HTC Tornado (Qtek 8300/8310 / Imate SP5/SP5m)

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basel411
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb inmiddels contact gehad met iemand uit een ander filiaal van Belcompany.

diegene stuurt het toestel op naar mijn dichtsbijzijnde filiaal. Vrijdag komt het nieuwe toestel en dan ben ik hoop ik blij!

Ik check iig wel of de fingerprint security stickers nog heel op de doos zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag: Waarom kan ik geen MMS-jes direct op mn telefoon krijgen?

Ligt dat aan Hi? Aan mijn instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

roma0803 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:03:
Toestel ophalen bij BC. Er mee spelen, registreren bij i-mate en 'm weer terugbrengen na een paar dagen omdat het hem toch niet is... dan kun je je niet opnieuw registreren bij i-mate. Belcompany vergaderen met de mensen van i-mate? Bullshit! i-mate is de meest onbereikbare club die je je kunt bedenken en ondertussen tikken de dagen dat je het toestel terug kunt brengen weg. i-mate Support is totaal waardeloos, maar ze bieden wel de ROM en alle updates op hun site aan.

Er is geloof ik een manier waarmee je je op de i-mate site als nieuwe eigenaar kunt registreren, maar ik weet zo niet meer hoe dit werkt en de i-mate site is momenteel o-n-g-e-l-o-v-e-l-i-j-k traag. Feit blijft dat iemand anders het toestel heeft gehad en geregistreerd. Is niet direct 2de hands (daarvoor is het tst ook iets te nieuw op de markt) maar toch...
Wat een bull. Ik heb al 3 i-mate's gehad en elke keer keurig een mailtje gestuurd en antwoord terug gehad. Een 2e hands toestel kan je voor 59,95 per jaar laten supporten, maar bij mij is dit altijd gratis gedaan. Lullige is alleen, dat je het email adres van de eerste eigenaar krijgt en het wachtwoord. Dus je kan ook diegene zijn mailtjes zien (als deze niet zijn gewist).

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basel411
  • Niet online
marco899 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:24:
[...]

Wat een bull. Ik heb al 3 i-mate's gehad en elke keer keurig een mailtje gestuurd en antwoord terug gehad. Een 2e hands toestel kan je voor 59,95 per jaar laten supporten, maar bij mij is dit altijd gratis gedaan. Lullige is alleen, dat je het email adres van de eerste eigenaar krijgt en het wachtwoord. Dus je kan ook diegene zijn mailtjes zien (als deze niet zijn gewist).
Dat is nou precies wat ik niet wil. Ik wil gewoon, wanneer ik een apparaat van rond de 500 é koop, geen gezeur heb met email adressen en weer moeite moet doen om emails te moeten sturen naar imate (wat ik overigens al gedaan heb, zonder antwoord gekregen te hebben).

Verwijderd

Ben ik blij dat ik een Qtek heb besteld :*) Wel nog even wachten (waarschijnlijk nog een weekje), maar dan heb ik wel tenminste betere support dan i-mate.

• marco899

marco899

Know's what he wants.

basel411 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:50:
[...]

Dat is nou precies wat ik niet wil. Ik wil gewoon, wanneer ik een apparaat van rond de 500 é koop, geen gezeur heb met email adressen en weer moeite moet doen om emails te moeten sturen naar imate (wat ik overigens al gedaan heb, zonder antwoord gekregen te hebben).
Bij een nieuw toestel geef ik je daar groot gelijk in. :)
Ik schrijf tegenwoordig, naar dit vrouwtje francesca.bordi at carrierdevices.com als ik problemen heb met mijn imate. Geeft goed en snel antwoord.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:27:
tenminste wel betere support dan i-mate.
....+12mnd langer garantie :)

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:27:
Ben ik blij dat ik een Qtek heb besteld :*) Wel nog even wachten (waarschijnlijk nog een weekje), maar dan heb ik wel tenminste betere support dan i-mate.
Dat is nog maar afwachten. Ook Qtek staat niet bekend om zijn service. Wél een jaar langer garantie, da's ook wat waard.

Hoe dan ook, het is een schitterend toestel waar ik errug blij mee ben. Zowel i-mate (doet het al) als Qtek (gaat het doen) zetten de ROM's online dus nieuwe updates zul je rap kunnen pakken. Er zijn al een aantal bugjes is WM5 gevonden die een nieuwe ROM op termijn rechtvaardigen. Er zijn genoeg gebruikersforums waar je de benodigde support kunt krijgen en vinden en het toestel is naar alle waarschijnlijkheid van dusdanige kwaliteit dat je de i-mate of Qtek support niet echt nodig zult hebben.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Verwijderd

Ik heb gewoon 2 jaar garantie op mijn I-mate SP5m, zonder bijbetaling hoor.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
Hoeveel MB is de mini-SD card die erbij geleverd wordt?
En is dit afhankelijk van de leverancier?

Ik kan namelijk bij verschillende winkels geen informatie hierover vinden.

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:15

OKA

De Orange-shop in Tilburg heeft de C600 sinds gisteren in voorraad.

Bij een nieuw free-abbo van €32,50 hoef je maar € 4,95 voor het toestel te betalen.
Én er zit een mini-SD van 512MB bij.

Misschien dat ik toch voor de Qtek8310/I-mateSP5 ga, want wifi vind ik wel belangrijk.
Weet iemand of deze toestellen ook een mini-SD erbij hebben en van welke capaciteit?

• Canard
OKA schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:42:
De Orange-shop in Tilburg heeft de C600 sinds gisteren in voorraad.

Bij een nieuw free-abbo van €32,50 hoef je maar € 4,95 voor het toestel te betalen.
Én er zit een mini-SD van 512MB bij.

Misschien dat ik toch voor de Qtek8310/I-mateSP5 ga, want wifi vind ik wel belangrijk.
Weet iemand of deze toestellen ook een mini-SD erbij hebben en van welke capaciteit?
Ik ben vanavond bij BelCompany in de Heuvelstraat geweest. Daar hadden ze de Imate SP5 en SP5M. € 0,- ondanks dat er € 49,99 op het prijslabeltje stond. Dit bij een 1-jarig Orange Free € 32,50 abonnement.
Ik ben dus vergeten te vragen hoeveel MB mini-SD erbij zit |:(

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb mijn Qtek 8300 bij Pdahuis.nl besteld. Tot m'n vreugde zie ik vandaag staan dat ie op voorraad is. Bel je op; "Ja meneer is een foutje in het systeem".

Ondertussen staat er op die site nog gewoon op voorraad. Mensen laat je niet misleiden, hij is er nog niet!

Pdahuis.nl=Gsmhuis.nl overigens..zelfde toko

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Bij de SP5 zit geen mini-sd bijgeleverd.

• roma0803

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:18:
Ik heb gewoon 2 jaar garantie op mijn I-mate SP5m, zonder bijbetaling hoor.
Sjees. Ik ook zie ik nu |:( Iedereen roept dat de Qtek 2 jaar garantie heeft dat ik er maar vanuit ben gegaan dat ik er slechts 1 had. Not dus. Lekker dom bezig zeg... 8)7

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roma0803 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:05:
[...]

