When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Sinds ik Facade en Smartmonitor heb geinstalleerd springt het scherm telkens terug naar de homescreen vanuit willekeurig welk programma als je zo'n 6 seconde inactief bent. Erg vervelend. Iemand anders dit gemerkt en weet waar het aan ligt?ToMaSZ schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:33:[...]Smartmonitor daarentegen weer wel, die vind je hier[...]
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Instellingen --> Beginscherm --> Time-out ?Yannick schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:11:
[...]
Sinds ik Facade en Smartmonitor heb geinstalleerd springt het scherm telkens terug naar de homescreen vanuit willekeurig welk programma als je zo'n 6 seconde inactief bent. Erg vervelend. Iemand anders dit gemerkt en weet waar het aan ligt?
Thanks Canard! Dat bedoelen ze dus met time-out.Canard schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:14:
[...]
Instellingen --> Beginscherm --> Time-out ?
Verwijderd
Uhm... niemand een idee?Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 19:32:
[...]
uhm....hij synct helemaal niet, via usb niet en via bluetooth niet, maar de bluetooth werkt op mijn pc nog niet goed. Dus van de USB weet ik zeker dat ie niet connect. In mijn AS scherm blijft "verbinding maken" staan.
Ik heb de troubleshoot van microsoft helemaal doorlopen, de opties die hierboven in het topic gezegd zijn ook en begin langzaam aan een beetje gek te worden. Waarom lukt het bij mij niet, terwijl het anderen wel lukt.
Ik zie in de verkenner "mobile device" staan, maar daar kom ik ook niet in.
Firewall (van XP) staat uit.
Antivirus = NOD32 (ook al uit gehad)
AS 4.1
Win XP Prof
USB 2.0
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Verwijderd
Beginscherm.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:23:
Ik heb net dat SmartMonitor op mn SD kaartje geinstalleerd...maareuh..waar is het nu? En waar en wat kan ik instellen?
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Dan moet je wel een homescreen selecteren waarin de smartmonitor plugin wordt benut
What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...
Verwijderd
Kan je misschien ook zo'n bestandje voor mij downloaden?! Ik heb telfort en heb het na een maand nog steeds niet voor elkaar gekregen :(Shiverzz schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:18:
Zojuist een bestandje van de Qtek support pagina gedowned om de juiste UMTS, GPRS & MMS instellingen te activeren voor mijn provider (Orange). Lijkt helaas niet echt te werken, maar wss zie ik gewoon iets over het hoofd....kom met geen mogelijkheid op internet. Iemand die een tipje van de sluier licht
Nog een nieuw probleem: Ik heb een Bluetooth headset gekregen (Motorola HS801) maar mn sp5 zegt dat hij geen apparaten kan vinden als ik m laat scannen. Wie kan me helpen?!
Here you go...Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:46:
[...]
Kan je misschien ook zo'n bestandje voor mij downloaden?! Ik heb telfort en heb het na een maand nog steeds niet voor elkaar gekregen :(
Nog een nieuw probleem: Ik heb een Bluetooth headset gekregen (Motorola HS801) maar mn sp5 zegt dat hij geen apparaten kan vinden als ik m laat scannen. Wie kan me helpen?!
Het is mij overigens nog steeds niet gelukt om verbinding te krijgen met internet....
Somebody...? Anybody....?
GPRS inst. als volgt:
Connects to: Orange GPRS
Access point: Internet
Username: -
Password: -
Prim.DNS: 0.0.0.0.
Sec.DNS: 0.0.0.0.
IP Address: -
Dit wordt dus automatisch ingesteld wanneer ik de .cab file van de Qtek support page installeer, maar helaas
Heb je een wit vierkantje met een G erin in je scherm? Dat geeft namelijk aan of je gprs-dekking hebtShiverzz schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:53:
GPRS, foutmelding:"cannot connect, verify you have network coverage". Met de signaalsterkte is echter niets mis.
GPRS inst. als volgt:
Connects to: Orange GPRS
Access point: Internet
Username: -
Password: -
Prim.DNS: 0.0.0.0.
Sec.DNS: 0.0.0.0.
IP Address: -
Dit wordt dus automatisch ingesteld wanneer ik de .cab file van de Qtek support page installeer, maar helaas
Qtek helpdesk schijnt het ook niet te begrijpen en geven als advies om na een harde reset de instellingen opnieuw te activeren. Vanavond maar eens proberen als ik thuis ben….
Toegangspunt: Internet
DNS (primary+secondary): 10.250.255.188
En heb je verbindt met: ook op internet staan en niet op wap-netwerk oid?
zojuist geprobeerd:ToMaSZ schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:35:
Volgens pocketinfo en MoDaCo moet je voor orange world NL je dns-server handmatig instellen:
Toegangspunt: Internet
En heb je verbindt met: ook op internet staan en niet op wap-netwerk oid?
