Ongepaste vergelijking

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:19
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1387630

De vergelijking met WOII in deze post vind ik wel erg ver gaan. Te ver om met een gewone moderatie te corrigeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde m net aangeven. In deze imho heel ongepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mee eens, puntje (nou ja, 0.50) omlaag van mij.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

WO II vergelijking verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieleks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2013
Vraagje, waarom wordt mijn post dan -3 gemod?

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1387628

Ik dacht toch dat ik het duidelijk oneens was met de wo2 vergelijking?

- Rietberg - sieben Mal sympatisch -

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Hoi Arie, je mening over de wo2 vgl. staat in een andere reactie dan waarop de powermod heeft plaatsgevonden. Waarom de score zo gecorrigeerd is, is voor mij ook een raadsel. Wellicht komt er nog een verklaring voor ...... (Misschien een in haar wiek geschoten powermoederator ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door bszz op 31-08-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

De score is waarschijnlijk* aangepast omdat een beoordeling van +4 teveel voor een dergelijke reactie is.
* Als FPA heb ik geen Powermod tools

Meer over de beoodeling en de niveau's vindt je in de TMF FAQ
Eeeeerrhhhhhmmm, +4 reactie?

Iedere reactie heeft een bepaald niveau qua informatievoorziening, de toegevoegde waarde zeg maar. De bedoeling is dat de reacties op het juiste niveau terecht komen. Je moet je iedere keer voorstellen dat je zelf een kwaliteitsniveau aanhoudt om een reactie te lezen. Op grond daarvan kan je zeggen welke reactie je waar zou willen hebben. Hier volgt een zeer kort en beknopt overzicht van wat waar zou moeten staan:

* +4: De fundamentele opmerkingen die niet gemist mogen worden. Directe aanvullingen of goed gefundeerde kritiek die de nieuwsposting in een ander daglicht stelt. Zeer interessante opmerkingen of duidelijke uitleg vallen daar ook onder. Eigenlijk alle reacties die de eigen mening veranderen of moeilijke vraagstukken aanstippen/beantwoorden.
* +3: De hele behulpzame antwoorden op vragen of aanstippen van onduidelijkheden met bijbehorende uitleg. Mogelijke ongenoemde toepassingen of eigenaardigheden, hele interessante vragen die gesteld worden. Een aanvullende verzameling links of ontbrekende informatie zou op dit niveau thuis moeten horen. Een (beargumenteerd) betoogje over voor en tegen hoort ook op +3.
* +2: Op dit niveau komen reacties die ietwat toegevoegde waarde hebben. De behulpzame antwoorden op een vraag, het aanreiken van een linkje voor verdere informatie, het aangeven/verduidelijken van de impact van het nieuwtje. De goede grappen komen ook tot maximaal dit niveau. Ook de interessante vragen waarbij iedereen ff moet nadenken zouden op dit niveau moeten horen.
* +1: Het niveau voor de opmerkingen die niet per sé gemaakt hoeven te worden, maar die geen verspilling van je leestijd zijn. Een redelijk eenvoudige vraag, een opmerking die enige informatie draagt etc.
* 0: Reacties die geen enkele toegevoegde waarde hebben op het nieuwsartikel. De dubbelposts, first posts, mislukte grappen en overbodige/off-topic opmerkingen. Maar ook de domme opmerkingen, een duidelijke open deur en spelfoutopmerkingen natuurlijk. Ongemotiveerde meningen die vrij kort zijn komen hier in de regel ook terecht.
* -1: Iedere reactie die op een of andere manier als (onnodig) kwetsend uitgelegd kan worden. Flamebaits en trollen.

