Toon posts:

Stotter probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een groot probleem met mijn computer. En dat is namelijk dat die vaak (zo goed als altijd) stotterd. Ik word hier eigenlijk heel erg gek van. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?. Het is niet alleen tijdens het spelen van spellen maar ook gewoon terwijl ik in windows zit. Echter gebeurt het wel veel sneller als ik veel eis van mijn computer. Ik heb ook al gezocht naar andere topics maar die kwamen er ook niet allemaal uit dus hoop ik hier op een nieuwe poging. Overigens heb ik soms ook wat langere "hang" momenten. dan blijft die toch zeker 10-15 sec stilstaan en hangt me geluid ook. Rebooten heeft geen zin want het komt weer terug en formateren heb ik zelfs vandaag nog gedaan.

PC Specs:

Mobo k8t neo fsr
Mem 2x 256 400mhz
Videokaart Geforce 5600 Ultra

Ik ben niet al te technish dus probeer het een beetje zo makkelijk mogelijk uit te leggen graag ;).
Ik verwacht ook nog een hoop andere vragen dus daar zal ik zo veel mogelijk antwoord op geven.

Bedankt!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je pc stottert :?
Ik denk dat je harde schijf problemen heeft.
Kan je je harde schijf eens testen met diagnosetooltjes die je in de OM FAQ / Beleid kan vinden :)

Kan je ook even je temps aangeven :?
Dat doe je met Speedfan of met MBM 5 ;)

Wauw, een sig!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 16:24

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Doe voor de grap ook eens wat meer info over je hardware en software ?? ik mis een processor en een hardeschijf, alsmede wat voor Windows versie je gebruikt met eventuele andere progs ?? (voornamelijk anti virus wil nog weleens wat "stotter" momenten geven hier :p )

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Verwijderd

Heb je misschien vaak (continue) een filesharing programma (bv morpheus of dc++) open staan? Bij mij stottert de pc dan ook altijd, en ik heb dat van wel meer mensen gehoord. Of heb je het ook op een volledig schone installatie?

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:14:
Je pc stottert :?
Ik denk dat je harde schijf problemen heeft.
Kan je je harde schijf eens testen met diagnosetooltjes die je in de OM FAQ / Beleid kan vinden :)

Kan je ook even je temps aangeven :?
Dat doe je met Speedfan of met MBM 5 ;)
Ok, hier ga ik nu meteen even mee aan de slag.. hoor je later nog van :)
Doe voor de grap ook eens wat meer info over je hardware en software ?? ik mis een processor en een hardeschijf, alsmede wat voor Windows versie je gebruikt met eventuele andere progs ?? (voornamelijk anti virus wil nog weleens wat "stotter" momenten geven hier )
Ohja! :)..

amd athlon 64 3000+
hardeschijf.. euhm.. kan ik niet helemaal achter komen maar 120gig

windows xp nl
verder nog geen anti virus programma's (zoals ik al zei net geformateerd :).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:17:
Heb je misschien vaak (continue) een filesharing programma (bv morpheus of dc++) open staan? Bij mij stottert de pc dan ook altijd, en ik heb dat van wel meer mensen gehoord. Of heb je het ook op een volledig schone installatie?
Nee helemaal niks. Mijn pc is op dit moment nog zo schoon als.. (noem maar iets wat heeeeel schoon is =))

• Mr. Bondt
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-05 12:30
Heb je je videokaart drivers geïnstalleerd? :D
Zo niet, dan is het logisch dat hij stottert :)
Ik zal je de details besparen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Bondt op 02-09-2005 19:26 . Reden: Vage zin ]

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:22:
[...]

hardeschijf.. euhm.. kan ik niet helemaal achter komen maar 120gig
Download Everest en bekijk je schijf. Werkt dat ook niet, moet je even je computerkast even los maken, en handmatig kijken :P

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Bondt schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:26:
Heb je je videokaart drivers geïnstalleerd? :D
Zo niet, dan is het logisch dat hij stottert :)
Ik zal je de details besparen :P
Ja dat wel :)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
spyware/malware virussen?

Zelfs bij de installatie van windows kan die shit erop komen als je internet connectie hebt :S:S:S

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:27:
[...]

Download Everest en bekijk je schijf. Werkt dat ook niet, moet je even je computerkast even los maken, en handmatig kijken :P
ik heb dit gedownload en geinstalleerd maar wat wil je wat ik zie? want ik snap niet wat ik zie :)

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:33:
spyware/malware virussen?

Zelfs bij de installatie van windows kan die shit erop komen als je internet connectie hebt :S:S:S
het begon al zelfs zonder internet :)

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:36:
[...]

ik heb dit gedownload en geinstalleerd maar wat wil je wat ik zie? want ik snap niet wat ik zie :)
Je merk harde schijf ;)
Kijk anders eens in je bios en zoek dan even op wat voor merk harde schijf je hebt ;)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:40:
[...]

