[WLAN] Linksys WMP54G ->install probs

Pagina: 1
Acties:

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 13:48
Heb een raar probleempje met het installeren van een Linksys WMP54G-kaartje...Heb op pc1 een WRT54G geinstalleerd en geconfigureerd (+WPA), op PC2 is een WMP54G geinstalleerd.
Voor die WMP54G is het wel gelukt om de driver te installeren, maar daar houdt het ook mee op.

Als ik de bijgeleverde cd draai, dan wil de setup-utility niet starten...(zie ook het probleem in DIT topic )

Maar het verschil is dat ik wel de kaart aan de praat heb gekregen, maar niets kan instellen. XP herkent de kaart wel en ik zie via de standaard XP herkenning ook 2 WLAN-netwerken (1 van mij en 1 van de buren). Ik kan ook via die van de buren het internet op (hebben het dus niet echt beveiligd), dus de kaart functioneert prima. Echter, als ik mijn eigen netwerk op wil en dus de WPA-gegevens moet invoeren kan dat niet, omdat de bijgeleverde software niet echt werkt.

IK heb wel een nieuwere versie van de software gedownload en geinstalleerd (V4.00 terwijl mijn kaart vlgs mij V2 is ); de installatie van die software gaat dan goed, maar dan worden er weer geen netwerken gevonden... :?

Samengevat: HELP! O-)

Ter info: Betreffende pc = Compaq (Athlon1100Mhz), OS = WinXP (SP1 aanwezig, SP2 niet (nooit het nut van ingezien, probeer hem nu al een dag te downloaden, maar breekt steeds af))

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Ik zal toch SP2 zeker installeren, deze heeft op Wireless gebied veel verbeteringen.
Probeer anders de it-versie ervan te downloaden: http://www.microsoft.com/...368d3cdb5a&displaylang=nl
En voor die linksys kaartjes, ik installeer NOOIT de software ervan. Gewoon de stuurprogramma's updaten en verder geen software installeren. Ik gebruik gewoon het ingebouwde ding van SP2 om netwerken te vinden (en die is verbeterd sinds SP1).

--

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

ik heb ergens een patch gezien om met sp1 toch wpa te kunnen gebruiken, ik zal em ff voor je opsnorren

edit:

klik

[ Voor 41% gewijzigd door Romke op 10-09-2005 12:19 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• mikekiwi
Bedankt voor de tips! Heb inmiddels pc1 helemaal op orde qua servicepacks...alleen pc2 (waar het dus om gaat) lukt niet...

Heel vreemd probleem...niet voldoende schijfruimte....:

Afbeeldingslocatie: http://www.misy.nl/images/forum/diversen/screen_pc2.gif

en dat terwijl er nog 6 GB vrij is op schijf... Nu heb ik wel meer problemen met die pc en zijn schijven; als ik namelijk normaal Xp opstart dan krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.misy.nl/images/forum/diversen/screen_pc3.gif

Ook als ik een verse schijf erinstop (heb vandaag al op 3 verschillende schijven XP geinstalleerd, krijg dus altijd bovenstaande melding... Ik start dus altijd op met een bootdisk (met NTLDR en boot.ini erop), maar goed daar maak ik zo wel een apart topic voor...

Thanks anyway!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:53
1. Ondersteunt dat moederbord wel PCI2.2 ? Veel oudere moederborden houden op bij PCI 2.1 en een 54Mbit PCI wlan ding heeft 2.2 nodig. Ik weet niet uit mn hoofd wat een Athlon 1100 is.

2. Wat betreft al die (wazige) errors.. Al eens de condensatoren gecontroleerd op het moederbord? Gezien je CPU is dat mammaplankje uit de alombekende problemen-tijdperk. Check eens of ze geploft/bol/lek zijn.

• mikekiwi
DJSmiley schreef op zondag 11 september 2005 @ 13:58:
1. Ondersteunt dat moederbord wel PCI2.2 ? Veel oudere moederborden houden op bij PCI 2.1 en een 54Mbit PCI wlan ding heeft 2.2 nodig. Ik weet niet uit mn hoofd wat een Athlon 1100 is.
Eh...PCI = PCI voor mij... :+ en eh hoe kom ik daarachter??? De meest gedetailleerde info ben ik HIER tegengekomen... Of kan ik dat ergens in de pc zelf zien?

Verwijderd

misschien moet je computer to computer aanzetten.

• mikekiwi
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:09:
misschien moet je computer to computer aanzetten.
vertel verder......volgens mij ben ik in dat stadium nog niet eens aanbeland, ik moet eerst mijn kaartje nog werkend zien te krijgen. Voorlopig ligt dat aan het feit dat ik de benodigde patches voor XP niet geinstalleerd kan krijgen om zo de noodzakelijke beveiliging in te stellen.
Via de standaard settings nu (= geen beveiliging) werkt de kaart overigens wel prima via het netwerk van de buren.

M.a.w.: kaart werkt prima (ook onafhankelijk van welke PCI-standaard er op de pc zit), maar de WPA-key kan ik nog niet goed instellen...

Zijn hier ook andersoortige programma's voor die dat - buiten de XP-tool en de Linksys-tool - kunnen regelen? Ik heb vrijdag op een andere pc (ook met standaard XP zonder Service-packs) een E-tech kaartje geinstalleerd en daar zat een E-tech proggie bij waarmee je die instellingen kon doen. Zou dat programmaatje ook werken icm Linksys-kaartjes?
Pagina: 1