Sjees. Ik ook zie ik nu |:( Iedereen roept dat de Qtek 2 jaar garantie heeft dat ik er maar vanuit ben gegaan dat ik er slechts 1 had. Not dus. Lekker dom bezig zeg... 8)7
Uhm, waar zie je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

i-mate site bij de toestelbeschrijving. Staat gewoon 24 maanden en bij mij is dat idd 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:19

Hero

Duck power!

roma0803 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:06:
[...]

i-mate site bij de toestelbeschrijving. Staat gewoon 24 maanden en bij mij is dat idd 2 jaar.
Heb je ook een link naar de precieze pagina en waar het dan staat? Op deze pagina kan ik het niet vinden. En verder heb ik naar mijn idee de hele site afgezocht om iets over een support periode te vinden. Maar ik heb het niet gevonden.

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Oeps... mijn fout. Staat op SmartphoneStunts waar ik mijn toestel gekocht heb. Ik zal als ik thuis ben even in de bijgeleverde documentatie kijken. Is wel gewoon 24 maanden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm vreemd, in het warranty document wat ik bij mijn sp5 gekregen heb staat in dat er 12 month warranty gegeven wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basel411
  • Niet online
Weet iemand hoe je op de I-mate sp5 video's full screen kan bekijken, waarbij video het gehele scherm beslaat.

is er een update voor nodig en/of zijn het bepaalde codecs/instellingen die ik er in moet zetten?

zo ja, weet iemand waar ik die kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basel411 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:56:
Weet iemand hoe je op de I-mate sp5 video's full screen kan bekijken, waarbij video het gehele scherm beslaat.

is er een update voor nodig en/of zijn het bepaalde codecs/instellingen die ik er in moet zetten?

zo ja, weet iemand waar ik die kan krijgen?
Gewoon je filmpje openen in WMP en dat bij opties volledig scherm aanklikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Ik heb sinds vrijdag de i-mate SP5. Leuk apparaatje, WiFi werkt goed bij mij thuis, TomTom werkt goed met de ttqvga app.
Het is een vooruitgang t.o.v. mijn "oude" SPV C500 wat al een leuke smartphone is.

Toch nog wat probleempjes:
ActiveSync 4.1 werkt dus nog niet helemaal goed, dit is al een bekend probleem na wat zoekwerk op het internet.
Ook kan ik bestanden op de smartphone niet kopieeren naar m'n PC, andersom gaat wel goed.
Wat ik gisteravond ook merkte is dat WiFi uitvalt als ik de USB-kabel aansluit op m'n PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Heeft iemand al ervaring met het gebruik van Skype in combinatie met WiFi op deze telefoons? Dit zodat je deze telefoon in hui kan gebruiken als skypephone, dan hoeft je computer dus niet aan te blijven staan.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Skype werkt alleen met een betaversie textclient, dus geen voice. Ik sluit niet uit dat dat wel gaat lukken omdat de martphone processoren sterk genoeg zijn. Bij Skype is men daar overigens nog niet helemaal van overtuigd.

@Canard:
Gebruik in het verkennerscherm de optie "kopieer bestand naar", dan kun je wel bestanden kopieeren van je foon naar de pc. ActiveSync is onbetrouwbaar als de pest. Ik sync tussen 2 pc's en afspraken syncen soms wel en soms niet, totaal willekeurig naar mijn idee. Grote bagger waar MS even helemaal de plank misslaat.

@lonnie23
Tja, en dan de garantie. Dus toch duidelijk 12 maanden ipv 24 volgens het i-mate boekje. Dáár zit dus wel degelijk een verschil met Qtek. Sorry vpor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
roma0803 schreef op maandag 14 november 2005 @ 11:19:
@Canard:
Gebruik in het verkennerscherm de optie "kopieer bestand naar", dan kun je wel bestanden kopieeren van je foon naar de pc.
Dat had ik al geprobeerd maar die werkt bij mij ook niet helaas, dan maar even wachten op een update van ActiveSync.

Als ik 'm aansluit op m'n PC, start ActiveSync op en deze blijft dan hangen bij "Retrieving settings", desondanks kan ik wel voor Explore kiezen vanuit de trayicon, maar verder valt er dus helemaal niets te synchroniseren.

Hier wat meer info over Skype op de smartphone:
http://forum.skype.com/viewtopic.php?t=25340

[ Voor 36% gewijzigd door Canard op 14-11-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe en waar ik mijn GPRS-verbinding disconnect op deze telefoon? Heb het idee dat deze de hele tijd aan blijft staan. Als ik Internet Explorer opstart kan ie de pagina openen via GPRS, kost me geld dus dat moet ik niet. Alleen als ik een MMS wil versturen moet ie ff aan gaan.

Anyone?

PS. Ik heb nu een wit vierkantje met een G er in staan. Staat het dan uit? Zo ja, hoe kan het dan dat ik wel kan internetten? En als ik WiFi aanzet pakt ie dan automatisch WiFi?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

11:19:
Skype werkt alleen met een betaversie textclient, dus geen voice. Ik sluit niet uit dat dat wel gaat lukken omdat de martphone processoren sterk genoeg zijn. Bij Skype is men daar overigens nog niet helemaal van overtuigd.
Volgens deze post (http://forum.skype.com/vi...hp?t=34800&highlight=qtek) op het Skype forum zou ook de voice versie moeten werken, gebruik makend van een "muis-emulator" om het spul te bedienen zonder touchscreen. Iemand die dit kan bevestigen? (Als Tomtom werkt zou Skype toch ook wel moeten gaan lijkt me)
Tja, en dan de garantie. Dus toch duidelijk 12 maanden ipv 24 volgens het i-mate boekje. Dáár zit dus wel degelijk een verschil met Qtek. Sorry vpor de verwarring.
Nope. Volgens de Europese richtlijn ivm verborgen gebreken moet een verkoper op elk nieuw product (voor zover het natuurlijk niet om bederfbare waren als voeding gaat enz) 2 jaar garantie bieden. Gewoonlijk staat in de garantietekst dan ook zoiets als "wij bieden x garantie, tenzij anders bepaald door lokale wetgeving".

Linkjes:
http://www.dealerinfo.nl/2002/203/wet.htm
http://zdnet.be/news.cfm?id=46795

Tekstje uit de krant (Belgische wetgeving, maar het gaat dus normaal gezien om een Europese richtlijn):
maandag 15 maart 2004
Twee jaar waarborg op gebruiksvoorwerpen

De consument krijgt bij de aankoop van elk gebruiksvoorwerp voortaan twee jaar garantie. Minister van Consumentenzaken Freya Van den Bossche (SP.A) breidt de bestaande waarborgregels uit met een wetsontwerp dat al door de ministerraad is goedgekeurd.
Vandaag biedt het ene merk van stofzuigers of haardrogers een jaar garantie, het andere zes maanden, of zelfs helemaal niets. Als iets stuk gaat, kan de consument ook zonder vastgelegde waarborgtermijn reparatie of vervanging eisen, op basis van de wettelijk geregelde waarborg op verborgen gebreken. Maar dat kan alleen voor de rechtbank worden afgedwongen.

Vandaag, op de Internationale dag van de Consument, kondigt minister Van den Bossche aan dat ze een Europese richtlijn terzake zo ruim mogelijk wil interpreteren en in de Belgische wetgeving omzetten.

