Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
Hallo, ik heb sinds eergisteren de mogelijkheid ontdekt om via mijn pc met mijn smartphone gratis te kunnen internetten. Alleen om nu de hele tijd met een dock te gaan zitten heeft ook weinig zin omdat ik dan net zo goed op mijn gewone pc kan gaan internetten. Mijn plan was dus om met bluetooth het hele huis door te internetten.

Ik dus even zoeken of dit mogelijk was, ik zie verschillende verhalen erover dat het sommige wel is gelukt en andere niet, inclusief verschillende modules oid (widdcom etc ). Ik ging daarna even opzoek naar een (goedkope) stick. Op ebay kreeg ik opnieuw twijfels of dit nu mogelijk was.
Hier staat namelijk;
Your cell Phone or PDA must already has to be Bluetooth enabled, this dongle can only be installed in your PC or laptop. Internet Connection requires dail-up or GPRS subscription. Other fuctions are limited to the software and functionality provided by your cell phone and PDA manufacturer.
Turn your PC to Bluetooth enable Now!
Als ik het goed begrijp kan ik hier dus niet mee internetten maar wel bestanden delen. Kan iemand mij uitleggen of ik hiermee kan internetten en zonee waar het aan ligt en welke usbstick ik dan wel kan gebruiken voor dat doel?

[ Voor 3% gewijzigd door martieadams op 04-09-2005 23:30 ]

Learn to forget...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat het wel kan. Je moeten even gericht zoeken naar het type dat je hebt. Heb je de handleiding doorgenomen? Zorg voor een Class 1 bluetooth dongle. Deze heeft een bereik van 100 meter. Echter dan moet je telefoon ook class 1 bluetooth zijn, anders haal je slechts 10 meter.

Heb je al gezocht op got? http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart

[ Voor 40% gewijzigd door Noork op 04-09-2005 23:37 ]

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 22:48
Je kunt met elke BT Stick internetten. Zolang je telefoon maar ActiveSync ondersteund. Deze heeft nl. een passthrough connection.

Hier gebruikt m'n broertje een SPV C500, met mijn Sitecom Bluetooth Stick.

Pak idd een class 1 stick, want die hebben idd sterker signaal, en dan haal je de 10m ook echt die je foon ondersteund. Heb je een class 2 stick, dan zul je rond de 6m halen ongeveer...
100m ga je in ieder geval nooit halen want er is nog geen foon met een class 1 BT chip te koop ;)

Wanna play?

• martieadams
Heb al gekeken op GoT, alleen zoals ik al zei, verschillende reacties maken het er niet makkelijker op. Ik kom er net achter dat ik een bluetooth klasse 2 heb :( . Ik weet niet of ik dat red vanaf mijn kamer (2hoog) naar de huiskamer (BG) het is er wel recht onder..

Ik lees in dit topic http://gathering.tweakers...2940///bluetooth%2Cclass2 net dat het netwerk een "knipperverbinding heeft".

Stel dat ik met een usb verlengkabel ga werken, en deze doortrek naar de 1ste verdieping van ons huis, zou dit dan wel werken? Of verzwakt de verlengkabel het signaal dusdanig dat het niet meer werkt?

@ F-Tim

ik lees in het topic van bovenstaande link dat er wel een toestel is met BT1 ondersteuning; de SonyEricsson Z1010 en dat is van vorig jaar...

Heb btw een Qtek 8060..

[ Voor 17% gewijzigd door martieadams op 04-09-2005 23:55 ]

Learn to forget...

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:00

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Met een verlengkabel kun je de situatie wel verbeteren, een USBkabel hoeft alleen maar 5V en data over te brengen en een BT dongle verbruikt bijna niets.
Maar kijk eerst eens of je een verbinding tot stand kunt brengen, als het allemaal goed werkt kun je altijd nog kijken hoe het bereik is :9

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Verwijderd

het hangt vaak eerder van je telefoon af dan van je dongle:

met alle microsoft telefoons kan je internetten als de bluetooth dongle werkt met je Active Sync.

Met Symbian OS smartphones is het ingewikkelder, daarbij moet een bepaald bluetooth profiel ondersteund worden (zoek het internet naar het programma gnubox voor Nokia telefoons). Voordeel is wel dat je bij Nokia's ook een hardware bluetooth access point kan gebruiken (zoals de op internet goedkoop te krijgen siemens blue2net)

Of het met Palm OS smartphones ook kan weet ik even niet, ik heb het ooit opgezocht, maar ben het nu vergeten.

