze en het lijkt mij vooral 's-avonds een probleem. In de winkel zie je het al als er lampen aanstaan, hebben jullie hier ook last van ?
Tevens zag ik dat de 46X2000 een responsetijd heeft van 8ms, terwijl de Sharp 4 ms is. Lijkt mij nogal een verschil. Hoe denken jullie hierover?
Voorwaarde voor een nieuw scherm is bij wel dat hij 1080p ondersteund, zeker gezien de komende HD-dvd spelers. Heb nu een Philips 42PF9965 die uitstekend bevalt, maar ik wil toch iets groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

D_aniel schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:00:
[...]
Verder heb ik al altijd licht achter m'n TV's gehad, dat was nu supereenvoudig op te lossen door twee IKEA planklampjes (TJUGOFEM, Boekenkastverlichting lengte 39 cm à € 5.95 per stuk) aan de bovenste beugelophangpunten vast te schroeven:
[afbeelding]
[afbeelding]

Geniaal! Precies wat ik zoek. Zat al langer te denken over hoe je netjes een lampje erachter kan krijgen. Ik rij van de week meteen langs de Ikea :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
[...]

Hierbij een foto, van de achterkant, van mijn 40W2000, de stekkers steken toch echt wel een paar cm uit......
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

had je ze dan niet beter andersom kunnen hangen? zodat je die lelijke lampen niet van opzij ziet???

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Phusebox schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:23:
[...]

had je ze dan niet beter andersom kunnen hangen? zodat je die lelijke lampen niet van opzij ziet???
Je zit toch voor je TV? Dan zie je die Lampjes toch niet. ;)

Leuk bedacht die lampjes. Zijn dat de IKEA spaarlampen die je erin hebt? Gewone wolfraam lampen lijkt mij toch wat heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Tim45 schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:09:
Was gisteren bij de MM in Middelburg en zag de 46X2000 en ja dat ziet er prachtig uit. Verder nog de JVC LT-46Z70 B gezien, ook mooi, en binnenkort zou de Sharp LC 46XD1E binnen komen.
Wat mij opvalt momenteel is de omlijsting van de nieuwste schermen, bijna allemaal glimmen ze en het lijkt mij vooral 's-avonds een probleem. In de winkel zie je het al als er lampen aanstaan, hebben jullie hier ook last van ?
Tevens zag ik dat de 46X2000 een responsetijd heeft van 8ms, terwijl de Sharp 4 ms is. Lijkt mij nogal een verschil. Hoe denken jullie hierover?
Voorwaarde voor een nieuw scherm is bij wel dat hij 1080p ondersteund, zeker gezien de komende HD-dvd spelers. Heb nu een Philips 42PF9965 die uitstekend bevalt, maar ik wil toch iets groter.
Hoe sneller, hoe beter. Waar je achter moet komen is hoe de Sharp het opmeet. Is die Black to Black of is dit Grey to Grey, zal waarschijnlijk wel het laatste zijn, waardoor de black to black lagen weer op 8ms uitkomt. Allemaal marketing.
Voor de rest zijn er belangrijkere factoren dan response tijd. Uiteindelijk zul je contrast en kleur echtheid meer waarderen dan resolutie. Dus vergeet die twee zaken ook niet. En die zitten met de Sony erg goed op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op zondag 05 november 2006 @ 10:55:
[...]
Ik heb geen componentaansluitingen in gebruik, maar de HDMI kabel en de SCART steken beide 2,5 cm uit. De scart kabels steeks schuin uit de steker. De HDMI kabel steekt recht naar achteren. Die is dan ook het meest gebogen (eigenlijk iets teveel naar mijn zin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:42:
[...]
Dicht bij de muur is wel leuk maar er moet ook wel voldoende ventilatie-ruimte voor het scherm blijven. Bij mij hangt hij nu 6 cm van de muur af (plus de diepte van de TV) en dat is niet ideaal qua looks, maar er is tenminste nog voldoende ruimte om bij de kabels te kunnen.
Warmte is volgens mij geen probleem. Die 2,5 cm tussen muur en apparaat moet voldoende zijn om de warmte te laten ontstijgen. Mijn kamer is niet al te breed... verder van de muur ziet er echt niet uit. Je kunt uiteraard niet meer bij de kabels, maar met de beugeltjes die ik gemaakt heb kun je 'm er zo aftillen en op een stoel zetten. Kabels monteren en weer terug hangen (twee personen benodigd). Voor het geval iemand er zo hard tegenaan gaat lopen dat ie uit de haken zou schieten heb ik er borgpennetjes ingezet. Ik geloof dat een plaatje hier meer zegt... efkes mijn best doen.... zo, zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.datastudio.nl/hans/SONY1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.datastudio.nl/hans/SONY2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.datastudio.nl/hans/SONY3.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De xd1e Sharp uitgaande van deze review niet echt de winnaar van het stelletje

