- Me_dusa
- Registratie: September 2002
- Laatst online: 15-09 09:07
Red een boom, eet een bever!
Nou zou ik best graag die PB aan me collectie toevoegen!Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:25:
Mijn setup afgelopen zaterdagnacht
[afbeelding]
[afbeelding]
De 2e van rechts is de PB van een goede vriend van me; die is jaloers op mijn huidige setup. Begrijpelijk
k3
Me_dusa
meest rechtse iMac weer moet inleveren bij Apple.
Verwijderd
Ik zou snel verhuizenGluten Parody schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:48:
Zou inderdaad een optie zijn, ware het niet dat ik de
meest rechtse iMac weer moet inleveren bij Apple.

Jeej, eindelijk fotootje van mijn 15" pb.
Hier op mijn stage, om toch ook op een 'echte' bak te kunnen werken
... ideaal!
jup, maar deze foto alleen omdat het beeld de foto mooier maakt
T-H schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:10:
[...]
Binnenkort ook maar eens die nieuwe DVD kijken, heb niet voor niks de 'Limited Two-disc' versie besteld bij Bol...
Maar helaas kijk ik die nièt op een PB
We gaan weer retro (heb nog geen passend TFT gevonden voor mijn budget)

Wat zie je hier?
een Apple PowerMac G5
Dual Proc. 2.3Ghz
2GB ram
Ati 256MB
BT
250GB hdd
Dual Layer SuperDrive
Owja en een oud dom CRTtje
Op deze prijs maakt een Cinemadisplay ook niet zoveel meer uit
[ Voor 68% gewijzigd door Oxi op 17-11-2005 23:07 ]
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
MBP 5,1
bovendien zegt ie ook dual proc 2.3
Nee niet de dualcore.sunstream schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:09:
Is dat die nieuwe dual core powermac? Verder is het een leuke machine! veel plezier ermee!
Ik ben de heledag al aan het zoeken naar een leuk scherm, ms tijd interesseert me niet zo. kijk er toch geen films en speel geen games...
De dell vindt ik niet zo bijzonder dan heb ik liever een 20" Apple display
Nu zag ik net in het Office Centre krantje van vandaag dat ze zaterdag 19nov '05 een Aanbieding hebben met een 19" Widescreen TFT van Acer voor 249€ ex btw.
Widescreen is een vereiste, nu ziet dat Acer schermpje er natuurlijk geweldig lelijk uit
Maar hij is nogal elcheapo
Verwijderd
IK zit nu sterk over apple te denken... moet er alleen wel Debian op kunnen draaien en dat kon wel volgens mij. Ik wil 2x een iMac
why not? werkt perfect, zelfs op schoolantonie schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:19:
[...]
offtopic:
Binnenkort ook maar eens die nieuwe DVD kijken, heb niet voor niks de 'Limited Two-disc' versie besteld bij Bol...
Maar helaas kijk ik die nièt op een PB
ghehe, even later heb ik een DVD speler van een huisgenoot geleend en het audio via de Powerbook opgenomen (ik kon niet de mogelijkheid 'record what you hear' vinden, alleen record from LINE-IN)
Ik denk toch echt dat hij bedoeld dat hij jammer genoeg geen PB heeftT-H schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:23:
[...]
why not? werkt perfect, zelfs op school![]()
ghehe, even later heb ik een DVD speler van een huisgenoot geleend en het audio via de Powerbook opgenomen (ik kon niet de mogelijkheid 'record what you hear' vinden, alleen record from LINE-IN)
Nee, je kan de 2.7Ghz nog krijgen, deze heb ik genomen omdat het iets in prijs scheelt en de meerwaarde van de dualcore mijn niet interesseerdeVerwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:39:
[...]
Ze leveren nu toch alleen nog maar DualCore ?
Verwijderd
Goede keus !Qorne schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:48:
[...]
Nee, je kan de 2.7Ghz nog krijgen, deze heb ik genomen omdat het iets in prijs scheelt en de meerwaarde van de dualcore mijn niet interesseerde
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