Met alle andere (vaak goedkopere) telefoons kan het gewoon niet (misschien een enkele zeldzame linux telefoon uitgezonderd). met alle nokia series 40 telefoons (zoals de 6230 bijvoorbeeld) kan het gewoonweg niet.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 14:32
Speedy-Andre schreef op maandag 05 september 2005 @ 00:31:
Met een verlengkabel kun je de situatie wel verbeteren, een USBkabel hoeft alleen maar 5V en data over te brengen en een BT dongle verbruikt bijna niets.
Maar kijk eerst eens of je een verbinding tot stand kunt brengen, als het allemaal goed werkt kun je altijd nog kijken hoe het bereik is :9
zover kunnen usbkabels niet hoor!
om de twee meter met een repeater (die zn voeding van de usb-kabel zelf aftapt) en die kunnen er maximaal 5 achter elkaar omdat dan de voeding tekort schiet!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Ik zou het idd eerst eens proberen technisch aan de gang te krijgen, want je hebt best kans dat je gewoon zonder verlengkabels bereik hebt. Ik heb laatst ook een half uurtje zitten prutsen in mijn achtertuin. Dat is 12 meter en 3 muren bij mijn PC vandaan.

Geen inspiratie

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 22:48
en de Z1010 is nog niet echt te krijgen ;) Dus voor het gemak ga ik er nog altijd gewoon van uit dat er geen telefoon is met Bluetooth class 1 chip ingebouwd.

Overigens ligt het niet alleen aan je telefoon, maar ook aan de versteviging van het huis waar je in woont. Op mijn slaapkamer zitten nl. 3 grote stalen draagbalken. Deze beinvloeden het signaal nadelig.

Echter zou ik het gewoon eens proberen als je in de buurt van de BT stick zit, om het zo werkend te krijgen. Ga dan naar beneden, en kijk of je nog verbinding houdt. Zo ja, dan doet hij het gewoon.

Wanna play?

• martieadams
Ok bedankt, ik zal er vandaag eentje kopen en dan zal ik binnen een week (als ik hem heb ontvangen) wel even erbij zetten hoever het gelukt is. In mijn handleiding van de smartphone staat bij activesync niks over bluetooth, moet ik deze als virtuele compoort oid zetten 8)7 ?

Learn to forget...

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:42
Het is een hels gekloot om dit aan de gang te krijgen, maar het kan wel, dit om je even vantevoren te waarschuwen ;)

Mijn 8020 is nu even weg voor reparatie dus ik kan het nog niet gedetailleerd uitleggen, maar ik zal het proberen:

1. Zet op je computer de virtuele COM poorten 6 en 7 aan, met daarin 6 als Cliënt toepassing, en 7 als lokale service.

2. Stel bij Active Sync (connection settings) de COM poort in als COM 7.

3. Op je telefoon weet ik niet welke COM poort je moet hebben (mijn telefoon is weg...) maar ik gok dat je COM 7 als cliënt toepassing, en COM 6 als lokale service moet hebben.

4. Druk bij Active Sync op "Start Bluetooth setup" oid, ga pairen met je computer, en dan zet je de verbinding aan (het kan zijn dat je na het pairen pas een virtuele COM poort op je telefoon kunt instellen, maar ook dit weet ik dus niet zeker. )

5. Start je telefoon EN je computer opnieuw op (BELANGRIJK! anders werkt het niet)

6. Zet bluetooth op je telefoon aan en maak een verbinding

7. Start Activesync op je telefoon, druk op Menu --> Connect with Bluetooth.

8. hoop heel erg dat het werkt!

ik hoop dat ik zo voldoende informatie heb gegeven ;) mij kostte het 3 tutorials en +- 5 uurtjes werk voordat ik het aan de gang had, maar misschien lukt het jou met mijn uitleg wel in 1 keer O-)

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

• martieadams
@ Josvg

Bedankt, denk/hoop dat het hiermee wel gaat lukken. Nu maar wachten op me stickie >:) ...

Learn to forget...

• martieadams
*kick*
Jeeh ontvangen hiero boel "zeldzame" postzegels erbij.

Ok ben nu bezig, hij staat echter de hele tijd op "Bezig verbinding te maken" (op de phone), weetniet in hoeverre dit goed is. Ik kan meldingen op mijn telefoon ontvangen van "deze pc wil verbinding maken" en dan code intoetsen. Maar bij "laatste synchronisatie met windows pc" staat toch echt tijd van vanmiddag toen deze nog in zijn dock zat. Ook op internet kan ik niet veel vinden over mijn bluetooth stick, ES3881 staat op het doosje, ik heb zowel pc als telefoon opnieuw opgestart. Ook als ik op "object duwen" kies in mijn bluetooth proggie krijg ik hiervan een melding op mijn telefoon. Als ik probeer te internetten met IE dan blijft ook deze op "bezig verbinding te maken" hangen. Ik zal deze nu nog tot ik ga slapen om twaalf uur, kans geven om te werken.

Wat doe ik (nog) niet goed?

Learn to forget...

• martieadams
*kick

Heb nu de melding gekregen dat andere apparaten/programma's de verbinding verstoren, zou het kunnen zijn dat dit komt doordat mijn bluetooth meegeleverde proggie aanstaat en activesync ook?
Ik krijg wel een melding op mijn pc dat ik een wachtwoord moet intypen maar dan staat de mededeling op mijn telefoon al.

Learn to forget...

