Toon posts:

[XP] Wireless button hangt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een jaar een Medion 40100 laptop, met ingebouwde wireless nic die perfect werkt.
Gisteren had ik problemen met een draadloos netwerk, ik kreeg geen ip van de AP op school, ik klikte toen op status/herstellen waarna de computer bleef hangen.
Ik heb toen met taskmanager de taak die bleef hangen afgesloten.
Sindsdien heb ik problemen met de hotkey op mn laptop die het wireless activeert.
Elke keer als ik op de hotkey druk blijft hij minutenlang hangen op het schermpje ´wireless activated´. Hierna doet de verbinding het wel goed, maar tis heel vervelend.
Het wireless staat standaard uit, en dit is tot tegenstelling van de nieuwste Medion laptops bij mij niet te veranderen, ik moet hem altijd na het opstarten de hotkey indrukken om draadloos te internetten.

Dit heb ik sindsdien geprobeerd:
De drivers voor de hotkeys opnieuw geinstalleerd
De drivers voor de wireless nic opnieuw geinstalleerd
(En SP2 geinstallld)

Iemand enig idee wat ik eraan kan doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 15:02 ]

Verwijderd

Windows opnieuw installeren lijkt me de volgende zelfhulp stap.
Overigens denk ik dat als je de hotkey drivers vervangt je niet moet vergeten ook gelijk alle drivers voor ramplank en muis te deleten.
Ik heb bij m'n Acer gemerkt dat de leuke knopjes bovenaan het ineens wél deden nadat ik de keyboard driver had gereinstalled, ondanks dat ik de hotkey drivers al vier keer had gewist en terug gezet.

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, ik zal eens mn muis drivers herinstallen...
T zou vervelend zijn Windows weer opnieuw te installeren, heb k net 2 weken terug gedaan, en m meteen compleet schoolklaar gemaakt....

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik heb ook de laptop:

Medion 40100 van de aldi 11 maand oud :)

Na het installeren van SP2 nl heb ik ook problemen gekregen met de wlan. Ik heb al even contact gehad met de medion service desk. Zij gaven als oplossing het uitschakelen van de wireless zero configuration service.

Dit heb ik even geprobeerd maar toen kon ik helemaal niet meer connecten.

Het effect is bij mij nu: na het drukken van de verbindingstoets op de laptop komt de metding dat het wlan is ingeschakeld. Dat schermpje kan er wel een paar minuten blijven staan (trouwens en met alt-F4). Maar ik krijg meestal wel verbinding.

Het duurt bij mij flink wat langer voor de verbinding er is en het drukken van die toets werkt ook niet altijd even goed.

Kortom het lijkt een conflict met de nieuwe wlan software van sp2 en de prism software.

Flink klagen bij medion dus.

[off topic]
Medion ververst weinig drivers voor deze laptop!

Heb je wel eens problemen met de muispad?
[einde off topic]

Verwijderd

Topicstarter
goed dan was t dus degelijk wel sp2, ik kreeg de eerste problemen met mn wlan al een dag voor ik sp2 installde, vandaar dat ik dacht dat het daaraan niet lag...
ik zal ook eens gaan klagen bij medion, want het irriteert erg, ook na standby gestaan te hebben werkt het wlan soms niet...
en over de problemen met mn mousepad, die heeft conflicten met mn logitech mx500 driver, maar door wat te ploeteren in het register heb ik dat deels opgelost.

Verwijderd

sinds ik sp2 heb kan ik niet meer connecten met de realtek RTL8180

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09-2025
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 15:54:
sinds ik sp2 heb kan ik niet meer connecten met de realtek RTL8180
Ik connect met een asus wl500g. Maar ik zal even mijn ervaringen delen met de medion 40100 laptop en CX SP2.

Als de laptop opstart op batterij duurt dit veel langer dan voorheen. Het lijkt erop dat met SP2 de processor op een lagere klok laat werken (in xp gold en sp1 werkte speedstepping niet)

Als je nadat xp klaar is met opstarten en de virus scanner heeft geladen de wlan knop drukken. Meestal heb ik dan vrij snel verbinding (10 sec of zo) Wacht ik echter eerst 10min met de wlan knop drukken dan duurt het krijgen van een verbinding veeeel langer wel een paar minuten. Heb je al wel eens zo lang gewacht?

Zoals al eerder vermeld heeft de medion helpdesk aanbevolen om de wireless zero configuration service uit te schakelen. Dan moet je wel de goede instellingen in de prism driver gaan plaatsen. (helaas werkte dat bij mij helemaal niet, dus ik heb de driver en de service gewoon draaien)
Pagina: 1