Connects to: "Orange GPRS" / "Internet"
i.c.m.
>>
Wat een geneuzel

Someone's gonna be sorry....and it ain't me....ToMaSZ schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 13:30:
Ik zou de KS even gaan uitkafferen als ik jou was

Vanavond eerst ff een harde reset proberen....anders gaat ie mooi terug.
Verwijderd

Maar ik blijf nog met een paar vraagjes zitten:
- Connecten via WiFi gaat prima, alleen wanneer ik vervolgens met internet probeer te connecten maakt het toestel verbinding met GPRS. Is het mogelijk om de WiFi verbinding prioriteit te geven voordat ie met GPRS probeert te connecten?
-Voor zover ik begrepen heb zijn de I-Mate's uitgerust E-Trust Antivirus. De Qtek toestellen hebben helaas geen a-virus software geinstalleerd en dus ben ik nog op zoek naar een goed werkend a-virus progje. Is E-Trust een aan te raden, of kan ik beter verder zoeken?
Thanx...
Programmageheugen is hierbij niet interessant, voor MMS heb je minimaal 4MB opslaggeheugen nodig.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:34:
Toch kom ik er nog niet helemaal uit met MMS. Ik heb nu de goede settings voor Telfort. Als ik nu een mms probeer te openen, zegt ie dat er niet genoeg geheugen vrij is. En dat terwijl ik alle taken heb gesloten en er volgens mn taskmanager 24,668 kb vrij is en ik een geringe hoeveelheid aan bestanden op mn apparaatgeheugen heb opgeslagen (bijv. een mp3 voor mn beltoon aangezien ik die niet van storage card kan openen) Hoe kan ik bijvoorbeeld zorgen dat mn mmsjes op mn storagecard worden opgeslagen en niet op mn apparaat?
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Inderdaad. Tip: mik de virusscanner er voorlopig af, er is bij mijn weten nog geen WM5 virus bekend. Verder is er een tweak om je IE Cache/cookies etc. op je SD te zetten, dat scheelde mij 15MB.roma0803 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 00:28:
[...]
Programmageheugen is hierbij niet interessant, voor MMS heb je minimaal 4MB opslaggeheugen nodig.
Verwijderd
En hoe heb je dat gedaan dan dat de IE Cache/cookies worden opgeslagen op de SD???ToMaSZ schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:08:
[...]
Inderdaad. Tip: mik de virusscanner er voorlopig af, er is bij mijn weten nog geen WM5 virus bekend. Verder is er een tweak om je IE Cache/cookies etc. op je SD te zetten, dat scheelde mij 15MB.
http://www.modaco.com/IMP...e_Card_Patch-t231188.htmlVerwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:31:
[...]
En hoe heb je dat gedaan dan dat de IE Cache/cookies worden opgeslagen op de SD???
Verwijderd
hkey_classes_ro
hkey_current_u
hkey_local_mac
hkey_users
Nou weet ik niet hoe ik deze moet veranderen (renamen) en of ik de andere moet wissen... Wizkids, help me!
Er staat echter Windows 2003 op, terwijl ik dacht dat dit Windows Mobile 5 zou zijn,.. zit hier verschil in? en hoe kan ik er een nieuwe windows opzetten?
Vanaf morgen wordt mijn internet gebeuren geactiveerd dus kan ik daar eens fijn mee gaan spelen.
Ik las in het topic al wat van Wolf3D en Duke nukem enzo, waar zijn die games te vinden allemaal (bij voorkeur voor weinig
www.handango.com is een mooie site om een idee te krijgen wat er allemaal te vinden is op het gebied van software en games voor de mobiel.
En vergeet niet: de SDAII is niet helemaal de HTC Tornado zoals die door qtek en i-mate wordt geleverd. Behalve het verschil in besturingssysteem, heeft de SDAII ook geen wifi-radio aan boord (of het is in de firmware uitgeschakeld, wat ik me moeilijk kan voorstellen)Sequence schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:33:
Ik heb sinds gister een SDA II van T-Mobile, leuk telefoontje zoals ik het nu kan zien...
Er staat echter Windows 2003 op, terwijl ik dacht dat dit Windows Mobile 5 zou zijn,.. zit hier verschil in? en hoe kan ik er een nieuwe windows opzetten?
Vanaf morgen wordt mijn internet gebeuren geactiveerd dus kan ik daar eens fijn mee gaan spelen.
Ik las in het topic al wat van Wolf3D en Duke nukem enzo, waar zijn die games te vinden allemaal (bij voorkeur voor weinig) ?
Als het wel zo is srry
Hoe krijg ik de Application Lock van mijn C600? Zie wel iets over policies, heeft dat hier mee van doen?
Hopelijk kan iemand mij helpen!