,,Voor alle gebruiksvoorwerpen geldt voortaan een garantie van twee jaar'', zegt ze. ,,Als die bij normaal gebruik stuk gaan, kan de consument ze gratis laten herstellen of vervangen, of desnoods zijn geld terugvragen. Hij moet daarvoor niet naar de rechtbank, maar rechtstreeks naar de verkoper.''

Gaat het over een product waarvan de levensduur de twee jaar ruim overschrijdt, zoals auto's, microgolfovens of koelkasten, dan kan de consument terugvallen op de bestaande wetgeving over de waarborg op verborgen gebreken.

De minister plant overleg met de Federatie van Distributeurs (Fedis) om een en ander concreet uit te werken. Over enkele maanden moet de nieuwe regeling al van kracht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 18:23
Bij mij gaat syncen met de sp5m prima, via usb en BT. Voor de usb-sync schijnen wat problemen bekend te zijn. Update komt eind november volgens coolsmartphone.com.

Troubleshooting info voor activesync 4.0: http://www.microsoft.com/...p/activesync/default.mspx

-----
edit:
Meer info en troubleshooting van clubimate.com:

• ActiveSync 4.0 and 4.1 Issue

Dear i-mate™ customer,

Update
• 05/11/05 Microsoft have published an Activesync troubleshooting guide at http://www.microsoft.com/...p/activesync/default.mspx . We will publish further updates as they become available.

There is a known issue with Microsoft® ActiveSync 4.0 and ActiveSync 4.1 where the software is conflicting with third party firewalls and security applications causing the inability to synchronize data. Microsoft is working hard to resolve this problem.

i-mate™ is committed to its loyal customers and will post regular updates regarding the progress of the solution to this problem.

In the meantime, there are several things you can try which may cure the problem of connecting between your device ActiveSync and your PC. Try these following steps:

1. Disable Windows Firewall or add the ActiveSync component to the Exceptions list in the firewall settings. Some personal firewalls may prevent ActiveSync from detecting your device, especially high security configurations.

2. Make sure that ActiveSync 4.0 or higher and Office 2003 SP1 (Help > About) are installed on your PC/laptop and that USB or Bluetooth connections are enabled (ActiveSync > File > Connection Settings > Check both “Allow USB Connections” and “Allow Connections to one of the following:”).

3. Disconnect other USB peripherals from your PC such as mouse, and restart your PC and soft reset your device.

4. Check whether you are using the primary USB port of your PC by trying all USB ports on your PC.

5. Search for new devices in the Device Manager of My Computer.

6. Depending on your network configuration you may have to stop your VPN connection (if present) while the synchronisation is performed .
------

Iemand al must-have software voor WM5 smartphones? Heb momenteel nog niks extra's geinstalleerd en ben eigenlijk op zoek naar een remote desktop client en een goeie todayscreen/agenda plugin, maar kan niks vinden. Suggesties zijn welkom :)

[ Voor 65% gewijzigd door ToMaSZ op 14-11-2005 14:51 ]

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:08:
Weet iemand hoe en waar ik mijn GPRS-verbinding disconnect op deze telefoon? Heb het idee dat deze de hele tijd aan blijft staan. Als ik Internet Explorer opstart kan ie de pagina openen via GPRS, kost me geld dus dat moet ik niet. Alleen als ik een MMS wil versturen moet ie ff aan gaan.

Anyone?

PS. Ik heb nu een wit vierkantje met een G er in staan. Staat het dan uit? Zo ja, hoe kan het dan dat ik wel kan internetten? En als ik WiFi aanzet pakt ie dan automatisch WiFi?
Het witte vierkantje met de G midden bovenin betekent dat gprs dekking beschikbaar is. Als dat witte vierkantje ook bij je bereik-indicator staat, is er een gprs verbinding actief. Of je hem hard kunt uitschakelen weet ik niet, ik dacht van de week ook dat ie uit was, tot iemand opeens via msn tegen me begon te tikken. Als je IE aanhebt pakt ie wel cached versies als ie die lokaal heeft iig.

edit: En ja, als je een wifi verbinding hebt, pakt ie automatich die verbinding als je de connection setting op auto-detect laat staan.

[ Voor 7% gewijzigd door ToMaSZ op 14-11-2005 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:08:

Anyone?
Voor mijn good old Moto MPX 200 met WM2003 geldt dat ik de rode "ophangknop" ingedrukt moet houden. Dit blokkeert niet alleen de toetsen maar sluit ook de GPRS verbinding af!

Nu ik toch post: ik heb bij WM2003 soms dat bij T9 sms een verkeerd woord (met bijv. cijfers erin) wordt gekozen, en dat dit woord daarna voorgoed als eerste optie in de T9 blijft staan.
Heeft deze phone daar ook last van?

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:55

nnk

Spreek uit: en en kaa

Ik heb vandaag (bij de Belcompany) ook de i-mate SP5m aangeschaft. Mijn eerste ervaringen zijn positief, vooral dat scherm is zo ongeloofelijk scherp. Zeker als je hem naast mijn oude SE T610 legt :+
Verder zijn de toetsen inderdaad klein en begint hij al na 2 mp3-tjes te zeuren dat de telefoon vol zit (een miniSD kaartje zit eraan te komen :)).
Ik heb ook even via mijn wireless geinternet en op msn gezeten. Mijn wireless is overigens MAC en WPA beveiligd, maar dit ging allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Sjeeses, de onderwerpen vliegen weer in het rond :D

@Tompee, dat verklaart dan dat in de i-mate informatie 12 mnd garantie staat en op de site van de verkoper 24 mnd. Nou mooi, prima geregeld dus.

@Canard. Zorg er voor dat je voor een 1e sync ALLE firewalls en AV scanner uitgezet hebt. Trek desnoods je UTP kabel eruit als je je pc te tochtig op het net vind staan als alles uitstaat. Ik had ongeveer hetzelfde probleem met AS maar is toch opgelost toen ik éénmalig alles uitgeschakeld had. Je weet niet, kan bij jou hetzelfde zijn.

@Snappie. Betaal jij per minuut of per MB? In het laatste geval is het minder ernstig dat je GPRS open blijft staan. In je verbindingsinstellingen kun je aangeven dat ie bijv. na 1 minuut moet disconnecten. Handmatig kun je dat doen door 1x kort op de rode telefoon te drukken. GPRS blijft, in tegenstelling tot WM2003, nu openstaan. Schijnt op veelvuldig verzoek te zijn.... Is mij onduidelijk waarom, maar op 't Net zijn zat tweaks te vinden om GPRS open te laten staan voor WM2003 dus de vraag zal er idd wel zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

YO! TomTom heeft een update uitgebracht voor QVGA toestellen.

http://www.tomtom.com/sup...ID=50&Language=5&FID=3575

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Werkt als een zonnetje!

nouja, het enige wat ik gedaan heb is TomTom opstarten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:41:
[...]
Volgens deze post (http://forum.skype.com/vi...hp?t=34800&highlight=qtek) op het Skype forum zou ook de voice versie moeten werken, gebruik makend van een "muis-emulator" om het spul te bedienen zonder touchscreen. Iemand die dit kan bevestigen? (Als Tomtom werkt zou Skype toch ook wel moeten gaan lijkt me)
[...]
Ik heb het even getest maar het werkt niet zo. Heb iemand gebeld via snelle wifi verbinding en skypeout maar beide kanten op was het niet te verstaan. Alleen maar haperingen enzo. Ook kun je met deze versien geen tekstberichten verzenden omdat je niet kunt rechtsklikken op een contactnaam.

