Toon posts:

Slecht Performance Proccesor

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst 3dmark05 gedraait en kwam hiermee tot de conclusie dat er iets fout zit met mijn proccesor. ik kreeg op mijn 3,6gig proccesor slecht een CPU score van 3000! terwijl er genoeg mensen op die futuremark site staan met een veel hogere score, zoals 4000 op een 3,2gig proc.

Ik heb al vanalles geprobeert zoals, Bios updaten, Chipset updaten maar het lijkt allemaal maar niet te helpen. Nu is mijn vraag of iemand hier een antwoord op weet. ;(

mvg,

Moist.PoWMaN

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 16:28
wat zijn je volledige specs.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat voor OS? Welke drivers? Welke CPU precies? Welk moederbord? Welke BIOS versie? Welk en hoeveel geheugen? Had je nog programma's op de achtergrond draaien? Kortom, geef wat meer info, zo is het gissen naar een oorzaak :).

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Post Deleted

Lees verder...

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 19:35 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Even de relevante info aub :X, het maakt me echt geen bal uit wat je BDA CP/CA filter versie is, maar we moeten wel weten wat bijvoorbeeld het merk en type van je geheugen en je mobo is.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:27
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:44:
Asus P5AD2 Deluxe
Intel 925x Chipset
Pentium 4 560 [3600 Mhz]
2048 MB DDr2 geheugen van Kingston
Asus X800XT PCI-xpress
Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS

blaat
Geef gewoon eens concreet typenummers, versies e.d. Bijv. wat voor harddisk heb je? (merk/type). Welke bios versie gebruik je? Welke chipsetdriver versie gebruik je? e.d.

• shazam0
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-04-2021
Ik kan het AltleX niet kwalijk nemen dat ie erover heen heeft gelezen, begon ook al snel met mijn scrolwiel als een gekke te draaien, beetje overkill aan info

shazam

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Welke videodrivers?

Meer info...

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Verwijderd

Topicstarter
Asus P5AD2 Deluxe
http://www.asus.nl/produc...t775/p5ad2-d/overview.htm
P5AD2 Deluxe BIOS version 1007

Intel® 925X Express Chipset
http://www.intel.com/products/chipsets/925x/index.htm
Chipset versie : 7.2.1.1003

CPU Type Intel Pentium 4 560, 3615 MHz (Prescott)
Cache : 1MB L2
Front Side Bus : 800 MHz

Asus Extreme AX800XT/2DT (256 MB)
http://www.asus.nl/products/vga/eax800xt-2dhtv/overview.htm
Ati Catalyst 5.8

Geheugen : 2x KVR533D2N4K2/1G 1GB 533MHz DDR2 Non-ECC 4-4-4 Kit (4x 512)
Geluidskaart : Creative SB0350 Audigy 2 ZS Platinum Sound Card
Harde schijf :Maxtor 6B250S0 (250 GB, 7200 RPM, SATA) (ik denk dat dit de DiamondMax 10 is maar dit weet ik niet zeker)

Hopelijk is het zo beter :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Misschien even je andere post editen dan, ik kan ondertussen een nieuwe muis kopen door al dat gescroll.

Verwijderd

Topicstarter
dat probleem had ik ook al :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
En als je nu eens wat anders pakt dan dat vreselijk suffe 3DMark? Ik bedoel, je gaat toch niet aan een cpu twijfelen die het ogenschijnlijk goed doet (anders had je wel een crash o.i.d.) omdat één tamelijk nietszeggend onderdeeltje van een evenzo nietszeggend benchmarkje je vertelt dat het misschien wel sneller zou kunnen :?

En als je met dit soort vragen komt, kijk dan eerst even verder dan je neus lang is. Serieuze mogelijkheden dat een P4 minder presteert dan verwacht zou mogen worden is een compleet verkeerde instelling van de FSB en/of het geheugen of dat het ding gewoonweg te warm wordt door povere koeling en zichzelf daardoor terugklokt. Is allemaal vrij voor de hand liggend en ook simpel te controleren dan wel uit te sluiten alsmede te verhelpen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
mijn cpu word zeker niet te warm, en ik heb meerdere benchmark testen gedaan en hij is gewoon een eind slomer dan de verdere processors van hetzelfde kaliber. ook heb ik met battlefield 2 vaak lag, het lijkt me dat dit hier door komt.

