Toon posts:

Na installatie van een geluidskaart 5 min. geen beeld!

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn audiokaart onboard kapot gegaan was, heb ik een nieuwe audiokaart van TerraTec gekocht (Aurion 5.1 PCI). Nadat ik die ingebouwd en geinstalleerd had, moest ik rebooten. Na het rebooten zag ik het Windows logo, en daarna geen beeld. Ik heb gelijk de computer weer ge-reboot door hem vervolgens in de veilige modus(F8) te laden. Ik heb de nieuwste drivers toen gedownload van de TerraTec site, ik heb de onboard soundkaart verwijdert en in de BIOS uitgezet. Toen heb ik weer ge-reboot waarna ik nog steeds geen beeld had, na het Windows Logo (blauwe balkje van links naar rechts)!

Daarna heb ik de kaart in een ander PCI slot gezet. Weer geinstalleerd, maar na het rebooten weer geen beeld. De computer starte op, je zag het Windows logo en het blauwe balkje van links naar rechts gaan, en daarna ineens zwart beeld. Omdat ik de computer op de achtergrond wel hoorde doorrommelen had ik besloten op hem gewoon aan te laten staan, en afwachten wat er gebeurde. Ik wachte en wachte en plotseling, na ongeveer 5 minuten, kreeg ik weer beeld.

Dit probleem heb ik telkens als ik de pc opstart. Het beeld valt ineens weg na het Windows logo en dan ongeveer 5 minuten later heb ik beeld en doet de computer weer gewoon normaal. Ik heb de logboeken nagekeken, geen bijzondere fouten en geen conflicten.

Specs van mijn pc

AMD Athlon 64 3400+
Windows XP Media Center Edition
512 MB DDR
Gigabyte Socket 754 Moederbord

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,

Arend van Dijk

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Hmmz, ik heb dat als ik de dual-head van m'n Matrox G450 aan schakel. Dan floepen m'n monitoren ook eventjes op standby, niet 5 minuten maar 5 seconden ofzo.

Volgens mij is dat op het moment dat de drivers worden geladen. Op een of andere manier is het mogelijk dat de videokaart dan even (of wat langer) geen signaal levert, waardoor de monitoren op standby gaan. Maar 5 minuten voordat een driver geladen is, is natuurlijk volstrekt belachelijk.

Siditamentis astuentis pactum.

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

(jarig!)
Je zou met Microsoft Bootvis een trace van het opstarten kunnen maken, en dan kun je gelijk zien wat er zou lang blijft hangen... (tik op Google bootvis in... :+ )

Waarschijnlijk zijn dit brakke drivers van je Terratec kaart of dat deze drivers niet zo goed overweg kunnen met iets anders in je systeem!

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Je hebt 't in je titel over een videokaart, maar in de TS over een audiokaart ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zie het, maar hoe kan je je titel veranderen?

Het duurt echt 5 minuten, en geen paar seconden voordat ik beeld heb na het opstarten. Bedankt voor jullie tips, zodra ik thuis ben ga ik het proberen

Arend van Dijk

zie
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1067058

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 09:56 ]

Verwijderd

Nou laten we het maar bij dit topic houden. >Titelchange

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik zou eens proberen om je oude vid drivers te unistalleren, en vervolegns de nieuwste te installeren, miss dat dat de oplossing brengt

Verwijderd

Topicstarter
heb ik geprobeerd, maar dat lost ook niets op.
:'(
Pagina: 1