[Draadloos netwerk] de deur uit, bedraad rulez

Pagina: 1
Acties:

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 15:29

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
De druppel is gevallen, de emmer stroomt over. wireless internet onder Windows XP heeft mij zoveel gekloot opgeleverd, ik ben het meer dan zat. Haal de draadjes maar tevoorschijn, let's roll out that network.

Waarom ben ik tot deze conclusie gekomen?

1. Na installatie werkte het (bijna) veilloos. Behalve dan dat ik mijn SSID broadcast niet uit kon zetten, want dan kon ik mijn eigen netwerk niet meer op... Net als andere beveiligingsmaatregelen (zoals het toelaten van slecht 1 mac adres etc.). Een minpuntje dacht ik, maar goed, voor de rest werkte het prima.

2. Toen werd mijn internet zo traag als dikke strond. Wat bleek: mijn pc moest met z'n antenne de goede kant op staan, anders was de ontvangst slecht en vertraagde het internet ontzettend of deed het helemaal niet.

3. En toen: netwerk viel ineens regelmatig helemaal weg. Geen verbinding, totdat ik de router opnieuw opstartte, en dan ging het weer even goed, tot de volgende morgen, of totdat ik een paar uur verder was, want BOEM, out of the blue, netwerk weg...
Nog Windows Zero config uitgezet etc. maar het mocht niet baten, nog steeds met regelmaat geen of slechte verbinding met het netwerk.

Je kunt je voorstellen dat het me nu echt de keel uitkomt. De tijden dat ik gewoon mijn pc kon opstarten en alles veilloos werkte is verleden tijd. Maar daar ga ik verandering brengen. Ik doe het raam open, gooi de draadloze router en z'n metgezel uit het raam, en koop gewoon weer een stukkie utp kabel...

De vraag is: wat zijn de kansen dat ik na een paar maanden mijn geld nog terug krijg in de winkel? Of moet ik het gewoon tweedehands (met wat verlies) verkopen?

Hoe denken jullie over draadloos? Net zo problematisch als bij mij? Aan teveel voorwaarden verbonden? Of is het een uitkomst en zou je niet meer anders willen?

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Welk materiaal had je?

Ik heb wireless, perfect geconfigd en perfect geinstaleerd. Werk perfect. Gebruik het wel niet vaak. Meestal gebeurt alles via bekabeld netwerk, voor de snelheid. Maar eens in de tuin surfen is best wel leuk.

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Ik had een Asus 350G Router en een Sitecom kaartje met antenner voor in m'n pc.

Maar voor mij was het dus wel "het" netwerk, mijn internet ging er altijd over... maar binnenkort dus niet meer...

[ Voor 45% gewijzigd door Voxie2 op 02-09-2005 08:53 ]

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 08:46
Ik denk dat je je geld niet volledig terug zult krijgen. Ze zullen wellicht aanbieden de apparatuur aan te bieden ter reparatie.

Mijn mening over draadloos is dat het leuk is voor erbij. Desktop lekker bedraad laten en voor de laptopjes in huis lekker draadloos! Ik heb er privé geen problemen mee met mijn draadloze configuratie. Heeft altijd goed gewerkt en doet het nog steeds. Ik heb de ervaring tevens met mijn werk dat het wel heel veel scheelt of je een beetje fatsoenlijk wireless spul hebt.

BTW ik maak zelf gebruik van zyxel producten en draytek wireless router

[ Voor 7% gewijzigd door j_v_malsen op 02-09-2005 10:59 ]

For rent

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 11:09
Het is omdat het moet, omdat ik vrijwel onmogelijk een kabel kan trekken naar de plek waar ik zit. Mijne word ik ook kots misselijk van en ben van plan om dus ethernet te gaan voeren over de netspanning.

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
wallywally schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 08:53:
Het is omdat het moet, omdat ik vrijwel onmogelijk een kabel kan trekken naar de plek waar ik zit. Mijne word ik ook kots misselijk van en ben van plan om dus ethernet te gaan voeren over de netspanning.
Want? Geef eens een paar redenen?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:10

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik heb zelf linksys wlan hardware, en ik heb er nooit problemen mee, mijn desktop is nog wel bedraad.
maar me laptop sowieso wireless, en bij veel klanten ook linksys staan, voor alles, totaal geen problemen.

ik ben zelf absoluut geen sitecom fan, veel problemen mee gehad.

iRacing Profiel

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 18:55
Draadloos werkt hier prima, evenals bij klanten van ons. Ik wil niet meer zonder. Goede spulletjes, goed configureren en gewoon werken. Heb zelf US robotics, bij klanten Linksys. prima spul.