"compleet verkeerde instelling van de FSB en/of het geheugen" hoe kan je dit instellen? heb ik nog nooit van gehoord.

PS: 1000 punten achter lopen op een 3,2 gigahertz is niet een beetje, volgensmij haalt mijn 2,4 gigahertz me nog in :'(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 21:48 ]

Verwijderd

Wat voor voeding heb je?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je cpu benchmarken doe je niet met 3DMark. Zeker de laatste versie heet nogal 'cpu-onafhankelijk' te zijn.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:39
Het geval is dat 3d-mark05 bijna alleen kijkt naar je 3d-kaart. Het verschil tussen 3.0 en 3.8ghz is nihil. Als je je score laag vind dan zou ik eerder naar je 3d-kaart kijken.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

CPU scores in 3dmark zijn alleen te vergelijken met systemen die ook dezelfde videokaart hebben. Dat even bovenaan.

Ennuh. Processor kun je beter even met iets anders benchen. PiFast? Everest Home CPU benchmark (teminste die heeft ie toch?)? En er zijn nog wel meer manieren om de snelheid van je CPU te testen.
"compleet verkeerde instelling van de FSB en/of het geheugen" hoe kan je dit instellen? heb ik nog nooit van gehoord.
FAQs lezen!! Regel nr1 van PMG Beleid
- PMG FAQ -> Stukje over FSB
- Google
- GoT Search?

Doesnt anyone read stickies these days?

[ Voor 97% gewijzigd door Ultraman op 06-09-2005 22:53 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dekaasboer schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:43:
Het geval is dat 3d-mark05 bijna alleen kijkt naar je 3d-kaart. Het verschil tussen 3.0 en 3.8ghz is nihil. Als je je score laag vind dan zou ik eerder naar je 3d-kaart kijken.
Hij heeft het over de cpu score. 3dmark bevat ook altijd een onderdeel waar hij de cpu test. ;)

@hieronder: Als je grappig probeert te doen lees dan eerst eens goed. Hij bedoelt de cpu score. Dat is een apart onderdeel dat juist niet op de vga steunt.

@cybersteef: Vreemd, lijkt me niet erg logisch 8)7 Maar dan zal ik me dus wel vergist hebben. :X

[ Voor 27% gewijzigd door Satch op 06-09-2005 22:57 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:17

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik wilde net zeggen, 3d05 reageert erg slecht extra CPU speeds.

Dus als je de preformance van je CPU wilt testen doe het dan met een Progsel dat ook voor CPU's is en niet voor Videokaarten :P

offtopic:
What's next ? "videokaart presteert slecht, lage PiFast" :+

Gabriël AM5

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Metal schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:48:
[...]
Hij heeft het over de cpu score. 3dmark bevat ook altijd een onderdeel waar hij de cpu test. ;)
En toch is dat ook videokaart afhankelijk!
CPU score dienen niet voor niets altijd vergeleken te worden met andere systemen met dezelfde videokaart. Anders zijn ze namelijk niet vergelijkbaar. Videokaart heeft weldegelijk invloed dus.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 11:40
Draai eens een cpu test van Sisoft Sandra.
Die vind je hier:

http://dl.winsite.com/fil...winxp/sysutil/san1061.zip

Kan je gelijk vergelijken met soortgelijke systemen.

offtopic:
3 x lijk in een regel >:)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:47:
[...]
PS: 1000 punten achter lopen op een 3,2 gigahertz is niet een beetje, volgensmij haalt mijn 2,4 gigahertz me nog in :'(
Nooit gehoord van de MHz-mythe :? - pure clocksnelheid is niet bepalend voor performance. Een 3.2GHz CPU kan zeker door een 2.4GHz CPU overtroffen worden in bepaalde gevallen :z
Dit is ook een voorbeeld van een compleet verkeerde instelling :X

Je komt hier hoog van de toren blazend over slechte performance een topic openen, maar je hebt klaarblijkelijk niet eens een begin gemaakt in het verdiepen in de instellingen die je performance bepalen. Jij hebt die instellingen gedaan, dan ben jij ook degene om uit te zoeken hoe het beter moet :o

Begin hier in PMG bij de FAQ, zie verder 1001 BIOS-tweak guides enzo...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.