http://dpreview-cnet.com....2_7-32069030.html?tag=txt
[...]

Hierbij een foto, van de achterkant, van mijn 40W2000

Vraagje, heb jij iets aangesloten via component of vga? Lukt 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ah, nice :) Dat is in jouw geval inderdaad wel de mooiste oplossing. Bij mij hangt hij dus vrij ver van de muur af, maar omdat de TV aan de kortste muur (2,5 meter) van een lange rechthoekige kamer hangt ziet dat er juist wel goed uit. Als er niet allerlei bekabeling onder zou hangen zou het voor zwevend kunnen doorgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een Review van de Sony KDL40W2000U

http://www.unbeatable.co....ion-Reviews/37270869.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony BRAVIA KDL-40X2000 40 inch LCD TV Review

http://www.unbeatable.co....ion-Reviews/36740916.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim45 schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:09:
Sharp moet je natuurlijk nooit kopen die heeft last van banding
Lees deze topic maar eens goed door

http://www.avsforum.com/a...hp?t=733575&page=82&pp=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Pics van mijn setup:

(excuses voor de gare kwaliteit, 't was al redelijk donker dus ik moest ze uit de hand op iso200 met een oude compactcam schieten)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e8a5ce4df4d8323ce60b898bfc7f1579/full.jpg

Dit was vrijdag, toen hing hij dus nog niet :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/19f3183a07933aff9cbebd6f329d3ead/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/32e3758248246fdbb8d492b7520d3067/full.jpg

Redelijk fors afstandje tot de muur :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/02ea7fba9a2acbf3c931e3269abec020/full.jpg

Ding linksonder is de HTPC (ding wordt helaas te warm in deze case waardoor afgespeeld materiaal na enige tijd gaat haperen :() dus daar komt nog een andere, grotere kast voor. Rechts staat de receiver die te diep is om in het meubel te passen. De Xbox360 is verhuisd naar achter het middelste deurtje :)

Tot nu toe bevalt het scherm erg goed. Zelfs standaard definition TV oogt behoorlijk veel beter dan op de oude 26" Wega LCD tv, en dat terwijl alles nu nog aan kabels van het type 'goedkopie' hangt. Vanmiddag hebben we ook even een DVDtje gekeken via VGA vanaf de HTPC en voordat het ding oververhit raakte was dat behoorlijk indrukwekkend. Geen echte HDTV-kwaliteit natuurlijk maar toen we later overschakelden naar een gewone DVD-speler via scart was het verschil in beeldkwaliteit schokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 07:33
Kan iemand mij het volgende uitleggen:

Al sinds juni 2006 is de 46X2000 leverbaar in de winkel. Nu zie ik dat er twee nieuwe modellen uitkomen, de 40X2000 en de 52X2000. Alle drie de modellen hebben de Bravia Engine EX en verdere specificaties zijn nagenoeg ook hetzelfde.

Is het nu zo dat er een nieuwe 46X2000 komt, samen met de 40" en 52"

of

zijn de 40" en 52" modellen exact hetzelfde als de "oude" 46X2000 (dus dat alleen het formaat anders is maar met dezelfde techniek en dus ook de beeldkwaliteit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:05:
[...]
Ah, nice :) Dat is in jouw geval inderdaad wel de mooiste oplossing. Bij mij hangt hij dus vrij ver van de muur af, maar omdat de TV aan de kortste muur (2,5 meter) van een lange rechthoekige kamer hangt ziet dat er juist wel goed uit. Als er niet allerlei bekabeling onder zou hangen zou het voor zwevend kunnen doorgaan :)
Met genoeg ruimte zou ik ook deze moeite niet genomen hebben inerdaad. Ik heb ook de mazzel dat ik de kabels door mijn eigen (niet in gebruik zijnde) rookkanaal kan laten lopen...Lijkt me een lekker gamers-room zo trouwens!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Resinman schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:04:
Kan iemand mij het volgende uitleggen:

Al sinds juni 2006 is de 46X2000 leverbaar in de winkel. Nu zie ik dat er twee nieuwe modellen uitkomen, de 40X2000 en de 52X2000. Alle drie de modellen hebben de Bravia Engine EX en verdere specificaties zijn nagenoeg ook hetzelfde.

Is het nu zo dat er een nieuwe 46X2000 komt, samen met de 40" en 52"

of

zijn de 40" en 52" modellen exact hetzelfde als de "oude" 46X2000 (dus dat alleen het formaat anders is maar met dezelfde techniek en dus ook de beeldkwaliteit)?
Het laatste is het geval. Bij de lancering van de X-series heeft Sony volgens mij al laten merken dat er verschillende formaten zouden komen. Het duurde alleen even voor die leverbaar werden op de Nederlandse markt. De 40X is sinds begin september verkrijgbaar, de 52X al wat langer maar die is zo excessief duur dat ik er nog nooit eentje tegengekomen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:33:
[...]
Met genoeg ruimte zou ik ook deze moeite niet genomen hebben inderdaad. Ik heb ook de mazzel dat ik de kabels door mijn eigen (niet in gebruik zijnde) rookkanaal kan laten lopen...
Zie je trouwens die fake foto helemaal op pagina 1 van deze thread. Die Sony hangt wel heel onmogelijk dicht tegen de muur. Wordt je als potentiele koper toch een beetje gefokt.... of what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:40:
[...]

Zie je trouwens die fake foto helemaal op pagina 1 van deze thread. Die Sony hangt wel heel onmogelijk dicht tegen de muur. Wordt je als potentiele koper toch een beetje gefokt.... of what?
Zoiets noem je ''inbouwen'' :+ }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Daniel schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:37:
[...]

Het laatste is het geval. Bij de lancering van de X-series heeft Sony volgens mij al laten merken dat er verschillende formaten zouden komen. Het duurde alleen even voor die leverbaar werden op de Nederlandse markt. De 40X is sinds begin september verkrijgbaar, de 52X al wat langer maar die is zo excessief duur dat ik er nog nooit eentje tegengekomen ben.
Hier staat geschreven dat Sony met nieuwe Bravia toestellen komt, een 40", 46"en 52". Het artikel is geschreven in september 2006.

http://www.cinenow.com/uk/news-2150.html

Ik volg het even niet meer. Kunnen we nu binnenkort een 40X2500 in de winkel hier verwachten?

Ook zeg je dat de 52" al langer leverbaar is. Ik kwam het volgende tegen:

The X2500 arrives in Japan before the end of the year. No American details were announced, though the close ties between the two markets should see the 52-inch LCD available here in early 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Iemand ervaring met deze beugel? En?
Geachte heer

De beugel die geschikt is voor uw Sony LCD scherm is de Barkan model 32 voor E 49,95 .
Deze muurbeugel kan het gewicht van uw scherm dragen, is kantelbaar en de afstand tot de muur is 9 cm.
De beugel is mooi afgewerkt en de fabrikant geeft levenslange garantie.
Eventueel is er een adapter nodig, wanneeer de montage gaatjes van het scherm zich verder uit elkaar dan 20 cm bevinden.Dit zou u even moeten opmeten.
Dit is model 73 van Barkan voor E29,95.
U kunt de modellen vinden onder de deze link
Beide zijn op voorraad.
Met vriendelijke groeten,

Harmen Land
Media Homeservice
Dijkwater 20
2715EA Zoetermeer

tel. 079-7502033
info@mediahomeservice.nl
www.mediahomeservice.nl

----- Original Message -----
From: Remco
To: info@mediahomeservice.nl
Sent: Saturday, November 04, 2006 6:35 PM
Subject: muurbeugels

Hoi,

ik ben op zoek naar een muurbeugel voor een Sony 32V2000. Ik zoek een beugel waarbij de afstand tussen de muur en de tv niet groter is dan +/- 10 cm en het liefst wil ik de tv kunnen kantelen. Kunt u aangeven welke modellen die u op uw website hebt staan geschikt zijn voor montage van een 32V2000 en voldoet aan mijn eisen?

mvg Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Als jullie samen nou eens een 1duidig stanpunt innemen over hoeveel cm (welke)kabel uitsteekt dan kan ik en andere potientele bravia kopers hier op anticiperen. O-)
[...]

Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 15:35:
[...]

Ik heb geen componentaansluitingen in gebruik, maar de HDMI kabel en de SCART steken beide 2,5 cm uit. De scart kabels steeks schuin uit de steker. De HDMI kabel steekt recht naar achteren. Die is dan ook het meest gebogen (eigenlijk iets teveel naar mijn zin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Resinman schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:11:
Hier staat geschreven dat Sony met nieuwe Bravia toestellen komt, een 40", 46"en 52". Het artikel is geschreven in september 2006.

http://www.cinenow.com/uk/news-2150.html

Ik volg het even niet meer. Kunnen we nu binnenkort een 40X2500 in de winkel hier verwachten?
Ik heb begrepen dat de X2500-serie voorlopig niet naar 'mainland' Europa komt. Sowieso zijn de verschillen met de X2000 qua paneel vrij klein. De verschillen zitten met name in de aansluitingen (3 x HDMI 1.3 ipv 2 x HDMI 1.2 bij de X2000) en het feit dat de X2500-serie beschikt over een ingebouwde digitale tuner.
Ook zeg je dat de 52" al langer leverbaar is. Ik kwam het volgende tegen:
Ik doelde op de 52"-versie van de X2000 :)

Goed, om het samen te vatten: de X2000-serie is begin 2006 geïntroduceerd in Europa, in drie formaten: 40, 46 en 52 inch. Hiervan is de 46"-versie het eerste in de winkels verschenen, de 52" volgde (maar is zo duur dat vrijwel niemand hem aanbiedt) en sinds september is de 40"-versie ook verkrijgbaar. Toevalligerwijze kondigt Sony in september ook voor de Japanse en Amerikaanse markt de opvolgers aan, in de vorm van de X2500-serie. Deze worden weer in dezelfde maten verkrijgbaar als de 'oude' X2000-serie, maar as said, voorlopig niet in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yuco schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:44:
Als jullie samen nou eens een 1duidig stanpunt innemen over hoeveel cm (welke)kabel uitsteekt dan kan ik en andere potientele bravia kopers hier op anticiperen. O-)
Ik weet uiteraard niet hoe diep de connectoren zitten op de andere modellen, dus ik kan alleen spreken voor de 40W2000. Daarnaast is het afhankelijk van de afmetingen van de stekkers zelf uiteraard.
Maar als je een standaard SCART kabel neemt (met de kabel schuin naar onder afhangend), dan hangt die net vrij als de de achterkant van de Sony 2 cm van de muur is.
De stekker van de SCART is totaal 5 cm diep (vanaf waar de kabel verticaal langs de muur loopt tot aan het begin van het chromen connector deel). Dat betekent dat elke stekker 3 cm diep de Sony in verdwijnt. Stel dat je langste stekker op die manier gemeten 7 cm is, moet de Sony dus 4 cm van de muur hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Op avforums.com lijken een paar mensen in staat te zijn om 1920x1080@60Hz op de 40W2000 weer te geven via de VGA aansluiting met de Xbox 360. Gewoon de waarschuwingen van "unsupported mode" negeren en het werkt blijkbaar.
Zijn er mensen hier met een 40W2000 die dit willen proberen (eventueel met een PC) en kunnen bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Daniel schreef op maandag 06 november 2006 @ 07:51:
[...]

