Streaming tv server

Pagina: 1
Acties:

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-08 15:09

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Topicstarter
Ik wil een streaming tv server voor in het huis maken en wil 10 kanalen tegelijk kunnen streamen. Hiervoor is het nodig om ze dus te capturen via een tv kaart.

De tv kaarten die ik heb gezien( zowel industriele en commerciele ) hebben maximaal 2 tuners hebben per kaart. Dat zorgt er dus voor dat ik 5 tv kaarten in mijn pc moet stoppen. Ik heb al gezien dat die Haupage 500 dingen redelijk betaalbaar zijn en dus is de prijs geen probleem.

Mijn vragen zijn:
1 Moet ik beter zoeken naar een tv kaart met meerdere tuners of
moet ik blij zijn met mijn 5 kaarten en niet zeiken.
2 Met welke software ( windows media service, shoutcast, videolan oid) kan ik dat het beste doen??( Ervaringen plz)
3 Op wat voor bitrates kan ik het beste gaan zenden voor een redelijke kwaliteit?(300 kb/s oid)
4 Is het mogelijk om op 1 coax kabel het zo te splitten dat je er 10 tuners mee kan voorzien van connectie?
5 Vind de pci bus het leuk als er 10 kanalen tegelijk worden bekeken?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 12:29

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

TV streamen via TV-server

Kijk ook even naar DE tool http://www.snapstream.com...v/BeyondTV_HowItWorks.asp

[ Voor 49% gewijzigd door Falcon op 07-09-2005 15:56 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Topicstarter
Ja ik weet dat het met 1 kaartje kan maar of het met 5 kaarten en meerdere users( 150-200 ) het wel draait.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
10 kanalen capturen, en dan nog veel kijkers ook gaat niet lukken denk ik.
5 kaarten in 1 pc is al lastig, zoveel verkeer over de pc is te krap, en 10 kanalen on-the-fly encoderen gaat je cpu ook niet leuk vinden.

Ik zou 5 machines met een dual-tuner kaart, of zelfs 10 machines met een enkele kaart nemen. Of je moet de encoding naar, laten we eens mpeg2 nemen, in hardware kunnen uitvoeren, maar dan nog heb je problemen met je pci-bus.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Topicstarter
Zowiezo moet de kaart het encoderen doen.

Maar goed is 2 dual opteron/ dual xeon( misschien wel quad doet er niet toe ) niet genoeg om dat kunnen handlen bij een redelijke beeld kwaliteit?
Levert hier een load balancer profijt of helpt dat hier niet?

Er komen waarschijnlijke 5 Hauppage WinTV-PVR-500MCE omdat de kwaliteit die ze binnenhalen naar mijn research toch het beste is en de combinatie dualtuner en mpeg encoder perfect is.

Al hang ik de server(s) aan een gig lan verbinding moet het toch wel kunnen bij 300 kb/s

Wat mij toch wel de meeste zorgen baart is of de pci bus met zijn 0,5 gig/s het wel red.
Ik ga hauppage ff mailen en hopen dat ze me niet uit gaan lachen :9

\Edit:
Ok het is iemand gelukt om 10 kanalen tegelijk te capturen
http://www.snapstream.com...rticles/hydra/default.asp
ziet er wel raar uit trouwens :P
Dan moet ik maar testen hoe veel users 1 server aan kan

[ Voor 16% gewijzigd door _Erikje_ op 08-09-2005 16:30 ]