Verwijderd
Heb al het een en ander bekeken, maar wat is nou het verschil tussen de I-mate SP5 en de Qtek 8310 (als die er al zijn)? Op smartphoneshop.nl staat bij de SP5 dat hij ook HSCSD ondersteunt, en bij de Qtek niet. Is dat echt een vershil, of zal het een foutje zijn?
(en waarom altijd die hoge prijskaartjes...
Technisch zijn die telefoons identiek.
Als de C600 dezelfde software heeft als de Tornado: http://spaces.msn.com/mem...F6ltiEJslNeKRkA!198.entryBbfreak schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:35:
Ik heb sinds een dag de Orange C600 maar omdat het geen C600 specifieke vraag is stel ik hem hier.
Als het wel zo is srry
Hoe krijg ik de Application Lock van mijn C600? Zie wel iets over policies, heeft dat hier mee van doen?
Hopelijk kan iemand mij helpen!
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 11:15 ]
In de topicstart staan een aantal linkjes naar de pricewatch. Prijzen liggen ongeveer rond de 450-475 euro los. Tweedehands is een goede vraag, er zijn er nog niet veel van in omloop..denk dat je met 375-400 best netjes zit..Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:06:
even een vraagje tussendoor: hoe duur is deze telefoon nu (los) en wat zou je er 2ehands voor moeten geven?
Ik heb trouwens een vraagje aan de mensen met dit toestel, heb je nog tips, trucs oid die in de topicstart moeten komen? Heb je bijzonder goede software wat eigenlijk niet kan ontbreken op een HTC Tornado? Laat me dat dan even weten, het liefst in dit topic of per mail. Dan kan ik de TS weer een x goed bijwerken.
Verwijderd
Heeft iemand een vergelijking met de battery life met de c500 ? in revieuws wordt het wel vaak genoemd, maar dan klagen ze over de korte battery life als je wifi aan hebt (duh
Ik lees dat de processor energie efficienter is, maar ook weer dat het scherm met 320x240 veel meer slurpt.
en zijn de paar mm verlenging en -dikking te merken (ivm de c500?).
Ik vind de c500 namelijk prima klein.. erg groter (ook wel eens een spv1 gehad

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 11:42 ]
De tweaks uit het modaco topic zijn byzonder nuttig. (App. unlock, Start menu achtergrond, IE cache naar SD, Startup shutdown screens/geluiden.. enz.) Link: Klik!J0YR1D3R schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:16:
[...]
In de topicstart staan een aantal linkjes naar de pricewatch. Prijzen liggen ongeveer rond de 450-475 euro los. Tweedehands is een goede vraag, er zijn er nog niet veel van in omloop..denk dat je met 375-400 best netjes zit..
Ik heb trouwens een vraagje aan de mensen met dit toestel, heb je nog tips, trucs oid die in de topicstart moeten komen? Heb je bijzonder goede software wat eigenlijk niet kan ontbreken op een HTC Tornado? Laat me dat dan even weten, het liefst in dit topic of per mail. Dan kan ik de TS weer een x goed bijwerken.
Software:
Smartmonitor
Facade (als de WM5 versie er is, ook Papyrus van dezelfde producent)
RegeditSTG (zipfile!) Voor de registertweaks
En natuurlijk TomTom Mobile, icm flitsnav en CheckPOInt via Flitsservice.nl
Ik vraag me af of bij zo'n combinatie een gelockt (sim of applicatie) toestel wordt geleverd, of dat deze dezelfde opties als een los toestel heeft.
Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl
Dit toestel wordt alleen locked aangeboden door Orange als zijnde SPV C600 en is dus Orange gelocked. De Imate en Qtek varianten zijn standaard simlockvrij (vandaar ook de hogere prijs)Peewee_Herman schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:39:
Ik wil binnenkort ook zo'n unit aanschaffen in combinatie met een KPN Hi abonnement.
Ik vraag me af of bij zo'n combinatie een gelockt (sim of applicatie) toestel wordt geleverd, of dat deze dezelfde opties als een los toestel heeft.
Applicatie-locked zijn ze allemaal maar daar ben je snel en gratis vanaf.
Je kunt natuurlijk altijd bij de dealer informeren over de simlock status.
Heeft iemand nog leuke applicaties die ik moet hebben? Wellicht weet ook iemand waar ik leuke geluidjes/themes weg kan halen?
Als laatste nog een vraag, kan ik met een sneltoets mijn toetsvergrendeling aan zetten? Ik word beetje ziek van die "aan/uit" knop in duwen
Ophangen toets ingedrukt houden.Als laatste nog een vraag, kan ik met een sneltoets mijn toetsvergrendeling aan zetten? Ik word beetje ziek van die "aan/uit" knop in duwen
Ik vind deze apps wel leuk:Scr33x0r schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:05:
[...]Heeft iemand nog leuke applicaties die ik moet hebben? Wellicht weet ook iemand waar ik leuke geluidjes/themes weg kan halen?