Goed, om het samen te vatten: de X2000-serie is begin 2006 geïntroduceerd in Europa, in drie formaten: 40, 46 en 52 inch. Hiervan is de 46"-versie het eerste in de winkels verschenen, de 52" volgde (maar is zo duur dat vrijwel niemand hem aanbiedt) en sinds september is de 40"-versie ook verkrijgbaar. Toevalligerwijze kondigt Sony in september ook voor de Japanse en Amerikaanse markt de opvolgers aan, in de vorm van de X2500-serie. Deze worden weer in dezelfde maten verkrijgbaar als de 'oude' X2000-serie, maar as said, voorlopig niet in Europa.
Het is me nu een stuk duidelijker geworden. :) Ik ben het volgende artikel tegengekomen:

Sony Brand Set To Be Splattered

Tuesday, 17 October 2006

Consumers buying the Sony Bravia TV range in Australia are not only being asked to pay a premium but buy a product that could well be an old generation LCD TV by early next year following the announcement that Sony is now launching six new 1080p Bravia LCD TV to replace the 1080 HD models currently on sale in Australia. Also set to impact Sony is predictions by research Company Display Search that LCD TV prices are set to drop in the New Year as a new generation of HD models are launched.

Among the new Sony 1080p range which are not on sale in Australia are three 40-inch and three 46-inch LCD TVs, The models all feature resolution of 1,920x1,080 and high-definition multimedia interface (HDMI) inputs, according to Sony…

http://www.smarthouse.com...ge%20Display/LCD/F8U5V4U4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nice :) Ik zal vanmiddag eens met mijn HTPC kijken of ik ook de X zo ver kan krijgen dat hij 1920x1080 slikt over VGA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_aniel
Arx schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:30:
[...]
Je zit toch voor je TV? Dan zie je die Lampjes toch niet. ;)
Klopt helemaal, je ziet ze echt niet, of je moet bijna langs de muur gaan lopen ;-)
Leuk bedacht die lampjes. Zijn dat de IKEA spaarlampen die je erin hebt? Gewone wolfraam lampen lijkt mij toch wat heet?
Merci ... :) ... zijn inderdaad de spaarlampjes van IKEA van 7watt en die worden net "handwarm" dus veilig.

Gr. Daniël

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_aniel
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 16:33:[...]
Vraagje, heb jij iets aangesloten via component of vga? Lukt 1080p?
Wel via VGA en daar lukt nou net niet de maximale resolutie van 1920x1080 .... :'(
Zie hier het lijstje uit het handboek van de 40W2000:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/d.w.jacobs/jpg/SonyKDL40W2000_PC_Mini.jpg
Maar 1280x768 is wel goed mogelijk en ik heb zojuist een paar Microsoft HD-demo's gedraaid, plus de HD-film van Lara Croft, Tomb Raider die begin dit jaar bij een duits PC-Tijdschrift op (data)-DVD zat ... zondermeer GEWELDIG, dus dat valt allezins mee, daarna heeft mijn vrouw nog wat zitten bladeren in de onlinewinkel van een bekend Postorderbedrijf ... en dat ziet er sensationeel uit op zo'n groot scherm. Oja signaal via de PC (mijn notebook) kan via Autoadjust ecaxt goed gezet worden, etc ....

Gr. Daniël

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_aniel
PeterPan schreef op maandag 06 november 2006 @ 09:51:
Op avforums.com lijken een paar mensen in staat te zijn om 1920x1080@60Hz op de 40W2000 weer te geven via de VGA aansluiting met de Xbox 360. Gewoon de waarschuwingen van "unsupported mode" negeren en het werkt blijkbaar.
Zijn er mensen hier met een 40W2000 die dit willen proberen (eventueel met een PC) en kunnen bevestigen?
Effe testen ....
[ ....... ]
Nee accepteert ie hier niet, "unsupported signal", en blijft zwart .... :'(
Getest met Toshiba M40-277, en die kan welliswaar die resolutie, voor een tweede monitor, leveren, maar alleen voor externe bronnen, z'n eigen scherm is tot 1280x800 beperkt ... mogelijk dat hier nog iets hapert, en dat het via een XBOX wel kan.
Gr. Daniël

[ Voor 16% gewijzigd door D_aniel op 06-11-2006 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Laatst online: 27-04-2022
Gebruik de edit functie gast aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Er is nu een nieuw scherm wat wel ALLES op 1080p kan via zowel component, vga als ook hdmi.
Het is tevens de goedkoopste full hd die momenteel te koop is. Het gaat om de Tatung V42EMGI.
In Engeland heet deze de Goodmans GTVL42W15HD.
Waar zit het addertje ?

forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Het is geen Sony ;)

Er zijn wel meer onbekende merken die hele mooie specs hebben maar er is moeilijk aan te komen (alleen te bestellen via Internet) en relatief weinig over te vinden.
Aan de andere kant, niemand kocht 4 jaar geleden een Samsung TV :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D_aniel schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:49:
[...]

