Nieuw systeem, zelf in elkaar gezet, geen beeld.

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StefZ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-02 13:20
Gister heb een nieuw systeem zelf in elkaar gezet. Alle onderdelen zijn nieuw (gister gekocht). Nadat ik alles in elkaar had gezet(volgens de boekjes) zette ik de stroom aan en drukte de power knop in. De fans beginnen te draaien, de computer start op(geen idee hoever), maar ik krijg geen beeld.

De specs zijn:

Mobo: Asus A8N-SLI
Proc: AMD Ahtlon 64 3500+
Geheugen: 2x 512 Kingston 3200
Gfx: Asus Extreme N7800GT/2DHTV
HD: WD 250gyg sata
Voeding: CoolerMaster RealPower 450

De voeding werkt goed volgens mij, aangezien alle fans draaien en hij duidelijk een poging tot opstarten doet.

De gfx kaart heeft dus 2x een DVI uitgang, aangezien mijn monitor dat niet heeft heb ik getest of het DVI -> VGA blokje wel werkt. Deze doet het gewoon. De kaart zit in het bovenste SLI slot en is aangesloten op de voeding. Er zit zon wit klipje op het pci-e slot, moet hiermee nog iets gedaan worden? Gfx kaart kan ik niet op een andere pc testen omdat ik geen ander mobo met pci-e heb.

Geheugen heb ik getest op een andere pc. Dit werkt gewoon.

Proc is volgens mij juist gemonteerd en het koelblok ook. Proc kan ik niet op een andere pc testen omdat dit mn eerste AMD is ;\

Het mobo is volgens mij ook goed gemonteerd. Als ik de pc aanzet hoor ik meestal geen beepjes, maar soms geeft ie continu beepjes met tussen pauzes(beep-pauze-beep). Dit zou waarschijnlijk betekenen dat er iets met de cpu mis is. Maar aangezien hij dit niet altijd doet weet ik het ook niet meer.

Aangezien de winkel minimaal een uur heen en een uur terug reizen is wil ik graag weten wat het probleem is voordat ik terug ga. Heeft iemand nog tips?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Probeer een pci videokaart om te kijken of hij überhaupt beeld geeft, en kijk of je iemand weet waar je je pci-e videokaart kan testen

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• StefZ
Ik heb de faq doorgenomen. En helaas weet ik niemand met een PCI videokaart of pci-e mobo :(

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-01 21:19
Kijk met behulp van je beebcode wat er mis is.

www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

Verwijderd

Misschien rare vraag, maar gaat je CD/DVD lade open en dicht als je de PC hebt opgestart? Had hetzelfde probleem als jij, inclusief de CDlade die niet open ging, merkte dat ik was vergeten de 4 punts stroomaansluiting ook aan te sluiten. Heb helaas geen idee hoe dat ding officieel heet.

• StefZ
High frequency beeeps while running Overheated CPU Check the CPU fan for proper operation. Check the case for proper air flow.

Repeating High/Low CPU Either the CPU is not seated properly or the CPU is damaged. May also be due to excess heat. Check the CPU fan or BIOS settings for proper fan speed.

Zoals ik al zei, misschien iets met de cpu. Maar omdat hij dit maar een paar keer heeft gedaan is dit te betwijfelen.

• StefZ
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:52:
Misschien rare vraag, maar gaat je CD/DVD lade open en dicht als je de PC hebt opgestart? Had hetzelfde probleem als jij, inclusief de CDlade die niet open ging, merkte dat ik was vergeten de 4 punts stroomaansluiting ook aan te sluiten. Heb helaas geen idee hoe dat ding officieel heet.
Die kan ik gewoon open en dicht doen ja.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 01:43
sluit es alleen mobo, cpu, 1 geheugen reepje en videokaart aan los gewoon op een kartonnen doos ofzo.
Laatst een vriend geholpen met zn pc die ook niet wou opstarten, bleek dat zn mobo ergens contact maakte met de mobotray. Hij had precies dezelfde symptomen, soms een paar beepjes maar meestal een zwart beeld met fans die beginnen te draaien.