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Ja, ik lees tussen de regels door alsof het aan het configureren zou liggen, maar laat 1 ding duidelijk zijn: ik ben geen n00b, en de configuratie is best!... :)

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 18:55
Niet tussen mijn regels hoor. Het enige wat ik in dit draadje lees is dat Asus routers niet heel erg lekker samenwerken met Sitecom-kaartjes.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 14:28
Ethefox schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:03:
Niet tussen mijn regels hoor. Het enige wat ik in dit draadje lees is dat Asus routers niet heel erg lekker samenwerken met Sitecom-kaartjes.
Of dat zo is weet ik niet maar ik weet wel dat de combi Linksys Router & Ralink kaarten problemen kunnen geven.
Zelf heb ik dat meerdere malen mee gemaakt (1keer thuis, 1keer bij familielid). Met deze Combi viel telkens mijn verbinding weg. OP een gegeven ogenblik op aanrade van een vriend de Ralink verwijdert en een Linksyskaartje erin geprikt. Daarna nooit meer last gehad van verbroken verbindingen. Mijn conclusie was dan ook dat hardwarekeuze in deze erg belangrijk is.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
Ik heb een asus wl-500g router, een wl-100g kaartje en een cisco aironet 54mbit kaartje.
Werkt allemaal perfect hoor, broadcast staat uit, mac-filter aan, en wep derop (jaja, nog geen wpa)

Volgens mij heb je gewoon pech met een defect, of een slechte combi of zo :)

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

sphere

Debian abuser

Sinds Dixons die Linksys dingen aan het pushen is, ben je ook niet per se meer veilig met zo'n ding als noob. Niemand verandert ooit de channel ID, en als dan 3 van je buren ook zo'n Linksys hebben wil je internet er nog wel eens uitklappen.

Daarnaast is het ook nogal belangrijk wat de afstand van je router naar je PC is, en welke bouwmaterialen het signaal onderweg tegenkomt.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 13:05
Ik maak gebruik van een WAP54G AP van Linksys i.c.m. het WPC54G PCMCIA kaartje in me laptop, verbinding is meestal stabiel en snel (1-1,3MB/ps) met WPA enabled. Echter wil het netwerk soms inene wegvallen. Even later heb ik het weer terug. Kijkend met Netstumbler en in Windows zelf blijft het bereik gewoon perfect.

Ik heb zelf het idee dat de zendkracht van mijn PCMCIA adapter niet zo hoog is en daardoor de communicatie misloopt.

Op school heb ik hetzelfde probleem, ik maak verbinding zonder probleem, even later valt het eventjes weg om weer terug te komen. Zeer irritant maar ik kan er mee leven.

De rest van mijn netwerk is gewoon bedraad, achter in de tuin kan ik niet zitten, het signaal van de AP is dan nog -50SNR (wat dus zeer goed is) maar ik krijg geen connectie wat dus waarschijnlijk aan mijn pcmcia adapter ligt.

Eve char: Warock <TEST>

Verwijderd

Wireless is inderdaad niet echt een handig ding, ikzelf ben ook terug naar keiharde kabels, en traditionele routers, je hebt geen gezeik meer en geen snelheidsverlies omdat je een betonneplafond hebt.

Heeft iemand verstand van de laatste snufjes op het gebied van netwerk snelheids verhoging, (er zouden netwerk kaartjes zijn die meerdere malen sneller zijn dan (10/100) ...

:?

Verwijderd

Senao! (Y)

Verwijderd

Het werkt op zich prima, maar de stabiliteit en snelheid zijn natuurlijk niet zo goed als met een UTP-kabel. Wat ik hier al vaker roep wanneer mensen zeuren over de snelheid van hun wlan, "Ik haal het maximum van Chello niet!!", gebruik dan fijn een kabeltje als je dat wil.

