.cs files verdwenen na verplaatsing *

Pagina: 1
Acties:

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 10:27
Ik ben op een of andere duistere manier al mijn .cs (csharp) files kwijt die in een folder stonden die verplaatst is geweest tussen een FAT32 externe HD en mijn C: (NTFS)

hulp :?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-08 21:34
datarecovery googlen?
ik heb ff snel gegoogled
http://www.bitmart.net/

"Stilte, een gat in het geluid...."

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

FAQ :?

• lux
Ja is bezig, maar hoe kan dit in godsnaam gebeuren? Het is echt opvallend dat enkel de .cs files uit de folder weg zijn

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Windows Operating Systems ==> Software Algemeen + titeledit want 'verdwenen data' is te generiek en zegt daarom wat weinig.

Wat is nu precies je vraag: het waarom?
offtopic:
Da's een interessantere dan het hoe wel op te lossen omdat dat al vele malen is beantwoord zoals je al ziet. Tip: maak een topicstart meer dan een paar woorden, mensen gaan geen moeite doen uitgebreide antwoorden te geven als jij enkel een vraag over de muur lijkt te gooien zonder zelf mee lijkt te denken. Hulp roepen heeft zo weinig zin ;) ).

Je geeft echter helemaal geen informatie over de situatie dus ik kan alleen maar hardop wat roepen: als alleen de .cs files en niets anders (en aangenomen dat die files niet factoren groter zijn dan de andere bestanden) zou er iets moeten/kunnen zijn op softwareniveau. Corrupte hardware of filesysteem lijkt me niet (maar check het natuurlijk wel). Dus misschien te actieve malwarescanner (zie logs)? Anders: waar verplaatste je mee? En had je die files misschien nog open staan? Wat als je het met wat testfiles (of beter: met je meest recente backup) nog een keertje doet?
(En weet je zeker dat ze er wel op stonden)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• lux
Ik heb nu mijn externe HD en mijn C: proberen recoveren met getdataback, maar dit lukt niet.
op die externe HD zijn de files verwijderd en overschreven ...
en op de C: vind hij dus niks... dus het is gebeurd op mijn externe HD.
volgens de log moet ik de bestanden verwijderd hebben op 30 aug rond 17u

Ik heb de files verplaatst met windows verkenner

Wat de malware betreft, ik heb adaware ... maar ik heb al een hele tijd niet gescand

nog info nodig?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dus geen virusscanner? Tijd om er een te kopen dan :X

Maar als je een log hebt op je externe HDD die aangeeft dat die specifieke files toen zijn verwijderd: is dat ook het moment waarop je verplaatste? Zo niet: wat draaide er dan? <-- het was niet zo dat je bijv. een project in je IDE hebt verwijderd en dat die toen al die files heeft weggeknikkerd?

edit:
Nee dat helpt niet je files terugkrijgen, als GDB en dergelijke programma's niets vinden en je geen backups hebt, heb je helaas pech en kan je alleen nog uitzoeken hoe het gebeurde zodat het niet meer gebeurd (en kopieer de volgende keer ipv te verplaatsen en maak natuurlijk voortaan een backup *). Ik neem even aan dat de hele dure bedrijven die nog een keertje zouden kunnen kijken geen optie zijn.

* " 1 backup is geen backup"

[ Voor 41% gewijzigd door F_J_K op 05-09-2005 10:50 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• lux
Denk je echt dat ik nog weet wat er toen draaide? Is dit te bekijken in een of andere log file?

misschien was ik wat onduidelijk maar ik heb een virusscanner hoor, maar denk niet dat dit de oorzak is. heb ook ghost ... die was mijn C: aan het backuppen en heb ik stopgezet... maar de projectfolder stond al in een andere map op de externe hd
Pagina: 1