Verwijderd

heb je wel de molex stekker in het moederbord gestoken? boven de pci-e slots

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde systeem als jij, en ook hetzelfde probleem toen ik hem in elkaar had gezet. ik was het tweede kleine stroomkabeltje (Die uit de voeding komt) vergeten in het moederbord te prikken. ik wist geeneens dat die er was :P
is dat t?

• StefZ
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:02:
Ik heb ongeveer hetzelfde systeem als jij, en ook hetzelfde probleem toen ik hem in elkaar had gezet. ik was het tweede kleine stroomkabeltje (Die uit de voeding komt) vergeten in het moederbord te prikken. ik wist geeneens dat die er was :P
is dat t?
Ik heb drie stekkers van de voeding naar het mobo; die grote power stekker, zon 4pins atx12v en een EZ_PLUG( volgens mij is deze alleen voor SLI modus)

Ik neem aan dat ik gewoon zon kartonnen doos die bij de spullen kwam kan gebruiken als ondergrond?

Verwijderd

Misschien is het een domme opmerking, maar het is een veel voorkomende fout:

Zit je videokaart wel goed in het slot. Ik heb dit probleem ook een keer gehad en het bleek dat mijn videokaart niet helemaal in het slot geduwd was!

Probeer het a.u.b.

Gr. Arend

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:35

GVR

Join the club!!

Hier hetzelfde probleem:

- A8n-sli deluxe
- Venice 3500
- 2x 512 Corsair TWINX
- Asus 6600GT
- Tagan 480W

Wat heb ik al geprobeerd:
- Geheugenmodules apart in memtest bij Mycom: In orde
- Videokaart in ander systeem: in orde
- Voeding op andere pc (wel een 20pinsmobo, geen 24 pins): in orde
- Moederbord bij winkel getest: complete windows install erop kunnen doen
- Processor bij mycom getest: gewoon beeld
- Monitor op ander systeem: gewoon beeld

Ik krijg ook geen beeld bij booten. Geen post report van het moederbord, fans beginnen te draaien, geheugen heeft even activiteit (ledjes op module). Ik heb de overige hardware nog niet aangesloten op het moederbord, dus alleen de cpu, geheugen en videokaart zitten erop.

Vreemde is dat als ik de resetknop induw, dat dan de fans ineens op volle snelheid beginnen te draaien :? :?

Ik ga het nog proberen met een andere voeding op dit moederbord. Alle stekkers zijn gecontroleerd (de 12 volt-stekker was ik niet vergeten ;) )

Begin de hoop langzamerhand een beetje op te geven

Verwijderd

Misschien nog een dom antwoord, maar heb je je beeldscherm kabel wel op de videokaart geprikt? Heb dat namelijk zelf eens gehad, en had ik hem onder de printerpoort aansluiting op de on-board ding gehangen, toen deed hij ook niks. :P
Of vergeten het beeldscherm aan te doen :)

Allemaal van die domme dingen, maar je weet het nooit...

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Over het algemeen biept een mobo bij alle situaties voordat het beeldscherm het doet, behalve wanneer de processor kapot is. Dan heb je jouw situatie; Lampjes die branden, fans die draaien, en verder niets (geen opspinnende harde schijven, geen piepjes, helemaal niets)

Gebeurd er iets anders als je probeerd te booten zonder CPU? Of begint het ding te piepen als je probeerd te booten zonder videokaart en geheugen?

[ Voor 21% gewijzigd door frickY op 08-09-2005 15:53 ]

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 11:28
Mensen ik heb dus precies hetzelfde probleem :| .

Ik heb zelf nooit een nieuw systeem in elkaar gezet en wilde dat wel eens proberen. Toen heb ik dus besloten mijn oude computer uit elkaar te halen (die het overigens wel deed dus) en opnieuw alles erin te plaatsen... met de gedachte oefening baart kunst. Om ervaring op te doen, om binnenkort zelf een nieuwe te bouwen.