Als laatste nog een vraag, kan ik met een sneltoets mijn toetsvergrendeling aan zetten? Ik word beetje ziek van die "aan/uit" knop in duwen
http://maniac.fschreiner.de/en/index_en.htm
Moet je phone wel app unlocked zijn (zie paar posts hierboven voor instructies)
Verder gebruik ik:
eWallet
Total Commander
Verder qua themes gebruik ik niet veel meer dan een mooier achtergrondje en wat plugins (facade en monitor plugin)
Snel toets voor locken van keys is rode ophangknop ingedruk houden. Maar het kan ook automatsch met Automatic keylock (zie link).
Bij TomTom vind ik het alleen jammer dat je MP3's beginnen te haperen als je die tegelijk probeert af te spelen. Dat werkte op de C500 nog wel.
Yannick schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:40:
[...]
Ik vind deze apps wel leuk:
http://maniac.fschreiner.de/en/index_en.htm
Moet je phone wel app unlocked zijn (zie paar posts hierboven voor instructies)
Verder gebruik ik:
eWallet
Total Commander
Verder qua themes gebruik ik niet veel meer dan een mooier achtergrondje en wat plugins (facade en monitor plugin)
Snel toets voor locken van keys is rode ophangknop ingedruk houden. Maar het kan ook automatsch met Automatic keylock (zie link).
Bij TomTom vind ik het alleen jammer dat je MP3's beginnen te haperen als je die tegelijk probeert af te spelen. Dat werkte op de C500 nog wel.
Beide thnx
Ik ga eens kijken wat ik met die facade kan
Dan nog iets, ik kan niet foto's vanaf de telefoon naar mijn desktop krijgen, gewoon slepen moet lukken toch? (ActiveSync 4.0)
[ Voor 8% gewijzigd door Scr33x0r op 05-12-2005 22:07 ]
Verwijderd
Inmiddels al gedaan, helpt nog niets..Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:43:
Probeer is 4.1, schijnt dat ze wat probleempjes gefixed hebben. Merk er weinig van mgoed.
Kan wel van desktop pc naar qtek 8310 maar niet andersom
Ik ken het probleem en heb het niet meer nadat ik op mijn desktop Windhoos opnieuw had geïnstalleerd (om een andere reden overigensScr33x0r schreef op maandag 05 december 2005 @ 23:36:
[...]
Inmiddels al gedaan, helpt nog niets..
Kan wel van desktop pc naar qtek 8310 maar niet andersom
Edit:
Overigens zijn ALLE vage probleempjes met ActiveSync en synchroniseren met Outlook voorbij sinds ik mijn desktop van een verse XP installatie heb voorzien. AS is tot nu toe (1 week met veel syncs) 100% betrouwbaar gebleken. Ik heb geen enkel probleem meer. Iets om te weten mocht je overwegen XP es opnieuw te installeren, kan een duwtje in de rug zijn....
[ Voor 32% gewijzigd door roma0803 op 06-12-2005 10:04 ]
Verwijderd
Kan je ook sync'en via WiFi ?
dat zou helemaal mooi zijn....
Verwijderd
Hier zou je pocket word/excel voor moeten hebben, hetgeen bij mijn weten nog neit beschikbaar is.Glashelder schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:35:
Je kan geen word/excel/powerpoint bestanden openen?
Ik heb zelf ook nog een vraag.
Hoe krijg ik VPN aan de praat?
Internetten op de campus moet via VPN en het is me nog niet gelukt om die VPN te activeren.
alvast bedankt
PS misschien een aparte client (net zoiets als cisco ipv de standaard windows versie)
Ja, alleen met een Exchange Server die dat ook ondersteund (zoals de Clubimate server). Dus niet thuis met je Outlook client zoals middels Bluetooth.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:07:
Kan je ook sync'en via WiFi ?
Hmm, geen trek in desktop opnieuw installerenroma0803 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:01:
[...]
Ik ken het probleem en heb het niet meer nadat ik op mijn desktop Windhoos opnieuw had geïnstalleerd (om een andere reden overigens) Je kunt wel kopiëren middels het linkermenuscherm in explorer en de optie "Dit bestand kopiëren"
Edit:
Overigens zijn ALLE vage probleempjes met ActiveSync en synchroniseren met Outlook voorbij sinds ik mijn desktop van een verse XP installatie heb voorzien. AS is tot nu toe (1 week met veel syncs) 100% betrouwbaar gebleken. Ik heb geen enkel probleem meer. Iets om te weten mocht je overwegen XP es opnieuw te installeren, kan een duwtje in de rug zijn....
Op mijn laptop werkt het overigens ook niet (das nog met activesync 4)
EDIT:
blijkbaar werkt dit wel..
