Ik ben nu al 3 uur bezig met een probleem met mijn netwerk. Ik heb het idee dat het aan het besturingssysteem ligt dus ik kwak het topic hier neer en niet in Network & Troubleshooting.
Ik heb een werkend netwerk bestaand uit een aantal PC's en routers tussen de buren en mij. Voor de geintereseerden, die kijken hier maar.
Zo ziet het er nu uit hier.

Ik ben inmiddels in het bezet van een laptop en die hangt aan mijn Linksys router. Wireless lukte het niet dus hij hangt er nu met een kabel aan.
Het probleem is een veelvoorkomend probleem dat heel veel oorzaken kan hebben. Als ik namelijk via 'Mijn NetwerkLocaties' naar de laptop ga proberen te bladeren krijg ik niet de Shared documents te zien. Als ik naar de werkgroep ga van de computers (MSHOME) dan zie ik daar wel de laptop staan. Klik ik daar op dan krijg ik de foutmelding:
- Ik heb in het register zitten klooien.
- Ik heb de loopback op mijn Linksys uitgeschaked.
- De computers hebben vaste IPadressen.
- Er zijn geen computers met hetzelfde IPadres.
- Er zijn geen computers met dezelfde naam.
- Alle computers zitten in dezelfde werkgroep (MSHOME).
- Filesharing staat aan overal.
- Op de laptop de netwerk wizzard gevolgd, helpt niet.
- Firewalls staan uit.
- De computers kunnen pingen naar elkaar.
- De computers hebben Guest accounts enabled.
- Computers zijn allemaal Win XP.
- Computers zijn allemaal NTFS.
- Anti Virus staat uit.
- Ik heb geen Event ID2011.
- Ik heb bij netwerkstatus bij beide machines op Herstellen geklikt. Werkt niet.
Als ik vanaf de laptop het netwerk wil benaderen in 'My Network Locations' staan daar alle computers en Shared folders die ik op mijn normale pc zie daar niet. De laptop ziet dus geen en enkele pc of shared folder in het netwerk!! Ik weet voor 90% zeker dat het probleem dus bij de laptop gezocht moet worden. Waarom staan alle andere computers in het netwerk niet bekend bij de laptop?
Hoe krijg ik filesharing aan?
Wie mij kan helpen is mijn held
.
Ik heb een werkend netwerk bestaand uit een aantal PC's en routers tussen de buren en mij. Voor de geintereseerden, die kijken hier maar.
Zo ziet het er nu uit hier.
Ik ben inmiddels in het bezet van een laptop en die hangt aan mijn Linksys router. Wireless lukte het niet dus hij hangt er nu met een kabel aan.
Het probleem is een veelvoorkomend probleem dat heel veel oorzaken kan hebben. Als ik namelijk via 'Mijn NetwerkLocaties' naar de laptop ga proberen te bladeren krijg ik niet de Shared documents te zien. Als ik naar de werkgroep ga van de computers (MSHOME) dan zie ik daar wel de laptop staan. Klik ik daar op dan krijg ik de foutmelding:
Oftewel in het Nederlands\\\JosLaptop is not accessible. You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions. The network path was not found.
Ik heb dit opgezocht op google en ik krijg een waslijst van mogelijke oplossingen maar geen enkele werkt.\\JosLaptop is niet toegangkelijk. U heeft mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
Toegang Geweigerd.
- Ik heb in het register zitten klooien.
- Ik heb de loopback op mijn Linksys uitgeschaked.
- De computers hebben vaste IPadressen.
- Er zijn geen computers met hetzelfde IPadres.
- Er zijn geen computers met dezelfde naam.
- Alle computers zitten in dezelfde werkgroep (MSHOME).
- Filesharing staat aan overal.
- Op de laptop de netwerk wizzard gevolgd, helpt niet.
- Firewalls staan uit.
- De computers kunnen pingen naar elkaar.
- De computers hebben Guest accounts enabled.
- Computers zijn allemaal Win XP.
- Computers zijn allemaal NTFS.
- Anti Virus staat uit.
- Ik heb geen Event ID2011.
- Ik heb bij netwerkstatus bij beide machines op Herstellen geklikt. Werkt niet.
Als ik vanaf de laptop het netwerk wil benaderen in 'My Network Locations' staan daar alle computers en Shared folders die ik op mijn normale pc zie daar niet. De laptop ziet dus geen en enkele pc of shared folder in het netwerk!! Ik weet voor 90% zeker dat het probleem dus bij de laptop gezocht moet worden. Waarom staan alle andere computers in het netwerk niet bekend bij de laptop?
Hoe krijg ik filesharing aan?
[ Voor 14% gewijzigd door Josh op 01-09-2005 18:48 ]