Toon posts:

[XP] bootmanage PXE 1.70 error

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
1e post, altijd leuk :*)

Ik kwam vannochtend op mijn stage en de baas had een leuk klusje voor me.
Hij had een pc van thuis bij die een error gaf.
Het is een pc van maxdata, pIII 1000 mhz, 256mb met windows XP
Thuis zit er draadloos internet op.
Na het updaten van windows xp (sp2 werd geinstalleerd) geeft hij deze fout aan:

Bootmanage PXE 1.70
DHCP MAC ADDR: 00 02 B3 41 93 E7
DHCP......PXE-M0F: Exiting bootmanage PXE

Ongeldige systeemdiskette
Vervang de diskette, en druk op een toets

nu kan ik wel de xp cd eringooien en reinstallen, maar hij wil de data graag terughebben.

Ik heb al gegoogled en kwam op de site van bootix (maker bootmanage PXE) uit, maar daar staat verder ook niks nuttigs op. (en mijn duits is ook niet zo geweldig)

Weet 1 van jullie misschien een oplossing?

mvg,
Dyzz

ps.
Nu ben ik bezig met de windows herstel functie via de XP installatie cdrom, maar daar vraagt hij naar het administrator password, en mn baas weet het niet...
kheb al van alles geprobeerd maar het is nog niet gelukt, is het mogelijk om die te omzeilen ?

ps2.
Ik heb deze link gevonden:
http://www.bootix.com/faq...el&cat=1&id=75&artlang=de
Maar weet niet of dit van toepassing is?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 10:52 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat je kan doen is een nieuwe installatie doen, en daarna met GetDataBack je bestanden weer terughalen.

Anders moet je even je harde schijf naar een andere pc slepen, en dan via die computer de bestanden overzetten.

En je wachtwoord zou je evt. kunnen omzeilen met ERD Commander :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Kzoutnieweten
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-03 15:56
Misschien had je beter eerst eens naar je default boot instellingen kunnen kijken in de bios,
Waarschijnlijk staat de primary boot dan op PXE boot ipv HD

Verwijderd

Topicstarter
Kzoutnieweten schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:53:
Misschien had je beter eerst eens naar je default boot instellingen kunnen kijken in de bios,
Dit heb ik al gedaan, verschillende opties geprobeerd maar hij blijft die error geven

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De harde schijf uitschroeven en zo de bestanden terughalen lijkt ook mij de veiligste optie, in de FAQ van Software Algemeen resp. Opslagmedia & I/O Controllers staan wat andere programma's al is getdataback heel prima.
Nu ben ik bezig met de windows herstel functie via de XP installatie cdrom, maar daar vraagt hij naar het administrator password, en mn baas weet het niet...
kheb al van alles geprobeerd maar het is nog niet gelukt, is het mogelijk om die te omzeilen ?
Dit is niet nodig als je de HDD er uit schroeft, maar goed: met http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd kan je het wachtwoord aanpassen naar iets anders (als de boel niet corrupt is natuurlijk).

offtopic:
Ik zet voor het overzizcht even je OS in de topictitel, zoals dat ook bij alle andere topictitels in WOS het geval is :)

En welkom op GoT :Y)

Edit:
die Duitse link lijkt me trouwens niet relevant in dit geval.

En wellicht krijg je geen toegang tot de data als je de boel overschroeft omdat de NTFS rechten niet goed staan, je kunt dan take ownership doen zoals staat uitgelegd in Windows Operating Systems - FAQ

Misschien is ook dit item relevant :)

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 06-09-2005 11:13 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 11:08:
De harde schijf uitschroeven en zo de bestanden terughalen lijkt ook mij de veiligste optie, in de FAQ van Software Algemeen resp. Opslagmedia & I/O Controllers staan wat andere programma's al is getdataback heel prima.
Als ik die eruit schroef, en in een andere pc zet, al hij toch dezelfde fout aangeven of zie ik dat verkeerd ?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Nee want dan boot je van de harde schijf en van het OS dat al in die andere PC zit en haal je alleen de data (en wachtwoorden etc) over. Daarna kan je veilig een volledige format doen.

