Nieuwe tv kaart overhit, schuld van moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• FolkertR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik heb vandaag een Sapphire Theatrix Theatre 550 Pro ontvangen (ATI Theatre 550 Pro based) en heb deze meteen geinstalleerd.
Hij werkte perfect (had mooi beeld en geluid), totdat na 5 minuten al het beeld raar deed en grijs werd tot alleen maar grijs.

Toen ik de coaxkabel zou checken, voelde ik dat de kaart zooo heet was dat je hem niet kon aanraken (écht heet dus). De rest van de kast en het systeem was niet warmer dan normaal.

Na wat gegoogle kwam ik een bericht van ATI tegen op de KB van ATI:
PCI 3.3V and 5V requirement for Theater 550 Pro PCI Tuner products

PCI versions of Theater 550 Pro TV Tuner products require motherboards
that provide 3.3V and 5V on the PCI bus. If the motherboard does not
provide 3.3V on PCI, it is possible that the system will not boot up.
Genoeg inleiding, nu de vraag :]
Ik heb een Asus A7N8X-X Socket A moederbord en voldoe ik daarmee aan deze eis?
In andere woorden: ondersteunt mijn moederbord zowel 3.3V als 5V op de PCI bus?

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:27
Check de FAQ :) PCI, PCI-X en PCIe, wat zijn de verschillen?. Daar kan je precies vinden hoe het zit met de spanningen op je bord ;)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• FolkertR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-11-2024
Volgens mij is dat nét iets te technisch voor mij.
Ik heb op internet wel kunnen vinden dat m'n moederbord PCI 2.2 is... kan ik dan uit de tabel concluderen dat het 5/3.3 volt is?

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:27
FolkertR schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:40:
Volgens mij is dat nét iets te technisch voor mij.
Ik heb op internet wel kunnen vinden dat m'n moederbord PCI 2.2 is... kan ik dan uit de tabel concluderen dat het 5/3.3 volt is?
Nou als je mijn tekst hebt kunnen lezen dan denk ik dat je ogen ook goed werken :) Wat je dus even moet doen is goed naar het plaatje uit de FAQ kijken, en dan ook goed kijken naar je PCI slot. Als je goed kijkt zie je dat je PCI slot aan de achterkant een nokje heeft zitten in het slot zelf. Dat bepaald of je een 3.3v of 5 volt slot hebt :) Ga er maar vanuit dat je een 5/3.3 volt slot hebt hoor ;) Dat is namelijk redelijk standaard B)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com