Het kan zeker zo zijn, heb zulke gevallen al vaker gezien dat een motor sterker is dan opgegeven. Maar dat komt niet omdat die hard is ingereden, ik heb dat ook al meegemaakt met motoren welke langzaam zijn ingereden. Daarnaast zijn er wel mensen welke het SAE en DIN truukje uithalen.
Ik ga nu een uitspraak doen welke _heel_ erg gewaagd is... Dynostar, Tovami,... zijn allemaal replica's van een Dynojet bank. Het werkingsprincipe van die testbanken zijn allemaal gelijk, de software is wel verschillend. De FactoryPro en Superflow testbanken zijn de meest afwijkende testbanken qua ontwerp maar wel de meest nauwkeurige voor vermogen metingen (low inertia Eddy Current testbanken).
Maar zelfs de testbanken met een rol van 400kg hebben hun voordelen maar dan op andere gebieden.
Inmiddels sta ik op zo'n 3000 km (alle 3000 circuit dus) trouwens (die 1200 was toen ik 'em kocht), nog steeds 0 olieverbruik, fietsje loopt meer dan perfect.

Sorry, maar dat moest gewoon even.

nog één om het af te leren

Na 3000km zal je het natuurlijk niet merken, pas bij 50 000km ofzo kan je het echt goed merken. Of wanneer je het blok uit elkaar trekt al is dat geen goede referentie (je weet namelijk de spelingen toen de motor werd gebouwd niet)
PeeJay schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:08:
Nee, dat beweert hij niet, want dat staat er ook niet. Hij heeft 5pk meer aan het wiel dan standaard het geval zou zijn. Ook aan het achterwiel dus. Dat zou mij logisch zijn volgens de manier waarop de zin is opgebouwd.
Verkeerd geinterpreteerd dan

Mijn sm moet sowieso vaak een oliewissel hebben.
Tja, hoe ga ik dit zeggen?
Ik weet niet beter dan dit: een KTM moet standaard uit fabriek al worden gereviseerd

Ik kan die dynostar testbank niet beoordelen want heb er zelf nog geen metingen op gedaan. Ik laat mijn metingen altijd doen door de zelfde persoon op dezelfde testbank. PeeJay weet wie ik bedoel
En je geloven op je blauwe ogen: het kan zeker mogelijk zijn dat je meer vermogen hebt dan stock, seen it before, got the print out (alleen waar ligt die) maar dat hoeft niet per definitie door dat hard inrijden gebeuren want heb het ook gezien bij motoren welke langzaam zijn ingereden.
Het is niet zo dat een mus een vogel is dat alle vogels mussen zijn.
Nou... heb een GSX-R gehad waar ik elke 1000 kilometer een liter bij mocht gooien. Verder lust m'n Opel ook een behoorlijke slok, tijden gehad dat ik elke 3 tankbeurten er een liter bij kon mikken. Ding is HEEL netjes ingereden.
Opel heeft een tijdje een techniek toegepast waarbij honen overbodig zou zijn. Moet niet zeggen dat die techniek geen lang leven was bestempeld. En wat die gixxer betreft. Kan zijn dat je slechte olieschraapveren hebt gehad. Een vriend van mij had wiseco zuigers en zuigerveren gekocht en gemonteerd, compressie was goed in orde, olieschraapveren hadden 2mm slotspeling

Voor de sceptici (van hard inrijden), lees dit even.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Ik heb niet genoeg technische kennis om te beweren dat het klopt, hoewel ik ook denk dat jullie niet genoeg technische kennis hebben om het tegendeel zeker te weten

maar het artikel op die Amerikaanse website klinkt zeer plausibel in mijn oren.
Moet je het topic maar es lezen

En het artikel klinkt heel erg plausible omdat het ook erg sensatieachtig is opgesteld. Ik hanteer gewoon de rodeer methodes zoals ik van alle tuners en mensen welke race motorfietsen moeten prepareren leer.
[
Voor 13% gewijzigd door
Chevy454 op 09-09-2005 15:42
]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.