Nou heb ik gewoon alles erin gezet zoals ik het eruit haalde. Ik had precies alle stappen genoteerd. Maar bij het opstarten krijg ik dus zwart beeld. De fans draaien, de harde schijf schrijft in eerste instantie gewoon, en opeens niks meer, blijft ie hangen, de monitor stand by en geen beeld.

Nou is het dus zeer de moeite waard voor iedereen om er achter te komen wat het probleem is. De videokaart en de geheugenkaart eruit gehaald en teruggezet, maar dit helpt dus niet.

En eeh. de cd lade gaat gewoon open en dicht.

Ik zit er dus ook even mee. Wat heb ik fout gedaan?

• StefZ
Helox-in-a-box schreef op donderdag 08 september 2005 @ 14:58:
sluit es alleen mobo, cpu, 1 geheugen reepje en videokaart aan los gewoon op een kartonnen doos ofzo.
Laatst een vriend geholpen met zn pc die ook niet wou opstarten, bleek dat zn mobo ergens contact maakte met de mobotray. Hij had precies dezelfde symptomen, soms een paar beepjes maar meestal een zwart beeld met fans die beginnen te draaien.
Net geprobeerd, same shit :(

• DutchKid
  • Laatst online: 26-05 22:38
Ik heb het zelf een keer gehad dat van de fan de RPM snelheid niet meer doorgegeven werd. Dit veroorzaakte een probleem dat niet geregistreerd werd door het mobo en hij gaf dus ook geen piepjes. Was ook een ASUS mobo.

Optie 1: Misschien een idee om stuk voor stuk elk plankje te vervangen en kijken waar het probleem ligt.

Optie 2: Misschien is er een hardwarematige switch die SLI aanzet, staat wel in het boekje.

Heb je ook al geprobeerd om de monitor op de andere DVI poort aan te sluiten met het verloopstukje?

Dutch~

• GVR

GVR

Volgens mij had ik hetzelfde probleem als ik het geheel buiten de kast aansluit. Ga ik voor de zekerheid nog eens testen. Ik heb in ieder geval zowel op de D-SUB als op de DVI-poort geen beeld.

SLI of non-sli kan ik instellen door een kaartje op het moederbord te steken (zelfde als bij de TS), als je dit kaartje andersom erin zet dan draai je op sli.

• StefZ
Ik heb bij mn voeding zon metertje gekregen, en deze staat op ~90watt als ik de pc aanzet.

Ook heb ik zon soort magneetachtige ring, er staat nergens waar deze voor nodig is in de boekjes. Deze is waarschijnlijk om een aantal draden door te doen, maar hier zal het niet aan liggen neem ik aan?!

• frickY
Over het algemeen lopen de draadjes voor je front-ledjes, powerswitch, en resetswitch hierdoor heen. En nee, dat kan het niet zijn.
90Watt lijkt me goed mogelijk dat dat alleen je moederbord, fans, en draaiende harde schijven zijn.

Haal de processor er eens uit en kijk of het ding dan wel wilt piepen.

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik had net als jullie dat probleem dus ook. Bij mij deden echter de piepjes het ook al niet, en de vrouw van ASUS die problem report via de line-out hoorde ik al niet. Bij mij was mijn moederbord gewoon kapot. Bij de topicstarter denk ik er niet direct aan, maar de rest van de mensen die hier met dit probleem zitten moeten even checken op piepjes als je het mij vraagt.

• StefZ
frickY schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:28:
Over het algemeen lopen de draadjes voor je front-ledjes, powerswitch, en resetswitch hierdoor heen. En nee, dat kan het niet zijn.
90Watt lijkt me goed mogelijk dat dat alleen je moederbord, fans, en draaiende harde schijven zijn.

Haal de processor er eens uit en kijk of het ding dan wel wilt piepen.
Hij wilt zonder cpu niet piepen :\ Ligt dan waarschijnlijk aan het mobo?

• GVR

GVR

Op mijn moederbord is een complete windows install gedaan in de winkel, dus het mobo is niet defect helaas

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 12:52

KneoK

Not in a million lightyears

StefZ schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:49:
[...]

