Toon posts:

Upgrade dilemma, CPU en/of videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik zit met het volgende dilemma:

Ik heb vrij recent een Geforce6800LE 128mb AGP gekocht.
Nu heeft de gelegenheid zich voorgedaan dat ik mijn oude cpu/mobo/geheugen etc heb kunnen verkopen voor een leuk bedrag.

Ik wil upgraden naar AMD64 s939.
Mijn AGP kaart wilde ik in eerste instantie meenemen, dus heb ik gekozen voor de Asus A8V omdat die en 939 ondersteunt en een AGP slot heeft voor mijn nog vrij nieuwe videokaart.
Als cpu had ik de 3500+ 939 512kbL2 in mn hoofd.

Nu wil ik toch net dat beetje meer, wat is volgens jullie de beste keuze:

4000+ 1mb L2 (San Diego) ipv de 3500+ Venice

OF

3500+ op AMD64 PCI-E moederbord (nForce4, vb A8N-E) MET andere videokaart erbij, vb Radeon AX800 256MB DDR3

Voor beide ben ik ongeveer hetzelfde extra bedrag kwijt, de 4000 is bijna 200 euro duurder als de 3500 en voor datzelfde bedrag kan ik ook de AX800 kopen.

Wat is volgens jullie de verstandigste uitbreiding?

Bij de eerste optie heb ik een snellere cpu maar is minder goed uit te breiden om wille van AGP slot, bij de tweede optie heb ik een beter uit te breiden systeem met PCI-E, nforce4 en waarschijnlijk een snellere videokaart. Maar dan hou ik een nog vrij nieuwe videokaart over.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-09 07:50

Mombasa

The Funky Drummer

Wat dacht je van een ASrock 939Dual-SATA2. Dit moederbord ondersteund zowel PCI-e en AGP, zodat je later nog kan uitbreiden naar PCI-e. En je kan er elk 939 cpuutje opgooien. Zo kan je dus je AGP kaart behouden en er een 4000+ op monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel een goede suggestie maar als ik zulke combinatie constructies zie dan begin ik altijd wat te twijfelen.
Ik kan me niet goed voorstellen dat het allemaal optimaal samen werkt zonder conflicten en met maximale prestaties....

Welke combinatie zou me het snelste systeem opleveren denk je? En dan vooral in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herzeleid
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 11:41
Probeer gewoon je 6800LE te verkopen ?
dan kun je dat geld nog gebruiken voor evt een 4000 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa

Mombasa

The Funky Drummer

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:48:
Dat is wel een goede suggestie maar als ik zulke combinatie constructies zie dan begin ik altijd wat te twijfelen.
Ik kan me niet goed voorstellen dat het allemaal optimaal samen werkt zonder conflicten en met maximale prestaties....

Welke combinatie zou me het snelste systeem opleveren denk je? En dan vooral in games.
Als je het topic leest over de ULi chipset (zie link in mijn vorige post) dan kom je er vrij snel achter dat dit wel degelijk om een stabiel systeem gaat. Met dit moederbord is het zelfs mogelijk om zes schermen aan te sluiten (dmv PCI-e, AGP en PCI) en bijvoorbeeld Flight Simulator te spelen zonder conflicten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou sowieso gaan voor de 3500+ ipv de 4000+, ongeacht de config die je erbij kiest. Het perijsverschil is dermate groot terwijl je het verschil in snelheid vrij weinig werkt.
Je kunt dan imho beter nu een wat simpelere cpu kiezen en dan in de toekomst een upgrade doen als je wat snellers wilt zodat je dan toch goedkoper uitbent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die Asrock Uli is wel erg goedkoop!
Misschien toch interessant!

Aan de andere kant kan ik de 6800 nog wel aan mn pa kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 13:06:
Die Asrock Uli is wel erg goedkoop!
Misschien toch interessant!

Aan de andere kant kan ik de 6800 nog wel aan mn pa kwijt ;)
de prestaties van de Uli chipset zijn ook behoorlijk, als ik jouw was had ik die gekocht met bijvoorbeeld een 3500+ en leuk memory (weet niet of je overclocken wilt, maar daar is dat bordje nu weer niet helemaal ideaal voor meen ik maar weet ik niet zeker) de rest van het geld had ik apart gezet voor een volgende upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa

Mombasa

The Funky Drummer

(weet niet of je overclocken wilt, maar daar is dat bordje nu weer niet helemaal ideaal voor meen ik maar weet ik niet zeker)
Met de huidige bios is het nog niet ideaal om te overklokken (alhoewel 'ie wel al tot een htt van 270 komt) maar met nieuwe biossen wordt verwacht dat dit toch wel beter zal gaan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Zou niet te veel verwachten van de overklok mogelijkheden op dat asrock bord. Hij blijft altijd een AMI bios hebben, en die schijnt nogal moeilijk te editten zijn. Dus dan zijn er ook geen modded biossen.
Of je moet 3.3v op je dimms willen zetten.
Het chaintech bord schijnt wel ietsie beter te zijn omdat die wel een award bios heeft.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, bedankt voor het advies, ik heb zojuist besteld.

Heb nog allerlei reviews e.d. gelezen en de Asrock komt er goed uit. Bovendien kun je voor die 64 euro ook geen bult vallen.
Heb er een 3500 939 bij genomen, ik koop over een jaar wel een nieuwe voor de 200 euro die ik nu bespaar.
Voorlopig kan ik nu mijn oude videokaart blijven gebruiken, als hij te traag wordt kan ik overstappen op PCI-E.
Verder nog een WD 200GB Sata2 harddisk erbij.

Zaterdag wordt alles meteen goed getest op lanparty dus ik laat jullie wel weten hoe het bevalt.
Hoop dat het leveren meevalt en het zaakje inderdaad in de gestelde werkdag binnenkomt en afgehaald kan worden.

Will keep u posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:10
Interessant topic, laat idd ff weten wat je ervan vindt :).

Ik zit nl met hetzelfde dillema: een upgradewaardige CPU (Athlon XP 3000+) maar een goede AGP videokaart (6800GT).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Heb de spullen vandaag opgehaald.
Alles in elkaar gezet, verse windows erop.......moet zeggen dat het echt bloed snel is!

De WD hoor ik nog niet eens draaien, was bij Maxtor wel anders!
Verder start windows in een zucht op, alles werkt direct, geluid, lan....

Spellen heb ik nog niet getest ben nu windows aan het updaten.
Meer info volgt zeker nog!

Ohja temp zit rond de 38 graden nu, met boxed cooler.
Zonder lawaai, echt een verademing!
Pagina: 1