Toon posts:

Pc wil niet meer meewerken..?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb sinds gister een probleem:

Gisteravond zat ik op mn pc een film te kijken, en opeens hangt de pc..ctrl-alt-delete werkt allemaal niet. Ik druk dus op de reset knop, waarna m'n pc vervolgens niet meer wilt opstarten, tot dit moment aan toe. :|

Dit gebeurd er: Ik druk op de power knop, en hoor vervolgens een korte piep. Dit is ook het enige piepje dat ik hoor. De fans gaan draaien, maar ik zie het lampje van m'n hardeschijf niet lang 'denken' zoals ie doet als de pc opstart, deze knippert tegelijkertijd met het lampje van mn cdrom schijf .. ( en andere keren knippert er niets)
M'n monitor geeft geen beeld (helemaal zwart scherm, er staat niet 'no signal' oid), en het lampje daarvan knippert ook.

Ik kan m'n cdrom schrijf wel openen, dus aan de voeding ligt het denk ik niet.

Dit heb ik gedaan:

1. Gechecked of alle fans draaiden.
2. Een van m'n twee twinmos sticks eruit gehaald.
3. Videokaart en geluidskaart eruit gehaald, gekeken of ze er wel goed in zaten.

----

Ik denk zelf dat het zeker niet ligt aan: De voeding, de videokaart, de monitor, het moederbord.(deze geeft piepje) Ook zijn de proc en mobo niet oververhit geraakt, ik checkte de temps vaak..
Waar het mogelijk wel aan ligt: De processor, het geheugen, hardeschijf, een stroomkabel ergens (?)

Mijn systeem:

P4P800 non-deluxe
intel p4 2.8 ghz 800 fsb
nvidia xfx 6800 GT 256 mb
Audigy ZS. (sinds eergister)
twinmos 2x512 dual-channel pc-3200
Antec truepower 480W.
Zalman cooler. ( eentje van koper)

Wat denken jullie...?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 14:24 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik denk dat je het PMG Beleid en de PMG FAQ eerst eens rustig moet doornemen.

Verder is de handleiding van je moederbord ook erg nuttig, en de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter bevat veel nuttige informatie.

Als je zelf al denkt te weten waar het aan ligt ga dit dan ook testen, leen even een CPU/mem van een vriend en kijk of je nog steeds hetzelfde probleem hebt etc.

[ Voor 17% gewijzigd door Kawaii op 02-09-2005 14:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien hebben anderen hezelfde meegemaakt en weten ze waar het aan ligt..

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nou bijvoorbeeld je moederbord geeft een piepje, dat doet deze niet zomaar. Meestal betekenen deze piepjes iets, en dat kan je allemaal vinden in de handleiding van je moederbord.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:58

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Aan de voeding zou het nog best wel kunnen liggen hoor, als je CD-rom lade nog opengaat hoeft dat niets te zeggen :P Dan houdt dat puur in dat je CD-romspeler in ieder geval wel van voldoende stroom wordt voorzien.
Als je PC voorheen altijd goed gedraaid heeft en er nu spontaan mee ophoudt is dit meestal of het moederbord of de voeding en anders een insteekkaart die moeilijk aan het doen is. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04-2025
Ik denk haast dat het aan je voeding ligt. Een spontane uitval van pc's ligt meestal aan de power suply! Heb je niet nog een andere voeding liggen?

Verwijderd

Wij hebben dit al meerdere keren hier op de zaak gehad.
Klinkt een beetje erg knullig maar de oplossing was vrij makkelijk
twee keer was de muis toetsenbord omgedraaid. ---> kort piepje en comp start niet verder door
muis of toetsenbord er niet goed in ---> kort piepje en comp start niet verder door
Muis of toetsenbord stuk ---> kort piepje en comp start niet verder door.
Ik zou dus beginnen met controleren of er alles goed is aangesloten en het eens te testen met een andere muis en toetsenbord. Goedkoop en makkelijk.
Klinkt als een domme oplossing maar elke keer was het hier de oplossing ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, een 350W die bij m'n kast kwam, maar het probleem is dat ik nog nooit zelf een voeding heb vervangen. Ik weet alleen hoe ik een videokaart, geluidskaart, en geheugen erin zet of eruit haal.

Maar denk je echt dat het aan de voeding ligt, aangezien alles wel opstart, alle fans gaan draaien?
Hij start alleen niet 'door', en geeft geen beeld, maar alles staat wel aan.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:24:
Misschien hebben anderen hezelfde meegemaakt en weten ze waar het aan ligt..
Maar op deze manier kunnen anderen precies hetzelfde hebben meegemaakt, maar omdat jij te weinig nuttige informatie geeft is dat alleen maar gissen :o

Lees de post van Kawaii eens door, die geeft een aantal handige tips waar je mee vooruit kan.

Gebrek aan eigen inzet, slotje dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.