Het blijft vreemd trouwens.
[ Voor 5% gewijzigd door Scr33x0r op 06-12-2005 17:57 ]
mannymanny
Heb je hier wat aan?mannymanny schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:08:
Ik krijg het niet voor elkaar te WAPpen via de Orange World portal. Ik kan wel internetten via GPRS maar na een avondje was ik al bijna door mijn 2 mb heen. De helpdesk kent het toestel niet en kan dus geen instellingen sturen. Wie kan mij helpen?
http://www.modaco.com/lofiversion/index.php/t104564.html
Moet je voor de Clubimate Exchange Server een abonnement afsluiten? Ik kan namelijk met geen mogelijkheid inloggen op https://mail.clubimate.com/exchange/roma0803 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:46:
[...]
Ja, alleen met een Exchange Server die dat ook ondersteund (zoals de Clubimate server).
Welke inlogcode gebruik jij? Vul je ook een domein in?
Nee, het eerste jaar is gratis. Heb je de mailaccount al aangemaakt? Je moet dit nl. eerst doen voordat je kunt inloggen. Je maakt dus een @clubimate adres aan. Je logt dan in met je clubimate emailadres en het password dat je hebt aangemaakt. Geen domein.Canard schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:01:
[...]
Moet je voor de Clubimate Exchange Server een abonnement afsluiten? Ik kan namelijk met geen mogelijkheid inloggen op https://mail.clubimate.com/exchange/
Welke inlogcode gebruik jij? Vul je ook een domein in?
Wat is mn probleem ? Ik heb zojuist ontdekt hoe je via ActiveSync je internetverbinding op de PC kunt benutten. Best handig, dus direct maar mn mail binnentrekken enzo. Er stond maximaal 3 mb aan berichtjes op de server. (Webmail zegt: "Quota limiet: Gebruikt 2143Kb van 20048Kb") Nou krijg ik op mn telefoon een melding dat het opslaggeheugen vol zit, en als ik via bestandsbeheer kijk blijkt er idd nog maar een klein beetje geheugen over is (122 kb ofzo).
De melding kwam voor het eerst tijdens het mail ophalen. Ik heb nu maar alle mailtjes verwijderd, dan is er 468kb over van de 16mb. Nog steeds weinig maar beter leefbaar...
M'n vraag: Is het gewoon dat je zo weinig opslagruimte in de telefoon hebt ?
En eigenlijk een vraag die eruit volgt: kun je mailtjes en smsjes ook op de sd-card op laten slaan ?
Je telefoon is niet bedoeld als vervanger van je desktop mailprogramma. Wanneer je dus veel mail gaat downen met bijlagen en zo, dan is je geheugen zo foetsie.
Dank voor de tip, dat scheelt weer wat kb's (van 400 kb over naar 1,4 mb over)roma0803 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:08:
Let er ff op, weggooien betekent uit je inbox naar je prullenbak. De kans is dus aanwezig dat die mailtjes er nog steeds staan maar dan in een ander mapje. Deze ook maar leegmaken lijkt me.
Nog meer mensen met dit probleem?

?
Ik wil ook van die dingen
Edit:
Deze bijvoorbeeld
[ Voor 19% gewijzigd door roma0803 op 08-12-2005 09:15 ]
De stanbye tijd met wifi 24/7 per dag aan?
Is het mogelijk om rss feeds, via wifi op het beginscherm te bekijken?
Is het mogelijk om deze rss feeds via wifi te downen
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Ja ! Het is gelukt ! Heel erg bedankt!ToMaSZ schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:34:
[...]
Heb je hier wat aan?
http://www.modaco.com/lofiversion/index.php/t104564.html
mannymanny
roma0803 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:50:
[...]
Nee, het eerste jaar is gratis. Heb je de mailaccount al aangemaakt? Je moet dit nl. eerst doen voordat je kunt inloggen. Je maakt dus een @clubimate adres aan. Je logt dan in met je clubimate emailadres en het password dat je hebt aangemaakt. Geen domein.
... dus zou ik al een mailaccount moeten hebben. Ik neem aan dat 't wachtwoord hetzelfde is als het wachtwoord om in te loggen op de Club i-mate site.uit de Club i-mate FAQ:
Q: How to Create a new account on Club i-mate™ email ?
when you register on club i-mate™ a club i-mate™ email account is automatically created for you , using your login name as your e-mail address.
