Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[naam stekkertje] fan

Pagina: 1
Acties:

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Helaas is een fan in mijn computer kapot gegaan. Deze bevatte een klein wit stekkertje waarvan ik de naam niet weet. Ik heb deze naam nodig, omdat ik dat stekkertje opnieuw moet bestellen.

Een fan kopen met dit stekkertje er al aan is niet mogelijk. Ik ben vandaag even langs de pc winkels geweest in de buurt, maar dit helaas zonder succes.

De fan zelf is 3x3.

Hierbij een foto waar het witte stekkertje te zien is.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boeieh/fan-stekker.jpg

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
3pin stekkertje of molex? ga is naar bijv mycom .nl en daar zie je zo een stekkertje. je loopt een electronica winkel in of dergelijke en vraagt erom hebben ze vast wel. ff zoeken :)

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Waar is die fan voor?
Ik weet niet wat voor kast je hebt, maar kun je niet beter gelijk een nieuwe fan kopen. Het lijkt me dat die fan een vreselijke herrie maakt. Kun je niet beter een 80X80, of als je plaats heb een 90X90 aanschaffen?

• stin
  • Niet online
Oke, bedankt

Dat ga ik dan maar eens doen, want ik zit nu op mn reserve pc en dat is ook niet alles.

edit

De fan wat je op de foto ziet, had ik nog ergens liggen en was precies dezelfde. Die oude stopte er weleens mee en mijn pc werd echt heel erg warm. Rond de 80 graden.

[ Voor 67% gewijzigd door stin op 31-08-2005 21:58 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Of desnoods de zwarte en rode draad van de fan aan een standaard molex connector koppelen en op je voeding aansluiten? De mogelijkheden zijn eindeloos ;)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• stin
  • Niet online
Ja, ik denk dat voor een boel mensen hier de mogelijkheden eindeloos zijn. Alleen zijn ze voor mij niet altijd even makkelijk te realiseren, omdat ik het nogal lastig vind :)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 15:09
kloetepum schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:45:
Oke, bedankt

Dat ga ik dan maar eens doen, want ik zit nu op mn reserve pc en dat is ook niet alles.

edit

De fan wat je op de foto ziet, had ik nog ergens liggen en was precies dezelfde. Die oude stopte er weleens mee en mijn pc werd echt heel erg warm. Rond de 80 graden.
- Meestal stoppen fans er alleen mee wanneer de lagers niet meer gesmeerd zijn. Druppeltje naaimachine olie op de as zorgt revoor dat de fan weer een tijd vooruit kan. Meestal kun je de as smeren onder een sticker op de fan.
- Je kunt de energie die de fan nodig heeft ook aftappen van een molex. Als je de rode draad van de fan in de gele aansluiting van de molex stopt, en de zwarte gewoon in één van de twee zwarte op de molex heb je ook een 12v stroomtoevoer voor je fan. Wel daarna dicht tapen zodat het blijft zitten ;).

tvw

Verwijderd

Pak een oude fan erbij, maak die stekker eraan, soldeer m aan een molex, en anders zoals eerder gezegd gewoon 3-pin molex.

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-11 14:39

Aapje

Opel-beun
Waarop zat de fan?
Meeste bedrijven sturen een fannetje zo op als je ze een email stuurt met type nummer etc...

Deed msi ook bij mij kreeg schoefjes zelfs erbij O+

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

De fan zat op de "southbridge". Het is 40x40mm. Het stekkertje wat erop zit is zo'n heel klein 2 polig dingetje. Ik zou niet weten of dit ook door molex gemaakt wordt. Een 80x80 / 120x120 lijkt me wat hevig voor deze toepassing.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ben je nou kloetepum onder een andere username, of... :?
Het is 40x40mm.
Volgens de TS is de fan 30x30mm.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

atmoz schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:57:
De fan zat op de "southbridge". Het is 40x40mm. Het stekkertje wat erop zit is zo'n heel klein 2 polig dingetje. Ik zou niet weten of dit ook door molex gemaakt wordt. Een 80x80 / 120x120 lijkt me wat hevig voor deze toepassing.
idd, of op een videokaart.
Maar iig niet het standaard 3-pins stekkertje :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Ik heb hier ook nog iets van 6 Lian Li 80 mm fans liggen waar ik niets mee doe :P . Stuur me maar mailtje als je ze wil hebben :9

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:12
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:44:
Ik heb hier ook nog iets van 6 Lian Li 80 mm fans liggen waar ik niets mee doe :P . Stuur me maar mailtje als je ze wil hebben :9
en dan een 80>30 fan-adapter erop :P

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

r00n schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:13:
[...]