Probeer ook dan wat andere "fouten" te simuleren. Processor terug en geheugen eruit. Geheugen weer terug en videokaart eruit.
edit:
Even voor de duidelijkheid: onderdelen uiteraard verwisselen als de pc uit staat ;)

Dit zou allemaal verschillende beep-codes moeten geven. Als je die ook in bovenstaande situaties niet krijgt dan denk ik dat je inderdaad richting moederbord moet zoeken.

[ Voor 11% gewijzigd door KneoK op 09-09-2005 01:09 ]

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 11:52

nIghtorius

Poef!

als het ding lange pieptonen geeft (zeg maar 2 a 3 seconden).. en dan even stil is en weer opnieuw begint met de lange pieptoon.

Dat is bij veel BIOSSEN het teken dat het geheugen niet goed is, maar omdat jij al de werking van beide reepjes geheugen al getest hebt (en blijken ook nog goed te werken).. probeer eens..

* Alleen mainboard
* Grafische kaart
* één geheugenreepje in de derde geheugenslot.

zorg ervoor dat de 24-pins EPS stekker van je voeding erin zit, de 4 pins 12V stekkertje (die ook veel voorkomt bij P4's) erin zit. (maar zorg er ook voor dat de Molex bij de PCI-E slot erin zit als je 20-pins ATX stekker op je voeding hebt, stop hem er niet in als je wel een 24-pins EPS stekker op je voeding hebt zitten)

probeer het dan eens opnieuw. Lukt het nog niet.. probeer dan je CPU te reseaten (eruit halen en er weer instoppen.. klinkt stom.. Wil wel eens werken)

[ Voor 10% gewijzigd door nIghtorius op 09-09-2005 10:22 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• frickY
[...]

Hij piept dus niet als je de CPU eruit hebt, en ook niet als je de CPU erin hebt?
Dan lijkt het me een kapot mobo. Of overleden door montage, of een DOA

Ik heb ditzelfde gehad met een Asus CUV4-X (oud beestje, p3) nadat ik een geheugendimmetje had bijgeplaatst. Waarschijnlijk is het mobo toen iets tever doorgebogen en zijn er wat printbanen gesprongen oid. Resultaat is dat alleen alle apparaten spanning krijgen (fans en HDs draaien, lampjes brandne) maar het systeem boot verder niet.

[ Voor 33% gewijzigd door frickY op 09-09-2005 11:03 ]

• StefZ
Mobo + geheugen = niet beepen
Mobo zonder geheugen = beepen (beep*pauze*beep*...)
Mobo + geheugen zonder cpu = niet beepen
Mobo + cpu + geheugen = niet beepen
Met of zonder gfx kaart = niet beepen

Ik denk dat ik nu alles wel geprobeerd heb. Tijd om de winkel te bellen :\

• StefZ
Me pa is terug gegaan naar de winkel(ik moest werken). Daar hebben ze de mobo,cpu en gfx kaart getest. Hun kregen wel beeld!! :? Net thuis nog eerst eens ff op karton getest en toen kreeg ik ook opeens beeld. Wat me meteen opviel was dat er een error kwam. Hadden ze daar in de winkel de cpu fan op de chassis fan aangesloten... Ik snap niet dat als ze die error krijgen het niet ff verbeteren. Dus toen dat ff goed gezet, reboot, nu zegt ie CMOS checksum error - default shit loaded. Toen nog een keer gereboot met hd erbij, hd zag ie dus. Nog een reboot, totaal geen beeld meer. Ik ben dus nu weer bij af.

Kan de oorzaak zijn een lege of kapotte batterij? Naja ik ga het mobo nu nog maar eens proberen op een stuk karton. Zucht, schiet niet op zo... :)

Verwijderd

batterij is het niet, probeer het idd nog ff op karton - ik begin nu bijna te denken
dat je board sluting maakt op de kast - komt de print niet tegen het chassis aan?

verander nu maar ff niks aan geheugen en proc, sluit ook geen hd's / cdroms aan

vanf een basis proberen op te bouwen

sluit ook niet gelijk al die dingen van je kast aan zoals usb-fronts enzo, alleen die powerknop
(als dit mogelijk is)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 16:12 ]

• StefZ
Op een kartonnen doos -> voeding, mobo, cpu, gfx kaart, geheugen. Hetzelfde als net, alleen nu geeft ie geen beeld meer.

