Asus A8N-SLI deluxe fan alternatief

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikzagjewel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-07 14:44
Ik heb al veel topics gelezen over de fan, maar nog niet 1 waar ik tegenkwam of deze koeler er op past:
klik hier

Zou dit een goede vervanger zijn voor de koeler die er standaard op zit? En zou dat wel passen met een 6800 GS met zalman koeler erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

ikzagjewel schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:21:
Ik heb al veel topics gelezen over de fan, maar nog niet 1 waar ik tegenkwam of deze koeler er op past:
klik hier

Zou dit een goede vervanger zijn voor de koeler die er standaard op zit? En zou dat wel passen met een 6800 GS met zalman koeler erop?
Lijkt mij eigenlijk meer een el-cheapo optie. Wat is het verschil met een andere NB fan behalve het lelijke blauwe licht? Als je zou willen modden zou ik voor een fanless oplossing gaan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

ikzagjewel schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:21:
klik hier

Waarom wil je het ene snel verslijtende herriefannetje vervangen door een ander snel verslijtend herriefannetje?

En ja, hij zal wel passen zolang de hoogte icm. je videokaart geen issue is.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikzagjewel
Van mij hoefde dat blauwe licht nou ook weer niet persee, maar ik wil wel een andere fan erop zetten.

Op mijn 6800 GS zit een zalman v700 koeler, die is aardig groot, die staat 2 mm bij de fan van nu vandaan , maar die is tenminste wel stil!!!!

Waar heb je dan een goede shop met goede 40 mm fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Misschien kun je iets duidelijker zijn in waarom je perse een fan wilt op de Northbridge. De meeste mensen vervangen het fannetje voor een koelblok (fanloos). Een echt goede leverancier van 40mm fans ken ik overigens niet. Misschien heeft Papst iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikzagjewel
Een heatsink zou bij mij denk ik niet passen ivm met mijn 6800 GS met zalman VF700, ik kan natuurlijk nog wel mijn zalman omdraaien, dan heb ik meer ruimte.

Maar plaats voor een heatsink zit er denk ik niet in, ik zal eens opmeten hoeveel ruimte ik nog over heb. maar zoals het er nu uitziet zit er 2 mm tussen de fan en mijn zalman.

Daarom zocht ik ook een goede fan, ter vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:53
ikzagjewel schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:36:
Een heatsink zou bij mij denk ik niet passen ivm met mijn 6800 GS met zalman VF700, ik kan natuurlijk nog wel mijn zalman omdraaien, dan heb ik meer ruimte.

Maar plaats voor een heatsink zit er denk ik niet in, ik zal eens opmeten hoeveel ruimte ik nog over heb. maar zoals het er nu uitziet zit er 2 mm tussen de fan en mijn zalman.

Daarom zocht ik ook een goede fan, ter vervanger.
Kan je geen foto maken van de situatie hoe het nu is ? Dat praat wat makkelijker ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Sommige mensen hebben het zalman blokje aangepast door er vinnen van te verbuigen en / of af te zagen. Misschien is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Bor de Wollef schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:03:
Sommige mensen hebben het zalman blokje aangepast door er vinnen van te verbuigen en / of af te zagen. Misschien is dat een optie?
Dat kan alleen als de kaart niet tè veel uitsteekt. Anders moet je zoveel pinnetjes wegbuigen dat je niet veel meer overhoudt. Maar dat hangt natuurlijk voor het grootste deel van de lengte van de 6800 GS af. Bij mijn Sapphire Radeon X600XT + VF-700 en het Zalman blokje paste het op de millimeter precies. De beide Zalman koelers raken elkaar wel, maar de vinnen van de VF-700 kunnen natuurlijk iets buigen, dus dat gaf geen problemen..

Maar ik denk dat de 6800 GS een stuk langer is, dus het zal wel niet op gaan...

[ Voor 27% gewijzigd door Bravebart op 21-03-2006 22:20 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een A8N32 SLI gekocht en ik ben van alle problemen af. Heatpipe doet wonderen zo lijkt het en mijn battlefield loopt nooit meer vast.

De A8N-SLI Deluxe heb ik goed kunnen verkopen aangezien hij zo goed als nieuw was.

Nog steeds heb ik het idee dat de NB bij mij problemen gaf van dit mobo. Mijn verandering van mobo ondersteund deze gedachte gang alleen maar. Ik heb zelf technisch te weinig kennis om het te verklaren verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Een reden om te gaan voor een fan design ipv een fan-less design is een tekort aan flow in een kast, of vanwege het feit dat die northbridges echt wel warm worden!

Ik heb nu een oude pentium 1 koellichaam erop met een passende fan. Ik weet nu tenminste zeker dat mijn NB niet te warm wordt bij gamen of iets dergelijks.

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

*schopje*

Ik heb een soortelijk probleem als de ts, ik heb een ZM-NB47J blokje, en een vf-700 cu.
Die vf-700 koelt echter slechter dan mijn stock koeler die ik helaas heb gemold. Nu wil ik een arctic silencer of Accellero X1 op mijn 6800 gt gaan schroeven, maar hier wil ik niet in gaan zagen.
Nu zag ik op caseking.de deze Arctic Cooling chipset koeler. Staat vreemd genoeg niet op de site van AC en via google ook niets. Iemand ervaringen of afmetingen :?

ik kwam ook deze nog tegen: Zalman ZM-NBF47 chipset koeler. Zou het een kwestie van ombuigen zijn om deze passend te maken met een arctic silencer of accelero X1?

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinnen buigen, afzagen.... omg :) prutsers , dan raakt je fan toch helemaal uit onbalans... maakt ie nog meer herrie...