Die muis-emulator heb je trouwens niet nodig. Je kunt nl. eerst je gegevens invullen in de smartphone versie en dan gebruikt hij dat ook bij de pocket pc versie.

Wil je het zelf proberen dan heb ik hier nog wat tips bij geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was laatst bij de Belcompany en de verkoper die zei, dat elke keer wanneer je een "windows"toestel opnieuw aanzet, dat hij dan automatisch gaat zoeken naar updates.

Iets wat veel data gaat kosten zei hij en daarom een T-mobile abo aanraadde.

Is dat waar? Ik had er nog nooit eerder van gehoord namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Hahaha... sorry hoor. Maar dat is toch wel de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Belcompany maakt het nu wel erg bont. Tuurlijk, je toestel maakt automatisch een GPRS verbinding om je flink op kosten te jagen. Echt de grootste onzin en ik zou niet naar die winkel teruggaan hierdoor. Kundige hulp, zelfs van telefoons hebben ze geen verstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:55

nnk

Spreek uit: en en kaa

Belcompany zijn inderdaad amateurs. Toen ik de SP5m kocht:

man: "zal ik vast de simkaart erin stoppen voor u?"
ik: "is goed"
(man doet doos open)
man: "oh, kijk een hoesje, die krijg je erbij"
ik: "oh"
man: "en dit is de batterij"
man: "en dit is de usb kabel"
ik: "ja"
man: "en dit is een headsetje"
ik: "jup"
man: "en dit is de oplader die u erbij krijgt"
ik: "mooi"
man: "en dit is de handleiding en de cdrom"
ik: "ok"
man: "even geduld, hij start nu op"
man: "standaard is de code 0000"
man: "zal ik ook alvast de tijd en datum voor u instellen?"
ik: "is goed hoor"

Ik heb me wel vermaakt in die winkel dus :+

Nog wat nieuwe ervaringen met de smartphone:
- Hij kan opladen via USB! Nog een pluspuntje
- Wolf3D geinstalleerd, werkt netjes. DukeNukem3D is ook beschikbaar, alleen mijn geheugen is vol. Als het goed is ga ik vandaag mijn 512Mb kaart ophalen :)

[ Voor 32% gewijzigd door nnk op 16-11-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:00:
Ik was laatst bij de Belcompany en de verkoper die zei, dat elke keer wanneer je een "windows"toestel opnieuw aanzet, dat hij dan automatisch gaat zoeken naar updates.

Iets wat veel data gaat kosten zei hij en daarom een T-mobile abo aanraadde.

Is dat waar? Ik had er nog nooit eerder van gehoord namelijk.
Heel apart ja. Hij vroeg bij mij wel de eerste keer of ie de antivirusdefinities mocht ophalen, dat heb ik hem via wifi laten doen, maar verplicht is het niet en zelf automatisch verbinden lijkt me vrij stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basel411
  • Niet online
ik heb de imate sp5 momenteel. Geweldig toestel. alleen ik krijg het niet voor elkaar om filmpjes full screen te bekijken zonder zwarte randen er omheen.

De standaard count down movie en filmpjes die ik zelf heb opgenomen speelt die wel op volledig scherm af. Alleen filmpjes die ik vanaf mijn computer er op zet, weigert die om het scherm volledig te gebruiken!?

Ik heb al geprobeerd media player zelf zo in te stellen dat die het filmpje full screen afspeelt. werkt niet..
Ligt het misschien aan codecs of resolutie instellinge(en)?

zo ja, weet iemand wat de instellingen zijn, of wat ik anders kan doen?

bij voorbaat dank.

Verwijderd

Heb je de films geconverteerd naar WMV in een resolutie van 320 x 240? Want dat is namelijk de schermresolutie waarmee je toestel fullscreen afspeelt. Probeer anders eens TCPMP 0.70 (voor op je toestel) in compbinatie met Pocket Divx Encoder (om films te coverteren naar Divx voor PPC). Allebei gratis te downloaden.

• basel411
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 09:56:
Heb je de films geconverteerd naar WMV in een resolutie van 320 x 240? Want dat is namelijk de schermresolutie waarmee je toestel fullscreen afspeelt. Probeer anders eens TCPMP 0.70 (voor op je toestel) in compbinatie met Pocket Divx Encoder (om films te coverteren naar Divx voor PPC). Allebei gratis te downloaden.
ik heb tcpmp gedownload en op me toestel gezet, werkt nu heel prima op full screen!

dank!

• haya99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-03 18:59
Canard schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:03:
[...]

Werkt als een zonnetje!

nouja, het enige wat ik gedaan heb is TomTom opstarten... ;)
Heb je ook je GPS muis doorTOMTOM laten herkennen? Mij lukt dat met geen mogelijkheid, ik heb een Holux 230, die volgens mij (ledjes) wel verbonden is met de SP5, maar TOMTOM blijft aangeven dat er geen gps apparaat beschikbaar is. En in de config kun je alleen maar kiezen tussen een TOMTOM muis en een 'andere'.
Verder ziet het er mooi en strak uit, maar ja zonder gps knap waardeloos.

• Canard
haya99 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:20:
[...]

Heb je ook je GPS muis doorTOMTOM laten herkennen? Mij lukt dat met geen mogelijkheid, ik heb een Holux 230, die volgens mij (ledjes) wel verbonden is met de SP5, maar TOMTOM blijft aangeven dat er geen gps apparaat beschikbaar is. En in de config kun je alleen maar kiezen tussen een TOMTOM muis en een 'andere'.
Verder ziet het er mooi en strak uit, maar ja zonder gps knap waardeloos.
Heb er inmiddels al wat routes mee gereden en geen problemen met mijn Adapt GPS muis... heb verder ook niets opnieuw hoeven instellen na het installeren van de update.

Ik neem aan dat je Holux wel werkte voordat je de update hebt gedaan?

Verwijderd

nnk schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:58:
Belcompany zijn inderdaad amateurs. Toen ik de SP5m kocht:

man: "zal ik vast de simkaart erin stoppen voor u?"
ik: "is goed"
(man doet doos open)
man: "oh, kijk een hoesje, die krijg je erbij"
man: "en dit is de batterij"
man: "en dit is de usb kabel"
man: "en dit is een headsetje"
ik: "jup"
man: "en dit is de oplader die u erbij krijgt"
ik: "mooi"
man: "en dit is de handleiding en de cdrom"
man: "even geduld, hij start nu op"
man: "standaard is de code 0000"
man: "zal ik ook alvast de tijd en datum voor u instellen?"
ik: "is goed hoor"

Ik heb me wel vermaakt in die winkel dus :+

Nog wat nieuwe ervaringen met de smartphone:
- Hij kan opladen via USB! Nog een pluspuntje
- Wolf3D geinstalleerd, werkt netjes. DukeNukem3D is ook beschikbaar, alleen mijn geheugen is vol. Als het goed is ga ik vandaag mijn 512Mb kaart ophalen :)
En waarom is deze belcompany medewerker nu een amateur dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Tweakers gaan er onterecht vanuit dat die medewerkers maar herkennen dat ze iemand voor hun hebben die er toevallig wel verstand van heeft. En als zo'n medewerker dan service verleend door even wat basisdingen in te stellen, dan is het een amateur. Inderdaad logica ja...