Wel via VGA en daar lukt nou net niet de maximale resolutie van 1920x1080 .... :'(
Zie hier het lijstje uit het handboek van de 40W2000:
Okelidoki, goed om te weten. Component toevallig nog geprobeerd op 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_aniel
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 00:32:
[...]
Okelidoki, goed om te weten. Component toevallig nog geprobeerd op 1080p?
Nee, want OPPO DVDplayer en Samsung HDKabelontvanger (via @Home) zitten beide op HDMI. De Samsung geeft ondanks de laatste update nog wat geluidsprobs via HDMI, soms doet ie t wel, soms niet'... maar ja dat topic is hier in dit forum al uitgebreid besproken.
Gr. Daniël

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

fulgore schreef op maandag 06 november 2006 @ 22:30:
Er is nu een nieuw scherm wat wel ALLES op 1080p kan via zowel component, vga als ook hdmi.
Het is tevens de goedkoopste full hd die momenteel te koop is. Het gaat om de Tatung V42EMGI.
Waar zit het addertje ?

forum
Go#@*ver, maak het kiezen maar weer moelijker 8)
In mijn geval een 32 inch Sony 32v2000 HD ready scherm of een 40 inch Tatung V42EMGI (what's in a name) full HD scherm. Adviezen?

[ Voor 15% gewijzigd door Yuco op 07-11-2006 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Yuco schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 09:57:
[...]

Go#@*ver, maak het kiezen maar weer moelijker 8) Een 32 inch Sony 32v2000 HD ready scherm of een 40 inch Tatung V42EMGI (what's in a name) full HD scherm. Adviezen?
op 32 inch kun je die full hd resolutie toch niet waarnemen, tenzij je op 30 cm van je scherm zit

kies dan liever voor kwaliteit

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Is Tatung zo slecht dan? Is het een merk dat valt onder een bepaalde (bekende) holding of zo (ala Airistona > Philips)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

TATUNG SHOWCASES 42-INCH HIGH DEFINITION TV (HDTV) WITH 1080P RESOLUTION TO EXPAND THE EUROPEAN MARKET

[artikel]

Ze zijn dus aan het uitbreiden in Europa :*)
It is capable of displaying full native HD 1920x1080 resolution from analog RGB, digital RGB, and HD video sources of any form. _/-\o_
About Tatung
Tatung Co. is a US$7 billion-consolidated consumer electronics & IT company headquartered in Taiwan. Its main products include PCs, flat-panel (digital) TVs, portable entertainment, IP TV boxes, wireless audio devices, and home appliances. Tatung has been a major player in the PC business for worldwide customers over 20 years with sales/manufacturing/service facilities spreading 12 major countries worldwide. More information about Tatung Co. is available at www.tatung.com

[ Voor 155% gewijzigd door fulgore op 07-11-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

fulgore schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:04:
Tatung Co. is a US$7 billion-consolidated consumer electronics & IT company headquartered in Taiwan.
Hoe komt het toch dat ik er 100% van overtuigd was dat van Russische afkomst zou zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

fulgore schreef op maandag 06 november 2006 @ 22:30:
Waar zit het addertje ?

forum
Ik vind die specs nou niet echt geweldig. Het is leuk dat hij alle resoluties doet, maar black-levels, contrast en kleursaturation is belangrijker om een mooi beeld te toveren en dat zijn nou net die dingen waar Sony zich echt in onderscheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
O.k. ik heb wat 1080p WMV-HD test video's gemaak voor mensen die 1080p willen testen, al dan niet in
combinatie met een Xbox 360.