Wireless = gemak, niet zozeer snelheid :)

• Robert Pape
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 19:13
Ik heb zelf het idee dat de zendkracht van mijn PCMCIA adapter niet zo hoog is en daardoor de communicatie misloopt.
[...]
De rest van mijn netwerk is gewoon bedraad, achter in de tuin kan ik niet zitten, het signaal van de AP is dan nog -50SNR (wat dus zeer goed is) maar ik krijg geen connectie wat dus waarschijnlijk aan mijn pcmcia adapter ligt.
Veel laptops schroeven als ze op accu werken het maximale vermogen wat een pcmcia-card kan slurpen naar beneden (soms in te stellen via energiebeheer o.i.d.). Hierdoor kan het idd zo zijn dat je een veel slechtere verbinding hebt.. Ik zou zeggen; probeer het eens met de adapter erin, dat heeft bij veel gevallen die ik zo ben tegengekomen gehopen.

@ bramschoots: Er zijn producten die trucks uithalen om de snelheid op te schroeven, maar deze zijn niet onderling compatible. Aan een snellere standaard wordt nog gewerkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Robert Pape op 02-09-2005 10:59 ]

Verwijderd

Heb zelf eigenlijk geen noemenswaardige problemen met mijn wireless. En ik heb toch echt goedkope hardware, een edimax 54Mb desktop adapter en een Belkin 54Mb WLAN-router. Verbinding valt niet weg en staat nagenoeg altijd netjes op 54Mb. Nou staat mijn desktop ook wel redelijk dicht bij de router. Maar ook met de laptop van de zaak (11Mb WLAN) gaat het goed.

Ik snap alleen nog steeds niet dat zoveel mensen hun netwerk gewoon wagenwijd open laten staan. Sinds kort heeft een buurman een Linksys router (dat is wel leuk spul trouwens, mijn volgende wordt ook een Linksys.) en die staat gewoon helemaal open. Verder kan ik vanuit mijn appartement nog het netwerk zien van een appartement wat 2 verdiepingen lager ligt en een stukje verderop de galerij.

Ik gebruik nu overigens alleen MAC-authentication en WEP64. Binnenkort ga ik WEP eruit gooien en met WPA werken.

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
Ik heb hier een El Cheapo Sweex Wireless router met bijbehorende El Cheapo Wireless USB adapters (11Mbit) Maar het werkt allemaal perfect, door 3 muren heen. Je zegt dat je je wireless router uit t raam smijt maar daar kun je toch ook nog kabels in smijten?

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 13:26
Het is een kwestie van goede wireless spullen aanschaffen en het goed configgen om je spul ideaal te laten functioneren.

Ik heb een Asus Wl500-G wireless router+switch, 1 pc heeft intel wireless netwerk, en 1 pc heeft linksys WLAN kaart.. Werkt echt perfect en heb zelfs met gamen nergens last van! Ik denk dat je gewoon iets meer moet 'proberen' en niet meteen de conclusie trekken "wireless is kudt" ;)

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
the-edge schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:07:
Het is een kwestie van goede wireless spullen aanschaffen en het goed configgen om je spul ideaal te laten functioneren.

Ik heb een Asus Wl500-G wireless router+switch, 1 pc heeft intel wireless netwerk, en 1 pc heeft linksys WLAN kaart.. Werkt echt perfect en heb zelfs met gamen nergens last van! Ik denk dat je gewoon iets meer moet 'proberen' en niet meteen de conclusie trekken "wireless is kudt" ;)
Weer zo iemand die denkt dat ik niet kan configureren. Ik ga tot een bepaald punt. Na 2 maanden klooien ben ik er gewoon klaar mee. En zoals al eerder gezegd in dit topic is draadloos voor gemak en niet voor snelheid. Bij mij is het geen van beide. Kappen met die handel dus...

Verwijderd

Bij wireless zijn gewoon teveel factoren die kunnen storen op je verbinding, daarom is als snelheid of stabiliteit belangrijk is nog altijd UTP-kabel wat mij betreft de beste optie :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Voxie2 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:09:
Weer zo iemand die denkt dat ik niet kan configureren. Ik ga tot een bepaald punt. Na 2 maanden klooien ben ik er gewoon klaar mee.
Sorry hoor, maar als je het over klooien hebt kan ik dat geen configureren noemen :+
Het feit is gewoon dat het in de ene omgeving beter werkt dan de andere, heeft weinig met configuratie te maken want met de default settings zou het ook redelijk goed moeten werken (niet dat dat aan te raden is natuurlijk :X )
Zelf heb ik er ook last van dat mijn LinkSys AP uitvalt, ik heb er nog altijd geen regelmaat in kunnen vinden. Kortom wat bij de een perfect draait hoeft bij een ander (met dezelfde settings) niet zo goed te werken :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 07:40
Ik heb ook geen problemen.. ik heb 2 Asus WL-500g's staan. Eentje naast mijn modem beneden, en de andere boven op zolder, in WDS opstelling. Kan met mijn laptop perfect roamen tussen die twee.