Als je veilig wilt doen: maak dan met bijv. Ghost (of een gratis alternatief) een image van de hele harde schijf zodat je later nog data kunt terughalen (zal je net zien dat je anders een wachtwoord of certificaat vergeet).

(Ik had trouwens met edit nog wat bij mijn vorige post bijgevoegd dat relevant is bij openschroeven).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

PXE is gewoon een manier om van netwerk te kunnen booten.

Dat je die PXE exiting bootmanager melding ziet en gelijk daarachteraan een
code:
1
2

wil alleen maar zeggen dat óf er nog een floppy in zit (jaja), óf de bootfiles van je XP installatie op de hardeschijf niet (meer) werken.

Als je de schijf nog wel kan benaderen zou je (eenmaal ingelogged) met fixboot en/of fixmbr de PC weer van de harddisk kunnen laten starten.

Een PC die dat soort meldingen spontaan geeft heeft alleen wel een grote kans dat er iets anders mee is...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 11:20:
PXE is gewoon een manier om van netwerk te kunnen booten.

Dat je die PXE exiting bootmanager melding ziet en gelijk daarachteraan een
code:
1
2

wil alleen maar zeggen dat óf er nog een floppy in zit (jaja), óf de bootfiles van je XP installatie op de hardeschijf niet (meer) werken.

Als je de schijf nog wel kan benaderen zou je (eenmaal ingelogged) met fixboot en/of fixmbr de PC weer van de harddisk kunnen laten starten.

Een PC die dat soort meldingen spontaan geeft heeft alleen wel een grote kans dat er iets anders mee is...
het grappige van dit is, is dat het een normale thuispc is die alleen draadloos verbinding maakt met een router.
Er zit geen floppy in, zo dom ben ik ook niet }:O ;)
ik kan dus niet inloggen.
Ik ga nu proberen de HD in een andere pc te hangen en de data te recoveren

• Sayko
  • Laatst online: 25-02 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

je kan ook een fixboot doen in je console.
ik denk dat je bootsector naar de knoppen is.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

fixboot en/of fixmbr kan inderdaad al wel helpen (zie ook de laatste link die ik gaf) maar eerst even de data redden is wel verstandig, inderdaad gebeurt het niet zomaar :P

Verwijderd

Topicstarter
hoe krijg ik die windows herstel console dan werkend als ik niet in windows kan komen :?
had net een pc gevonden om de hd in te hangen, maar die pc draait jammer genoeg '98 dus dat zal weinig opschieten ;)
als het dadelijk nog niet lukt hang ik em in deze pc ( hoewel mn baas dat wat minder vind, pc-l33k )

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 11:41:
[...]

het grappige van dit is, is dat het een normale thuispc is die alleen draadloos verbinding maakt met een router.
Beetje PC heeft tegenwoordig ook onboard netwerk met PXE.
Als je 'm niet gebruikt, gewoon in je BIOS uitzetten.
Heb je ook geen PXE meldingen :)
Er zit geen floppy in, zo dom ben ik ook niet }:O ;)
Just checking ;)
al een paar keer meegemaakt dat er dus toch een flop in zat (luser is ook geLART daarna).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ben nu bezig met ERD commander:

nvm, iso is klaar, ga em nu branden
kijken of dit lukt :)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 13:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
joy !

ik zit erin mbv ERD commander
Nu is mijn vraag, kan ik iets (file oid) verwijderen zodat hij niet meer vraagt naar bootmanage PXE 1.70 ?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Kzoutnieweten schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:53:
BackSlash32 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 12:16:
Als je 'm niet gebruikt, gewoon in je BIOS uitzetten.
Heb je ook geen PXE meldingen :)
Dus in je BIOS uitzetten ;)
Maar je probleem is niet dat PXE langskomt (dat zal waarschijnlijk altijd al zo geweest zijn), het probleem is dat je niet kunt booten van de hdd en daar zal je de eerder gegeven tips over fix* voor kunnen gebruiken (al dan niet na backuppen).

Pagina: 1