O.A. Apple Lisa, 128k, 512k, ed,plus,se,classic en color classic.
SE/30 komt er binnenkort ook nog tussen, dan heb ik ze allemaal.
Oehh vetjes! Dat is wel echt een coole collectie!macmouse schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 01:26:
Even wat maccies in een kast gezet.
[afbeelding]
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
...please
werken ze ook nog? niet dat je er veel mee zou kunnen, maar tis altijd leuk natuurlijk.macmouse schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 01:26:
Even wat maccies in een kast gezet.
[afbeelding]
Foto's zal ik van de week wel even maken van de 128K, zal dan ook even wat meer van de collectie op de foto zetten.
Pronkstuk is uiteraard de LISA, maar ik heb ook nog een plus staan, in de originele doos, met alles origineel erbij, zelfs het plastic van de muis enzo, erg cool.
Die dingen zijn zo cool.
mail me ff ik heb er nog 1 die zo goed als nieuw is.super-muffin schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:48:
Een werkende classic zou ik ook nog graag willen hebben.
Die dingen zijn zo cool.
corne[@]hificorner.nl ik moet er gewoon vanaf namelijk.
Verwijderd
- breinonline
- Registratie: Juni 2001
- Laatst online: 21:25
Are you afraid to be known?
/u/27131/crop61572b353fff1_cropped.png?f=community)
Dit topic is voor foto's van je computer zelf, voor screenshot moet je in Het grote Applescreenshot topic zijn.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Ow, zit ik even grandioos verkeerdbreinonline schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:57:
[...]
Dit topic is voor foto's van je computer zelf, voor screenshot moet je in Het grote Applescreenshot topic zijn.
Verwijderd
je vergeet je iMokQorne schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:04:
Wat zie je hier?
een Apple PowerMac G5
Dual Proc. 2.3Ghz
2GB ram
Ati 256MB
BT
250GB hdd
Dual Layer SuperDrive
Owja en een oud dom CRTtje
Als of een Powerbook alleen al niet mooi genoeg is.T-H schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:10:
[...]
dus zie hier mijn scherm setup op het moment, en let wel, het rechterscherm is een 23" HP !

Op bovenstaande pic kan je er niet veel van zien, maar ik heb deze nu staan op een zelfgebouwde zwenkarm . Waar een plank op staat voor de breedte omdat deze (in 1998 !) is gemaakt voor een scherm. Als ik de 2de 30" heb en het bevalt goed, dan bouw ik een nieuwe zwenkarm zonder plankje, waar de schermen zijn bevestigd aan de achterzijde via de VESA bevestiging. Dat ziet er vast een stuk strakker uit.
30" Cinema display bevalt verder trouwens goed, een ZEE van ruimte is toch wel fijn. Vooral verticaal, want als ik van 22" CRT naar 23" TFT ga heb ik nog steeds 1200 pixels hoog, en nu heb ik 1600 als hoogte
En voor de duidelijkheid, ik heb een eigen bedrijf aan huis en werk online dus vandaar dat "de zaak" voor al dit moois betaald. Ik werk veel met hi res fotoos, sorteren en bewerken en tig andere dingen tegelijk open en dan is veel desktop ruimte heel erg handig
[ Voor 11% gewijzigd door Gerco-M op 21-11-2005 18:33 ]
Weteringbrug ZO 9.900Wp — NW 6.270Wp — Totaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)
- Peentje
- Registratie: November 2001
- Laatst online: 19:46
MacOS/Windows/Linux don't care
:strip_icc():strip_exif()/u/39384/spoon2.jpg?f=community)
Echt supermooi zo'n 30", maar ik vind hem gewoon te duur! (lees: kan het niet betalen)
mooie setup trouwens
Dell 2005FPW.Peentje schreef op maandag 21 november 2005 @ 20:07:
wat voor een dell scherm is dat?
mooie setup trouwens
Timmie had pics van je schermpie naar me gestuurdGerco-M schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:25:
Ik ben geen typische Apple fan, maar soms hebben ze wel enorm mooie hardware waar ik niet omheen kan. Zoals de 30" Cinema Display. Tot voor deze bestond had ik als "droom tft" een dual 23" setup, en die heb ik nu ook net meer dan een jaar. Maar het uitkomen van de Apple 30" verlegde deze droom natuurlijk, en met verlagen van de prijs recent heb ik er toch maar een besteld. Ik was nog bang voor de beeldkwaliteit, en deze is zeker anders dan mijn 23" HP, maar zeker niet slechter.
dus zie hier mijn scherm setup op het moment, en let wel, het rechterscherm is een 23" HP !
[afbeelding]
Op bovenstaande pic kan je er niet veel van zien, maar ik heb deze nu staan op een zelfgebouwde zwenkarm . Waar een plank op staat voor de breedte omdat deze (in 1998 !) is gemaakt voor een scherm. Als ik de 2de 30" heb en het bevalt goed, dan bouw ik een nieuwe zwenkarm zonder plankje, waar de schermen zijn bevestigd aan de achterzijde via de VESA bevestiging. Dat ziet er vast een stuk strakker uit.
30" Cinema display bevalt verder trouwens goed, een ZEE van ruimte is toch wel fijn. Vooral verticaal, want als ik van 22" CRT naar 23" TFT ga heb ik nog steeds 1200 pixels hoog, en nu heb ik 1600 als hoogte
En voor de duidelijkheid, ik heb een eigen bedrijf aan huis en werk online dus vandaar dat "de zaak" voor al dit moois betaald. Ik werk veel met hi res fotoos, sorteren en bewerken en tig andere dingen tegelijk open en dan is veel desktop ruimte heel erg handig
Erg mooi ding!
Nu idd nog die G5
Ik vond 20" al gigantischGerco-M schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:25:
Blabla groot scherm