Boven heb ik er nog een 12Db antenne aan hangen, en kan toch een behoorlijk eindje komen met mijn laptop :D Geen uitval of niets.

Bij mijn vriendin wel op haar desktop, maar dat komt door de brakke WL138 kaart die erin zit. Daar ga ik van de week een lijntje naar toe leggen vanaf mijn router boven, en dan ook nog haar printertje op de printserver aansluiten en ben ik weer even compleet.

Draai trouwens WEP, Mac filtering en SSID broadcasting staat uit.

Pvouput live

Verwijderd

Hier twee Linksys AP, de 11 MBit uitvoering inmiddels weggegooid (zovaak uitval, niet normaal meer) de 54 uitvoering werkt wel goed behalve als ik van die alternatieve firmware op dat ding zet, dan valt het netwerk ook 2 keer per uur uit... Nu de nieuwste Linksys firmware en alles werkt prima..

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Erkens schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:14:
[...]

Sorry hoor, maar als je het over klooien hebt kan ik dat geen configureren noemen :+
Het feit is gewoon dat het in de ene omgeving beter werkt dan de andere, heeft weinig met configuratie te maken want met de default settings zou het ook redelijk goed moeten werken (niet dat dat aan te raden is natuurlijk :X )
Zelf heb ik er ook last van dat mijn LinkSys AP uitvalt, ik heb er nog altijd geen regelmaat in kunnen vinden. Kortom wat bij de een perfect draait hoeft bij een ander (met dezelfde settings) niet zo goed te werken :)
Zo te horen ben jij ook al een tijdje aan het klooi.. euh... configureren? :9

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Voxie2 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:19:
Zo te horen ben jij ook al een tijdje aan het klooi.. euh... configureren? :9
nee hoor, bij mij werkt het gewoon redelijk goed, alleen eens in de zoveeltijd stopt het AP ermee, even resetten en het werkt weer als vanouds :) Ik denk dat er hier ergens iets stoort.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 11:23
Volgens mij ligt het aan je sitecom kaartje.. mijn collega heeft die van hem vervangen door een Linksys en die werkt 10x zo goed.

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Erkens schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:21:
[...]

nee hoor, bij mij werkt het gewoon redelijk goed, alleen eens in de zoveeltijd stopt het AP ermee, even resetten en het werkt weer als vanouds :) Ik denk dat er hier ergens iets stoort.
Nou dat bedoel ik dus. Het werkt gewoon bij bijna niemand "echt" perfect. En dat is bij draadloos gewoon niet, gotto admit! :)

[ Voor 57% gewijzigd door Voxie2 op 02-09-2005 11:23 ]

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
m3gA schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:22:
Volgens mij ligt het aan je sitecom kaartje.. mijn collega heeft die van hem vervangen door een Linksys en die werkt 10x zo goed.
Hmm, misschien kan ik em terugbrengen en vervangen voor een ander kaartje...

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 11:23
Voxie2 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:24:
[...]

Hmm, misschien kan ik em terugbrengen en vervangen voor een ander kaartje...
Kun je geen kaartje lenen van een vriend/collega om te testen? Als ik draadloze netwerken voor anderen aanleg gebruik ik alleen Linksys.werkt altijd goed.. mensen die vragen om hulp met sitecom wijs ik af.. begin ik niet aan omdat het gewoon troep is.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Voxie2 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:23:
Nou dat bedoel ik dus. Het werkt gewoon bij bijna niemand "echt" perfect. En dat is bij draadloos gewoon niet, gotto admit! :)
Het werkt ook verder perfect hier, alleen eens in de zoveel tijd heb ik geen signaal meer, en dat is echt niet vaker dan 1 of 2x per maand. (en dan nog heb ik er nauwelijks last van)
En, niks is echt perfect ;) Ook met een mooi bedraad netwerk heb je wel eens problemen.