Meer info op avforums

Het lijkt dus mogelijk te zijn de 360 op de 40W2000 aan te sluiten via 1920x1080@60Hz VGA maar alle testen toe nu toe wijzen erop dat de 360 intern downscaled naar 720 en daarna weer upscaled naar 1080 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Mmm denken jullie dat er een 32 inch 1080p LCD van Sony gaat komen? Ik ben van plan voor de PS3 launch een LCD TV van Sony te kopen van ongeveer 32 inch, tot nu toe is mijn oog dan ook gevallen op de 32V2000. Maarja als er voor die tijd een 1080p komt met 32 inch neem ik die natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
die kans lijkt me momenteel erg klein. Sharp, Toshiba en Philips hebben een 37" 1080 scherm. Samsung / Sony beginnen bij 40"
De reden is dat bij een normale kijkafstand, zeg vanaf en meter of 2,5/3 je zelfs op een 46" scherm het verschil tussen 720p en 1080p niet kunt waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast_ray
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-01-2021
FerdiV schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:18:
Mmm denken jullie dat er een 32 inch 1080p LCD van Sony gaat komen? Ik ben van plan voor de PS3 launch een LCD TV van Sony te kopen van ongeveer 32 inch, tot nu toe is mijn oog dan ook gevallen op de 32V2000. Maarja als er voor die tijd een 1080p komt met 32 inch neem ik die natuurlijk :)
1080p op een 32 inch heeft totaal geen zin. Je scherm is dan te klein om het verschil tussen 720p en 1080p te zien. Vergelijk het met een digitale camera, die 10 megapixel toestellen heb je alleen wat aan als je foto´s gaat vergroten en bewerken. Of dacht je dat jij op een 10 x 15 foto het verschil kan zien tussen 4 megapixel en 10 megapixel........vergeet het dus maar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Wanneer denken jullie dat de s en de v serie worden vernieuwd? Het is alweer 6 maanden geleden. Gezien de eerdere modellen update zou er elk moment weer nieuwe aan moeten komen toch?
Ik wil een 40"kopen, maar op dit moment vind ik de donkere patijen toch niet goed genoeg bij de sony's vergeleken met de nieuwe jvc. Ik heb ze in meerdere winkels vergeleken. Ik ben een sony fan, maar de jvc had gewoon beter beeld. Zapt ook enorm snel. De sony's zappen op schildpadden snelheid en ook de overige merken trouwens.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

December/januari komt de S/V2500 serie uit. De rest van het assortiment zal nog wel wat langer op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:54:
Nice :) Ik zal vanmiddag eens met mijn HTPC kijken of ik ook de X zo ver kan krijgen dat hij 1920x1080 slikt over VGA
"vol verwachting klopt ons hart"

Is het gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Arx schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:13:
December/januari komt de S/V2500 serie uit.
De V2500 is hier toch gewoon de W2000? Deze is al enige weken leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:50:
"vol verwachting klopt ons hart"

Is het gelukt?
Nope, nog niet. Ik moet nog een manier vinden om die resolutie naar de TV toe te forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Arx schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:13:
December/januari komt de S/V2500 serie uit. De rest van het assortiment zal nog wel wat langer op zich laten wachten.
Wat is de verbetering van de 32V2500 tov de 32V2000, want ik kom niet verder dan 1 xtra HDMI ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Yuco schreef op woensdag 08 november 2006 @ 08:38:
[...]

Wat is de verbetering van de V2500 tov de V2000, want ik kom niet verder dan 1 xtra HDMI ingang?
Als het goed is heet de V2500 hier de W2000 en dat is een Full HD scherm. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb ook nog het oude model klv-v40 en probeer nu een media center erop aan te sluiten.
maar dat lukt niet echt, ik krijg er geen goed beeld uit alleen als ik mce opstart ziet het er wel goed/redelijk uit, xp is erg wazig en trillend kan iemand mij vertellen hoe dat komt?

ik heb met powerstip een aantal instellingen geprobeerd maar dat helpt niet echt
als ik 1366x768 doe dan wordt het alleen maar slechter. het beeld past niet en als ik met overscan het beeld goed zet dan staat het scheef.... |:(

het is aangesloten op een gforce 7300 met dvi naar hdmi kabel, laatste drivers van nvidia en powerstrip
op het forum van powerstrip valt ook weinig info te vinden erover

het is toch niet normaal dat xp er heel slecht uit ziet?(volgens diverse winkel verkopers hoort het wel....) ik heb namelijk op verschilende hdtv's wel goed beeld gezien alleen waren die met dvi naar dvi aangesloten en 1 zelfde type bravia waar het wel goed was...

hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Resinman schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:08:
Als het goed is heet de V2500 hier de W2000 en dat is een Full HD scherm. Correct me if I'm wrong.
Klopt, de Amerikaanse V2500 is de Europese W2000.
Check deze thread [avforums] voor een Sony presentatie van nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
markmg schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:09:
Ik heb ook nog het oude model klv-v40 en probeer nu een media center erop aan te sluiten.
maar dat lukt niet echt, ik krijg er geen goed beeld uit alleen als ik mce opstart ziet het er wel goed/redelijk uit, xp is erg wazig en trillend kan iemand mij vertellen hoe dat komt?

ik heb met powerstip een aantal instellingen geprobeerd maar dat helpt niet echt
als ik 1366x768 doe dan wordt het alleen maar slechter. het beeld past niet en als ik met overscan het beeld goed zet dan staat het scheef.... |:(

het is aangesloten op een gforce 7300 met dvi naar hdmi kabel, laatste drivers van nvidia en powerstrip
op het forum van powerstrip valt ook weinig info te vinden erover

het is toch niet normaal dat xp er heel slecht uit ziet?(volgens diverse winkel verkopers hoort het wel....) ik heb namelijk op verschilende hdtv's wel goed beeld gezien alleen waren die met dvi naar dvi aangesloten en 1 zelfde type bravia waar het wel goed was...

hebben meer mensen hier last van?
XP hoort er zeker niet slecht uit te zien, het hoort ongeveer net zo scherp te zijn als een gewoon TFT pc scherm.

Met mijn Philips tv had ik hier ook enorm veel problemen mee. Probeer de resolutie 1368x768 eens in Powerstrip, toen was het beeld bij mij ineens superstrak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Resinman schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:08:
[...]

I correct you. Er komt echt een S/V2500 hierheen. Op http://www.avforums.com loopt een thread hierover, inclusief folder. De enige verbetering die op de folder staan: is 2x DVI. Uiterlijk lijkt ook het zelfde. Folder is wel voor de Engelse (GB) markt, maar Europese landen lopen toch hierin parallel. Dus vandaar december/januari.

Ik ben die Link kwijt naar die specifieke thread, misschien dat iemand anders die hier even neer kan zetten? Benn0? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

PeterPan schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:06:
[...]

Klopt, de Amerikaanse V2500 is de Europese W2000.
Check deze thread [avforums] voor een Sony presentatie van nieuwe modellen.
8)7 Loop ik hierboven een compleet verhaal te typen. Zie ik deze post over het hoofd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
PeterPan=Benn0 dus dat had je wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Arx schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:24:
[...]

8)7 Loop ik hierboven een compleet verhaal te typen. Zie ik deze post over het hoofd. :P
Weer wat geleerd ;)

Voor de liefhebbers, de 40W2000 en de 46W2000 zijn te bewonderen bij de MM Rijswijk.

Een ding viel mij op. bij de demo stand van Sony stond de 40W2000 en de 46X2000 schuin naast elkaar. Beide hadden hetzelfde HD signaal. Wat mij opviel was dat de 40W2000 een stuk scherper was dan de 46X2000. Misschien dat het aan een instelling ligt, ik zou het niet weten. Het verschil was duidelijk zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Bedoel je die 46" versie in Rijswijk die in de hoek achterin staat? Dat is een 46S2030, geen W. Wat betreft die kwaliteit, de W2000 in Rijswijk zit er met dag en nacht verschil beter uit dan de X2000 die daar hangt, weet ook niet wat het is, Maar de contrast ratio is van de W wel stukken hoger dan die van de X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Arx schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:35:
Bedoel je die 46" versie in Rijswijk die in de hoek achterin staat? Dat is een 46S2030, geen W.
Geloof me, 46W2000 staat er ;). De 40W2000 staat op de Sony demostand en de 46W2000 staat niet helemaal in de hoek maar iets meer richting de Samsung demostand naast de plasma's. De S staat ernaast.

Dus het viel jou ook al op, echt een verschil. Ze zitten toch allemaal op dezelfde hdmi splitter aangesloten. Maar goed, de W is ook een nieuwer model.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.