Gebruik de link in het Members menu naar mail. Vul daar hetzelfde password in als je gebruikt voor de site. Werkt dat niet, dan kun je, als ik me niet vergis, je mailaccount op de volgende pagina aanmaken of reprovisionen. Als je de melding krijgt dat je al een clubimate mailaccount hebt, maar je kunt niet inloggen: stuur dan een mail naar support@clubimate.com met je loginnaam, emailadres waarmee je op de site inlogt en je IMEI nummer. Zet daar een ander emailadres in met het verzoek of ze het hoofdemailadres waarmee je op de site inlogt willen wijzigen in het nieuwe adres dat je opgeeft. Je krijgt, als ze dat gedaan hebben, een nieuwe mogelijkheid om een Exchange mailadres aan te maken.Canard schreef op donderdag 08 december 2005 @ 08:42:
[...]
... dus zou ik al een mailaccount moeten hebben. Ik neem aan dat 't wachtwoord hetzelfde is als het wachtwoord om in te loggen op de Club i-mate site.
Het kan zijn dat ze je de 1e keer niet begrijpen en je alleen je password toezenden. Het is een club Arabieren waarbij Engels niet altijd even goed wordt begrepen. Hou ook rekening met de tijdzone, het antwoord komt meestal tussen 's-avonds laat en 's-ochtends vroeg. Uiteindelijk is het mij echter wel zo gelukt.
1) WiFi hyoudt het 2 a 3 uur vol, dan is de batterij dood. Dat is wat ik aan gebruikerservaringen heb gelezen. Waarvoor zou je WiFi ook zo lang aan willen hebben?kevin33 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:19:
Ik wil deze telefoon nu had ik een aantal vraagjes:
De stanbye tijd met wifi 24/7 per dag aan?
Is het mogelijk om rss feeds, via wifi op het beginscherm te bekijken?
Is het mogelijk om deze rss feeds via wifi te downen
2) Ja, mits het programma een homescreen plugin heeft
3) Ja. NewsBreak is een programma dat je hiervoor kunt gebruiken, maar er zijn andere, misschien zelfs gratis.
Alle programma's die Internet toegang kunnen maken (via GPRS) kunnen die toegang ook krijgen wanneer je WiFi gebruikt. Is een stuk sneller en goedkoper maar beperkt tot de lokatie waar je bent. Je kunt dus niet met een constant open verbinding over straat wandelen, maar dit hoef ik niet uit te leggen denk ik.
[ Voor 29% gewijzigd door roma0803 op 08-12-2005 09:13 ]
Bij welke kwamen deze, ik heb namelijk een qtek, en ik heb van die "na-maak" Nokia dingen, die nou niet bepaald lekker in mijn oren zittenroma0803 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:18:
De standaard stereo doppies die er bij kwamen. Tot AKU2 is uitgebracht met het A2DP profiel. Dan koop ik me een setje van die w-e-z-e-n-l-o-o-s mooie Bluetooth headsets. Optimaal genieten zonder draadjes.
Edit:
Deze bijvoorbeeld
Ik heb het als ik via usb verbonden ben met de pc en dan wil msnen op mn telefoon -dont ask- via de ADSL verbinding. Ook steevast die melding...d10n schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:45:
Telkens als ik (verbonden met WiFi connectie) Pocket MSN wil gebruiken (Qtek 8310) geeft deze meteen bij het inloggen de melding dat de service niet beschikbaar is. Pocket IE werkt gewoon, prima verbinding.
Nog meer mensen met dit probleem?
Verwijderd
Al andere (goedkopere) alternatieven gevonden voor een stereo BT headset, waar je ook mee kunt praten?roma0803 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:18:
De standaard stereo doppies die er bij kwamen. Tot AKU2 is uitgebracht met het A2DP profiel. Dan koop ik me een setje van die w-e-z-e-n-l-o-o-s mooie Bluetooth headsets. Optimaal genieten zonder draadjes.
Edit:
Deze bijvoorbeeld
Niemand zal het nodig hebben, behalve jij.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 12:13:
Er is dus niemand op tweakers die kan internetten via VPN ?!
[ Voor 18% gewijzigd door marco899 op 08-12-2005 19:38 ]
Verwijderd
Help SVP.... ik heb alles geprobeerd, maar niets werkt....Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 19:32:
[...]
uhm....hij synct helemaal niet, via usb niet en via bluetooth niet, maar de bluetooth werkt op mijn pc nog niet goed. Dus van de USB weet ik zeker dat ie niet connect. In mijn AS scherm blijft "verbinding maken" staan.
Ik heb de troubleshoot van microsoft helemaal doorlopen, de opties die hierboven in het topic gezegd zijn ook en begin langzaam aan een beetje gek te worden. Waarom lukt het bij mij niet, terwijl het anderen wel lukt.
Ik zie in de verkenner "mobile device" staan, maar daar kom ik ook niet in.
Firewall (van XP) staat uit.
Antivirus = NOD32 (ook al uit gehad)
AS 4.1
Win XP Prof
USB 2.0
Heb je het al op een andere machine geprobeerd? Als het daar wel werkt met gelijke configuratie kun je het iig isoleren naar die ene machine. AS al een keer compleet verwijderd? Eerste keer niet syncen met kabel maar met bluetooth? Ik roep maar wat, maar bij mij gaat het goed en ik heb de eerste sync via BT uitgevoerd....Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:19:
[...]
