Voor windows XP ja... voor windows98 is het theoretisch maximum idd 4gig, echter in de praktijk loopt het daar al ergens rond de 2 gig fout.(waar de tussenliggende windows in de fout gaan weet ik niet... dus zelf probeer ik de bestanden altijd ruim onder de 2 gig te houden)
Daarom zitten in veel programma´s die grote bestanden maken ook vaak de opties om een nieuw vervolgbestand te maken als een bestand een bepaalde grootte bereikt
Als je zo pietje precies wil spelen, dan had je opgelet dat ik mijn basis cijfers in 2 cijfers nauwkeurig gaf
dus die 4000MB(±10%) is (en ja da´s mijn typo) dus 4,0 GB(±10%). MP3 is compressie die een beetje variabel is.. dus uitgaande van een file van 400MB = ±0,4GB en een ´gemiddelde compressie´ van 1op 10 is de temp file dus ongeveer 4gig (±10%) groot en dan zit je weer op de max file-size voor FAT32
Dus je resulterende mp3 zal een max 400MB(±10%)groot zijn bij een gemiddelde compressie van 1 op 10 (±10%) die een bitstream van 128kbps(±10%)
leest best wel lastig als je alle standaard toleranties gaat noteren en absoluut met significant gaat verwarren. vandaar dat men die gewoon leest. (oh en als men geen nauwkeurigheid aangeeft ga je standaard van 10 tot 20 procent foutmarge uit)
[
Voor 28% gewijzigd door
Duur! op 07-09-2005 01:22
]
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.