Toon posts:

wel verbinding met router, maar geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 3.482 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een draadloos netwerk opgezet tussen mijn pc en laptop. Ik heb een wireless router/adsl modem van smc. De laptop en de pc hebben beide verbidning met de router, maar alleen via de laptop kan ik internetten.. (ik typ dit dus ook op de laptop)
Bij netwerkverbinding op de pc staat bij status: netwerkadres verkrijgen.
Als ik dan herstellen doe dan blijft hij eeuwig op 'het ip-adres vernieuwen' staan.

Iemand een idee?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

statische IP adressen gebruiken?
welke provider heb je? ik hoorde pas van een provider uit belgie die de firmware van de geleverde modems zo had verbouwd dat er maar een X aantal computers aan konden. mayb dat dat ook het geval hier is?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:54:
statische IP adressen gebruiken?
welke provider heb je? ik hoorde pas van een provider uit belgie die de firmware van de geleverde modems zo had verbouwd dat er maar een X aantal computers aan konden. mayb dat dat ook het geval hier is?
Hoe gebruik ik statische ip-adressen? Sorry maar ik ben echt een leek...

Ik heb planet internet (3.2mbit), moet toch kunnen?

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 00:41

Boudi

Always Coca Cola

- Probeer es een statisch IP-adres in te stellen. Wel ff opletten dat je een IP-adres gebruikt buiten je DHCP-range omdat je anders het risico loopt op IP-conflicten. Let er ook op dat je DNS/gateway instellingen goed zet dan.

- Heb je misschien een MAC-filter op de accesspoint die het MAC-adres van de niet-werkende PC nog niet accepteert?

Met of zonder mayonaise?

Verwijderd

Topicstarter
Boudi schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:58:
- Probeer es een statisch IP-adres in te stellen. Wel ff opletten dat je een IP-adres gebruikt buiten je DHCP-range omdat je anders het risico loopt op IP-conflicten. Let er ook op dat je DNS/gateway instellingen goed zet dan.

- Heb je misschien een MAC-filter op de accesspoint die het MAC-adres van de niet-werkende PC nog niet accepteert?
- Ik zou wel willen, maar waar doe ik dat?

- Niet dat ik weet..volgens mij heb ik alles op default laten staan zegmaar..

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:02:
[...]

- Ik zou wel willen, maar waar doe ik dat?

- Niet dat ik weet..volgens mij heb ik alles op default laten staan zegmaar..
start->configuratiescherm->netwerkverbindingen->rechterknop op betreffende netwerkverbinding-> eigenschappen-> TCP/IP aanklikken->eigenschappen

daar kan je een statisch IP adres instellen, maar ik gok dat je niet weet wat je daar in moet vullen...
check eens op je laptop wat voor IP je hebt gekregen, en neem dan 1 nummer hoger (bijv: 192.168.0.101 is de laptop, dan je PC 192.168.0.102. gateway en primaire DNS die op laptop ingesteld staan op PC instellen.

Verwijderd

Topicstarter
FireWurX schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:05:
[...]

start->configuratiescherm->netwerkverbindingen->rechterknop op betreffende netwerkverbinding-> eigenschappen-> TCP/IP aanklikken->eigenschappen

daar kan je een statisch IP adres instellen, maar ik gok dat je niet weet wat je daar in moet vullen...
check eens op je laptop wat voor IP je hebt gekregen, en neem dan 1 nummer hoger (bijv: 192.168.0.101 is de laptop, dan je PC 192.168.0.102. gateway en primaire DNS die op laptop ingesteld staan op PC instellen.
Bedankt voor de hulp. Op laptop en pc staat allebei "automatisch een ipadres laten toewijzen". En waar vind ik het ip van mijn laptop?

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:11:
[...]

Bedankt voor de hulp. Op laptop en pc staat allebei "automatisch een ipadres laten toewijzen". En waar vind ik het ip van mijn laptop?
Start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig

:)

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik een vast ipadres zelf heb ingevuld staat er bij status: verbonden . ipv netwerkadres verkrijgen. Maar nog steeds kan ik neit internetten ... Andere ideeën?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

andere netwerkkaart proberen?
ander kabeltje proberen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

FireWurX schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:45:
andere netwerkkaart proberen?
ander kabeltje proberen?
heb vanmiddag een draadloos netwerk opgezet
Maareh, het kan vanalles zijn. Zeker aangezien: "- Niet dat ik weet..volgens mij heb ik alles op default laten staan zegmaar.."..

Je hebt dus niet eens een idee hoe je wlan is ingesteld? Dan kunnen we je ook niet helpen. Waarschijnlijk is het gewoon niet goed ingesteld, maar wij kunnen niet raden hoe jouw pc en jouw acces point ingesteld zijn.

De beveiligingsinstellingen van de PC en de router moeten in elk geval hetzelfde zijn.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:48
firewall ff uitzetten?
gateway ip-adres invullen? (moet het adres zijn van de router)

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

whoops, niet goed gelezen dat et wireless is...
toevallig een WEP key ingesteld? zo ja: heb je die wel goed ingevoerd?
en de keyindex? (mits in te stellen) als ik die niet goed zet op mijn notebook zegtie wel dattie connected is en alles, maar kan geen dataverkeer over de lijn krijgen. dus ook geen IP aanvragen bij de DHCP.

Verwijderd

Topicstarter
OK, het is gelukt! bedankt! Ik heb alles uit dit topic gedaan en gechecked.. ik weet niet wat het uiteindelijk was, maar het werkt.

Nu heb ik een nieuwe vraag. Hoe krijg ik toegang tot de harde schijf van mijn pc via mijn laptop en andersom??

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:42:
OK, het is gelukt! bedankt! Ik heb alles uit dit topic gedaan en gechecked.. ik weet niet wat het uiteindelijk was, maar het werkt.

Nu heb ik een nieuwe vraag. Hoe krijg ik toegang tot de harde schijf van mijn pc via mijn laptop en andersom??
Kwestie van sharen :)
Deze computer -> rechtermuisknop op schijf -> Delen en beveiliging -> klik hier als .... -> en dan weer op het onderste linkje drukken :)

succes

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 07-09-2005 13:45 ]

Wauw, een sig!

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Ga eerst eens zoeken hier op het forum en lees ook de FAQ even door....
Als je het dan niet kunt vinden of je komt een probleem tegen willen we je natuurlijk wel helpen...

Koffie!!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:45:
[...]

Kwestie van sharen :)
Deze computer -> rechtermuisknop op schijf -> Delen en beveiliging -> klik hier als .... -> en dan weer op het onderste linkje drukken :)

succes
ok, dat heb ik gedaan.. en hoe kom ik er dan in?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:51:
[...]

ok, dat heb ik gedaan.. en hoe kom ik er dan in?
deze computer openen -> adresbalk: \\computernaam\sharenaam of \\ipadres\sharenaam
sim-pol...

Verwijderd

Omdat je nieuw bent is het wellicht aan te raden de FAQ eens door te lezen: http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Dan wordt het je onder andere duidelijk dat (bijna) ieder subforum een eigen FAQ heeft waarin veelgestelde vragen worden beantwoord. Zo ook hier: FAQ - Network Troubleshooting

Daarin staat letterlijk wat jij hier nu vraagt, tijdsverspilling aan beide zijden dus ;) Gaarne in het vervolg eerst zelf even op zoek gaan naar een antwoord of oplossing, vaak liggen ze erg voor de hand.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.