Toon posts:

Videokaart kapot...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn Monitor ( of videokaart )
Ik was gisteren de demo van Fifa 06 aan het spelen en opeens flipte het beeld over naar allemaal kleuren strepen ( groen paars blauw ) daardoor heen kon je nog wel zien dat je fifa 06 aan het spelen was.

Ik dacht bij mij zelf het zal wel :S maar toen ik terug ging naar mijn bureaublad zag het er zo uit .... ( let op de icoontjes )

[img=http://img233.imageshack.us/img233/5731/watskeburt8sp.th.jpg]

Ik heb ook al gekeken of de kabels er goed in zaten.. ook heb ik al nieuwe drivers geinstalleerd van ATI ( toen ik dat deed kreeg ik helemaal geen beeld meer ) ik moest toen systeemherstel doen..

Wanneer ik de pc in veiligemodus had opgestart had ik overigens nergens last van...

Bij het opstarten van de pc krijg ik ook grote blauwe blokken

Please help me..

Mijn videokaart: ATI RADEON ALL IN WONDER 9700
Mijn Beeldscherm: TFT SyncMaster 710n ( samsung )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 09:34 ]

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-07 14:20
Probeer eens een 'oude' driver te installeren.. Het is al vreemd dat je bij de driver update (de nieuwste notabene) helemaal geen beeld kreeg.. :/

btw het is [.img] en [/.img] (zonder puntjes ;) )

[ Voor 23% gewijzigd door the-edge op 05-09-2005 09:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm oude driver nog niet geprobeerd zal eens kijken ....

Ook bij filmpjes afspelen krijg ik grote groene blokken er doorheen ...
Snap er niks van en hoop niet dat mijn videokaart nu kapot is :(

Door eigenlijk alle icoontjes zitten strepen door heen maar wanneer ik een paar keer met mijn muis over een icoontje heen ga zijn bij dat icoontje de strepen weg ...

Vaag maar waar ...

Verwijderd

Probeer eerst eens je oude driver volledig eruit te gooien en installeer dan een nieuwe driver. Dit zou toch moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Okej heb nu me ati drivers verwijderd pc opnieuw opgestart

En nu krijg ik normaal beeld

ik ga nu proberen ati driver weer te installeren en kijken wat er dan gebeurd

Verwijderd

hmm als je video kaart kapot is dan zie JIJ het toch alleen verkeert en een printscreen zou gewoon normaal moeten zijn of heb ik dat verkeert? :/

Verwijderd

Je zegt dat je bij het opstarten van de pc grote blauwe blokken krijgt, wanneer krijg je die? Al voordat windows word geladen (dus na de POST waar de hardware gechecked word etc) of pas tijdens het windows xp logo?
Snap er niks van en hoop niet dat mijn videokaart nu kapot is
Heb je ooit wel eens de koeler van je kaart gechecked / vrijgemaakt van stof? Het zou namelijk heel goed kunnen dat je kaart al een half jaar lang oververhit aan het draaien is en dat hij nu gewoon de geest heeft gegeven...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 10:35 ]

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 09:23
Zet eens je resolutie lager of je refresh rate. Want zonder drivers heb je altijd een bagger resolutie en in veilig modus ook.

Verwijderd

Topicstarter
Okej heb net weer de ati drivers geinstalleerd en toen kreeg ik weer het zelfde probleem.. ik kreeg weer de zelfde blokken en toen ik wou inloggen op mijn gebruiker kreeg ik zwart beeld :S en kon ik de pc opnieuw opstarten om hem weer in veilige modus op te starten en de drivers te verwijderen..

In het begin wanneer ik mijn pc opstart dan krijg ik eerst al een scherm van mijn moederbord daar geeft hij ook al die blokken dan komt het scherm waar met primaire slave enz

Ik heb nog minder dan een half jaar geleden alles in mijn kast stof vrij gemaakt :S

Ook heb ik al geprobeerd andere resoluties en andere refresh rates niks werkt.

Verwijderd

In het begin wanneer ik mijn pc opstart dan krijg ik eerst al een scherm van mijn moederbord daar geeft hij ook al die blokken dan komt het scherm waar met primaire slave enz
Dan had je zelf toch ook wel kunnen bedenken dat het geen driver probleem is? :?
(op dat punt word nog niets met windows / drivers gedaan en ook daar maakt de kaart al fouten...)

Je zegt dat je de kaart stofvrij hebt gemaakt, maar heb je ooit wel eens gekeken naar de temps van je kaart en of de koeler nog op zijn plaats zit en strak tegen de core aanzit?
Als je geen garantie meer hebt zou je eens kunnen proberen om de koeler te verwijderen en er overnieuw op te zetten met een nieuw (*zeer* dun) laagje koelpasta, vaak wil dat nog wel helpen. Ook zou je dan gelijk de core van je kaart kunnen inspecteren op afgebrokkelde stukjes of verbrandingsverschijnselen... (foto's hier posten?)

edit: eventueel zou je de foto's ook hier kunnen posten: >:)
[CM] De mislukkelingen - deel 4

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 10:55 ]

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-06 17:41
dan lijkt het er op of je videokaart de geest heeft gegeven als je al bij je bootscreen artifacts krijgt(de blokken) dit kan komen omdat de videokaart te lang te heet was.(heb het ook met mijn 9700 pro gehad) ik heb um toen terug gebracht voor reparatie.

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 10:27:
hmm als je video kaart kapot is dan zie JIJ het toch alleen verkeert en een printscreen zou gewoon normaal moeten zijn of heb ik dat verkeert? :/
Als de DAC kapot is ziet alleen hij het inderdaad verkeerd. Maar als de kaart het beeld verkeerd tekent (en die tekening wordt gekopieerd naar het klembord met printscreen) ziet iedereen dat verkeerd. Het hangt er dus vanaf wat er stuk is aan de kaart.

Verwijderd

Bergen schreef op maandag 05 september 2005 @ 10:53:
[...]
Als de DAC kapot is ziet alleen hij het inderdaad verkeerd. Maar als de kaart het beeld verkeerd tekent (en die tekening wordt gekopieerd naar het klembord met printscreen) ziet iedereen dat verkeerd. Het hangt er dus vanaf wat er stuk is aan de kaart.
k thnx ;)
Pagina: 1