Weet iemand wanneer de Qtek 8300 nou eens leverbaar wordt :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

De eerste webshops hebben ze sinds woensdag op voorraad, dus dan kan de BC niet lang meer achter blijven........het wachten wordt nu echt pijnlijk, dus ik ga morgen weer eens bellen hoe het ervoor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:11
Weet iemand wanneer de Qtek 8300 nou eens leverbaar wordt :?
Op voorraad bij smartphoneshop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeilijke keuze de Qtek 8300 of de Qtek 9100. Heb wel eens een M500 gehad om te proberen. Maar miste mijn C500 toch wel snel. Waarschijnlijk omdat je hetzelfde met het toestel kunt in een nog compacter formaat :D

Erg benieuwd of iemand mij antwoord kan geven op de volgende vragen:

1 - Hoe lang duurt het voordat Papyrus (agenda) opstart? En dan bedoel ik zonder dat ie al in het geheugen draait. (Op mijn huidige C500 duurt het nog kleine 4 seconden)

2 - Hoe lang duurt het voordat BT werkelijk aktief is, als je hem op 'identificeerbaar' zet. Op mijn C500 duurt het een kleine 5 seconden.

3 - Wat is de gemiddelde standby tijd? Lees alleen maar, 'langer dan mijn oude C550' enz. Maar 'k zou graag willen weten hoeveel dagen het toestel meegaat. Met mijn C500 haal ik zo'n dag of drie.

4 - Wat is jouw maximum afstand die je gehaald hebt met een werkende WiFi verbinding? Mijn buren hebben namelijk een draadloze verbinding. Benieuwd of een signaal 10m ver komt, door muren e.d. heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kacee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 20:45
Nu de imate sp5 (varianten) al enige tijd op de markt is verschijnen er steeds meer applicaties. Welke applicatie's staan er bij jouw op de smartphone?

Momenteel gebruik ik de volgende applicaties:
- regeditSTG
- TCPMP mediaplater
- Total Commander
- Virtual Earth Mobile

Het valt mij op de 512mb geheugen aan de krappe kant is als je de smartphone tevens als mp3 speler gebruikt. Zijn er al 2gb mini sd kaarten te koop?

[ Voor 23% gewijzigd door kacee op 18-11-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Onderwerp PDAHuis.nl
Geachte heer/mevrouw [..]
Uw bestelling wordt vandaag verstuurd
Bij PDAhuis dus ook. Ben heel benieuwd (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 17:20:
1 - Hoe lang duurt het voordat Papyrus (agenda) opstart? En dan bedoel ik zonder dat ie al in het geheugen draait. (Op mijn huidige C500 duurt het nog kleine 4 seconden)

2 - Hoe lang duurt het voordat BT werkelijk aktief is, als je hem op 'identificeerbaar' zet. Op mijn C500 duurt het een kleine 5 seconden.

3 - Wat is de gemiddelde standby tijd? Lees alleen maar, 'langer dan mijn oude C550' enz. Maar 'k zou graag willen weten hoeveel dagen het toestel meegaat. Met mijn C500 haal ik zo'n dag of drie.

4 - Wat is jouw maximum afstand die je gehaald hebt met een werkende WiFi verbinding? Mijn buren hebben namelijk een draadloze verbinding. Benieuwd of een signaal 10m ver komt, door muren e.d. heen.
1. Papyrus is nog niet geoptimaliseerd voor WM5. Begin/medio december komt er een nieuwe release. Opstarttijd is nu niet veel anders. Vergeet niet dat applicaties bij WM5 er iets langer over doen om op te starten. Het gebruik is dan echter vele malen sneller, zo is het gebouwd.
2. Ehh...1 a 2 seconden? Meer niet bij mij.
3. Als je met je display verlichting slim opgaat (dus niet te lang aan) heb ik nu een max van bijna 5 dagen gehad met een paar (3 a 4) belletjes per dag (van een minuutje of 4 per stuk). WiFi is een batterij killer, evenals BT, hoewel minder erg dan bij WM2003
4. Ja, ik pak het draadloze netwerk van 5 huizen verderop nog mee. Ligt vooral aan de daar gebruikte apparatuur. Komt hun signaal bij mijn huis, dan kan ik het netwerk zien en gebruiken (indien open)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@roma0803
Bedankt voor je reply ;)

Wachten is inderdaad op de volledige WM5.0 compatibel versie van Papyrus.
Niet gedacht dat het opstarten van de applicaties langer zou duren. Maar aangezien ze sneller draaien op het moment dat ze in het geheugen staan, valt er zeker mee te leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip, heb er gisteren gelijk een gehaald :P . Typisch, ik belde donderdag en toen wisten ze nog nergens van :/ Wifi en syncen gaat alvast perfect. Wifi bereik is ongeveer 60 meter met 1 muur ertussen, met 2 muren nog iets van 20 meter, niet slecht. In ieder geval genoeg voor in en rondom huis. Bluetooth werkt, voorzover ik nu kan zien, beter dan op m'n 2020 ism met een Jabra. Ga nu de gps (Leadtek)proberen en dit weekend eens lekker pielen. Inderdaad kleine toetsjes voor een paar middelgrote handen, maar met de duimnagel gaat het perfect, is net als het joystickje even wennen. Scherm is geweldig, ook buiten goed leesbaar. Ik ben er voorlopig zeer tevreden mee, nu alleen nog een touchscreen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:22:
[...]

Bedankt voor de tip, heb er gisteren gelijk een gehaald :P . Typisch, ik belde donderdag en toen wisten ze nog nergens van :/ Wifi en syncen gaat alvast perfect. Wifi bereik is ongeveer 60 meter met 1 muur ertussen, met 2 muren nog iets van 20 meter, niet slecht. In ieder geval genoeg voor in en rondom huis. Bluetooth werkt, voorzover ik nu kan zien, beter dan op m'n 2020 ism met een Jabra. Ga nu de gps (Leadtek)proberen en dit weekend eens lekker pielen. Inderdaad kleine toetsjes voor een paar middelgrote handen, maar met de duimnagel gaat het perfect, is net als het joystickje even wennen. Scherm is geweldig, ook buiten goed leesbaar. Ik ben er voorlopig zeer tevreden mee, nu alleen nog een touchscreen...
Ik hoor meer mensen over de toetsen klagen, maar mijn vorige telefoon was een C500 en t.o.v. daarvan vind ik weinig verschil, daarnaast vind ik de joystick juist zeer goed werken! :)

Verder ben ik erg tevreden over de phone; bluetooth, wifi. Activesync werkt nu goed sinds de officiële 4.1 versie.
Wel jammer de o.a. de homescreens van Kleinweder niet goed werken. Wellicht maar eens in de xml-code duiken.