Verwijderd

Mijn pc doet 't op dit moment ook niet en blijkt binnen ditzelfde genre te vallen. Als we dan toch bezig zijn, hier het topic met mijn probleem. Denk dat ik dat kartonnen doos gebeuren ook maar eens moet proberen en natuurlijk een boot zonder CPU. Nog andere dingen die ik kan proberen? Succes iedereen met dit irritante probleem!

• The Mystic
  • Laatst online: 22-05 11:28
Zijn er nog ontwikkelingen, wil wel weten hoe het afloopt :? Krijg je de computer nog aan de praat?

Verwijderd

ik zou het eens proberen met een pci videokaart uit het tijdperk van de flintstones,
ik ben benieuwd of je dan beelf krijgt. Is altijd handig om in ieder geval verder te kunnen, en om eventueel in je bios aanpassingen te maken om verder te komen

• DutchKid
  • Laatst online: 26-05 22:38
DutchKid schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:13:
Ik heb het zelf een keer gehad dat van de fan de RPM snelheid niet meer doorgegeven werd. Dit veroorzaakte een probleem dat niet geregistreerd werd door het mobo en hij gaf dus ook geen piepjes. Was ook een ASUS mobo.
Ik blijf toch hierbij, helemaal omdat je wel beeld kreeg toen ie op de Chassis aansluiting zat.

Probeer eens de CPU fan te vervangen...

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Word je cpu niet verkeerd geclocked? Reset je Bios eens en zorg dat je je cpu settings controleerd.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Eisenhower
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-05 18:31
al andere toetsenborden/muizen geprobeerd?

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
StefZ schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:27:
Mobo + geheugen = niet beepen
Mobo zonder geheugen = beepen (beep*pauze*beep*...)
Mobo + geheugen zonder cpu = niet beepen
Mobo + cpu + geheugen = niet beepen
Met of zonder gfx kaart = niet beepen
Zodra je geheugen er dus in zit, doet hij niks. Iets met de geheugencontroller (welke bij AMD in de processor zit) of je geheugenbanks?

Verwijderd

Misschien een idtje ... 1 keer toen ik erbij was dat een pc in elkaar gezet werd ... zaten er 2 p4 stekkertjes aan de voeding (tagan 2force) 1 tje paste perfect maar pc had geen beeld ... andere paste er wel in maar klipje paste niet ... wel beeld ... :?

Waarschijnlijk is het al gechecked maar ik denk kzeg ut even ...

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 10:42
pinnetje van je proc. afgebroken?
geheugen er niet goed in?/niet goed?
voeding niet op 110 volt :P
niet perongeluk de 4 pinnetjes van je 24 pins voeding als p4 stroom aangesloten? ( if you know what i mean)
echt een kut probleem, het kan alles zijn :S

Verwijderd

The Mystic schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:04:
Zijn er nog ontwikkelingen, wil wel weten hoe het afloopt :? Krijg je de computer nog aan de praat?
Ik weet niet of de vraag aan mij gericht was, maar nee, geen verdere ontwikkelingen. Behalve dat ik het geheugen van een vriend in mijn systeem getest heb, wat resulteerde in exact hetzelfde probleem. Het is voor mij nu voor 95% zeker dat het m'n mobo is, dus die gaat morgen waarschijnlijk fijn terug naar iComputers en heb ik hopelijk over een weekje of 2 een nieuwe SLi-DR in huis :9~ Ik mis m'n systeem echt, verder alleen een 3 jaar oude Dell met een P4 2,53 en een FX5500 en een 5 jaar oude Packard Bell met een 800MHz K6 en een TNT2, dus weinig gamegeweld :(. Ik hou jullie op de hoogte!

