[XP] Linksys WMP54G v2 installatie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 19:34

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Hoi :w

Ik ben nu al een poosje aan het stoeien met een Linksys WMP54G (54Mbit WLAN PCI) kaartje, maar ik krijg dat kreng echt totaal niet aan de praat. Windows ziet hem als gewone "netwerkadapter", maar heeft de juiste drivers er niet voor. Zelfs, als ik de CD-ROM van linksys in de CD-ROM speler doe, staat de setup even in beeld en gaat daarna weer weg. Zelfde als ik de drivers van www.linksys.com haal. :?
Ik heb al even gezocht, maar geen antwoorden gevonden. Wat heeft Copyman al geprobeerd:Ik snap het allemaal niet meer hoor. Dit heb ik iig nog nooit meegemaakt, dat ik hardware niet heb kunnen installeren. Zie ik iets over het hoofd ofzo? Kan het misschien iets in de BIOS zijn?

Of kan het iets met de Wireless Zero Configuration te maken hebben?

[edit]
Het MEEST vreemde vind ik dat de setup niet eens werkt. Autorun menu komt even 1 seconde in beeld en gaat daarna weer weg, als ik handmatig de setup op de CD aanklik gebeurd er ook weinig. Dit had ik laatst ook bij een kennis, waar ik een USB adapter wilde installeren (54Mbit). Hier wilde hij de CD na een schone install ook niet pakken. Het geluk was dat windows xp de USB adapter zelf zag.

[ Voor 28% gewijzigd door Copyman op 16-07-2004 18:53 . Reden: Toevoeging tekst. ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Gewoon zelf handamtig het stuurprogramma selecteren van de CD ipv
de driver te laten zoeken door MS!? Ik heb nog nooit anders gedaan ;)

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Zou je mijn startpost even goed willen lezen? :+

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Windows ziet hem als gewone "netwerkadapter"
Dan lijkt het me dat je als nog niet daadwerkelijk windows alleen deze keuze hebt gegeven deze driver te proberen. Het verschil was geloof ik een vinkje meer of minder, ik geef toe echt duidelijk maakt MS het niet.
(als dit het geval was)

[ Voor 83% gewijzigd door SSH op 16-07-2004 16:59 . Reden: moest nog wat bij ]

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Ik heb al even gezocht, maar geen antwoorden gevonden. Wat heeft Copyman al geprobeerd:
Wat staat daar? ;)

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Het probleem zit hem erin dat indien windows de driver neit goed vind hij gewoon weer zijn standaard driver pakt. Maar zie daarvoor mijn post ervoor.
Controleer dus of je wel daadwerkelijk de goede driver geinstalled hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door SSH op 16-07-2004 17:01 ]

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Even ontopic verder oke? :P
Ik weet heus wel hoe ik handmatig moet installeren. ;)

En btw, de drivers op CD-ROM en drivers van www.linksys.com worden door windows niet als juiste drivers gezien. Dat vind ik ook al zoiets vaags.

PC net een week geleden geformatteerd en niets raars mee gebeurd, met 'raar' bedoel ik dan een virus/worm etc.

[ Voor 68% gewijzigd door Copyman op 16-07-2004 17:05 ]

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Copyman schreef op 16 juli 2004 @ 17:02:
Even ontopic verder oke? :P
Ik weet heus wel hoe ik handmatig moet installeren. ;)
Das heel mooi, maar ik zou het toch even controleren. Windows is niet echt bepaald user friendly als je iets zelf wil doen. Je gaf nl zelf aan dat windows hem nog steeds ziet als standaard wireless, vandaar mijn argwaan.
(niet tegen jou maar tegen windows ;))

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Heeft echt niemand een vergelijkbaar probleem met linksys? Dat de installatie CD gewoon niet werkt etc? Het zal toch niet zo zijn dat alleen ik dit probleem heb. :(

Verwijderd

Copyman schreef op 17 juli 2004 @ 10:49:
Heeft echt niemand een vergelijkbaar probleem met linksys? Dat de installatie CD gewoon niet werkt etc? Het zal toch niet zo zijn dat alleen ik dit probleem heb. :(
Hey Copyman,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Onder apparaatbeheer geeft de kaart "error 010" aan.

