[mssql] full-text index op "image"-field?

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• haroldd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-03 21:11
ik wil de wizard "full-text indexing wizard" doorlopen. Bij de eerste stap moet je dan je primary key selecteren, dit gaat goed. Maar bij stap 2 moet je de velden selecteren die je wilt indexeren. Nu staat erboven: "select the character-based or image-based columns you want to be eligible for full-text queries."
zodra ik een tekstveld selecteer kan ik wel naar stap 3 maar zodra ik een image-veld aanklik kan ik niet verder (de knop "next" is disabled). Zoals ik heb begrepen heb moet ik toch op zo'n imageveld kunnen indexeren of niet?

Werken is gezond, laat het daarom over aan de zieken!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 22:27

Bosmonster

*zucht*

Wil je met full text op een image veld gaan zoeken dan :?

• haroldd
Bosmonster schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:18:
Wil je met full text op een image veld gaan zoeken dan :?
in dat image veld zitten word/excel/txt bestanden opgeslagen

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Misschien kun je het wel gebruiken om (binair gezien) afbeeldingen mee te vergelijken :? :D

word/excel/txt bestanden stop je toch niet in een image veld? Je kan hooguit de inhoud van deze documenten in een BLOB veld gooien ofzo ...

[ Voor 45% gewijzigd door Wacky op 29-08-2005 16:20 ]

Nu ook met Flickr account

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 22:27

Bosmonster

*zucht*

haroldd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:19:
[...]

in dat image veld zitten word/excel/txt bestanden opgeslagen
Eh? Extraheer dan de content uit die documenten en zet die in een text veld met een fulltext. Want hoe weet je database nou hoe die moet zoeken in al die verschillende bestanden? (om het nog maar niet te hebben over waarom je dit soort data in een IMAGE veld zet...)

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 29-08-2005 16:22 ]

• haroldd
Wacky schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:19:
Misschien kun je het wel gebruiken om (binair gezien) afbeeldingen mee te vergelijken :? :D

word/excel/txt bestanden stop je toch niet in een image veld? Je kan hooguit de inhoud van deze documenten in een BLOB veld gooien ofzo ...
luister, afgezien van de discussie of het op de juiste manier is opgeslagen (image is ook een vorm van binair opslaan), dat is ook niet door mij bedacht. Ik wil gewoon weten of het mogelijk is om te indexeren op een image veld (het staat in de wizard erboven dus ik ga er vanuit dat dit mogelijk moet zijn, of zit ik ernaast?)

• haroldd
van de msdn-site: http://msdn.microsoft.com...architec/8_ar_da_80tv.asp
Formatted text strings, such as Microsoft® Word™ document files or HTML files, cannot be stored in character string or Unicode columns because many of the bytes in these files contain data structures that do not form valid characters. Database applications may still have a need to access this data and apply full-text searches to it. Many sites store this type of data in image columns, because image columns do not require that each byte form a valid character. SQL Server 2000 introduces the ability to perform full-text searches against these types of data stored in image columns. SQL Server 2000 supplies filters that allow it to extract the textual data from Microsoft Office™ files (.doc, .xls, and .ppt files), text files (.txt files), and HTML files (.htm files).

Verwijderd

Ja het is mogelijk. MSSQL Server heeft een filter in zich waardoor hij word, excel e.d. kan door zoeken. Je zou de whitepaper van http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;323739 moeten downloaden en het gedeelte lezen vanaf pag 22. Er zal een kolom bij moeten komen als deze er al niet is met de filetype zodat het juiste filer geselecteerd kan worden.

• haroldd
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:29:
Ja het is mogelijk. MSSQL Server heeft een filter in zich waardoor hij word, excel e.d. kan door zoeken. Je zou de whitepaper van http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;323739 moeten downloaden en het gedeelte lezen vanaf pag 22. Er zal een kolom bij moeten komen als deze er al niet is met de filetype zodat het juiste filer geselecteerd kan worden.
ja ik heb het gevonden, die moet je dan in de 2e kolom selecteren. bedankt voor de RELEVANTE bijdrage scooterd

Verwijderd

[edit]
verkeerde topic... 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 14:02 ]

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Nu ik deze toch weer zie bovendrijven :), zou je eens wat van je bevindingen willen posten over de fulltext search op office documenten?
Wat zijn de pitfalls, wat is de performance, wat viel tegen, wat viel op, wat viel mee, enz.?

Ik vind dit namelijk wel interessant.
Ik heb de genoemde whitepaper nog niet doorgekeken. Dat moet ik nog 's doen als ik wat tijd over heb.

Today's subliminal thought is:

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:32

Boss

+1 Overgewaardeerd

In het kader van dit topic ga ik hier mee aan de slag. Ik zal mijn bevindingen ter zijner tijd posten, voor de mensen die erin geinteresseerd zijn.

(samenvatting: 15.000 doc/xls/txt bestanden in een image veld en dan goed doorzoekbaar maken!)

[ Voor 3% gewijzigd door Boss op 10-10-2005 23:59 ]

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1