Verwijderd

Mobo: Asus A8N-SLI
Gfx: Asus Extreme N7800GT/2DHTV
- A8n-sli deluxe
- Asus 6600GT
Waarschijnlijk zit het probleem hem in dat je een Asus moederboord gebruikt samen met een Asus videokaart (in beide gevallen).

Ik heb het ook wel is gehad dat ik systeempjes aan het bouwen was en inderdaad ook geen beeld kreeg. Gelukkig kon ik testen met verschillende producten, zowel geheugen verwisseld, voeding gewisseld, processor gewisseld, mobo gewisseld maar niks mocht helpen. Uiteindelijk een ander merk videokaart (geloof dat ik toen een HIS of een Leadtek heb gepakt) en ja hoor gewoon beeld.

Kijk of je dus een andere PCI-E videokaart kan testen (liefst ander merk). Succes

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
[...]

Het natuurlijk ook dat je een cpu hebt die het mobo nog niet support? Ik bedoel eigenlijk dat je een mobo heb gekocht van de eerste generatie waar wss nog een oude bios op zit?

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Oops tis al opgelost... maarja tzou kunne he B)

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Probeer eens 1 geheugen bankje I.P.V meerder..

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 12:54

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

per ongeluk het kaartje wat tussen je pci-e sloten zit op dual of singel staan.. of zit hij er wel goed in?

maakt je mobo geen kortsluiting aan de achter kant.. (veel mensen vergeten de afstand houders tussen de behuizing en het moederbord er in te schroeven ;)

zeker weten dat je ALLE voeding stekkers er in hebt..? dus de MOLEX de 24 pins en de 4 pins stekker (3 in totaal)

usb kabeltjes voor je front usb er goed in..?

alle fan kabels aan gesloten?

Bedankt alvast

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 14:09

DFS

StefZ schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 15:57:
Hadden ze daar in de winkel de cpu fan op de chassis fan aangesloten... Ik snap niet dat als ze die error krijgen het niet ff verbeteren. Dus toen dat ff goed gezet, reboot, nu zegt ie CMOS checksum error - default shit loaded. Toen nog een keer gereboot met hd erbij, hd zag ie dus. Nog een reboot, totaal geen beeld meer. Ik ben dus nu weer bij af.
Heb je het al weer een keer geprobeerd met wel de cpu fan aangesloten op de chassis fan, aangezien die het toen wel deed, Misschien iets met de cpu fan aansluitingen wat niet helemaal goed is.

• GVR

GVR

Nou bij mij lag het aan het geheugen. Door de corsair modules (die met memtest 100% in orde waren) bootte de pc niet, en bleef ook de error melding van de videokaart weg. De modules maar eens gaan ruilen dus.

• rastamen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-03 16:22
Ff een kleine Kickje .

Ik heb het zelfde probleem.
Zo'n beetje de zelfde opstelling. Maar heb de A8N-SLI Premium incombinatie met de Cooler Master Extreme power 430 watt.

Maar kijk eens de Atx aansluiting na want op de atx aansluiting van de voeding zit geen -5 Volt.
En daar zit volgens mij het probleem. In de manuel staat dat hij geen -5 volt onderstuent ofzo iets.
Dus heb ik ff een andere voeding aan gesloten met -5 volt. en ja hoor we hadden beeld. weet niet zeker of het hier aan ligt

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 19:16

BTU_Natas

Superior dutchie

Je hebt je asus mobo, omgeruild voor de een dfi sli-dr? Goede keuze. Alleen heb je dan wel de verkeerde voeding B)

Lees en huiver

http://www.dfi-street.com....php?t=10854&page=1&pp=15

• rastamen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-03 16:22
BTU_Natas schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:50:
Je hebt je asus mobo, omgeruild voor de een dfi sli-dr? Goede keuze. Alleen heb je dan wel de verkeerde voeding B)

Lees en huiver

http://www.dfi-street.com....php?t=10854&page=1&pp=15
Nou dat niet. Maar ik vraag me af of de -5 volt bij nieuwe moederborden nou nog nodig is.
Want de coolermaster zonder -5 volt werkt niet op de mobo en een b-merk voedingkje met -5 volt wel.
Pagina: 1