Zijn er hier mensen die meer weten over email-push naar sms? Is dit mogelijk op dit moment? (Ik weet wel dat dit mogelijk is met Exchange 2003 i.c.m. met de nog te komen update voor Windows Mobile 5.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Toetsen is vooral wennen, in het begin leek het minder goed te gaan hoewel ik moet zeggen toch erg weinig de verkeerde toets in te drukken. Joystick is ook vooral even wennen.

Email push is voor Exchange Server beschikbaar, alleen we hebben er nog niets aan omdat voor Windows Mobile pas begin volgend jaar de update beschikbaar komt van MS. De verwachting is dan dat de fabrikanten zoals i-mate en Qtek ROM updates beschikbaar stellen begin 2006. Ook is er sprake van dat het veelgevraagde Bluetooth profiel A2DP in die ROM update zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik irriteer me er mateloos aan dat alle programma's maar open blijven staan. Hoe sluit je een programma echt af behalve dan elke keer naar Taakbeheer te moeten ? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Ik gebruik hier xbar voor. Werkt op zich wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Glashelder schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:30:
Ik irriteer me er mateloos aan dat alle programma's maar open blijven staan. Hoe sluit je een programma echt af behalve dan elke keer naar Taakbeheer te moeten ? ;(
xBar is een oplossing die prima werkt, heeft een eigen taskmanager zeg maar die iets makkelijker is aan te roepen. Maar niet gratis, hoewel slechts 6 Euro. Eigenlijk is het de software ontwikkelaar die geen exit van zijn programma inbouwt. Uiteraard wil MS ook dat al haar (zijn?) programma's in het geheugen blijven staan. Het is niet erg, het programma opent de volgende keer dat je 't aanspreekt eerder omdat het nog in het geheugen staat. Irritant? Ja, mee eens.

[ Voor 3% gewijzigd door roma0803 op 20-11-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kacee schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:05:
Nu de imate sp5 (varianten) al enige tijd op de markt is verschijnen er steeds meer applicaties. Welke applicatie's staan er bij jouw op de smartphone?

Momenteel gebruik ik de volgende applicaties:
- regeditSTG
- TCPMP mediaplater
- Total Commander
- Virtual Earth Mobile

Het valt mij op de 512mb geheugen aan de krappe kant is als je de smartphone tevens als mp3 speler gebruikt. Zijn er al 2gb mini sd kaarten te koop?
Wat doe je met virtual earth mobile ? plattegrond ?
anders misschien wel leuk als je NL maps kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu ook sinds een paar dagen de imate sp5m. ik ben zeer tevreden over deze telefoon. IK wil alleen nu ook tomtom gaan draaien maar ik zit met wat vragen. IK heb die ttqvga patch proberen te gebruiken maar het werkt niet. Hij wil mijn telefoon niet unlocken want hij zegt dat hij geen windows ce toepassingen mag uitvoeren?

Wat doe ik fout? hoe krijgt ik wel deze patch aan de praat, want ik moet namelijk zaterdag naar duitsland en het zou heel fijn zijn als het dan werkt!

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Waarom die patch nog gebruiken? Er is allang een update voor tomtom uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm... ik heb alle procedures voor het aan de praat krijgen van ActiveSync geprobeerd, maar niets lijkt te helpen.

ActiveSyc 4.1 blijft maar zeggen "verbinding maken"

Waar kan dit aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kacee
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:37:
[...]

Wat doe je met virtual earth mobile ? plattegrond ?
anders misschien wel leuk als je NL maps kan gebruiken
NL maps zijn op virtual earth low res, enkel goed geschikt voor US map waarop de maps op hi res zijn. Eigelijk vrij nutteloos in het dagelijkse gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:48:
Hmmmm... ik heb alle procedures voor het aan de praat krijgen van ActiveSync geprobeerd, maar niets lijkt te helpen.

ActiveSyc 4.1 blijft maar zeggen "verbinding maken"

Waar kan dit aan liggen.
Welke firewall heb je?
Ik had Sygate draaien en ondanks dat ik deze op "Allow all" had gezet zet, werkt ActiveSync niet altijd goed. Ik moet Sygate ook helemaal afsluiten om ActiveSync goed te laten werken.

misschien heb je hier iets aan :
Voor het weghalen Met dank aan de orignele poster !)

De stappen hieronder geven aan wat ik precies gedaan heb. Uiteraard geef ik geen garantie. Zorg dat je de bestanden die je niet kwijt wilt eerst veilig stelt.

Herinstallatie van ActiveSync 4.0 naar 3.8
1. Deinstalleer Activesycn 4
2. Start de PC in de Veilige Modus
3. Verwijder de map: C:\Program Files\Microsoft ActiveSync
4. Verwijder uit de map: c:\windows\system32 de volgende bestanden:
ceutil.dll
rapi.dll
5.Verwijder uit de map: C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\NoteSync Forms de volgende bestanden:
formdll.dll
inkform.exe
inkprops.dll
inkx.dll
voicebar.dll
voicefrm.exe
vcomctl.dll
6. Start de PC in de Standaard Mode
7. Installeer ActiveSync opnieuw (of 4.1 of 3.8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb volgens mij geen firewall, maar het kan zijn dat de standaart firewall van windows SP2 aan staat, dat zal ik straks als ik thuis ben even checken. Ook zal ik de procedure even doorlopen. ;)
Bedankt voor de reactie, ik zal laten weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Goeie tip voor de today-screen aanpassingen (althans, ik vind het top werken) is facade.
Deze plugin maakt je agenda items en taken via tabs beschikbaar op je today screen (beetje a-la spb diary voor de ppc) en voorziet in een zelf klusbare launcher bar. In combinatie met andere plugins mooie input voor leuke themes. En... niet geheel onbelngrijk: het is gratis! :*)

Ik gebruik nu deze op m'n sp5m:
Afbeeldingslocatie: http://www.sbsh.net/forums/uploads/post-20708-1132039622.gif

Alleen heb ik de fizz-traveller (weer-icons) vervangen door SmartMonitor info. :)

[ Voor 11% gewijzigd door ToMaSZ op 23-11-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToMaSZ schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:06:
Goeie tip voor de today-screen aanpassingen (althans, ik vind het top werken) is facade.
Deze plugin maakt je agenda items en taken via tabs beschikbaar op je today screen (beetje a-la spb diary voor de ppc) en voorziet in een zelf klusbare launcher bar. In combinatie met andere plugins mooie input voor leuke themes. En... niet geheel onbelngrijk: het is gratis! :*)

[afbeelding]

Alleen heb ik de fizz-traveller (weer-icons) vervangen door SmartMonitor info. :)
Waar heb je die homescreen vandaan. En hoe kun je de weer icons aanpassen. Want deze homescreen had ik ook graag op mijn Sp5. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 14:15:
[...]

Waar heb je die homescreen vandaan. En hoe kun je de weer icons aanpassen. Want deze homescreen had ik ook graag op mijn Sp5. :Y)
Er staan een aantal homescreens die gebruik maken van facade op het forum bij sbsh.
SBSH Forum > Facade > Facade Resources (vista-ish)

Het homescreen is gewoon een xml, waarin ik de weer-plugin heb weggehaald en vervangen door een aantal metertjes van SmartMonitor (Bak info bij MoDaCo) Achtergrond en oplichtende buttons e.d. zijn gewoon jpegs dus makkelijk te customizen (ga ik nog doen).