Jouw probleem is gewoon dat je niet tegen een kleine tegenslag kan, meteen is alles maar troep en waardeloos, althans dat haal ik uit jouw manier van posten, je staat vanaf je eerste post al negatief tegenover wireless, wat wil je dan nog bereiken met dit topic, koop wat NICjes, koop een rol UTP en ga fijn een bedraad netwerk aanleggen :)

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-04 09:26

psy

Wifi is alleen echt handig voor laptops die op de accu werken en dus echt mobiel zijn (tuin enzo). Maar de snelheid is altijd lager, soms echt veel lager, en ook de reactieschelheden lijkenstukken lager (irritant).
Nee bij mij in huis ligt overal UTP. Als het even kan, gebruik ik dat, en als het nodig is, wifi. Maar als vervanger van UTP??? Laat me niet lachen. Probeer maar eens een paar dvd bestanden over te zetten :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
hier werkt het wel "perfect" ;P
ligt 9/10 keer echt aan de omgeving.

misschien een magnetron in huis die lekker stoort oid? of veel lood (bij oude huizen toch :? of is dit iets anders, someone correct me!) in de muren/plafond?

[ Voor 40% gewijzigd door weijl op 03-09-2005 00:48 . Reden: even de quote erin mieteren, moet beter kijken s'avonds.. ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

alleen als ik naar du buren ga krijg ik problemen

ik zeg ander kanaaltje proberen

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 03-09-2005 21:12 ]

Iperf

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik vind draadloos ook niet alles.

Ik heb een Medion laptop inclusief de problemen van [rml][ XP] Wireless button hangt[/rml] , dat is dus een ramp als je 'even' wat op wilt zoeken op het internet, of zelfs maar een bestandje wilt overgooien.
De enige reden dat hij draadloos is, is dat mijn moeder niet nog een kabel langs de tuindeurdrempel wil hebben, dat is de enige route die zou kunnen (door de keuken gaat niet).
Ik kan nog proberen of ze de AP (3com 3CRWE454G72) op de kast kan krijgen in de woonkamer, maar dan moet ik mijn vaste aansluiting naast de bank opofferen.

W-lan is nog lang niet uitontwikkeld, ik denk dat het zo'n beetje te vergelijken is wat vroeger 10Mbit UTP was, toen modern, nu hopeloos achterhaald (11Mbit Wlan is vergelijkbaar met wat coax was ;) )
Toegang moet veel transparanter kunnen, na aanzetten apparatuur meteen kunnen werken, en geen seconden (bij mij minuten) doen over het aanmelden.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:58
Ik heb een Linksys WAP54 routertje/modem en heb er eigenlijk alleen goede ervaringen mee. Ik ben werkelijk verslaafd aan het feit dat ik kan internetten en werken waar ik maar wil. Het enige kleine probleem wat ik heb is dat het apparaat na enkele dagen erg stroperig traag wordt als we veel internetten. Maar na een aan/uit actie is dit weer gedaan. Voor mij is dit niet storend omdat ik er toch tig keer per dag langs loop. Ik kan me voorstellen dat dit wel irritant is als je steeds de meterkast o.i.d. in moet.

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Nou hier werkt draadloos echt perfect WRT54G linksys routertje. En echt nooit problemen. Heb alleen laptop draadloos. Ben ook nog helemaal voor bedraad de snelheid voor data overpompen ligt echt veel hoger maar je hoort mijn niet klagen over wireless werkt goed _/-\o_

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik snap niet dat mensen zeggen kabel is onmogelijk ( als echt graag 100mbit/1gbit wil halen zal je wel moeten) Wireless is alleen een excuus voor een laptop of een verbinding naar de overbuurman, omdat de gemeente het meestal niet tof vind als je de straat ff open trekt.

Ik heb zelf dus ook alle bedraad en het is zo fijn :-)

Verwijderd

[...]

Wireless werkt perfect hier. Begin eens met een fatsoenlijk kaartje aan te schaffen. Je begint wireless af te kraken terwijl je het zelf met el cheapo opzet met alle risico's vandien.
Hier Linksys AP, met zowel Linksys als Compaq kaartje in laptops, verbinding werkt perfect, vanaf de stoep voor mijn tuin totaan de muur in mijn achtertuin. Ik gebruik MAC filter, WEP (beter under construction), SSID uit.

• MRED
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2020

MRED

Carpe diem...