Ben je nou kloetepum onder een andere username, of... :?

[...]

Nee, ik ben een vriend van kloetepum.

Het is een 40x40 fan. 30x30 komen in pc's maar heeeeeel weinig voor... (nog nooit gezien!!) ;)
Ik bestel regelmatig bij Farnell, maarja ik weet dus echt niet waar ik moet zoeken voor dit ding.

[edit]
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:44:
80'ers heb ik ook nog een hele doos van vol liggen (andere maten trouwens ook). Maar natuurlijk net niet met zo'n stekkertje erop.

[ Voor 31% gewijzigd door Atmoz op 01-09-2005 08:46 ]

• stin
  • Niet online
r00n schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:13:
[...]

[...]

Ja excuses. Ik had gisterenavond geen fan hier om het op te meten, dus ik ging ervan uit dat deze 30x30 was. Ik heb me dus vergist.

[ Voor 9% gewijzigd door stin op 01-09-2005 12:00 ]

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Als je een betere foto kunt maken van de stekker kan ik wel eens kijken wat ik heb liggen. heb ook veel oude fans.

Casemod: Cubeleon

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

brinkdinges schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:15:
Als je een betere foto kunt maken van de stekker kan ik wel eens kijken wat ik heb liggen. heb ook veel oude fans.
Dit is de orginele foto: http://members.home.nl/atmoz2/fan-stekker.JPG

• stin
  • Niet online
Mijn moederbordfabrikant (epox) en kan er ook niet aan komen.
Helaas hebben wij zulke stekertjes ook niet los ze zitten alleen aan de complete chipset coolers.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 15:09
In een molex frotten zeg ik! :P Je kunt wel moeilijk gaan doen door zo'n stekkertje ergens vandaan te halen. Maar je kunt ook in 5 min klaar zijn met wat plakband.

tvw

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:09
Koop gewoon een nieuwe fan en hang dat stekkertje van die nieuwe fan op de standaard fan aansluiting van je mobo. Probleem opgelost.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 13:12

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

iets schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:58:
In een molex frotten zeg ik! :P Je kunt wel moeilijk gaan doen door zo'n stekkertje ergens vandaan te halen. Maar je kunt ook in 5 min klaar zijn met wat plakband.
Waarom zou je dat doen? Op een mobo zit als het goed is een aansluiting voor zo'n 3polige stekker, niet alleen voor de CPUfan zelf maar ook nog eentje (meestal waayyy aan de andere kant van het mobo) voor een extra.

Als je hem aan een molex hangt moet je daar weer een molex voor over hebben, moeten je stroomkabels die zo mooi bij je hd's in de buurt blijven kriskras over je moederbord. Ik beschrijf het nu wat extreem maar het is wel de meest logische oplossing.
Ricardo87 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:47:
Koop gewoon een nieuwe fan en hang dat stekkertje van die nieuwe fan op de standaard fan aansluiting van je mobo. Probleem opgelost.
Precies. Conrad heeft ze denk ik wel...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• stin
  • Niet online
Nieuwe fan stond al op de foto. Maar Atmoz heeft zolang even de draadjes aan elkaar gesoldeerd. Als ik ooit eens zo een stekkertje tegenkom, dan koop ik dat wel.

Dit is dan even een tussenoplossing. Mn pc is weer stil en blijft weer koel.
Bedankt voor de hulp

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 13:12

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Wist je, dat...

Orde en netheid + papst op 3-pin mobo connector

ze het er in dit topic ook over hebben? :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Nee, dat gaat over een 3 pins aansluiting. Deze is 2 pins en kleiner. Echt zo'n hele kleine aansluiting...

Maar zoals de topicstarter al zegt: ik heb de fan netjes (met krimpkous enzo :P) vastgesoldeerd aan een molex. Ik gaf hem de keuze tussen 5, 7 en 12 volt. En de keuze is op 12 gevallen :+

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-11 12:05
wat is nou het hele probleem:S je kan hem tog ook op een 3 pins aansluiten en zo moelijk is het nou ook weer niet om een molex weg te werken
Pagina: 1