Help SVP.... ik heb alles geprobeerd, maar niets werkt....
Verwijderd
Even wat voor en nadelen tov van deze telefoon:
-beeldscherm veel mooier (niet alleen resolutie, maar ook helderheid!)
- wifi (duh
-camera veel beter
- in programma's veel soepeler!
-stuurknuppeltje beter voor 4-way navigatie
-geen Tsss-bug.
maar ook wat snelle nadelen:
-programma's/menu's voor eerst openen gaat traag.. veel trager
-knopjes veelste klein (voor mij!)
-stuurknuppeltje moet ik flink aan wennen
-geluid lijkt aan 1 kant harder te werken dan aan de andere kant
-lijkt groter (valt best mee geloof ik)
hoe dan ook.. best leuke telefoon... maar ik ga hem denk ik niet houden! de toetsen (numeriek) zijn gewoon te klein en de toegevoegde waarde is gewoon te klein om het bedrag te rechtvaardigen.
ik denk dat ik hem een kans geef zolang m'n c500 weg is voor reparatie (stof), daarna gaat ie denk ik weg. Mocht iemand intresse hebben.. mail @ profiel (voor onzinboden hoef je niet te mailen, want op marktplaats raak ik hem ook wel kwijt
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2005 17:40 ]
Ik heb 'm veel liever in het engels, bijna alle applicaties en dergelijke die je installeerd zijn ook engelstalig, op TT na dan.roma0803 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 10:53:
Hmm, er schijnt nog geen Qtek ROM gesignaleerd te zijn zoals i-mate die beschikbaar heeft gemaakt. Maar het prijsverschil is groot genoeg om voor de engelstalige te gaan. Het is vast een kwestie van tijd dat Qtek de ROM's ook beschikbaar maakt en dan heb je 'm mooi In Den Nederlandschen Taal
Het is alleen even de vraag hoe het met garantie zit, dit lijkt wel op grijze import ofzo namelijk.
[ Voor 11% gewijzigd door Mex op 10-12-2005 13:09 ]
Alle qtek's die niet via dangaard geleverd worden, hebben geen garantie in nederland en dus ook geen toegang tot de romupdates.Mex schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 13:08:
[...]
Het is alleen even de vraag hoe het met garantie zit, dit lijkt wel op grijze import ofzo namelijk.
Die romupdates zijn het probleem niet, de garantie echter wel.marco899 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 13:16:
[...]
Alle qtek's die niet via dangaard geleverd worden, hebben geen garantie in nederland en dus ook geen toegang tot de romupdates.
Verwijderd
Dat probleem met PPC is sinds Windows Mobile 5 verholpen, echter smartphone's met 2003 hadden hier geen last van.Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:05:
Ik heb momenteel de M500: hierbij is het onmogelijk om de PPC helemaal uit te schakelen: als je de telefoon 2weken niet zou gebruiken zonder te laden dan is al je data weg. Ik vraag mij af hoe dat bij een smartphone zit, aangezien ik wil overstappen hierop. Is het mogelijk om gewoon de telefoon helemaal uit te schakelen en 3 weken later aan te zetten zonder dataverlies?
3 weken je Smartphone niet gebruiken...? Eeeks...Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:05:
Ik heb momenteel de M500: hierbij is het onmogelijk om de PPC helemaal uit te schakelen: als je de telefoon 2weken niet zou gebruiken zonder te laden dan is al je data weg. Ik vraag mij af hoe dat bij een smartphone zit, aangezien ik wil overstappen hierop. Is het mogelijk om gewoon de telefoon helemaal uit te schakelen en 3 weken later aan te zetten zonder dataverlies?

Maarre, ja, het kan zonder dataverlies.
Verwijderd
Haha, dan zou inderdaad niet kunnen nee als je 1 toestel zou gebruiken... wel als je meerdere gebruiktroma0803 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:32:
[...]
3 weken je Smartphone niet gebruiken...? Eeeks...3 weken lang zonder...
da...da...dat kan toch niet? Toch?
![]()
Maarre, ja, het kan zonder dataverlies.
Verwijderd
Ik heb hem nu op het werk geprobeerd.. daar werkt hij wel goed. Ik vraag me alleen af hoe het zou kunnen dat hij het op de pc thuis niet doet, terwijl ik toch de hele faq van microsoft doorgenomen heb en alle te nemen maatregelen genomen heb.ToMaSZ schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:32:
[...]
Heb je het al op een andere machine geprobeerd? Als het daar wel werkt met gelijke configuratie kun je het iig isoleren naar die ene machine. AS al een keer compleet verwijderd? Eerste keer niet syncen met kabel maar met bluetooth? Ik roep maar wat, maar bij mij gaat het goed en ik heb de eerste sync via BT uitgevoerd....