Heb bij m'n ouders een draadloos netwerk opgezet en loop daar tegen precies dezelfde problemen aan als de TS. Voor mij ook een van de redenen om niet voor draadloos te kiezen omdat je te afhankelijk bent van factoren uit de omgeving die het signaal storen).

Mijn weblog

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Erkens schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:44:
Jouw probleem is gewoon dat je niet tegen een kleine tegenslag kan, meteen is alles maar troep en waardeloos, althans dat haal ik uit jouw manier van posten, je staat vanaf je eerste post al negatief tegenover wireless, wat wil je dan nog bereiken met dit topic, koop wat NICjes, koop een rol UTP en ga fijn een bedraad netwerk aanleggen :)
Amen, brother. :Y)

Ook met Asus en sitecom kun je goede resultaten halen. Standaard tip: installeer de meest recente firmware en drivers. Standaard tip: kijk welke kanalen de buren gebruiken, en ga twee kanalen daar vanaf zitten. (Buren op 3? Jij op 5 of 6). Standaard tip: zorg dat je AP centraal in de ruimte/huis staat. Dan heb je in het hele huis betere dekking. Standaard tip: klooi niet met settings. SSID-broadcast uit klinkt stoer, maar doet niets zinnigs, en maakt het wel lastiger voor jezelf. Als ik jouw SSID wil weten kost dat wel een halve seconde extra werk. Standaard tip: Neem goeie random keys en wissel eens per maand, en maak je niet druk om superhackers of FBI-agenten in de tuin. Jij doet toch niets wat ze interessant vinden.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Hier een Linksys WRT54G in combinatie met een Intel 2200 B/G kaartje. WPA, Mac filtering, SSID broadcasting uitstaan. Werkt allemaal fantastisch! Heb eigenlijk nooit problemen gehad. Alleen de utility van Intel krijg ik WLAN maar niet aan de praat. Gewoon alleen de driver geinstalleerd en die utilitie weggelaten. Voor de rest zoals iemand hier al zei, voor snelheid moet vandaag de dag nog steeds voor bekabeling kiezen, WLAN is gewoon gemak. Het is echt geweldig om in de tuin te zitten met mijn laptop en een fles bier erbij :)

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik raak ook redelijk gefrusteerd van wlan via USR router. Vrijwel elke dag mag ik wel een keer rebooten. Gelukkig hangt mn desktop gewoon nog aan een kabeltje.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

ChojinZ schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:08:
[...]

Of dat zo is weet ik niet maar ik weet wel dat de combi Linksys Router & Ralink kaarten problemen kunnen geven.
Zelf heb ik dat meerdere malen mee gemaakt (1keer thuis, 1keer bij familielid). Met deze Combi viel telkens mijn verbinding weg. OP een gegeven ogenblik op aanrade van een vriend de Ralink verwijdert en een Linksyskaartje erin geprikt. Daarna nooit meer last gehad van verbroken verbindingen. Mijn conclusie was dan ook dat hardwarekeuze in deze erg belangrijk is.
linksys en ralink hier :P

mijn laptop heeft zo eens 3 dagen achter elkaar verbinding, maar nu is er hier in de buurt ook amper wireless activiteit...

veel mensen op hetzelfde kanaal levert vaak probelemen op...

een scan met netstumbler en een (vrijwel) 'leeg' kanaal kiezen helpt dan vaak...

en tsja..
sitecom is sowieso de grootste bagger die ik ken, dan heb ik nog liever sweex :) (sweex adsl router hier, meer dan 1,5 jaar stabiel verbinding, op router reboots e,d, na)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
Voxie2 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:00:
Ja, ik lees tussen de regels door alsof het aan het configureren zou liggen, maar laat 1 ding duidelijk zijn: ik ben geen n00b, en de configuratie is best!... :)
Beste Voxie, je moet eens gaan kijken naar wat voor apparatuur je gebruikt. Je wilt de goedkoopste spullen en een perfect resultaat. Als je nou eerst eens gaat kijken waar je probleem zit en niet gewoon maar roepen wireless lan ik ben er klaar mee. Je suggereert hiermee dat alle wireless lan oplossing crap zijn. Ik ken jou gevoel, dus zie dit niet als een aanval. Maar kijk even goed rond, Linksys spul heb ik ook vaak geprobeerd en is echt een van de betere in categorie "budget" het iets duurder maar werkt meestal 100%. Bereik is goed, apparatuur werk stabiel.... Het kan in jouw geval ook gewoon aan je wireless kaart liggen. Wat ik je aanraad, is om even een linksys accespoint of router te kopen bij een computerzaak bij jouw in de buurt met kaartje van linksys en dan nog eens posten wat je ervan vind. (je hebt 8 dagen geld terug garantie als nederlandse consument dus je kunt het zaakje gewoon uitproberen en weer terugbrengen mits alle verpakingen bewaard zijn en alles niet is beschadigd). Verder zeg je dat geen nOOb bent op het gebied van computers... maar met wireless lan heb je echt geen ervaring...