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

martieadams schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:04:
*kick

Heb nu de melding gekregen dat andere apparaten/programma's de verbinding verstoren, zou het kunnen zijn dat dit komt doordat mijn bluetooth meegeleverde proggie aanstaat en activesync ook?
Ik krijg wel een melding op mijn pc dat ik een wachtwoord moet intypen maar dan staat de mededeling op mijn telefoon al.
Ik weet niet hoe BT op je foon precies in elkaar zit, maar het lijkt erop dat hij 2 verbindingen tegelijk niet leuk vindt.
Dat je pc om een BT wachtwoord vraagt is een goed teken, dan kan hij dus communiceren met je foon en zou je hem kunnen pairen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• martieadams
Moet ik die virtuele com-poorten eigenlijk aanmaken met mijn meegeleverde bluetooth programma, of anders? Nu zijn ze gewoon aangemaakt door het BT proggie afaik..

Learn to forget...

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

martieadams schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:55:
Moet ik die virtuele com-poorten eigenlijk aanmaken met mijn meegeleverde bluetooth programma, of anders? Nu zijn ze gewoon aangemaakt door het BT proggie afaik..
In mijn geval (XP pc en K750i) is het genoeg om met een BT com-poort verbinding te maken.
Soms werkt het beter als je eerst met je BT software een verbinding maakt, want dan is de com-poort meteen bekend.
Nu moet je kiezen uit een hele rij com-poorten, althans zo gaat dat bij mij :z
Maar goed, ik weet niet hoe jouw foon in elkaar zit en welke opties je hebt :/

• kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-11 15:40

kaas-schaaf

Beunhaas

Hierbij neem ik aan dat je telefoon draait op windows 2003 ce.

Bij mijn pda is het gelukt via bluetooth (oke, wifi is makkelijker) door simpelweg een netwerk verbinding via bluetooth tot stand te brengen en via mijn laptop (de pc) de ethernet kaart de verbinding te laten delen.
Dus niet personal netwerk maar een echte netwerk verbinding op laten zetten.

Over het berijk; 1 muur en 5-7 meter verder wilde hij niet meer.

Het lijkt me trouwens vrij nadelig om te internetten met bluetooth, het is langzaam (700kb/s, rest is overhead, maar dat haal je toch nooit) en het berijk van een klasse 2 product is vrij beperkt.
Het is niet voor niet bedoelt voor snelle gegevensoverdracht tussen handzame apperaten, en die zijn meestal niet 10+ meter van elkaar vandaan. Let trouwens wel op je batterij ;)
De telefoon met wifi moet ik alleen nog tegenkomen...

Mja, na wat prutsen wilde de wifi ook weer en die gaat echt verder dan bluetooth.

[ Voor 30% gewijzigd door kaas-schaaf op 19-09-2005 01:40 ]

• martieadams
jeeh het werkt, dank jullie allen, ik kan niet echt opschrijven wat ik heb gedaan, maar het komt neer op trial and error ik had de software eraf gehaald en opnieuw erop gezet en toen werkte deze zomaar..

Wat wel vreemd is dat als ik de verbinding kwijt raak en opnieuw verbinding wil maken ik niet meer dan 3meter van de dongle af kan staan, terwijl hij wel een stuk verder bereik heeft, iemand hier een verklaring voor?

[ Voor 36% gewijzigd door martieadams op 20-09-2005 01:43 ]

Learn to forget...

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11 23:11
reken er niet op dat class 1 BT phones ooit komen... class 1 bestaat al net zolang als class 3 (10mtr) en 2 (20+ meter).

Overigens kan ik met mijn Sitecom BT stick (class 1, met externe antenne :D ) en bluetooth headset (weet niet welke class... 3 denk ik ook) wel makkelijk iets van 20mtr halen... kan ook nog in de kamer ernaast komen.
beetje vervelend dat BT zo traag uitkomt... BT 2.0 zouden we dit jaar al producten van moeten zien... mooi niet dus.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Jazco2nd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 01:48:
reken er niet op dat class 1 BT phones ooit komen... class 1 bestaat al net zolang als class 3 (10mtr) en 2 (20+ meter).

Overigens kan ik met mijn Sitecom BT stick (class 1, met externe antenne :D ) en bluetooth headset (weet niet welke class... 3 denk ik ook) wel makkelijk iets van 20mtr halen... kan ook nog in de kamer ernaast komen.
beetje vervelend dat BT zo traag uitkomt... BT 2.0 zouden we dit jaar al producten van moeten zien... mooi niet dus.
Een hele serie correcties dan maar :/

Class 1 is 100m, class 2 is 10m en class 3 is 10cm.
BT2.0 is al lang uit, het zit in de SE K750 en W800 en er zijn ook BT2.0 dongles op de markt van o.a Cellink (bta-6030 class 1) die inmiddels bij MM ligt.
Omdat een class 1 dongle sterker zendt en gevoeliger is kun je meer dan 10m bereik halen i.c.m. een class 2 BT op een foon.
De SE Z1010 heeft trouwens class 1 BT ingebouwd, dus het wordt wel eens toegepast.

Pagina: 1