Zou een re-install van XP helpen, zonder dat ik hem geheel formatteer?
Het is mij ook volkomen onduidelijk waarom AS het bij mij ook eerst niet deed, vervolgens halfbakken en nu met precies dezelfde configuratie, programma's en instellingen, alleen alles opnieuw geïnstalleerd, het wel doet. Ik heb geen enkele verklaring kunnen vinden. Ben zelfs handmatig door het register gegaan en alles wat naar ActiveSync rook gedelete. Kreeg het niet voorelkaar.Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:19:
[...]
Ik heb hem nu op het werk geprobeerd.. daar werkt hij wel goed. Ik vraag me alleen af hoe het zou kunnen dat hij het op de pc thuis niet doet, terwijl ik toch de hele faq van microsoft doorgenomen heb en alle te nemen maatregelen genomen heb.
Zou een re-install van XP helpen, zonder dat ik hem geheel formatteer?
Ik ben bang dat een re-install over je oude heen niet helpt. Je kunt het proberen, is wellicht eerst minder werk dan een schone installatie en je kunt geluk hebben. Nogmaals, ik moest schoon installeren om een andere reden, maar AS is nu 100% betrouwbaar. Niets van de vele verschillende problemen waar je overal op Internet van leest heb ik nog. Het kost je een dag, maar vele dagen minder frustratie.
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben nu wel op een paar rare dingen gestuit. Bleutooth. Ik kan dingen versturen en dergelijke maar vaak mislukt dat. Of ik krijg een bestand binnen, wil het dan opslaan en dan is dat mislukt. Allemaal rare dingen. Ik mis ook een voortgang tijdens het versturen of het ontvangen van iets. Er staat wel leuk bezig met ontvangen of bezig met verzenden maar dan weet ik nog niks. Zijn hier programma's voor ? en dat opslaan zit hem denk ik in het vrije geheugen wat je standaard over hebt. Niet veel in mijn ogen. Is er een programma waarbij je kan aangeven waar een inkomend bestand opgeslagen mag worden. En is het mogelijk om veel rommel van je telefoon te verwijderen die je niet gebruikt. Zodat je wat meer opslag vrij hebt?

Er zit geen scheur op de plastic, maar puur in de display zelf. Hopelijk valt zoiets onder de garantie, want een verzekering heb ik niet afgesloten. Maandag maar opsturen naar Engeland.
Ik vermoed dat er wat te veel druk op het beeldscherm is komen te staan, maar daar moet die toch maar tegen kunnen dacht ik zo. Heb hem alleen maar in m'n broekzak gehad.
Verwijderd
@ hierboven.. dit soort schade wordt helaas meestal als user abuse gezien en niet vergoed (tenminste.. in nl), succes ermee!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2005 13:43 ]
ik lees iedereen die het heeft over msn, internetten..etc
Maar hoe is het typen op zo'n sms manier
Ik twijfel nml of ik een qtek 8310 zal aanschaffen...
IT Freelancer since 2005, and still loving it.
@shaowoo
Internetten is niet zo spannend om een adresje op de SMS manier in te typen. MSN'nen, tja. Dat doe ik toch liever gewoon met een keyboard. Kan wel even handig zijn als je van iemand iets moet weten en je bent niet bij een pc. FF kijken of ie online is en je vraag dumpen.
en kan ik ook ergens instellen dat ik overal in m'n foon (dus ook explorer, email etc) standaard T9 wil gebruiken?
[ Voor 20% gewijzigd door Sequence op 17-12-2005 15:28 ]
Verwijderd
Ik heb ook sinds kort zo'n mooie SP5 en kan er al mooi
mee internetten. Alleen kunnen natuurlijk niet alle pagina's
mooi in het schermpje passen. Nu vroeg ik me af of er
soms speciale pagina's zijn puur voor de smartphone en/
of pda gebruikers. Ik meen me te kunnen herinneren dat
bv. nu.nl en google.nl speciale pagina's hadden.
Is er ook misschien een speciale startpagina die je kunt
bekijken ?
groeten,
cor
Vermoedelijk ben je met je schermpje ergens tegenaan gaan leunen, terwijl het toestel in je zak zat.Fred_Perry schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 13:29:
M'n nieuwe "screensaver"
[afbeelding]
Er zit geen scheur op de plastic, maar puur in de display zelf. Hopelijk valt zoiets onder de garantie, want een verzekering heb ik niet afgesloten. Maandag maar opsturen naar Engeland.
Ik vermoed dat er wat te veel druk op het beeldscherm is komen te staan, maar daar moet die toch maar tegen kunnen dacht ik zo. Heb hem alleen maar in m'n broekzak gehad.