Uiteraard zijn alle niveaus onderling ietwat uitwisselbaar. In de reactiebeoordeling worden zaken als interpunctie, taalgebruik en grammatica ook meegenomen. Een slecht gearticuleerde reactie komt niet zo makkelijk hoog hoog als een goed geschreven lap tekst met vergelijkbare inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Ja maar in the TMF FAQ staat ook:
De primaire taak van powermods bestaat uit het corrigeren van foute moderaties die door de reguliere moddereters (bijna) niet meer te veranderen zijn. Daarbij kun je denken aan reactie die op +4 staat, eigenlijk niet meer dan +1 waard is, maar die te oud of te vaak gemodereerd om nog invloed op de eindscore uit te kunnen oefenen.
en:
Verder zal er worden gekeken naar zaken als bijvoorbeeld links naar warez en pr0n. Ook bij excessief flamen en trollen kan je een PM op je weg tegenkomen.
+4 is wel wat hoog, maar dat zou nog makkelijk via gewone moderaties rechtgetrokken kunnen worden.

[ Voor 17% gewijzigd door bszz op 31-08-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieleks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2013
Longbeard schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:18:
De score is waarschijnlijk* aangepast omdat een beoordeling van +4 teveel voor een dergelijke reactie is.
* Als FPA heb ik geen Powermod tools

Meer over de beoodeling en de niveau's vindt je in de TMF FAQ

[...]
Toegegeven, zo grappig was het ook weer niet... :)

Daarentegen heb ik het niet naar +4 gemod, er waren dus een paar mensen die het wel een +4 waard vonden. Ik zou zelf niet weten waarom... :)
Maar van +4 naar +1 (gemodereerd) vind ik wel een beetje overdreven.

Als ik een moederator heb gekwetst in zijn/haar (ja, je weet het tegenwoordig nooit zeker) moedergevoelens, bij deze mijn excuses... :-)

- Rietberg - sieben Mal sympatisch -

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

arieleks schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:21:
Vraagje, waarom wordt mijn post dan -3 gemod?

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1387628

Tjee, hier had allang feedback op moeten komen :X Excuses voor de late behandeling.

De post die je aanhaalt is idd niet van belang voor het WOII-verhaal, maar reageert op een vrij overbodige openingspost - en is daarmee al vrijwel automatisch zelf ook overbodig. Daarnaast is je stelling volstrekt niet bewijsbaar, waarmee het at best een +2 grappig is - maar van de andere kant is ook een flamebaitmoderatie op basis van het 'alle moeders zijn te dom om een pc te bedienen'-vooroordeel te verdedigen. Dat hij zo hoog scoort stemt me eerlijk gezegd dan ook niet vrolijk.

edit:
Je bent op de hoogte van het feit dat 'grappige' posts een plafond van 2 punten kennen?

Als zo'n post direct richting +4 gemod wordt, wil een PM nog wel eens ingrijpen om te voorkomen dat er een verkeerde indruk met betrekking tot 'geldige' moderaties gewekt wordt: een post die zo hoog in de draad zou ostentatief verkeerd gemod is, geeft gewoon het verkeerde voorbeeld. Vandaar dat hij een preventieve tik naar beneden heeft gekregen. Ook botoo in "onderbouwing powermoderaties" is trouwens onverkort van toepassing. Overigens staat hij nu weer op +3 en herhaal ik op basis van bovenstaande motivatie de scoretoekenning van de eerdere powermod: voor een grap staat deze post te hoog en inzichtvol is hij, zelfs ondanks dat hij op waarheid zou *kunnen* berusten, zeker niet.

Overigens zijn excuses van jouw kant niet aan de orde. Afgezien van het feit dat de powermods over een dikke huid beschikken: je hebt zeker niks fout gedaan :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rataplan op 03-09-2005 16:34 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

botoo

💀 too old to die young

Rataplan schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 16:29:
[...]
Tjee, hier had allang feedback op moeten komen :X Excuses voor de late behandeling.
Late behandeling is omdat ik momenteel op vakantie ben op Kreta :), gelukkig spreken de andere PM's meestal met dezelfde klank :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

botoo schreef op maandag 05 september 2005 @ 10:47:
Late behandeling is omdat ik momenteel op vakantie ben op Kreta :)
Dat viel me zaterdag op, jah :) Ga offline! Strandliggen en margarita's drinken! Junk!

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1