Toon posts:

WD 120 JB doet vaag :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn 2e hd. In mijn pc zitten 2 hardeschijven: 1x maxtor 250gb sata en 1x WD 120 JB. Die 2e hd doet raar. Ik zie in windows verkenner wel de hd staan, en ook kan ik een aantal mappen openen. Maar wanneer ik dan een aantal mappen heb geopend slaat de pc vast en reboot ie automatisch na een aantal seconden.

Ik heb al gekeken in de FAQ (Hoe krijg ik verloren gegane data terug?), maar mij is niet helemaal duidelijk welk programma ik kan gebruiken. Het liefst zou ik een programma gebruiken die de gehele hd 'backupt' op mijn 1e hd. Weet iemand een oplossing?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ah, je hebt de faq doorgenomen :)
Heb je deze ook nog gezien? Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

Je moet even je harde schijf testen met Data Lifeguard :)
Daarnaast staan er wel degelijk tools bij om je hd te backuppen/clonen:
Een paar handige freeware tooltjes ;)
Clonen & Backuppen:
XXCOPY - harddisk clonen
SavePart - partities backuppen
No Hands Backup - überhandige backupprogramma
SyncBack Freeware - synchronisatie, backup en restore

[ Voor 19% gewijzigd door Outerspace op 07-09-2005 10:01 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Als je wilt weten welke fout er wordt gegeven op het moment dat de pc automatisch opnieuw opstart, lees dan Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op? eens uit de WOS FAQ :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 10:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik was ff vergeten te vertellen dat ik Data Lifeguard al gebruikt had, maar die zei dat alles OK was :S

EDIT: ik heb de Data Lifeguard nogmaals gedaan. De quick test daar slaagt de HD voor, maar wanneer ik de extended test doe slaat de pc meteen vast en reboot ie. Wat is het verschil tussen deze test's? Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 10:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:15:
Ik was ff vergeten te vertellen dat ik Data Lifeguard al gebruikt had, maar die zei dat alles OK was :S

EDIT: ik heb de Data Lifeguard nogmaals gedaan. De quick test daar slaagt de HD voor, maar wanneer ik de extended test doe slaat de pc meteen vast en reboot ie. Wat is het verschil tussen deze test's? Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Lees nou eerst eens de link naar de WOS FAQ die ik je net gaf :) Daar staat in hoe je een optie uit kan zetten waardoor de pc gelijk opnieuw opstart bij een fout. In plaats van opnieuw opstarten, wordt de fout getoont in een mooi blauw scherm :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:39:
[...]

Lees nou eerst eens de link naar de WOS FAQ die ik je net gaf :) Daar staat in hoe je een optie uit kan zetten waardoor de pc gelijk opnieuw opstart bij een fout. In plaats van opnieuw opstarten, wordt de fout getoont in een mooi blauw scherm :P
Nope, de pc start nog steeds opnieuw op...zonder blauw scherm...

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij verder helpen? Geen van de backup programma's werken...elke keer wanneer er gelezen moet worden vanaf de hd slaat de pc vast. De Data Lifeguard doet het bij de 'quick' manier goed, maar bij de extended versie slaat ie ook vast.

Iemand nog ideeen om het probleem op te lossen (de data terug te halen)?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat je eerst even een format moet doen, en dan kan je met GetDataBack alle belangrijke bestanden weer terughalen.
Of je gaat met die harde schijf naar een andere computer, koppel hem daar aan en kijk als je weer problemen krijgt. Zo niet, data overpompen + formatteren :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:00

Duinkonijn

Huh?

hoe heb je die harde schijven op je moeder bord aan gesloten?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Duinkonijn schreef op woensdag 07 september 2005 @ 18:59:
hoe heb je die harde schijven op je moeder bord aan gesloten?
Gewoon, op de IDE connector :)
Pagina: 1