Hoevaak moet je je muis optillen voordat je van links naar rechts bent?
Ik heb mijn logitech MX 1000 snelheid instellingen staan op maximaal zo ongeveer en dan valt het best mee
Maar ik heb straks inderdaad 5120 pixels aan scherm breedte
Weteringbrug ZO 9.900Wp — NW 6.270Wp — Totaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
- Me_dusa
- Registratie: September 2002
- Laatst online: 15-09 09:07
Red een boom, eet een bever!
Kom kom, z'n mooie 30' van apple is altijd welkom, waar dan ookkiddyl schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:10:
Ga maar patsen met je scherm in de Windows topics. Hier moet je een computer showen die van Apple is. Dat het scherm mooi is weten we allemaal wel
Me_dusa
- ReseTTim
- Registratie: Juni 2000
- Laatst online: 20-09 16:23
Chocolate addicted
/u/8152/avatar%2520-%2520Copy.png?f=community)
zijn vriendin is Apple liefhebster.. kortom genoeg apple in dat huiskiddyl schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:10:
Ga maar patsen met je scherm in de Windows topics. Hier moet je een computer showen die van Apple is. Dat het scherm mooi is weten we allemaal wel
* ReseTTim can't wait to see the second screen

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Chapter I: De doos

Doos en donsdeken.

Doos op tafel.

Chapter II: Uitpakken

The goods.

Oe, spanneund

Chapter III: Gebruik
iMac by night

Perspectiefjes

Gewoonweg een heerlijk stukje hardware, begeleid door een operating system dat bewijst dat pracht en praal ook te koppelen is aan gedegen functionaliteit.
Alle images zijn clickable.
Hee, zit die mighty mouse er tegenwoordig standaard bij?Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 19:33:
Sinds vorig weekend: een iMac rev. C 17".
Chapter II: Uitpakken
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door ppl op 23-11-2005 20:51 ]
Hardware accessories Apple Remote, Apple Keyboard, Mighty Mouse

Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Zie je wel dat je dat scherm gewoon moet houden.
Maar ganz geil hoor!
Verwijderd
Ik zou alleen nog wel een gat in je tafel maken om de kabel van de dock te verbergen, en een bluetooth muis nemen
/me haat kabels
Nu is het nog een afweging: draadloos of een rechtermuis- en scrolltoets. Ik kies dan voor het laatste.
Verwijderd
Nee...je bent de tweede die hem dan besteltCanaria schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:26:
Zodra de Mighty Mouse er in bluetooth uitvoering komt, ben ik de eerste die hem bestelt
Nu is het nog een afweging: draadloos of een rechtermuis- en scrolltoets. Ik kies dan voor het laatste.

