Ik gebruik MSSQL 2000 en heb daar op een table fulltext search geinstalleerd (en er heeft een succesvolle "full population" plaats gevonden).
Als ik dan onderstaand sql-statement uitvoer krijg ik nooit een rank van 1000.
de "twee woorden" waar ik op zoek komen letterlijk in de tekst voor (ook in zelfde volgorde) maar ik krijg bijvoorbeeld maar een ranking van 16. Ik zou dan toch een rank van 1000 verwachten of zie ik dat verkeerd?
ik kan natuurlijk wel die 16 aan 100% gelijkstellen en dan alle andere rankings daaraan gaan aanpassen maar misschien doe ik wel iets fout, kan natuurlijk ook
Als ik dan onderstaand sql-statement uitvoer krijg ik nooit een rank van 1000.
code:
1
2
3
4
5
| SELECT id, rank FROM CONTAINSTABLE (tabelnaam, filedata, '"twee woorden"', 25) as a, tabelnaam b WHERE a.[KEY] = b.id ORDER BY rank desc |
de "twee woorden" waar ik op zoek komen letterlijk in de tekst voor (ook in zelfde volgorde) maar ik krijg bijvoorbeeld maar een ranking van 16. Ik zou dan toch een rank van 1000 verwachten of zie ik dat verkeerd?
ik kan natuurlijk wel die 16 aan 100% gelijkstellen en dan alle andere rankings daaraan gaan aanpassen maar misschien doe ik wel iets fout, kan natuurlijk ook
Werken is gezond, laat het daarom over aan de zieken!