Hallo,
Mijn verhaaltje met misschien wat veel foto's:
Ik heb nog een wat oudere p3 933MhZ IBM pc (IBM Netvista 6578) die ik weer werkend wil hebben.
Er zat een Intel moederbord in die kapot was.
Sinds gisteren heb ik een nieuw moederbord ontvangen.
Het is een AOpen MX3S, micro ATX, socket 370
Deze is nu in de behuizing geplaatst zoals hieronder te zien is.

Er zitten vier dingen op de behuizing (ook van IBM):
1 power/reset knop
1 power on led
1 hd activity led
1 speakertje
op deze manier als hieronder:

de kabeltjes die hier vandaan kwamen waren allemaal verwerkt in 1 grote stekker die ik op het vorige moederbord zo kon aansluiten.
zo'n stekker als hieronder:

Maar op mijn nieuwe AOpen MX3S moederbord ontbreekt echter zo'n aansluiting.
Nu moet ik het aansluiten op zo'n aansluiting als hieronder volgens de handleiding:

Ik denk dat ik die draden los moet halen van die zwarte stekker en een paar van deze stekkertjes halen zoals hieronder denk ik, want anders zou ik niet weten hoe het anders moet :

maar wie kan me de naam voor die stekkertjes vertellen zodat ik ze kan ik ze kopen??
en is dat de juiste oplossing zo??
of gaat dat anders?
en als ik nou zo'n stekkertje verkeerd doe, gaat m'n nieuw moederbord dan naar de kloten?
nog wat foto's:
http://members.home.nl/d.vanderzee3/
gr. j0ngemAn
Mijn verhaaltje met misschien wat veel foto's:
Ik heb nog een wat oudere p3 933MhZ IBM pc (IBM Netvista 6578) die ik weer werkend wil hebben.
Er zat een Intel moederbord in die kapot was.
Sinds gisteren heb ik een nieuw moederbord ontvangen.
Het is een AOpen MX3S, micro ATX, socket 370
Deze is nu in de behuizing geplaatst zoals hieronder te zien is.

Er zitten vier dingen op de behuizing (ook van IBM):
1 power/reset knop
1 power on led
1 hd activity led
1 speakertje
op deze manier als hieronder:

de kabeltjes die hier vandaan kwamen waren allemaal verwerkt in 1 grote stekker die ik op het vorige moederbord zo kon aansluiten.
zo'n stekker als hieronder:

Maar op mijn nieuwe AOpen MX3S moederbord ontbreekt echter zo'n aansluiting.
Nu moet ik het aansluiten op zo'n aansluiting als hieronder volgens de handleiding:

Ik denk dat ik die draden los moet halen van die zwarte stekker en een paar van deze stekkertjes halen zoals hieronder denk ik, want anders zou ik niet weten hoe het anders moet :

maar wie kan me de naam voor die stekkertjes vertellen zodat ik ze kan ik ze kopen??
en is dat de juiste oplossing zo??
of gaat dat anders?
en als ik nou zo'n stekkertje verkeerd doe, gaat m'n nieuw moederbord dan naar de kloten?
nog wat foto's:
http://members.home.nl/d.vanderzee3/
gr. j0ngemAn