Je merk harde schijf ;)
Kijk anders eens in je bios en zoek dan even op wat voor merk harde schijf je hebt ;)
Gevonden..

Technische Informatie ATA Apparaat:
Hitachi
Deskstar 7K250
160 GB

zegt mij helemaal niks =)

• Outerspace

Outerspace

Gewoon een Hitachi harde schijf :)
Als je dan naar OM FAQ / Beleid en dan hier was terecht gekomen, dan kwam je erachter dat Hitachi/IBM ook een hardeschijf tester heeft drive fitness test :)

Klik hier voor de Drive Fitness Test (v4.05) ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 02-09-2005 19:51 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:50:
Gewoon een Hitachi harde schijf :)
Als je dan naar OM FAQ / Beleid en dan hier was terecht gekomen, dan kwam je erachter dat Hitachi/IBM ook een hardeschijf tester heeft drive fitness test :)

Klik hier voor de Drive Fitness Test (v4.05) ;)
Dat ga ik zometeen even proberen maar eerst even wat nieuws.
Als ik mijn computer opstart doet die dat in stappen (zodra je dat opstart logo ding ziet) je ziet wat .. hij stopt (1 sec).. je ziet wat .. hij stopt (1 sec).. je ziet wat .. hij stopt (1 sec).. je ziet wat .. hij stopt (1 sec).. dus de hele animatie gaat in stappen.

Ik heb zojuist in de bios op default gezet en toen ging die beweging helemaal vloeiend. Dus ik hoop stiekem dat het heeft gewerkt. Nu dan maar testen. Zo niet.. dan kunnen jullie mij weer helpen ;)

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:54:
[...]

Dat ga ik zometeen even proberen maar eerst even wat nieuws.
Als ik mijn computer opstart doet die dat in stappen (zodra je dat opstart logo ding ziet) je ziet wat .. hij stopt (1 sec).. je ziet wat .. hij stopt (1 sec).. je ziet wat .. hij stopt (1 sec).. je ziet wat .. hij stopt (1 sec).. dus de hele animatie gaat in stappen.

Ik heb zojuist in de bios op default gezet en toen ging die beweging helemaal vloeiend. Dus ik hoop stiekem dat het heeft gewerkt. Nu dan maar testen. Zo niet.. dan kunnen jullie mij weer helpen ;)
Heb je toevallig in je bios wat overgeklokt :?
Misschien was dat het probleem ;)
maar verder is dit niet een vrijstelling om alleen te posten zodat mensen je kunnen helpen. Zelf dingen uitproberen is de basis :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:56:
[...]

Heb je toevallig in je bios wat overgeklokt :?
Misschien was dat het probleem ;)
maar verder is dit niet een vrijstelling om alleen te posten zodat mensen je kunnen helpen. Zelf dingen uitproberen is de basis :)
nou.. dat weet ik niet maar .. naar mijn weten (en zoveel weet ik niet over computers..) niet.. overigens snap ik dat ik zelf veel dingen moet uitvinden ensow maar zoveel snap ik niet dus vraag ik jullie hulp zoveel mogelijk.. overigens heb ik voordat ik hier contact zocht al enorm veel geprobeert ( ENORM VEEL)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het probleem is dus nog steeds aanwezig. Het ging allemaal goed totdat ik een film ging bekijken op mijn computer.

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 20:59:
Nou, het probleem is dus nog steeds aanwezig. Het ging allemaal goed totdat ik een film ging bekijken op mijn computer.
Test je harde schijf maar eens :) of heb je dat al gedaan :?
en installeer eens je moederbord drivers + videokaart drivers ;)

Wauw, een sig!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:11:
En dat is namelijk dat die vaak (zo goed als altijd) stotterd. Ik word hier eigenlijk heel erg gek van. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?. Het is niet alleen tijdens het spelen van spellen maar ook gewoon terwijl ik in windows zit. Echter gebeurt het wel veel sneller als ik veel eis van mijn computer. Ik heb ook al gezocht naar andere topics maar die kwamen er ook niet allemaal uit dus hoop ik hier op een nieuwe poging. Overigens heb ik soms ook wat langere "hang" momenten. dan blijft die toch zeker 10-15 sec stilstaan en hangt me geluid ook. Rebooten heeft geen zin want het komt weer terug en formateren heb ik zelfs vandaag nog gedaan.
Je hebt of een voedingsprobleem of een driver conflict of allebei. heb ik ook een tijdje gehad...

Kijk eens hoeveel watt je voeding is?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:53:
[...]

Test je harde schijf maar eens :) of heb je dat al gedaan :?
en installeer eens je moederbord drivers + videokaart drivers ;)
Hier kwam ik niet uit helaas. Werd een beetje te technish toen ze vragen gingen stellen ;)
Je hebt of een voedingsprobleem of een driver conflict of allebei. heb ik ook een tijdje gehad...