*De setup van de CS-rom werkt niet en Linksys update de driver ook niet op de site.
*Ik heb ook verschillende pci sloten geprobeerd.
*Ik had een tip gekregen om de kaart aan te sluiten en dan Windows opnieuw installeren, maar dit helpt ook niet.
*Ik heb het ook met Windows Home en Pro geprobeerd. (beide Ned. versie)
Welke Windows heb jij?

Verwijderd

Is het probleem nu opgelost?

Heb namelijk precies hetzelfde, op meerdere pc's zelfs.

Denk dat de kaart zelf gewoon rot is!

Verwijderd

Nee, kaartje is volgens mij niet rot, heb hetzelfde probleem gehad. Wat ik heb gedaan: Wireless Zero als service gestopt en op manual gezet daarna PC rebooten en installeren: Alles OK. Daarna kun je de Wireless zero service weer op automatic zetten en starten.

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Hebben jullie al contact gehad met Linksys Nederland?
Ik heb eerder een probleempje gehad, heb gemaild en ben daarna goed geholpen.
Adres: http://www.linksys.com/international/support.asp?coid=28

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Heb alles geprobeerd.

Deze kaarten werken gewoon NIET.
Heb getest op 4 verschillende pc's.

De eerste kaart werkte helemaal niet kreeg ik ook niet geinstalleerd.
De 2de kan ik wel de driver van installeren maar krijg ik alsnog foutcode 10.

Win98/Winxp Home/Winxp Prof/Nieuwe install/Ander slot/IRQ toekennen/Wirelesszero uit
NIETS werkt.

Krijg de indruk dat er gewoon een rotte serie kaarten circuleert, want heb gisteren een Etech 54mbit geinstalleerd op een pc en dit werkte direct!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:48
De Linksys WMP54G werkt niet op oudere ASUS moederborden en Compaq PC's.

Welke dit precies zijn, weet Linksys zelf ook niet (heb een keer gebeld voor een lijst met moederborden/pc's die problemen geven).

Verwijderd

Waren allemaal vrij nieuwe moederborden, NFORCE2 chipset, via chipset (333) en ouder via chipset (133). Werkt allemaal niet.

Nu heb ik een Etech gehaald, klik erin en werkt direct.

Linksys kan wat mij betreft het heen en weer krijgen.

Verwijderd

Oja, voor de mensen die dachten dat de helpdesk uitkomst zou bieden:
(lees eerst het onderste deel van de mail, waar mijn toch vrij uitgebreid verhaal te lezen is)

------------------------------------------------------------------------------------

Geachte Linksys klant,

Hartelijk dank dat u kontakt heeft opgenomen met Linksys Technische
Ondersteuning.

Hier is de link voor de laatste driver: ftp://ftp.linksys.com/pub/network/WMP54Gv4_20040415.exe
En plaatst u de WMP54G in een ander PCI slot voor dat u nieuwe driver
installeert. Natuurlijk eerst oude driver deinstalleren.

Voor verdere vragen kunt u ons bereiken op blabla

Original Message Follows:
------------------------
Beste,

Ik heb een Linksys wireless WMP54G PCI kaartje van jullie gekocht. Dit kaartje heb ik proberen te installeren op mijn pc, een xp3000 op een MSI KT3Ultra2 mainboard met 512mb DDR333 geheugen. Er zitten GEEN uitbreidingskaarten in de pc, buiten de videokaart. Er staat een schone windows xp installatie op (xp prof) met SP1 en alle updates. (SP2 staat er nog niet op) Alle drivers zijn de nieuwste versies.

Wat is nu mijn probleem:

Ik start windows. Windows vindt de kaart. Ik installeer de driver vanaf de originele cd. Windows herkent geen geldige driver. Ik selecteer de driver handmatig, windows zegt dat deze niet overeen komt met de hardware en als ik hem toch gebruik geeft hij de melding "apparaat start niet, foutcode 10". Ook niet na reboot. Ook niet na het uitzetten van de "wireless zero" service.

Zelfde probleem op 2 andere pc's. (willekeurige hardware, wel alle3 amd
cpu's)

Kaartje omgeruild.
Nieuw kaartje kan ik WEL installeren (vindt ook zelf de driver op de cd), maar geeft dan ook weer foutcode 10. Opnieuw hetzelfde probleem op meerdere pc's, onder meerdere os'en (win98, winxp home, winxp prof), allemaal vrij nieuwe pc's (varierend van 1 tot 3jaar oud) Het kaartje werkt ook niet met de nieuwe drivers van de linksys site.