Je moet in de xml ook even de shortcuts voor je apps aanpassen (als je die shortcuts wil gebruiken tenminste), in mijn telefoon (sp5m) is niet alles ondergebracht zoals in de xml.

Succes! Als ik mijn versie bewerk tot wat beters/anders/etc zal ik m hier posten. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Iemand btw ervaring met ORB? Het lijkt bij mij allemaal keurig te werken, audio streams komen keurig door op de sp5m, maar start ik een playlist (compleet album), dan stopt na pakweg 30 sec het ene nummer en begint vrolijk het volgende nummer te spelen. Knap irritant... iemand hetzelfde probleem, of een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
ToMaSZ schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:22:
Iemand btw ervaring met ORB? Het lijkt bij mij allemaal keurig te werken, audio streams komen keurig door op de sp5m, maar start ik een playlist (compleet album), dan stopt na pakweg 30 sec het ene nummer en begint vrolijk het volgende nummer te spelen. Knap irritant... iemand hetzelfde probleem, of een mogelijke oplossing?
Heb 't even getest en dat gebeurt bij mij ook... wij zijn overigens niet de enige: http://forums.orb.com/community/viewtopic.php?t=1125
http://forums.orb.com/community/viewtopic.php?t=399

Staat er misschien wat nuttigs in de logfiles? (C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\OrbNetworks\Logs)

Overigens is er een update van Orb zag ik op mijn PC, wellicht dat die het probleem verhelpt? Dit heb ik nog niet kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canard schreef op woensdag 23 november 2005 @ 08:16:
[...]

Welke firewall heb je?
Ik had Sygate draaien en ondanks dat ik deze op "Allow all" had gezet zet, werkt ActiveSync niet altijd goed. Ik moet Sygate ook helemaal afsluiten om ActiveSync goed te laten werken.

misschien heb je hier iets aan :

[...]
Ik heb alle stappen uitgevoerd, maar niets lijkt te werken? Hoe krijg ik de computer toch zover dat ie mijn telefoon herkent??

• ToMaSZ
Canard schreef op woensdag 23 november 2005 @ 21:29:
[...]

Heb 't even getest en dat gebeurt bij mij ook... wij zijn overigens niet de enige: http://forums.orb.com/community/viewtopic.php?t=1125
http://forums.orb.com/community/viewtopic.php?t=399

Staat er misschien wat nuttigs in de logfiles? (C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\OrbNetworks\Logs)

Overigens is er een update van Orb zag ik op mijn PC, wellicht dat die het probleem verhelpt? Dit heb ik nog niet kunnen testen.
Blijkbaar hebben ze zelf ook de vinger nog niet achter. Ik heb gisteren de update geinstalleerd, maar zonder verbetering.
Ik ga de support bij orb vermoeien met een support request en m'n logfiles. Weinig kans op succes als ik het zo zie. Geen enkele exception in de logs (op een niet reagerende tv-tuner na) en een leeg error log, maargoed we zullen zien wat het oplevert.

• ToMaSZ
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:35:
[...]

Ik heb alle stappen uitgevoerd, maar niets lijkt te werken? Hoe krijg ik de computer toch zover dat ie mijn telefoon herkent??
Je verbindt via usb neem ik aan?
Bij mij was het een kwestie van de firewall uitschakelen en alles werkte. Kun je wel je 'mobile device' in 'My computer' benaderen? Dat kan ik namelijk ook als ik geen partnership met activesync heb. Als je die kunt zien, zou je verder moeten kunnen met activesync.

Ook al geprobeerd via bijv. bluetooth te connecten (dus verbinding initieren vauit je device ipv de pc?)

Verwijderd

ToMaSZ schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:06:

[afbeelding]

Ziet er zeker strak uit, welke info van smartMonitor gebruik je ?
Misschien een idee om jou thema te posten ? Ik denk dat je veel mensen er blij mee maakt.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:47
Glashelder schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:30:
Ik heb een shortcut naar taakbeheer onder toets 2 gehangen, lang op de 2 drukken, en dan toepassing selecteren, 7 drukken en weer eentje afgesloten :Y)

Is niet zo heel omslachtig dus.

• ToMaSZ
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:04:
[...]

Ziet er zeker strak uit, welke info van smartMonitor gebruik je ?
Misschien een idee om jou thema te posten ? Ik denk dat je veel mensen er blij mee maakt.
Ik zal als ik vanavond thuis ben de zaak even posten. Ook nog bezig aan meerdere thema's, deze groene is erg groen :).

Ik heb nu vanuit smart monitor:
• vrij werkgeheugen
• vrij opslaggeheugen
• vrije ruimte op SD
• batterij lading
• temperatuur

Voor de geheugenwaarden zie je standaard MBytes, als je er met je 'cursor' heenbeweegt worden het procenten, je kan er ook voor kiezen dan weer hele andere info te showen.
De originele zip staat in elk geval op het forum van sbsh en de xml e.d. zijn redelijk easy aan te passen.

Je kan nog veel meer uitlezen met smartmonitor: Docs :Y)

• roma0803

roma0803

Lost

Mjaah, posten zou mooi zijn. Ik gebruik die theme ook maar dan de originele icm Fizz Traveller. Leuk toen ik nog op reis was tot voor kort, nu weet ik dat het vandaag, morgen en overmorgen regent. Dus de vervanging door Smartmonitor zou mooi zijn. Ben wel benieuwd hoe je dat er grafisch uit hebt laten zien. XML editten lukt wel, Photoshoppen is nog niet iets waarin ik me vastgebeten heb. Dus als een ander er iets moois van kan maken, dan graag ;)

Verwijderd

ToMaSZ schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:21:
[...]

Ik zal als ik vanavond thuis ben de zaak even posten. Ook nog bezig aan meerdere thema's, deze groene is erg groen :).

Ik heb nu vanuit smart monitor:
• vrij werkgeheugen
• vrij opslaggeheugen
• vrije ruimte op SD
• batterij lading
• temperatuur

Voor de geheugenwaarden zie je standaard MBytes, als je er met je 'cursor' heenbeweegt worden het procenten, je kan er ook voor kiezen dan weer hele andere info te showen.
De originele zip staat in elk geval op het forum van sbsh en de xml e.d. zijn redelijk easy aan te passen.

Je kan nog veel meer uitlezen met smartmonitor: Docs :Y)
Ok dat zou mooi zijn, ik vodn het groene ook al een beetje te groen en zat ook te kijken voor andere thema's. Ik las ook dat binnenkort de psd van deze theme beschikbaar zou zijn. Dan wordt het wel leuk om daarmee aan de slag tegaan!

• ToMaSZ
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:56:
[...]