Kijk eens hoeveel watt je voeding is?
dacht ik zelf ook al. zal zo spoedig mogelijk het antwoord geven.

EDIT: 300 Watt

Verwijderd

aan 300 watt hebben we niet veel, post het merk. 300 Watt voedingen van een slecht merk presteren net zo goed als een 220 Watt van een A-merk. Weet je het merk niet; schroef je kast ff los en maak een foto van de sticker op de voeding, dan weten we in ieder geval al wat meer.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 09:43:
aan 300 watt hebben we niet veel, post het merk. 300 Watt voedingen van een slecht merk presteren net zo goed als een 220 Watt van een A-merk. Weet je het merk niet; schroef je kast ff los en maak een foto van de sticker op de voeding, dan weten we in ieder geval al wat meer.
Van het labeltje dus?.. als ik het goed begrijp: http://www.ximi.6a.nl/voeding.JPG

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Tot zo ver lijkt het een Target voeding. (Is dat nu niet Sweex geworden? Of haal ik nu een paar merkjes door elkaar... :?)
Deze heeft bij mij toch nog een aantal jaartjes goede dienst bewezen en zit nu in een oud bakkie... En dat was een 230 Watt (Nope, geen Volt :9)

Verwijderd

lijkt mij een no-name voeding... zien nergens een merk staan...

draai mbm5 en post je spanningen eens

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 10:29:
lijkt mij een no-name voeding... zien nergens een merk staan...

draai mbm5 en post je spanningen eens
Logo zit rechts achter het metalen frame van de kast waarschijnlijk...

Verwijderd

Als je toch aan het formatten bent, kijk dan wanneer je hte probleem krijgt. Heb je het al bij je eerste boot in windows? Of komt het later, dus installeer ieder dingetje apart(chipset drivers zijn vaak pakketjes met meerdere drivers) en reboot direct na installatie. Zo isoleer je het probleem.

Verwijderd

Je geeft zelf al aan dat je er niet uit kwam hoe de chipset en de videodrivers te moeten instaleren.
Dat is dus wel het probleem .
Ook zou ik de voeding vervangen voor een beter exemplaar

De drivers voor je moederbord:
http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=496&kind=1

Drivers voor je videokaart indien je windows xp 64 bit gebruikt
http://download.nvidia.co...winxp64_international.exe

Drivers voor je videokaart indien je de 32 bits van windows xp gebruikt:
http://download.nvidia.co...2k_international_whql.exe

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 10:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 10:43:
Als je toch aan het formatten bent, kijk dan wanneer je hte probleem krijgt. Heb je het al bij je eerste boot in windows? Of komt het later, dus installeer ieder dingetje apart(chipset drivers zijn vaak pakketjes met meerdere drivers) en reboot direct na installatie. Zo isoleer je het probleem.
Dit is het probleem juist. dat kan niet =).. het komt niet erg regelmatig. De eene keer komt het 1 x in het uur de andere keer 1 x in 15 minuten.

Ook heb ik niet het gevoel dat het de drivers zijn want ik had het ook een keer met een schone pc. Nog geen enkele drivers erop dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 11:10 ]

Verwijderd

nee, maar die drivers moeten er juist op om het probleem weg te nemen .

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:24:
nee, maar die drivers moeten er juist op om het probleem weg te nemen .
klinkt ook wel erg logish.. toch gaar dat een schone pc het niet normaal doet.. maarja.. ben nu al een tijdje bezig zonder stotter of hang moment. laten we even het beste hopen :P .

Verwijderd

Topicstarter
Update: het LIJKT (lijkt dus.) alsof ik geen last meer heb van het stotter effect. Echter heb ik nog wel van een ander probleem. Soort gelijk probleem.

Ik zal het even uitleggen: het is redelijk random maar het gebeurt iniedergeval wel elk uur. En wat er dan gebeurt is dat de computer even hangt. Zo gezegt ongeveer 6-10 seconde.

Ik heb al op het forum gezocht maar wist niet precies waar ik naar zocht. Dus als iemand hier meer info over kan verstrekken. Overigens zal ik jullie ook nog op de hoogste houden van het stotteren.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Ik heb de afgelopen weken ook steeds gehad dat mn pc even bleef hangen tijdens t spelen van simpele 3D spellen (Gunbound, Driver 1).
Gister is mn Geforce2 MX440 grafische kaart overleden. Zie 2 donkere plekken op de print, dus denk dat hij langzamerhand te heet is geworden. Liep gewoon op stock-speed, snap er dus niets van.

Zit nu een nieuwe kaart in (Powercolor Radeon 9600) en het haperen is verdwenen.
Zet dus eens een ventilator op je grafische kaart om te zien of het dan minder is.
Pagina: 1