Ik heb ook alles geprobeerd mbt irq's en pci sloten. Ander slot, IRQ vrijhouden voor de kaart, niets werkt.

Nu heb ik zelf toch redelijk verstand van pc's, maar deze kaartjes werken niet, op geen enkele pc die ik geprobeerd heb. Ik heb eergisteren een Etech 54mbps wireless pci in een pc gezet, en die werkte direct. Ben nu echt ten einde raad en ik overweeg dan ook om mijn Linksys kaartje dan maar om te ruilen voor een Etech...

Nu is mijn vraag, heeft U enig idee waar dit probleem kan liggen, of heb ik gewoon pech en heb ik 2x een defecte kaart gekregen?

Met vriendelijke groet,

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 23:20 ]

Verwijderd

Wat bij mij wel gewoon werkte is niet de setup in de root te pakken maar de setup in de subfolder Utility.
Denk er om om eerst de software te installeren en dan pas de hardware (bij mij maakte het niets uit maar linksys adviseert die volgorde)..
Succes ;)

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 10:17

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik wil dit topic graag kicken, omdat ik soort gelijk probleem heb.

Ik heb voor meerdere mensen een draadloos netwerk geinstalleerd, en heb gekozen voor het merk Linksys.
In verleden heb ik 1 keer gehad dat een kaart DOA was, omdat deze totaal niet herkend werd in windows, in geen enkele pc. Een andere (zelfde type) kaart werkte wel; prima de DOA netjes geruild.

Nu heb ik afgelopen week weer een netwerk geinstalleerd, maar toen was er weer een DOA: zelfde kwaal: weer netjes kunnen ruilen.

Maar: nu belt een van die gebruikers mij op dat er (na week gebruik) geen internet meer was:
alles doorlopen; blijkt dat de kaart niet meer in windows herkend wordt: wordt helemaal niet meer gedetecteerd. Zoeken naar nieuwe hardware, handmatig installeren, nieuwste drivers etc etc het mocht allemaal niet helpen. Ik heb kunnen constateren door door de gebruiker in stappen dit te laten ondernemen: via de telefoon dus.

Dus voordat ik de pc-noob (de gebruiker dus) de kast laat openen en ga uitleggen wat pci is en hoe die een ander slot kan gaan gebruiken; is er iemand die dit ook gehad heeft, waarbij het bekend is dat de kaart alsnog naar de filestijnen is........kwaal die ik met de 2 DOA had is precies hetzelfde, maar deze heeft voor een week zonder problemen (bij installatie, configuratie en gebruik)gewerkt....arg......

ps: ik kan pas over 2 weken bij hun tussen de 2 pc's dezelfde kaart wisselen (of die van mij gebuiken: is nog over), maar ik wil ze graag niet zo lang laten wachten (en al helemaal niet zelf in de kast laten aanrommelen, want als je ziet wat die met pc's doen), en was dan ook benieuwd of iemand iets soortgelijks heeft.

Kleine samenvatting:

de kwaal is hetzelfde als de 2 DOA's die ik ooit had. Daarnaast heb ik auto search, manual search en instal gedaan. Ook heb ik haar een herstelpunt laten laden waarbij de kaart zeker nog werkte.
Als ik de gebruiker mag geloven is er niets raars gedownload en er zijn geen virussen aanwezig. De kaart deed het op een na andere reboot niet meer (avond daarvoor nog gebruikt, volgende ochtend werd deze niet meer herkend).

uiteraard al op google en GoT gekeken, maar alleen dit topic kwam in de buurt, vandaar de kick B)

[update]
Het geval is dat ik de gebruiker zo ver heb gekregen dat deze zelf de kaart uit de pc heeft gehaald en geruild heeft...dat ging perfect, maar nu is het dus zo dat ook deze niet herkend wordt: zelfs andere IRQ en PCI gleuf mocht niet baten......iemand een id wat hier aan de hand kan zijn?
[/update]

[ Voor 23% gewijzigd door Seesar op 10-05-2005 17:12 ]

T60P Widescreen

Pagina: 1