TV streamen via TV-server

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 12:29

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Ik heb hier thuis een goed snelwerkend draadloos netwerk. Gemiddeld rond de 20 mbit snelheid aan verbinding.

Nu wou ik graag gebruik maken van dit netwerk om via een mijn server in de meterkast via een TV kaart de tv zenders te streamen over me netwerk. Net zoals je bijvoorbeeld met shoutcast kan doen met muziek.

Nou gaat dat denk ik wel lukken, maar heeft iemand enig idee of een 20mbit verbinding (dus laten we zeggen optimaal 2 megabyte per seconde.. nou goed voor de zekerheid 1,5 megabyte per seconden.) snel genoeg om de TV stream doorheen te pompen en te laten ontvangen op mijn laptop die boven staat?

Met andere woorden hoeveel megabytes of kilobytes is er nodig voor een tv stream met een redelijke kwaliteit?

Iemand een idee?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:08
Kun je fatsoenlijk een divx kijken?
Zo ja, dan moet het geen probleem zijn, daar de resolutie van tv gelijk, zo niet kleiner, is...

Kan er helemaal naast zitten, maar das wat ik denk ;)

Verwijderd

De verbinding moet snel genoeg zijn, maar je PC moet ook snel genoeg zijn om live die TV stream te encoden :)
Er zijn inderdaad wel standaard oplossing met van die kastjes die het digitaal doorsturen (van Sony o.a.), maar je kan ook kijken of het niet analoog kan, dmv de composiet/svideo out met zo'n kastje van de gamma draadloos doorsturen, dan kan het met hogere kwaliteit en ben je geen bandbreedte kwijt.

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:07

PJKs

Young, Free and Single

Een DVD-stream in MPEG-2 is ongeveer 8 Mbit/sec. Reken maar uit: als je 20 haalt... (haal je die wel continu?)

ja, graag!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 12:29

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Nou kijk PJK dat is het hem nou niet... nee... vandaar mijn voorzichtige benadering.. Maar 8mbit is misschien net 1 megabyte a second? ..

Cyberik.. inderdaad analoog is ook een optie maar wil ik liever niet.. dit omdat ik eigenlijk niet veel geld er aan wil besteden en zo iets heb van .. Ik heb een netwerk en als het daar over heen kan is het prima en anders dan maar niet.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"