Maar tot die tijd heb je natuurlijk een prachtige set-up
Je kent de apparatuur natuurlij al lang, maar het ziet er toch weer geweldig uit allemaal.
aan de specs te zien 23"
zie het linkje in haar sig. Daar staat dat het een 23" is. Alleen volgens Canaria heeft het ding ook D-sub... WAAR DAN?Qorne schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:33:
20" is de klein, heb ff me TB er naast gehoudenzal wel 23" zijn
idd
* Whieee kijkt naar zn 20" ACD
Launching containers into space

Verwijderd
smiecht!!
Verwijderd
Of is dat een soort patsermode, met de zijkant eraf?
Daar ben ik wel benieuwd naar eigk
Verder een erg nette setup
[ Voor 19% gewijzigd door Foxke op 01-12-2005 01:03 ]
Nee, dit is inderdaad met een zijpaneel eraf, ben nu bezig een zijpaneel te maken van perspex.Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:57:
Hoort dat nou zo, met die G5?
Ik heb de lamp aan 1 kan afgeplakt met aluminiumfolie, zodat hij alleen naar binnen schijnt. Hij zit aan de voorkant in de hoek, tegen het rooster van de voorkant. Stroom haal ik bij de DVD-brander, door er een splitter tussen te zetten.Foxke schreef op donderdag 01 december 2005 @ 01:02:
Hoe heb je dat gedaan met die ccfl?
Daar ben ik wel benieuwd naar eigk
Idd, die brander zit er ook nog... was ik ff helemaal vergetenunSOUND schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:56:
[...]
Ik heb de lamp aan 1 kan afgeplakt met aluminiumfolie, zodat hij alleen naar binnen schijnt. Hij zit aan de voorkant in de hoek, tegen het rooster van de voorkant. Stroom haal ik bij de DVD-brander, door er een splitter tussen te zetten.
* Foxke gaat morgen eens de doos met ccfl's naar beneden halen
Btw, mijn LaCie Mini250gb schijf is vandaag besteld, als hij binnen is een nieuwe foto van mijn setup!
Ik heb vandaag een LaCie D2 brander besteld, komt bovenop mijn D2 externe schijven, nog meer blauwe lampjes op het bureau dus...
Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer
Alleen jammer dat je bij je iMac geen BT setje hebt...
De iMac is voor mijn vriendin, zij had geen behoefte aan de draadloze extra's. Van dat geld heeft ze een leuk lingerie-setje gekocht.stevenP schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 18:41:
Haha, precies jaMaarja, je kan er niet omheen: het is een mooie setup van G5, CD, bt keyboard en iets muiserigs (mightymouse?) Alleen jammer dat je bij je iMac geen BT setje hebt...
Bij mijn Mac zit nu inderdaad nog een Mighty Mouse, mijn draadloze is aan het overlijden ben ik bang, knoppen werken niet meer. Dus ben ik aan het zoeken naar een alternatief, het liefst die Lasermuis van Logitech, maar dan in het wit. Witte muizen zie je helaas niet veel, en die Logitech heeft rubberen delen die je niet kunt verven...
De MX1000 bedoel je? Heerlijk ding icm mijn BT keyboard (ik heb hem hier)! Alleen inderdaad, verven/lakken trek je niet met dit ding! En ja, hij heeft een aparte ontvanger/oplader, dat is ook jammer vind ik..unSOUND schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 20:46:
[...]
De iMac is voor mijn vriendin, zij had geen behoefte aan de draadloze extra's. Van dat geld heeft ze een leuk lingerie-setje gekocht.
Bij mijn Mac zit nu inderdaad nog een Mighty Mouse, mijn draadloze is aan het overlijden ben ik bang, knoppen werken niet meer. Dus ben ik aan het zoeken naar een alternatief, het liefst die Lasermuis van Logitech, maar dan in het wit. Witte muizen zie je helaas niet veel, en die Logitech heeft rubberen delen die je niet kunt verven...
Over draadloos gesproken. Is het nog steeds mogelijk USB-dingen aan te sluiten op Apple keyboards? Ze hadden vroeger eentje bij mij op school, maar dat is alweer drie jaar geleden. Ik betwijfelde of het op een draadloze werkte..unSOUND schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 20:46:
[...]
De iMac is voor mijn vriendin, zij had geen behoefte aan de draadloze extra's. Van dat geld heeft ze een leuk lingerie-setje gekocht.
Dat getuigd van extreem geduld, na drie week wachten op mijn powerbook heb ik de camera gelaten voor wat hij is. Ik wilde dat ding aanzetten, DIRECT! En heb dat ook maar gedaan, dan maar geen foto's van het uitpakprocesVerwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 19:33:
Sinds vorig weekend: een iMac rev. C 17".
Chapter I: De doos
[afbeelding]
Doos en donsdeken.
...
Doos op tafel.
...
The goods.
[afbeelding]
Oe, spanneund
[afbeelding]
Chapter III: Gebruik
iMac by night
[afbeelding]
...
Alle images zijn clickable.
[ Voor 69% gewijzigd door t-h op 04-12-2005 14:43 ]
Het bluetooth keyboard heeft geen USB aansluitingen. Daarom heb ik een bedraad toetsenbord gekocht die wel twee usb aansluitingen heeft, waar nu m'n muis in zit.T-H schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:42:
[...]
Over draadloos gesproken. Is het nog steeds mogelijk USB-dingen aan te sluiten op Apple keyboards? Ze hadden vroeger eentje bij mij op school, maar dat is alweer drie jaar geleden. Ik betwijfelde of het op een draadloze werkte..
Let er wel op dat die niet bus powered zijn, dus veel usb apparaten die afhankelijk zijn van voeding via de usb aansluiting werken niet.

