Elektronisch administratie - archief

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik wil thuis mijn administratie digitaal hebben. Dat houdt dus in dat alle ingaande en uitgaande post vanaf nu digitaal in mijn computer moeten worden opgeslagen. Dat wil ik doen in het formaat PDF, en het moet allemaal doorzoekbaar zijn.

Ik wil tags kunnen toevoegen aan gescande documenten, zodat het heel makkelijk kan worden gesorteerd (dus bijv. auto, huis, belasting). Net zoiets als je met foto's kunt doen dus. Ook moeten de documenten goed doorzoekbaar zijn.

Wat ik niet wil is er superveel archiveerwerk van hebben. Gewoon scannen, taggen met sleutelwoorden die al gedefinieerd zijn. Het mag dus op een grote hoop liggen.

Ik ben aan het prutsen geweest met een demoversie van Scansoft Omnipage Pro. Daarmee kun je het hele spul scannen en in PDF opslaan. Vervolgens kun je met een programma als Copernic Desktop Search de documenten indexeren en goed doorzoeken.
Met het taggen heb ik nog geen oplossing gevonden. Ik wil niet alles in mappen te hoeven indelen, want da's een heel gedoe met kopieren en plakken etc.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen op dit gebied, en naar oplossingen voor thuisgebruik. Het is dus niet een professioneel systeem, maar gewoon iets simpels voor de particulier.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik geloof dat hier een behoorlijk goed topic over was een tijdje geleden. Even kijken of ik het kan vinden...

Edit:
Hmmz, ik dacht dat het groter was, maar viel wel mee: klik

[ Voor 39% gewijzigd door anandus op 01-09-2005 21:40 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hee, dat is het topic dat ik zocht. Ga ik daar gewoon verder.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

8)7

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.