Succ6

[ Voor 5% gewijzigd door mangahuisman op 04-09-2005 14:42 ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Ik heb goede ervaringen met draadloze spullen van US Robotics en heb zelf ook een een accespoint van US Robotics. In samenwerking met een US Robotics PC Card in me laptop werkt dat perfect. Waar mogelijk is he took altijd het beste om voor hardware van hetzelfde merk te kiezen voor een draadloos netwerk.

If I can't fix it, it ain't broken.

• strandbal
  • Laatst online: 22:01

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb een cheap Canyon router/accesspoint ding, wat ik alleen als accesspoint gebruik (54G) voor m'n laptopje. Ook veel gezeik mee gehad, nu werkt het redelijk maar ik werk ook liever over een touwtje. Al de desktop pc's hier (stuk of 4-5) zijn bedraad, en ik zou niet weten waarom ik dat zou gaan veranderen als de kabels er toch al liggen :)

Ik zie het dus ook echt niet als primair netwerkspul. Leuk voor erbij, voor je laptops, maar ik zie echt niet waarom ik desktops met wifi zou laten verbinden. Daar is het veel te onstabiel voor.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

hier draait mijn draadloos netwerk zonder problemen (Linksys WRT54G). Op de laptop download ik met 840 KB/s.. niet slecht dus ;)

Toch zal ik altijd voor een utp kabel kiezen als dit makkelijk te regelen valt. UTP is gewoonweg stabieler dan Wireless. Toch is wireless super makelijk voor laptops (je wilt natuurlijk mobiel zijn met een laptop en niet vast zitten aan een draad) en pc's waar niet makkelijk een UTP naar toe te leggen is

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 16:12
Ik heb een set van 3Com router en AP inéén en een 3Com PCMCIA kaartje voor m'n laptop.
Ooit eens gekocht via een voordelige aanbieding van HCCnet voor haar abonnee's. :Y)

Behalve het feit dat alleen de originele drivers werken en de nieuwste niet of slecht heb ik geen problemen. Gebruik geen WPA want dan moet de verbinding steeds bij inactiviteit worden hersteld.
Maar WEP is voor mij voldoende aangezien er weinig tot geen andere (zichtbare) draadloze netwerken in de buurt zijn, daarnaast geeft mijn router maar toegang tot één MAC-adres, wat voor mij voldoende beveiliging biedt.

3Com doet ook draadloos zeker zijn naam eer aan! :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Epitome, die problemen ken ik ook. Op mijn access point kan ik wel WPA draaien, maar de 3com pcmcia kaart kan geen WPA aan, met nieuwere drivers installeren doet de hele kaart het niet :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:04
Ik heb een e-tech router (geweldig bereik!) en sinds ik m'n Sitecom USB wlan kaartje vervangen heb voor een Sweex wlan-kaartje, heeft m'n laptop altijd verbinding (ipv slechts 6 uurtjes, of zo) en hoef ik m'n router nog maar om de paar weken uit en aan te zetten, i.p.v. dagelijks.
Ik ben erg tevreden met het wireless gebeuren :)

Verwijderd

[...]

Nee, doe ik niet, mijn wifi net van 2 access points is reeds 6 maanden up met een beschikbaarheid van 100%.

Zo stabiel als bedraad mag je gezien de onderliggnede techniek niet verwachten, maar daar kun je ook zelf verbeterend te werk gaan. Met 2 access-points in huis heb je zoveel ruimte dat storing op het ene ap een roam naar het ander ap veroorzaakt waar de gebruiker dus niets van merkt.