2x 30" is toch wel liev
wie steund mij nu ook.. ik hoef er maar 1
[ Voor 12% gewijzigd door ReseTTim op 04-12-2005 23:19 ]
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Wow, krijg je dan geen nekkramp??ReseTTim schreef op zondag 04 december 2005 @ 23:19:
* ReseTTim heeft gisteren genoten van de bureaublad ruimte![]()
van Gerco-M
[afbeelding]
2x 30" is toch wel liev
En op welke resolutie draait dit goedje?
kramp in je nek? Ja. (ik wel tenminste)Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 01:15:
[...]
Wow, krijg je dan geen nekkramp??
En op welke resolutie draait dit goedje?
reso: 2x 2560x1600 pixeltjes
Verwijderd
Verder valt die resolutie mij tegen, op mijn Samsung Syncmaster 957MB (19") draai ik meestal 2048*1536 , en dit is wel een heel stuk groter.
Maar die achterlijke resolutie die jij noemt, is dat niet op 60Hz? Moet ik niet aan denken
Verwijderd
Normaal draai ik @ 1600@1200, vaak neem ik een excursie naar 1920x1440 en tijdens database-applicaties ala iTunes draai ik op 2048*1536 (wel 60hz dus, maar voor mij geen probleem).
Doe eens lamp aan, straks heb je nog dikkere sjampotten nodigReseTTim schreef op zondag 04 december 2005 @ 23:19:
* ReseTTim heeft gisteren genoten van de bureaublad ruimte![]()
van Gerco-M
[afbeelding]
2x 30" is toch wel liev
Dat zeg je nu ... wacht maar tot over een paar jaartjes ... als je ogen dermate toegetakeld zijnVerwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:27:
(wel 60hz dus, maar voor mij geen probleem).
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:27:
Die resolutie is inderdaad op 60hz, maar zoals ik zeg werk ik meestal (lees mijn post) op deze resolutie.
Normaal draai ik @ 1600@1200, vaak neem ik een excursie naar 1920x1440 en tijdens database-applicaties ala iTunes draai ik op 2048*1536 (wel 60hz dus, maar voor mij geen probleem).

Verwijderd
Nee, maar toen ik afgelopen weekend al mijn MP3tjes hebt getagged, werkte dat wel iets lekkerder op een fors hoge resolutie
Daarnaast heb ik hotkeys, dus switchen is zo gepiept. Maar genoeg hierover, ik zie liever pics van die dual 30"
Verwijderd
nee hoor.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 01:29:
Ben ik de enige die 2x30 inch iets te veel van het goede vindt?
Vind het ook "iets" te overdreven.
Teminnste... voor een thuis computer is het nogal overdreven.
Doe je aan zware filmbewerking, is het natuurlijk ideaal om veel beeld matriaal op je scherm te hebben. Maar wat ik hier zie, is rechts wat photoshop met een leeg scherm en links een internet browser...
Trouwens is dat niet op een PC aangesloten? Ziet er niet echt uit als OS X.
Heb trouwens nog vorige week ofzo foto's gemaakt. Ik ga toch verhuizen, dus alles wordt heus wel wat mooier qua kleuren .ect

Beetje Crappy foto's overigens. Maar daarmee zal je het voor nu even moet doen.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 01:57 ]
Dit topic is gesloten.