Kan je beter passief blok nemen en dat afzagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:18:
pinnen buigen, afzagen.... omg :) prutsers , dan raakt je fan toch helemaal uit onbalans... maakt ie nog meer herrie...

Kan je beter passief blok nemen en dat afzagen...
Dat is de Zalman ZM-NBF47 toch ook :?

En dat je fan uit onbalans raakt is trouwens alleen maar mooi ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
Ik ben echt blij dat ik (met stilte in het achterhoofd) gekozen heb voor een A8N SLI premium met passieve heatpipe koeling op de Northbridge _/-\o_ :Y)

Koel en stil :*)

[ Voor 7% gewijzigd door J0J0 op 30-05-2006 11:29 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
J0J0 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:28:
Ik ben echt blij dat ik (met stilte in het achterhoofd) gekozen heb voor een A8N SLI premium met passieve heatpipe koeling op de Northbridge _/-\o_ :Y)

Koel en stil :*)
Een Zalman blokje van 5 euro werkt ook prima hoor ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
Punt 1: Ik lees veel dat mensen er stukken af moeten zagen omdat het anders niet past. (Geen oplossing wat mij betreft).

Punt 2: Veel mensen hebben zo'n zalman blokje passief, dan wordt de NB nog flink warm.

Punt 3: Als je het echt goed wil doen moet je eigenlijk al een fannetje op dat zalman blokje richten, ik wil stilte, niet nog een fan!

Dusja, mijn definitie van prima verschilt nogal van die van jou... ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
J0J0 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:44:
Punt 1: Ik lees veel dat mensen er stukken af moeten zagen omdat het anders niet past. (Geen oplossing wat mij betreft).

Punt 2: Veel mensen hebben zo'n zalman blokje passief, dan wordt de NB nog flink warm.

Punt 3: Als je het echt goed wil doen moet je eigenlijk al een fannetje op dat zalman blokje richten, ik wil stilte, niet nog een fan!

Dusja, mijn definitie van prima verschilt nogal van die van jou... ;)
Naja, mijne past precies, wordt niet heel warm en ik heb er geen extra fan bij hoeven te plaatsen en toch loopt hij perfect stabiel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bravebart op 30-05-2006 21:38 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

W3ird_N3rd, even een vraagje:

Jouw CoolerMaster chipset koelblokje, is 32mm hoog zie ik op de CM site. Hierdoor heb je je Silencer moeten modden.
Denk je dat deze, met een hoogte van 23 mm wél zou passen icm een silencer zonder deze te modden?

Bvd _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Huig op 02-06-2006 00:31 ]

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ik kan het niet meten zonder m'n moederbord uit te bouwen, maar ik gok dat het net niet lukt.

Mocht het net wel passen, dan heb je er niks aan omdat de silencer dat chipsetfannetje compleet blokt.

Verder vervang je het ene kleine kutfannetje door het andere kleine kutfannetje, ik denk dat dat ding niet eens stiller is dan de laatste revisie Asus koeler.

[ Voor 29% gewijzigd door Mentalist op 02-06-2006 00:44 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb dit mobo nog steeds. Heb indertijd het mobo laten omruilen om zo een andere chipset-cooler te krijgen (ging iets fout bij Computerland, nu heb ik A8N SLI ipv A8N SLI deluxe, maar vindt het niet erg).

Ik heb de volgende info:

Er bestaan 2 technieken voor actief-coolen. Ball-bearing en side-bearing. Ball-bearing is veel beter, stabiler, stiller dan side bearing. Side-bearing is vooral goedkoop.

Voor de geïntresseerden: http://www.vantecusa.com/p_ccb_a1c.html

Ik denk dat deze wel geschikt zou kunnen zijn. Is ook van koper, ball-bearing. Ze verkopen ook een goedkope versie met Alluminium en Side-bearing, maar die moet je uiteraard niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:04:
Ok ik heb dit mobo nog steeds. Heb indertijd het mobo laten omruilen om zo een andere chipset-cooler te krijgen (ging iets fout bij Computerland, nu heb ik A8N SLI ipv A8N SLI deluxe, maar vindt het niet erg).

Ik heb de volgende info:

Er bestaan 2 technieken voor actief-coolen. Ball-bearing en side-bearing. Ball-bearing is veel beter, stabiler, stiller dan side bearing. Side-bearing is vooral goedkoop.

Voor de geïntresseerden: http://www.vantecusa.com/p_ccb_a1c.html

Ik denk dat deze wel geschikt zou kunnen zijn. Is ook van koper, ball-bearing. Ze verkopen ook een goedkope versie met Alluminium en Side-bearing, maar die moet je uiteraard niet hebben.
heb je het topic uberhaupt doorgelezen voordat je deze post maakte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik wil graag dit topic kicken, omdat mijn Chipfan er ook mee gestopt is en ik een vraag heb over vervanging:

Ik heb hier nog een K8N-E Deluxe liggen met een passieve Chipset koeling (De K8N-E heeft een nForce3 250GB Chipset). Kan ik het passieve koelblokje probleemloos op de A8N-E Deluxe installeren zonder dat de nForce4 Chip oververhit raakt? Ik durf de computer niet te laten lopen zonder deze Fan, hij wordt echt heet!

Alvast bedankt!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:03
Dat koelblokje zou moeten volstaan (zelfs dan zal hij nog zeer warm aanlopen). Het welbekende Zalman koelblokje is natuurlijk iets beter door hoogte en vinnen, waardoor het makkelijker warmte kwijt kan. Vertrouw je het niet plaats dan tijdelijk het koelblokje van het oude moederbord op je A8N-SLI en vervang deze later door bv. de Zalman.
Pagina: 1 2 3 Laatste