Dit gaat natuurlijk ook op voor firmware updates op de ap's ik kan er rustig een down halen, de clients roamen gewoon naar het andere access-point en klaar is kees.

check : http://www.mashnet.nl/sys4.html

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 11:13 ]

Verwijderd

ik heb thuis een us robotics wlan router maar wat ik ook doe ik krijg het niet aan de praat op mijn laptop (acer 1350) er zit een ingebouwde wlan kaart in en ik heb sitecom kaarten (maar dat is dus troep heb ik begrepen hier) in ieder geval alles staat goed ingesteld maar die laptop kan geen netwerk vinden terwijl ik ernaast zit |:(

misscien eens een robotics kaartje halen kijken hoe dat werkt

maar bij andere mensen heb ik linksys spul geinstalleerd werkt prima zelf de wlan router die je bij planet internet adsl krijgt werkt prima geen probleem goede ontvangst en snelheid

dus ik denkt dat het veel met apperatuur en omgeving te maken heeft hoe goed het werkt

en ik ben ook al 2 maanden thuis bezig maar ik laat die router niet van mij winnen :*)

Verwijderd

heb hier thuis een eerste generatie broadband home station van Sitecom (b netwerkje). Die doet het perfect al heeft ie wat weinig bereik.

Heb via de zaak daarna Sitecom Access Points aangeschaft. Nou die zijn dus goed klote.
Ook icm de Sitecom WLAN kaartjes voor de laptop heb ik het WLAN nog nooit echt stabiel gekregen. Die Access Points zijn om de haverklap zelfs niet meer te benaderen met een vaste kabel!!

Wat mij betreft NOOIT meer Sitecom voor wireless in elk geval.
Ik denk dat de volgende combi router dus (vast en wireless) er een van Linksys wordt.
Ik heb even in zo'n menu-tje van zo'n Linksys gekeken en veel meer mogelijkheden en toch logisch. Plus veel groter bereik.

Ik heb die Sitecom AP vanavond zelfs tegen de hoek van mijn bureau aangeslagen. ZO kwaad was ik op dat ding. Rotzooi dus. :r

Verwijderd

ik ben het er helemaal mee eens

Wij hadden voor ruim 3 jaar lang draadloos internet. Elke dag was het nodig om de router te restarten, of zelfs 10 minuten uit te zetten zodat het internet het deed, netwerk shares konden elkaar niet vinden vanwege verbindingsproblemen en constante verandering van signaal

UIteindelijk wist ik me ouders te overtuigen om toch te gaan kiezen voor bedraad netwerk, ik heb samen met me broertjes schoonvader in spe alles aangelegd, netjes weggewerkt onder al het tapijt en door de muren heen. Alles is ontzettend snel vergeleken met draadloos, 100Mbits films oppompen

Waarom ik hier niet eerder mee ben begonnen snap ik niet

• Joen
  • Laatst online: 28-04 16:04
@elimuhn8:
Ik gebruik hier een Acer 1357_Lmi met Realtek ingebouwde draadloze netwerkkaart.
Hetkostte mij een behoorlijke hoop moeite en ik moest ook nieuwe drivers e.d. installeren, maar ik heb uiteindelijk toch draaiende.

Mijn Access Point is overigens een Linksys WAP54G, dus geen US Robotics, alhoewel ik US Robotics uit mijn ervaringen er mee elders wel als een goed merk bevonden heb.

Verwijderd

persoonlijk moet ik ook zeggen dat ik gek wordt van wireless icm NOTEBOOKS

bijv hier bij mij thuis:

Asus WL 300G access point
Asus A4000G notebook met geintegreerde asus wireless adapter

zou toch moeten werken 2 zelfde merken he?
niet dus.

wep 128 aan, mac filters aan, ssid bc uit, asus utility uit dus gewone plain windhoos xp sp2 zero driver.

Ding valt om de zoveel tijd van het netwerk af en reconnect dan direct. Erg irritant!
Het frapante is het lijkt wel alsof het wegvalt zodra je onder 10 k/s constant zit ofzo want als je zit te ftpén of usenette dan blijft de verbinding in stand.

Kameraad van me heeft trouwens de zelfde combo met dezelfde problemen.

Ik krijg echt het idee dat notebooks gewoon iets met die processor gerommeld hebben ofzo waardoor je wireless ellende krijgt ipv vooruitgang.

Desktops heb ik nooit problemen mee met fijne pci kaartjes.

Maakt trouwens niets uit of hij nu met of zonder voeding staat, verbinding blijft wegvallen.
Heb trouwens ook al een pcmcia kaartje erin gehad, exact dezelde ellende.
Pagina: 1