Toon posts:

19" breedbeeld TFT, advies graag

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek achter een 19" breedbeeld tft.
Echter zou deze zo een blinkend scherm moeten hebben zoals je veel ziet bij de sony vaio laptop's( bij sony noemt die technology X-black, bij asus Crystal Shine).

19" breedbeeld tft's vinnek al nie veel(veel gewone 4:3 verhouding), en blinkende al helemaal niet.
Enige 19"breedbeeld die ik al gevonden heb is deze Dell UltraSharp 2005FPW

Dus iemand die mij een tft kan aanraden ?
(of een echt goede 19" breedbeeld tft, maar dat dan niet blinkt).

Respone tijd is minder belangrijk, er zal weinig op gegamed worden.
Ook dient deze tft als 2de scherm voor op men laptop, dus moet er zeker een vga aanluiting op de tft zitten.

Alvast bedankt voor de hulp,

Mvg,
Stijn

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:35
uhm... de 2005FPW is een 20".
Volgens mij bestaan er geen 19" breedbeeld schermen, dus als je breedbeeld wilt dan moet je bij de 20" zchermen zoeken.
Als je naar 20" breedbeeld schermen zoekt dan hebben alle monitoren hetzelfde paneel, een 16ms Lg.Philips IPS.
Alle 20" breedbeeld monitoren zullen dus hetzelfde presteren, dus is het enige verschillende het uiterlijk en de prijs.(de 2005FPW is volgens mij de goedkoopste, maar daar zitten wel weer lange levertijden aan vast, zie het 2005FPW-topic.

Mag ik je trouwens vragen waarom je een 'blinking' scherm wilt?
En waarom breedbeeld(heb je echt meer breedbeeldfilms dan 4:3films?)
Een breedbeeldmonitor heeft met dezelfde beelddiagonaal een kleinere oppervlakte, dus voor de grootte kan je beter een 4:3 hebben.
Ook lijken me zwarte randen onder en boven me minder lastig dan links en rechts, dus als je voor breedbeeld gaat dan moet je er wel zeker van zijn dat minstens 80% van de films die je er op gaat bekijken breedbeeldfilms zijn.

ps. wat is je budget eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Mja, gewoon omdat ik nu zo een blinkend scherm gewoon ben, maarja mss toch best achterwege laten om de keuze wat te vereenvoudigen :)

Mja, vind da mooi staan zo 2 breedbeeld naast elkaar,en denk toch dat ik meer ruimte ga hebben dan een gewoon 4:3 en tis vooral voor software programma's, panel tools rechts, werkruimte links ofzo...

Budget, mja toch nie veel meer dan die van Dell, iets van een 750-800 voor 1 scherm,

Suggestie's voor ander (20" dan) breedbeeld scherm?

Alvast bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 23:58 ]

• n-i-x
alternatief: Philips 200W6CS/00
Voordelen:
Goedkoper(zelfde paneel, dus de kwaliteit is gelijk)
Je zit niet aan Dell vast(Dell heeft tegenwoordig leveringsproblemen met de 2005FPW)

Nadelen:
Geen pivot-mogelijkheden
(Boksjes?)

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Wellicht staat hier wat?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• n-i-x
Er staan alleen geen breedbeeldmonitoren in, dus als de TS echt breedbeeld wilt hebben dan heeft ie niet veel keuze.

Verwijderd

budget 800€ voor 1 scherm?

wacht gewoon terug even op een prijsverlaging/promotie van dell, kan je er voor 1000€ twee kopen.

Omwille van panelen hoef je niet te kiezen, want ze hebben toch allemaal hetzelfde paneel

(op 20" breedbeeld is het allemaal het LG/PHILIPS paneel) en breedbeeld op 19" ga je toch niet vinden.

En de dell ziet er gewoon sober en stijlvol uit, dus ik zou toch niet twijfelen als je idd breedbeeld zoekt, met hoge res, goed design en goede prijs

• n-i-x
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:34:
...dus ik zou toch niet twijfelen als je idd breedbeeld zoekt, met hoge res, goed design en goede prijs
En een levertijd die zo lang is dat ze niet eens meer een datum beloven, als ik het Dell 2005FPW-topic geloven mag.
Als de TS de tijd heeft dan is de Dell inderdaad de beste keuze(als er weer eens een actie is), maar als ie niet zoveel geduld heeft dan worden andere merken(zoals de Philips die ik noemde) ook intressant lijkt me.

Verwijderd

De Dell W1900 LCD TV heeft een dvi ingang en kan dus ook als monitor dienst doen. Resolutie is met 1280x768 aan de lage kant.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 12:08 ]

Pagina: 1