Ok dat zou mooi zijn, ik vodn het groene ook al een beetje te groen en zat ook te kijken voor andere thema's. Ik las ook dat binnenkort de psd van deze theme beschikbaar zou zijn. Dan wordt het wel leuk om daarmee aan de slag tegaan!
Gisteren inderdaad nog even geslijmd om de psd op het forum aldaar. :Y)

Mbt de post erboven: de smartmonitor plugin gebruik ik nu alleen textueel, maar een stel statusbalkjes/thermometer/etc zijn in de maak :)

enne.... overmorgen zou het droog blijven hoor :+

[ Voor 6% gewijzigd door ToMaSZ op 24-11-2005 16:09 ]

• roma0803

roma0803

Lost

enne.... overmorgen zou het droog blijven hoor :+
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Ik heb mailcontact gehad met TEC Taiwan (www.tecic.com.tw), een fabrikant van geheugenkaarten. Zij hebben me bevestigd dat zij sinds een maand een 2GB MiniSD kaart in hun assortiment hebben en dat de verwachting is dat in Q1 2006 de 4GB variant kan worden verkocht. De (inkoop) prijs voor de 2GB kaart is $ 115.00 (€ 99.00) per stuk bij afname van 100 stuks. Dit vind ik wel veelbelovend nieuws. Stel je voor, een 4GB kaart. (mits de Tornado daar mee om kan gaan, maar een ROM update kan daar evt. vast wel iets aan doen). Al je TomTom kaarten erop, filmpje of wat, een berg MP3'tjes.... dan lach je iedere iPodder toch uit? Übercool wel. Nu nog een partij vinden die ze inkoopt, 100 stuks is voor mij pak 'm beet 99 teveel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
roma0803 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:30:
Ik heb mailcontact gehad met TEC Taiwan (www.tecic.com.tw), een fabrikant van geheugenkaarten. Zij hebben me bevestigd dat zij sinds een maand een 2GB MiniSD kaart in hun assortiment hebben en dat de verwachting is dat in Q1 2006 de 4GB variant kan worden verkocht. De (inkoop) prijs voor de 2GB kaart is $ 115.00 (€ 99.00) per stuk bij afname van 100 stuks. Dit vind ik wel veelbelovend nieuws. Stel je voor, een 4GB kaart. (mits de Tornado daar mee om kan gaan, maar een ROM update kan daar evt. vast wel iets aan doen). Al je TomTom kaarten erop, filmpje of wat, een berg MP3'tjes.... dan lach je iedere iPodder toch uit? Übercool wel. Nu nog een partij vinden die ze inkoopt, 100 stuks is voor mij pak 'm beet 99 teveel :P
Ik ruik een inkoopactie! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Gisteren m'n 8310 binnengehad.......duseuhh....count me in!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het connecten werkt nog steeds niet! :(
Uhm.... ik heb geen firewall aanstaan, maar het werkt nog steeds niet.....

Acivesyc 3,8 , 4,0 en 4,1 werken allemaal niet.

HELP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:30:

HELP!!
Ik zit nu op 't werk, dus kan het niet precies naar voren halen, maar bij mij thuis kwam ik tot de constatering dat er in de eigenschappen van de verbinding een service of optie stond die er niet noodzakelijkerwijs hoorde. Bij het weghalen van dat vinkje ging het ineens goed. Op de Microsoft Trouble Shooting Guide kun je vinden welke opties er wèl moeten staan. Ik kan het anders ook niet bedenken, ik weet alleen dat AS4.x hooguit het predikaat beta mag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Zoals beloofd, alleen wat later, hier mijn homescreen config en benodigde jpeg's:
vista_ish.rar

In de file instructions.txt zit de originele uitleg. Fizz traveller is niet meer nodig, Smartmonitor daarentegen weer wel, die vind je hier

(De smartphone2003 versie werkt ook gewoon met WM5)

Succes ermee. Als ik updates doe (heb het erg druk, dus verwacht geen wonderen) zal ik ze posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:30:

HELP!!
Hoe probeer je te connecten (usb/bt/ir)? Die info zou stukken schelen. Ik heb het met AS4.1 in elk geval via bluetooth en usb prima werkend.

En connect ie helemaal niet, of loopt alleen de sync fout?

Info helpt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

ToMaSZ, bedankt voor je Vista schermpje.

Uit zeer betrouwbare bron vernomen dat SanDisk 2GB MiniSD kaartjes binnen ongeveer een maand op de markt zullen verschijnen. Prijs nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het is me met dit toestal nog geen enkele keer gelukt in om een MMS te versturen. Constant de melding dat er niet genoeg ruimte vrij is terwijl ik 27MB vrij heb :Z

Is het niet mogelijk om het geheugen van je SD kaart te gebruiken voor MMS/SMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Programmageheugen wel, maar je hebt te weinig opslaggeheugen. Om MMS te versturen heb je minimaal 4MB beschikbaar opslaggeheugen nodig. Het is verstandig om programma's op je SD kaart te installeren als je die hebt. WM5 gaat een beetje typisch om met geheugen, er worden op 't Internet wel wat artikelen aan gewijd.

[ Voor 14% gewijzigd door roma0803 op 25-11-2005 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToMaSZ schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:36:
[...]

Hoe probeer je te connecten (usb/bt/ir)? Die info zou stukken schelen. Ik heb het met AS4.1 in elk geval via bluetooth en usb prima werkend.

En connect ie helemaal niet, of loopt alleen de sync fout?

Info helpt! ;)
uhm....hij synct helemaal niet, via usb niet en via bluetooth niet, maar de bluetooth werkt op mijn pc nog niet goed. Dus van de USB weet ik zeker dat ie niet connect. In mijn AS scherm blijft "verbinding maken" staan.
Ik heb de troubleshoot van microsoft helemaal doorlopen, de opties die hierboven in het topic gezegd zijn ook en begin langzaam aan een beetje gek te worden. Waarom lukt het bij mij niet, terwijl het anderen wel lukt.

Ik zie in de verkenner "mobile device" staan, maar daar kom ik ook niet in.

Firewall (van XP) staat uit.
Antivirus = NOD32 (ook al uit gehad)
AS 4.1
Win XP Prof
USB 2.0

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToMaSZ schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:33:
Zoals beloofd, alleen wat later, hier mijn homescreen config en benodigde jpeg's:
vista_ish.rar

In de file instructions.txt zit de originele uitleg. Fizz traveller is niet meer nodig, Smartmonitor daarentegen weer wel, die vind je hier

Succes ermee. Als ik updates doe (heb het erg druk, dus verwacht geen wonderen) zal ik ze posten.
Bedankt ik zal zo eens gaan installeren en kijken of het allemaal werkt. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

ToMaSZ schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:33:
vista_ish.rar

Idd bedankt. Ik had ook even een bedankje naar de maker gestuurd en deze zei dat er binnenkort weer een nieuwe versie te verwachten is. Ik heb trouwens de groene skins alweer veranderd door blauwe en de ikonen van telefoon en sms rood gekleurd. Nog wat kleine foto;s bovenin erbij gezet en nu nog wat meer verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

En daarvan schiet je ff een shotje en die pub je hier... toch? Niet dan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kacee
Heeft iemand scummvm werkend gekregen? De applicatie wil wel opstarten maar de cursor reageert niet op de joystick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

roma0803 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 20:40:
En daarvan schiet je ff een shotje en die pub je hier... toch? Niet dan? :D
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~marco899/vista-ish2.jpg

Dit was nog de verdere onbewerkte versie.

[ Voor 28% gewijzigd door marco899 op 25-11-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Lekker heftig blauw kleurtje. Ziet er op de foon best goed uit. Ben benieuwd. Van mij mag je 'm posten als ie klaar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

vistablue.rar

[ Voor 24% gewijzigd door marco899 op 25-11-2005 23:33 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste